Καθώς οι κορυφαίες liner εταιρείες παγκοσμίως στρέφονται σταδιακά στην υιοθέτηση εναλλακτικών καυσίμων για την πρόωση των πλοίων τους, ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζουν οι επιλογές της κάθε εταιρείας.
Συγκεκριμένα, σύμφωνα με στοιχεία της Alphaliner, οι δέκα κορυφαίες liner εταιρείες, που διαχειρίζονται συνολικά το 84% της παγκόσμιας μεταφορικής ικανότητας, έχουν χαράξει διαφορετικές στρατηγικές όσον αφορά τα εναλλακτικά καύσιμα με τα οποία επιλέγουν να εξοπλίσουν τα νεότευκτα πλοία τους από το 2020 και μετά, αλλά και τα πλοία που βρίσκονται υπό ναυπήγηση.
Ειδικότερα, μόλις δύο εταιρείες έχουν υιοθετήσει στρατηγική πολλαπλών καυσίμων. Πρόκειται για τις CMA CGM και Maersk, ο στόλος των οποίων «πρασινίζει» με containerships κατανάλωσης τόσο μεθανόλης όσο και LNG. Αντίθετα, οι υπόλοιπες εταιρείες έχουν μέχρι στιγμής επιλέξει ένα από τα δύο καύσιμα, διαφοροποιώντας τις μακροπρόθεσμες στρατηγικές τους. MSC, Hapag-Lloyd, ZIM και Yang Ming έχουν «στοιχηματίσει» στο LNG, ενώ οι Cosco, ONE, HMM και Evergreen έχουν επενδύσει αποκλειστικά στη μεθανόλη.
Σε κάθε περίπτωση, η μη σύμπλευση των εταιρειών όσον αφορά την επιλογή καυσίμων αντανακλά την αβεβαιότητα του κλάδου και αποτελεί απόδειξη ότι κανένα καύσιμο προς το παρόν δεν στοιχειοθετεί πανάκεια, που εξασφαλίζει ένα βιώσιμο μέλλον.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ένα ιστορικό γεγονός έλαβε χώρα πρόσφατα στη Διώρυγα του Σουέζ. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με ανάρτηση της Αρχής της διώρυγας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, την περασμένη…
Η νωχελικότητα στη ναυλαγορά των LPG carriers παραμένει ανυποχώρητη, με τους ναύλους να μη σημειώνουν σημαντικές μεταβολές την εβδομάδα με πέρας την Τετάρτη 20…
Μετά από μία χρονοβόρα διαδικασία αδειοδότησης για τα έργα αναβάθμισης της Μαρίνας Χίου, η εταιρεία ΜΑΡΙΝΑ ΧΙΟΥ Α.Ε ανακοίνωσε ότι την ερχόμενη Πέμπτη 28…
Οι κυβερνήσεις των Ναμίμπια και Ανγκόλας υπέγραψαν πρόσφατα συμφωνία για την κατασκευή ενός υδροηλεκτρικού εργοστασίου ισχύος 600 megawatt στον ποταμό Κουνένε, ο οποίος αποτελεί…
Στο επίκεντρο μίας ακόμα επιστημονικής μελέτης βρέθηκε το θέμα της προστασίας των φαλαινών από τα πλοία και συγκεκριμένα από την κίνησή τους στα ύδατα.…
«Η Ελλάδα και η Τουρκία, δεν είμαστε μόνο γείτονες. Είμαστε εταίροι, ιδιαίτερα στον ναυτιλιακό τομέα» δήλωσε ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Χρήστος Στυλιανίδης…
H αλλαγή σελίδας της INTERTANKO επιβεβαιώθηκε στις 20 Νοεμβρίου, όταν το Council επιβεβαίωσε ότι ο Rolf Westfal-Larsen θα διαδεχτεί τον Paolo d’Amico στη θέση…
Για πρώτη φορά, περισσότερα από 80 αντικείμενα του Ναυαγίου των Αντικυθήρων εκτίθενται στο Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη, στην πληρέστερη μέχρι σήμερα περιοδική έκθεση που παρουσιάζει…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ