
Στο επίκεντρο μίας ακόμα επιστημονικής μελέτης βρέθηκε το θέμα της προστασίας των φαλαινών από τα πλοία και συγκεκριμένα από την κίνησή τους στα ύδατα. Η εν λόγω μελέτη υλοποιήθηκε από Βρετανούς επιστήμονες, οι οποίοι επιδίωξαν να χαρτογραφήσουν τις θαλάσσιες περιοχές κίνησης των φαλαινών και να τις αντιπαραβάλουν με εκείνες όπου καταγράφεται υψηλή ναυτιλιακή κίνηση. Στόχος της μελέτης ήταν η εύρεση των θαλάσσιων περιοχών στις οποίες καταγράφεται ο υψηλότερος κίνδυνος θανάτου των φαλαινών λόγω πρόσκρουσης σε πλοία.
Σύμφωνα με τους επιστήμονες, τα πλοία διέρχονται από το 92% των θαλάσσιων οικότοπων των φαλαινών. Η μελέτη καταδεικνύει ότι η θέσπιση μέτρων ρύθμισης της θαλάσσιας κυκλοφορίας μόλις στο 2,6% της επιφάνειας των ωκεανών επαρκεί προκειμένου να ελαττωθούν τα ποσοστά θνησιμότητας των φαλαινών, που οφείλονται στις κινήσεις των πλοίων.
Ωστόσο, στο σύνολό τους, οι ζώνες υψηλού κινδύνου, που εντοπίζονται σε όλους τους ωκεανούς της υφηλίου, εξαιρουμένου του Νότιου Ωκεανού, αποτελούν κομβικές θαλάσσιες εμπορικές οδούς. Ενδεικτικά, οι ζώνες υψηλού κινδύνου περιλαμβάνουν τη νοτιοδυτική ακτή της Ινδίας, τη νότια ακτή της Βραζιλίας, το Στενό του Γιβραλτάρ, την ακτή της Καλιφόρνια, αλλά και το Ακρωτήριο της Καλής Ελπίδας, όπου η κυκλοφορία των πλοίων έχει αυξηθεί τελευταία λόγω των ζητημάτων ασφαλείας στην Ερυθρά Θάλασσα.
Συμπερασματικά, οι επιστήμονες που διενήργησαν τη μελέτη προτείνουν την επιβολή υποχρεωτικού ορίου ταχύτητας, το οποίο θα ανέρχεται στους δέκα κόμβους για τα πλοία που διασχίζουν τις εν λόγω περιοχές. Μια τέτοια εξέλιξη αναμένεται, ωστόσο, να επιφέρει σημαντικές επιπτώσεις στους χρόνους ταξιδιών των πλοίων και κατ’ επέκταση να επηρεάσει δραστικά την αξιοπιστία των liner εταιρειών.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Τα νοτιοκορεατικά ναυπηγεία παραμένουν κύρια επιλογή όσον αφορά την κατασκευή υγραεριοφόρων, με τη Solvang ASA να ανακοινώνει την εκκίνηση της κατασκευής δύο VLGCs στις…
Το Πάσχα αποτελεί την μεγαλύτερη γιορτή του χριστιανισμού. Το θαύμα της Αναστάσεως του Χριστού, προσκαλεί τους απανταχού πιστούς να εορτάσουν την μεγάλη αυτή στιγμή…
Την ελληνική σημαία ύψωσε το bulk carrier «Nea Tyhi» διαχείρισης της Fafalios Shipping. To πλοίο χωρητικότητας 82.211 dwt ναυπηγήθηκε το 2009 στην Ιαπωνία. Ο…
Tον τελευταίο κύκλο των διαπραγματεύσεων για τις ελάχιστες απολαβές των ναυτικών ολοκλήρωσε ο Διεθνής Οργανισμός Εργασίας (ILO) σε συνεδρίαση του Subcommittee on Wages of…
Η σύγκρουση ανάμεσα στις ΗΠΑ και την Κίνα αρχίζει να παίρνει την μορφή εμπορικού πολέμου με απρόβλεπτες συνέπειες. Αλλά ο ανταγωνισμός μεταξύ των δύο…
Σε 981 διαμορφώνονται, βάσει των τελευταίων δεδομένων, τα δεξαμενόπλοια των οποίων η ναυπήγηση εκκρεμεί. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής Braemar, εκκρεμεί η…
Οι πρόσφατοι περιορισμοί της κρατικής διοίκησης Τραμπ στις εξαγωγές μικροκυκλωμάτων H20 της Nvidia θα μπορούσαν να κοστίσουν στην εταιρεία δισεκατομμύρια δολάρια και να επιδράσουν…
Δεδομένες θα πρέπει να θεωρούνται οι ανακατατάξεις στον εμπορευματικό χάρτη των bulk carriers, καθώς ΗΠΑ και Κίνα επιδίδονται σε έναν άνευ προηγουμένου εμπορικό πόλεμο…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ