Ένα χαμηλότερο, από τα αρχικά πλάνα, ποσοστό πωλήσεων ηλεκτρικών οχημάτων το 2025 είναι πιθανό να καταστήσει πολύ πιο δύσκολη την επίτευξη των στόχων της ΕΕ για την μείωση των εκπομπών ρύπων. Αυτό αναγκάζει πολλές αυτοκινητοβιομηχανίες, που έχουν υψηλά επίπεδα εκπομπών ρύπων και που είναι υποψήφιες για την επιβολή προστίμων, να συνεργαστούν με κατασκευάστριες εταιρείες ηλεκτρικών αυτοκινήτων προκειμένου να ρίξουν τον μέσο όρο των ρύπων τους.
Η ήπια υβριδική τεχνολογία, που υπάρχει σε πολλά σύγχρονα αυτοκίνητα και η οποία περιλαμβάνει τη χρήση ενός μικρού ηλεκτροκινητήρα που λειτουργεί με μπαταρία για να βοηθήσει έναν παραδοσιακό κινητήρα ντίζελ ή βενζίνης, θα μπορούσε να συμβάλει στην επίτευξη των στόχων.
Ο γενικός διευθυντής της ACEA, Sigrid de δήλωσε πως «η διαφαινόμενη κρίση απαιτεί επείγουσα δράση. Όλοι οι δείκτες δείχνουν μια στασιμότητα στην αγορά ηλεκτρικών οχημάτων της ΕΕ, σε μια εποχή που απαιτείται επιτάχυνση. Εκτός από το δυσανάλογο κόστος συμμόρφωσης για τους κατασκευαστές της ΕΕ το 2025, η επιτυχία ολόκληρης της πολιτικής για την απαλλαγή των ρύπων στις μεταφορές τίθεται σε κίνδυνο. Η Ευρώπη πρέπει να παραμείνει στην πορεία του πράσινου μετασχηματισμού, υιοθετώντας μια στρατηγική που λειτουργεί».
Η ΕΕ επέβαλε πρόσφατα υψηλότερους εισαγωγικούς δασμούς σε κινεζικούς κατασκευαστές ηλεκτρικών οχημάτων όπως η Geely, η BYD και η SAIC. Η απόφαση αυτή αποτέλεσε απόρροια των ισχυρισμών ότι η κινεζική κυβέρνηση επιδότησε σε μεγάλο βαθμό αυτές τις εταιρείες, οι οποίες πωλούν τα μοντέλα τους σε σημαντικά μειωμένες τιμές στην ΕΕ. Αυτή η κίνηση είχε ως συνέπεια την μείωση πωλήσεων σε μεγάλες ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες όπως η Volkswagen, η Audi, η Mercedes-Benz και η BMW.
Πλέον η ΕΕ έχει επιβάλει δασμούς 18,8% στην Geely, 17% στην BYD και 35,3% στην SAIC. Η εφαρμογή των δασμών είναι πιθανόν να κάνει στο άμεσο μέλλον πιο ακριβά τα κινεζικά οχήματα, αποθαρρύνοντας τους καταναλωτές να τα επιλέξουν. Όμως αυτό με τη σειρά του, είναι πιθανό να καταστήσει ακόμη πιο δύσκολη την επίτευξη των στόχων της ΕΕ για τις εκπομπές άνθρακα που έχουν τεθεί για το 2025, αλλά και για το 2030.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Καθώς οι γεωπολιτικές εντάσεις στην Ερυθρά Θάλασσα επιμένουν, ωθώντας τις liner εταιρείες στην επαναδρομολόγηση των πλοίων τους γύρω από την Αφρική και με το…
Ο εκλεγμένος πρόεδρος των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ κατηγόρησε χθες Σάββατο 21 Δεκεμβρίου 2024 την κυβέρνηση του Παναμά ότι χρεώνει υπέρογκα τέλη για τη χρήση…
Την τελετή ονοματοδοσίας ενός ακόμα νεότευκτου LNG carrier γιόρτασε πρόσφατα η Mitsui O.S.K. Lines (MOL). Σύμφωνα με ανάρτηση της ιαπωνικής εταιρείας στα μέσα κοινωνικής…
Ανοδικές μεν, περιορισμένες δε είναι οι πρόσφατες τάσεις που καταγράφονται στη ναυλαγορά των LPG carriers. Πιο συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys, η…
Ένα ορόσημο για το φιλόδοξο και καινοτόμο project της με επίκεντρο την αποανθρακοποίηση των θαλάσσιων μεταφορών ανακοίνωσε η TOWT. Συγκεκριμένα, το ιστιοφόρο εμπορικό πλοίο…
Νέα σελίδα ανοίγεται για τα ιστορικά ναυπηγεία της βρετανικής εταιρείας Harland & Wolff, καθώς πρόσφατα ολοκληρώθηκε η εξαγορά τους από τον κρατικό ναυπηγικό όμιλο…
Στη ναυπηγική βιομηχανία των ΗΠΑ εισέρχεται δυναμικά ο νοτιοκορεατικός κολοσσός Hanwha Ocean, καθώς πρόσφατα ολοκλήρωσε την εξαγορά αμερικανικού ναυπηγείου. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με το πρακτορείο…
Ανακατατάξεις (και) στην αγορά πετρελαίου αναμένεται να επιφέρει προσεχώς η επανεκλογή του Ντόναλντ Τραμπ στην προεδρία των ΗΠΑ, καθώς η επιστροφή του στον Λευκό…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ