Μία από τις πιο εξελιγμένες συστοιχίες μπαταριών ενσωματώθηκε πρόσφατα στο νέο πλοίο διπλού καυσίμου με LNG «Saint Malo» της Brittany Ferries. Με τη μεγαλύτερη στον κόσμο μπαταρία που εγκαταστάθηκε ποτέ σε πλοίο, το «Saint Malo», χωρητικότητας 30.000 GT, διαθέτει την ικανότητα να λειτουργεί υπό πλήρη ηλεκτρική πρόωση, καθιστώντας το ιδανικό για είσοδο και έξοδο από τα λιμάνια του Πόρτσμουθ στο Ηνωμένο Βασίλειο και του Σεν Μαλό στη Γαλλία.
Οι μπαταρίες του πλοίου, οι οποίες έχουν συναρμολογηθεί από την AYK Energy, αποτελούν την καρδιά της τεχνολογίας. Ο ιδρυτής της εταιρείας, Κρις Κρούγκερ, δήλωσε ότι το σύστημα καταλαμβάνει τέσσερις αίθουσες στο πλοίο, προσφέροντας υψηλή αξιοπιστία και δυνατότητα μετάβασης σε πλήρη ηλεκτρική λειτουργία.
Σύμφωνα με τον Κρούγκερ, οι μπαταρίες είναι σχεδιασμένες για εφαρμογές ισχύος, προσφέροντας ενεργειακή πυκνότητα περίπου 80 watt-hour ανά κιλό. Η συγκεκριμένη προσέγγιση εστιάζει στη διασφάλιση ισχύος κατά τη διάρκεια απαιτητικών ελιγμών, όπως η είσοδος και η έξοδος από λιμάνια. Σε περίπτωση ανάγκης, όπως διακοπή λειτουργίας των κινητήρων, το πλοίο μπορεί να διατηρήσει ταχύτητα 14 κόμβων αποκλειστικά με χρήση μπαταριών.
Το σύστημα εξαλείφει την ανάγκη για χρήση των παραδοσιακών γεννητριών diesel που λειτουργούν σε κατάσταση ετοιμότητας, μειώνοντας έτσι σημαντικά την κατανάλωση καυσίμων και τις εκπομπές ρύπων. Η φόρτιση των μπαταριών πραγματοποιείται κατά την παραμονή του πλοίου στα λιμάνια, μέσω συστημάτων ηλεκτροδότησης από την ξηρά που εγκαθίστανται στο Πόρτσμουθ στο πλαίσιο του προγράμματος Sea Change. Οι μπαταρίες δεν απαιτούν πλήρη φόρτιση λόγω της λειτουργικής στρατηγικής του πλοίου, γεγονός που βελτιώνει τη μακροχρόνια απόδοσή τους.
Η AYK Energy έχει ήδη αναλάβει την προμήθεια παρόμοιων μπαταριών για ένα δεύτερο πλοίο της Brittany Ferries που βρίσκεται υπό κατασκευή και αυτό στο ναυπηγείο China Merchants Jinling.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Ιανουαρίου-Φεβρουαρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο ανασκοπικό τεύχος που…
Οι CEO του τραπεζικού κλάδου εμφανίζονται αισιόδοξοι για τις προοπτικές ανάπτυξης των εταιρειών τους, ενώ ποντάρουν σε μεγάλες επενδύσεις στις αναδυόμενες τεχνολογίες, σύμφωνα με…
Καθώς οι εμπορικές σχέσεις των ΗΠΑ με παραδοσιακούς συμμάχους τους κλονίζονται, η Γερμανία στρέφει το βλέμμα της στη Μέση Ανατολή, κίνηση που φαίνεται να…
Το βλέμμα στην ενεργειακή μετάβαση της ναυτιλιακής βιομηχανίας έχει στραμμένο η Σεούλ, η οποία αναμένεται να δαπανήσει περίπου $151,6 εκατ. για την υποστήριξη projects…
Σκόπελοι έχουν αναδυθεί για τη συμφωνία μεταξύ των κολοσσών της αυτοκινητοβιομηχανίας Nissan και Honda, μέσω της οποίας θα δημιουργούταν η τρίτη ισχυρότερη εταιρεία του…
Η τεχνολογία καύσης αμμωνίας στη ναυτιλία κάνει ένα μεγάλο βήμα προς την εμπορική της υιοθέτηση, καθώς ο δίχρονος κινητήρας ME-LGIA (Liquid Gas Injection Ammonia)…
Είναι πιθανό μέσα στο 2025 να δούμε την πρώτη ερευνητική γεώτρηση, το πιθανότερο στην περιοχή της Κρήτης, που θα μας δώσει μια αρχική εικόνα…
Σε επίπεδα ρεκόρ διαμορφώθηκε η ζήτηση χρυσού το 2024, εξέλιξη στην οποία καίριο ρόλο διαδραμάτισαν οι κεντρικές τράπεζες. Ειδικότερα, βάσει δημοσιεύματος του τουρκικού πρακτορείου…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ