Το «Energy Stockholm», το μεγαλύτερο πλοίο ανεφοδιασμού LNG για εσωτερικές πλωτές οδούς στην Ευρώπη, αποτελεί ένα τεχνολογικό επίτευγμα που θέτει νέα πρότυπα στην ενεργειακή απόδοση και στη βιωσιμότητα. Με χωρητικότητα 8.000 κ.μ., το πλοίο αυτό βαπτίστηκε στο Ρότερνταμ, στις 13 Νοεμβρίου 2024, και προορίζεται για την υποστήριξη των επιχειρήσεων της Shell στην περιοχή ZARA (Zeebrugge, Αμβέρσα, Ρότερνταμ και Άμστερνταμ).
Το συγκεκριμένο πλοίο συνδυάζει την εμπειρία της LNG Shipping, που προέρχεται από τη λειτουργία του LNG London, με καινοτόμες τεχνολογίες, που μειώνουν την ενεργειακή κατανάλωση και τις εκπομπές ρύπων. Η πρόωσή του επιτυγχάνεται υβριδικά, καθώς είναι εξοπλισμένο τόσο με μπαταρίες από την Corvus ‒ως πάροχος ηλεκτρικής ενέργειας στους ηλεκτρικούς κινητήρες‒ όσο και με κινητήρα διπλού καυσίμου που τροφοδοτείται είτε με LNG είτε με ντίζελ (ή βιοντίζελ). Αποτελεί το πρώτο πλοίο ανεφοδιασμού LNG για εσωτερικές πλωτές οδούς που ενσωματώνει τεχνολογία μπαταριών και δυνατότητα σύνδεσης με το ηλεκτρικό δίκτυο της στεριάς. Μία συστοιχία μπαταριών 500 kWh επιτρέπει την πλεύση για 30 λεπτά, γεγονός που μειώνει τις εκπομπές κατά τη διάρκεια των ελιγμών ή της πρόσδεσης.
Μία από τις καινοτομίες του είναι η δυνατότητα ανάκτησης του εξατμιζόμενου φυσικού αερίου (boil-off gas) για να χρησιμοποιηθεί ως καύσιμο, αυξάνοντας περαιτέρω την αποδοτικότητα του συστήματος.
Η κατασκευή του πλοίου συντονίστηκε από την RMK Marine, ενώ κορυφαίοι προμηθευτές συνεισέφεραν με εξειδικευμένα συστήματα. Το πλοίο σχεδιάστηκε από την INEC (International Naval Engineering Consultants). Επιπλέον, κορυφαίοι προμηθευτές συνέβαλαν στον εξοπλισμό του, καθιστώντας το πλοίο πρότυπο τεχνολογικής καινοτομίας στις εσωτερικές πλωτές μεταφορές.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Επανεξελέγη πρόεδρος του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας ο Διονύσης Θεοδωράτος μετά τις χθεσινές αρχαιρεσίες για την ανάδειξη νέου Διοικητικού Συμβουλίου με τριετή θητεία. Κατά…
Σχετικά με την αντιμετώπιση των προβλημάτων που έχουν προκύψει από την έντονη σεισμική δραστηριότητα που παρατηρείται το τελευταίο χρονικό διάστημα στις Κυκλάδες, το Υπουργείο…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Ιανουαρίου-Φεβρουαρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο ανασκοπικό τεύχος που…
Οι CEO του τραπεζικού κλάδου εμφανίζονται αισιόδοξοι για τις προοπτικές ανάπτυξης των εταιρειών τους, ενώ ποντάρουν σε μεγάλες επενδύσεις στις αναδυόμενες τεχνολογίες, σύμφωνα με…
Το βλέμμα στην ενεργειακή μετάβαση της ναυτιλιακής βιομηχανίας έχει στραμμένο η Σεούλ, η οποία αναμένεται να δαπανήσει περίπου $151,6 εκατ. για την υποστήριξη projects…
Σκόπελοι έχουν αναδυθεί για τη συμφωνία μεταξύ των κολοσσών της αυτοκινητοβιομηχανίας Nissan και Honda, μέσω της οποίας θα δημιουργούταν η τρίτη ισχυρότερη εταιρεία του…
Η τεχνολογία καύσης αμμωνίας στη ναυτιλία κάνει ένα μεγάλο βήμα προς την εμπορική της υιοθέτηση, καθώς ο δίχρονος κινητήρας ME-LGIA (Liquid Gas Injection Ammonia)…
Είναι πιθανό μέσα στο 2025 να δούμε την πρώτη ερευνητική γεώτρηση, το πιθανότερο στην περιοχή της Κρήτης, που θα μας δώσει μια αρχική εικόνα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ