Το «Energy Stockholm», το μεγαλύτερο πλοίο ανεφοδιασμού LNG για εσωτερικές πλωτές οδούς στην Ευρώπη, αποτελεί ένα τεχνολογικό επίτευγμα που θέτει νέα πρότυπα στην ενεργειακή απόδοση και στη βιωσιμότητα. Με χωρητικότητα 8.000 κ.μ., το πλοίο αυτό βαπτίστηκε στο Ρότερνταμ, στις 13 Νοεμβρίου 2024, και προορίζεται για την υποστήριξη των επιχειρήσεων της Shell στην περιοχή ZARA (Zeebrugge, Αμβέρσα, Ρότερνταμ και Άμστερνταμ).
Το συγκεκριμένο πλοίο συνδυάζει την εμπειρία της LNG Shipping, που προέρχεται από τη λειτουργία του LNG London, με καινοτόμες τεχνολογίες, που μειώνουν την ενεργειακή κατανάλωση και τις εκπομπές ρύπων. Η πρόωσή του επιτυγχάνεται υβριδικά, καθώς είναι εξοπλισμένο τόσο με μπαταρίες από την Corvus ‒ως πάροχος ηλεκτρικής ενέργειας στους ηλεκτρικούς κινητήρες‒ όσο και με κινητήρα διπλού καυσίμου που τροφοδοτείται είτε με LNG είτε με ντίζελ (ή βιοντίζελ). Αποτελεί το πρώτο πλοίο ανεφοδιασμού LNG για εσωτερικές πλωτές οδούς που ενσωματώνει τεχνολογία μπαταριών και δυνατότητα σύνδεσης με το ηλεκτρικό δίκτυο της στεριάς. Μία συστοιχία μπαταριών 500 kWh επιτρέπει την πλεύση για 30 λεπτά, γεγονός που μειώνει τις εκπομπές κατά τη διάρκεια των ελιγμών ή της πρόσδεσης.
Μία από τις καινοτομίες του είναι η δυνατότητα ανάκτησης του εξατμιζόμενου φυσικού αερίου (boil-off gas) για να χρησιμοποιηθεί ως καύσιμο, αυξάνοντας περαιτέρω την αποδοτικότητα του συστήματος.
Η κατασκευή του πλοίου συντονίστηκε από την RMK Marine, ενώ κορυφαίοι προμηθευτές συνεισέφεραν με εξειδικευμένα συστήματα. Το πλοίο σχεδιάστηκε από την INEC (International Naval Engineering Consultants). Επιπλέον, κορυφαίοι προμηθευτές συνέβαλαν στον εξοπλισμό του, καθιστώντας το πλοίο πρότυπο τεχνολογικής καινοτομίας στις εσωτερικές πλωτές μεταφορές.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Τα ποσοστά συγκέντρωσης στον κλάδο ενέργειας αυξάνονται, με την εισηγμένη στο Χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης ConocoPhillips να ολοκληρώνει την απόκτηση της, επίσης εισηγμένης στο…
Η παγκόσμια οικονομία θα μπορούσε να υποστεί βαρύ πλήγμα σε περίπτωση που νέα περιοριστικά μέτρα κάνουν την εμφάνισή τους στο εμπόριο, μετά και την…
Τα πρόσφατα δεδομένα για τη ζήτηση πετρελαίου της Κίνας προκαλούν θετικές εκτιμήσεις για το μέλλον της παγκόσμιας ζήτησης, μετά από μήνες νωχελικότητας από τη…
Προκλήσεις φέρεται να αντιμετωπίζει η παραγωγή σιταριού της Ευρωπαϊκής Ένωσης, ωθώντας το International Grains Council (IGC) να αναθεωρήσει προς τα κάτω τις εκτιμήσεις του…
Η προηγμένη τεχνολογία Norsepower Rotor Sails (NPRS) έρχεται να αλλάξει τα δεδομένα στη ναυτιλία, ενσωματώνοντας την αιολική πρόωση σε πολύ μεγάλα πλοία μεταφοράς αερίου…
Τη στήριξή της στις ανάγκες της ελληνικής κοινωνίας επιβεβαιώνει εκ νέου η ελληνική ναυτιλιακή κοινότητα. Πιο συγκεκριμένα, βάσει σχετικής ανακοίνωσης, τα υπουργεία Οικονομικών και…
Η ελληνική χρηματιστηριακή αγορά, εκτός εξαιρετικού απροόπτου, βαδίζει να κλείσει τη χρονιά με άνοδο, συμπληρώνοντας τέσσερα συνεχή έτη, με τον Γενικό Δείκτη συνολικά να…
Αύξηση της μεταφορικής ικανότητας φυσικού αερίου μέσω Ελλάδας προς τη Νοτιοανατολική Ευρώπη και αναζήτηση νέων πηγών προμήθειας φυσικού αερίου που θα τροφοδοτούν το έργο…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ