Η Tata Steel Netherlands και η Ecolog προχωρούν στη δημιουργία ενός καινοτόμου «ενεργειακού διαδρόμου», συνδυάζοντας την υγροποίηση του διοξειδίου του άνθρακα (CO₂) για αποθήκευση και την επαναεριοποίηση του υδρογόνου για βιομηχανική χρήση. Οι δύο διεργασίες αλληλοϋποστηρίζονται, μειώνοντας την ανάγκη για επιπλέον ενεργειακή κατανάλωση. Η συμφωνία μεταξύ των δύο εταιρειών επισημοποιήθηκε κατά την παρουσία του βασιλιά της Ολλανδίας και της υπουργού Κλιματικής Πολιτικής, Σόφι Χέρμανς, στη Νορβηγία.
Το υγρό υδρογόνο παράγεται στη Νορβηγία από υδροηλεκτρική ενέργεια και μεταφέρεται στο λιμάνι του Άμστερνταμ μέσω εξειδικευμένων πλοίων που διατηρούν τη θερμοκρασία στους -253°C. Στον τερματικό σταθμό της Ecolog, το υγρό υδρογόνο αεριοποιείται μέσω μιας διαδικασίας εξάτμισης, η οποία αξιοποιεί τη θερμική ενέργεια του περιβάλλοντος.
Αυτή η αεριοποίηση δεν εξυπηρετεί μόνο τη μετατροπή του υδρογόνου σε βιομηχανικά χρήσιμη μορφή, αλλά παράγει και ένα σημαντικό ποσό ενέργειας. Η ενέργεια αυτή είναι η θερμότητα που παράγεται από τη θερμοκρασιακή μεταβολή του υδρογόνου κατά την επαναεριοποίησή του και, αντί να σπαταληθεί, χρησιμοποιείται στρατηγικά για την ψύξη του CO₂ προκειμένου να υγροποιηθεί σε θερμοκρασία περίπου ίση με -78°C, μια θερμοκρασία πολύ υψηλότερη από αυτήν του υγρού υδρογόνου.
Η Tata Steel, σε συνεργασία με την Ecolog και άλλους εταίρους, εφαρμόζει αυτή την προσέγγιση στην παραγωγή χάλυβα, όπου ακόμα και στις εγκαταστάσεις Green Steel της πρώτης παράγονται μικρές ποσότητες CO₂. Το δεσμευμένο CO₂ υγροποιείται χρησιμοποιώντας την ψυχρή ενέργεια της αεριοποίησης του υδρογόνου και μεταφέρεται με πλοία στη Νορβηγία, όπου αποθηκεύεται μόνιμα σε γεωλογικούς σχηματισμούς από τη Horisont Energi. Παράλληλα, το επαναεριοποιημένο υδρογόνο διοχετεύεται μέσω αγωγών στη βιομηχανία, όπου χρησιμοποιείται σε ενεργειακές εφαρμογές, ολοκληρώνοντας έναν κύκλο υψηλής αποδοτικότητας και περιβαλλοντικής βιωσιμότητας.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στις 2 Αυγούστου 1956 καθελκύστηκε από τις εσχάρες των ναυπηγείων Brodogradiliste «III Maj» της Ριέκα το φορτηγό πλοίο «Mimina», για λογαριασμό του Οίκου Ευσταθίου.…
«Πέταξε» η επιβατική κίνηση στο σύνολο των αεροδρομίων της χώρας το 12μηνο του 2024 καταγράφοντας αύξηση 9,3% με το αντίστοιχο χρονικό διάστημα του 2023.…
Με κάθε επισημότητα εκκίνησε πλέον η κατασκευή δύο μεγαλεπήβολων ενεργειακών έργων στην Κίνα, μετά την τελική επενδυτική απόφαση (FID) που έλαβαν πρόσφατα οι ενεργειακοί…
Εν μέσω αβεβαιότητας για την επόμενη ημέρα του παγκόσμιου εμπορίου και της διεθνούς ναυτιλίας, η Σεούλ επικεντρώνεται στη λήψη μέτρων που θα διατηρήσουν τη…
Το Silverstream System αποτελεί μια επαναστατική τεχνολογία στον τομέα της ναυτιλίας, η οποία μειώνει την τριβή μεταξύ του κύτους του πλοίου και του νερού…
Σε μικρή πτώση οδηγήθηκε ο δείκτης WCI της Drewry την εβδομάδα με πέρας την Πέμπτη 16 Ιανουαρίου, απότοκο των εξελίξεων που έλαβαν χώρα στη…
Κοντά σε ιστορικό χαμηλό παραμένει το ποσοστό ανεργίας σε παγκόσμια κλίμακα, δίχως αυτό να συνεπάγεται ότι η αγορά εργασίας δεν αντιμετωπίζει σημαντικές προκλήσεις, οι…
Ένα νέο ορόσημο σημειώθηκε πρόσφατα στις θαλάσσιες μεταφορές με τη συνεργασία τριών εταιρειών. Πιο συγκεκριμένα, βάσει σχετικής ανακοίνωσης, υγραεριοφόρο της Purus, το οποίο είναι…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ