Μία από τις πιο εξελιγμένες συστοιχίες μπαταριών ενσωματώθηκε πρόσφατα στο νέο πλοίο διπλού καυσίμου με LNG «Saint Malo» της Brittany Ferries. Με τη μεγαλύτερη στον κόσμο μπαταρία που εγκαταστάθηκε ποτέ σε πλοίο, το «Saint Malo», χωρητικότητας 30.000 GT, διαθέτει την ικανότητα να λειτουργεί υπό πλήρη ηλεκτρική πρόωση, καθιστώντας το ιδανικό για είσοδο και έξοδο από τα λιμάνια του Πόρτσμουθ στο Ηνωμένο Βασίλειο και του Σεν Μαλό στη Γαλλία.
Οι μπαταρίες του πλοίου, οι οποίες έχουν συναρμολογηθεί από την AYK Energy, αποτελούν την καρδιά της τεχνολογίας. Ο ιδρυτής της εταιρείας, Κρις Κρούγκερ, δήλωσε ότι το σύστημα καταλαμβάνει τέσσερις αίθουσες στο πλοίο, προσφέροντας υψηλή αξιοπιστία και δυνατότητα μετάβασης σε πλήρη ηλεκτρική λειτουργία.
Σύμφωνα με τον Κρούγκερ, οι μπαταρίες είναι σχεδιασμένες για εφαρμογές ισχύος, προσφέροντας ενεργειακή πυκνότητα περίπου 80 watt-hour ανά κιλό. Η συγκεκριμένη προσέγγιση εστιάζει στη διασφάλιση ισχύος κατά τη διάρκεια απαιτητικών ελιγμών, όπως η είσοδος και η έξοδος από λιμάνια. Σε περίπτωση ανάγκης, όπως διακοπή λειτουργίας των κινητήρων, το πλοίο μπορεί να διατηρήσει ταχύτητα 14 κόμβων αποκλειστικά με χρήση μπαταριών.
Το σύστημα εξαλείφει την ανάγκη για χρήση των παραδοσιακών γεννητριών diesel που λειτουργούν σε κατάσταση ετοιμότητας, μειώνοντας έτσι σημαντικά την κατανάλωση καυσίμων και τις εκπομπές ρύπων. Η φόρτιση των μπαταριών πραγματοποιείται κατά την παραμονή του πλοίου στα λιμάνια, μέσω συστημάτων ηλεκτροδότησης από την ξηρά που εγκαθίστανται στο Πόρτσμουθ στο πλαίσιο του προγράμματος Sea Change. Οι μπαταρίες δεν απαιτούν πλήρη φόρτιση λόγω της λειτουργικής στρατηγικής του πλοίου, γεγονός που βελτιώνει τη μακροχρόνια απόδοσή τους.
Η AYK Energy έχει ήδη αναλάβει την προμήθεια παρόμοιων μπαταριών για ένα δεύτερο πλοίο της Brittany Ferries που βρίσκεται υπό κατασκευή και αυτό στο ναυπηγείο China Merchants Jinling.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ένα χαμηλότερο, από τα αρχικά πλάνα, ποσοστό πωλήσεων ηλεκτρικών οχημάτων το 2025 είναι πιθανό να καταστήσει πολύ πιο δύσκολη την επίτευξη των στόχων της…
Την κατασκευή τριών νέων αιολικών πάρκων, συνολικής ισχύος περίπου 100MW, ανακοίνωσε η ΔΕΗ Ανανεώσιμες στην Ελλάδα, στο πλαίσιο της δυναμικής ανάπτυξης του χαρτοφυλακίου ΑΠE…
Ανοδική πορεία χαράσσει ο ελληνικός εμπορικός στόλος, καθώς τον Σεπτέμβριο η δύναμή του αυξήθηκε κατά 0,4% σε ετήσια βάση, σύμφωνα με την ΕΛΣΤΑΤ. Υπενθυμίζεται,…
Περιορισμένες ήταν οι μεταβολές που σημειώθηκαν στη ναυλαγορά των containerships την εβδομάδα με πέρας την Πέμπτη 21 Νοεμβρίου, με τον σχετικό δείκτη της Drewry,…
Άνεμος αισιοδοξίας πνέει τις τελευταίες εβδομάδες στην αγορά των bulk carriers, καθώς η τόνωση της ναυλαγοράς των Capesizes συντέλεσε στην ανάκαμψη του κύριου δείκτη…
Τέλος σε μια σειρά εκούσιων περικοπών της παραγωγής στη διάρκεια του τρέχοντος έτους φαίνεται να βάζουν οι εταιρείες φυσικού αερίου των ΗΠΑ, εν αναμονή…
Ισχυρή ανάπτυξη κατέγραψαν τα οικονομικά μεγέθη των εταιρειών διαχείρισης containerships το γ΄ τρίμηνο εν μέσω αναταραχών στην Ερυθρά Θάλασσα και ανόδου της παγκόσμιας ζήτησης…
Η Tata Steel Netherlands και η Ecolog προχωρούν στη δημιουργία ενός καινοτόμου «ενεργειακού διαδρόμου», συνδυάζοντας την υγροποίηση του διοξειδίου του άνθρακα (CO₂) για αποθήκευση…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ