Στο επίκεντρο μίας ακόμα επιστημονικής μελέτης βρέθηκε το θέμα της προστασίας των φαλαινών από τα πλοία και συγκεκριμένα από την κίνησή τους στα ύδατα. Η εν λόγω μελέτη υλοποιήθηκε από Βρετανούς επιστήμονες, οι οποίοι επιδίωξαν να χαρτογραφήσουν τις θαλάσσιες περιοχές κίνησης των φαλαινών και να τις αντιπαραβάλουν με εκείνες όπου καταγράφεται υψηλή ναυτιλιακή κίνηση. Στόχος της μελέτης ήταν η εύρεση των θαλάσσιων περιοχών στις οποίες καταγράφεται ο υψηλότερος κίνδυνος θανάτου των φαλαινών λόγω πρόσκρουσης σε πλοία.
Σύμφωνα με τους επιστήμονες, τα πλοία διέρχονται από το 92% των θαλάσσιων οικότοπων των φαλαινών. Η μελέτη καταδεικνύει ότι η θέσπιση μέτρων ρύθμισης της θαλάσσιας κυκλοφορίας μόλις στο 2,6% της επιφάνειας των ωκεανών επαρκεί προκειμένου να ελαττωθούν τα ποσοστά θνησιμότητας των φαλαινών, που οφείλονται στις κινήσεις των πλοίων.
Ωστόσο, στο σύνολό τους, οι ζώνες υψηλού κινδύνου, που εντοπίζονται σε όλους τους ωκεανούς της υφηλίου, εξαιρουμένου του Νότιου Ωκεανού, αποτελούν κομβικές θαλάσσιες εμπορικές οδούς. Ενδεικτικά, οι ζώνες υψηλού κινδύνου περιλαμβάνουν τη νοτιοδυτική ακτή της Ινδίας, τη νότια ακτή της Βραζιλίας, το Στενό του Γιβραλτάρ, την ακτή της Καλιφόρνια, αλλά και το Ακρωτήριο της Καλής Ελπίδας, όπου η κυκλοφορία των πλοίων έχει αυξηθεί τελευταία λόγω των ζητημάτων ασφαλείας στην Ερυθρά Θάλασσα.
Συμπερασματικά, οι επιστήμονες που διενήργησαν τη μελέτη προτείνουν την επιβολή υποχρεωτικού ορίου ταχύτητας, το οποίο θα ανέρχεται στους δέκα κόμβους για τα πλοία που διασχίζουν τις εν λόγω περιοχές. Μια τέτοια εξέλιξη αναμένεται, ωστόσο, να επιφέρει σημαντικές επιπτώσεις στους χρόνους ταξιδιών των πλοίων και κατ’ επέκταση να επηρεάσει δραστικά την αξιοπιστία των liner εταιρειών.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ένα ιστορικό γεγονός έλαβε χώρα πρόσφατα στη Διώρυγα του Σουέζ. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με ανάρτηση της Αρχής της διώρυγας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, την περασμένη…
Η νωχελικότητα στη ναυλαγορά των LPG carriers παραμένει ανυποχώρητη, με τους ναύλους να μη σημειώνουν σημαντικές μεταβολές την εβδομάδα με πέρας την Τετάρτη 20…
Μετά από μία χρονοβόρα διαδικασία αδειοδότησης για τα έργα αναβάθμισης της Μαρίνας Χίου, η εταιρεία ΜΑΡΙΝΑ ΧΙΟΥ Α.Ε ανακοίνωσε ότι την ερχόμενη Πέμπτη 28…
Οι κυβερνήσεις των Ναμίμπια και Ανγκόλας υπέγραψαν πρόσφατα συμφωνία για την κατασκευή ενός υδροηλεκτρικού εργοστασίου ισχύος 600 megawatt στον ποταμό Κουνένε, ο οποίος αποτελεί…
«Η Ελλάδα και η Τουρκία, δεν είμαστε μόνο γείτονες. Είμαστε εταίροι, ιδιαίτερα στον ναυτιλιακό τομέα» δήλωσε ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Χρήστος Στυλιανίδης…
H αλλαγή σελίδας της INTERTANKO επιβεβαιώθηκε στις 20 Νοεμβρίου, όταν το Council επιβεβαίωσε ότι ο Rolf Westfal-Larsen θα διαδεχτεί τον Paolo d’Amico στη θέση…
Για πρώτη φορά, περισσότερα από 80 αντικείμενα του Ναυαγίου των Αντικυθήρων εκτίθενται στο Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη, στην πληρέστερη μέχρι σήμερα περιοδική έκθεση που παρουσιάζει…
Κανένα σημάδι ανάκαμψης δεν παρουσιάζει η ναυλαγορά των LNG carriers για ακόμα μία εβδομάδα, με τους ναύλους να σημειώνουν περαιτέρω πτώση την εβδομάδα με…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ