
Το «Energy Stockholm», το μεγαλύτερο πλοίο ανεφοδιασμού LNG για εσωτερικές πλωτές οδούς στην Ευρώπη, αποτελεί ένα τεχνολογικό επίτευγμα που θέτει νέα πρότυπα στην ενεργειακή απόδοση και στη βιωσιμότητα. Με χωρητικότητα 8.000 κ.μ., το πλοίο αυτό βαπτίστηκε στο Ρότερνταμ, στις 13 Νοεμβρίου 2024, και προορίζεται για την υποστήριξη των επιχειρήσεων της Shell στην περιοχή ZARA (Zeebrugge, Αμβέρσα, Ρότερνταμ και Άμστερνταμ).
Το συγκεκριμένο πλοίο συνδυάζει την εμπειρία της LNG Shipping, που προέρχεται από τη λειτουργία του LNG London, με καινοτόμες τεχνολογίες, που μειώνουν την ενεργειακή κατανάλωση και τις εκπομπές ρύπων. Η πρόωσή του επιτυγχάνεται υβριδικά, καθώς είναι εξοπλισμένο τόσο με μπαταρίες από την Corvus ‒ως πάροχος ηλεκτρικής ενέργειας στους ηλεκτρικούς κινητήρες‒ όσο και με κινητήρα διπλού καυσίμου που τροφοδοτείται είτε με LNG είτε με ντίζελ (ή βιοντίζελ). Αποτελεί το πρώτο πλοίο ανεφοδιασμού LNG για εσωτερικές πλωτές οδούς που ενσωματώνει τεχνολογία μπαταριών και δυνατότητα σύνδεσης με το ηλεκτρικό δίκτυο της στεριάς. Μία συστοιχία μπαταριών 500 kWh επιτρέπει την πλεύση για 30 λεπτά, γεγονός που μειώνει τις εκπομπές κατά τη διάρκεια των ελιγμών ή της πρόσδεσης.
Μία από τις καινοτομίες του είναι η δυνατότητα ανάκτησης του εξατμιζόμενου φυσικού αερίου (boil-off gas) για να χρησιμοποιηθεί ως καύσιμο, αυξάνοντας περαιτέρω την αποδοτικότητα του συστήματος.
Η κατασκευή του πλοίου συντονίστηκε από την RMK Marine, ενώ κορυφαίοι προμηθευτές συνεισέφεραν με εξειδικευμένα συστήματα. Το πλοίο σχεδιάστηκε από την INEC (International Naval Engineering Consultants). Επιπλέον, κορυφαίοι προμηθευτές συνέβαλαν στον εξοπλισμό του, καθιστώντας το πλοίο πρότυπο τεχνολογικής καινοτομίας στις εσωτερικές πλωτές μεταφορές.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ο Καναδάς θα επιβάλει από αύριο νέους, ανταποδοτικούς δασμούς σε ορισμένα αμερικανικά προϊόντα, ως απάντηση στους «αδικαιολόγητους και παράλογους» δασμούς που επέβαλε ο Αμερικανός…
Τα περιορισμένα σημεία φόρτισης αποτελούν το μεγαλύτερο πρόβλημα στην ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης. Αν και η χρήση ηλεκτρικής ενέργειας από ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο κυρίως εντός…
Ο Γενικός Γραμματέας του IMO, κ. Arsenio Dominguez, εξέδωσε δήλωση μετά την επίθεση στην Οδησσό στις 11 Μαρτίου: «Με βαθιά θλίψη πληροφορήθηκα την τραγική…
Την τελετή ονοματοδοσίας και παραλαβής δύο νεότευκτων δεξαμενοπλοίων γιόρτασε πρόσφατα η Golden Energy Management, με επικεφαλής τον Βίκτωρα Ρέστη. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με ανάρτηση στα…
Η προηγμένη τεχνολογία πλωτών μονάδων μετατροπής αμμωνίας σε υδρογόνο («ammonia-to-hydrogen cracker») της Höegh Evi βρίσκεται στο επίκεντρο νέας στρατηγικής συνεργασίας με τη North Ammonia.…
H Hanseatic Global Terminals (HGT), o βραχίονας τερματικών της γερμανικής Hapag-Lloyd, απέκτησε το 60% των μετοχών της CNMP LH από τον όμιλο Seafrigo. Η…
Μία από τις πολλές προκλήσεις που αντιμετωπίζει η υιοθέτηση εναλλακτικών καυσίμων στη ναυτιλία είναι το μη ανταγωνιστικό κόστος. Στο πλαίσιο αυτό, ο Executive Chairman…
Οι στρατηγικές συνεργασίες αναμένεται να διαδραματίσουν πρωταγωνιστικό ρόλο για το μέλλον της ναυτιλίας εν μέσω συνεχώς μεταβαλλόμενων απαιτήσεων για τα καύσιμα. Στο πλαίσιο αυτό,…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ