Ισχυρή ανάπτυξη κατέγραψαν τα οικονομικά μεγέθη των εταιρειών διαχείρισης containerships το γ΄ τρίμηνο εν μέσω αναταραχών στην Ερυθρά Θάλασσα και ανόδου της παγκόσμιας ζήτησης για διά θαλάσσης μεταφορά εμπορευματοκιβωτίων.
Ενδεικτικά της ισχυρής ζήτησης είναι τα δεδομένα για τον λιμένα του Λος Άντζελες για τον περασμένο Οκτώβριο. Η διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων στον αμερικανικό λιμένα ξεπέρασε για πρώτη φορά τα 900.000 TEUs, αγγίζοντας τα 905.026 TEUs και συνιστώντας αύξηση 25% συγκριτικά με πέρυσι. Αναλυτές και κύκλοι της αγοράς αναμένουν ότι η αυξητική τάση της διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων στους λιμένες της Ανατολικής Ακτής των ΗΠΑ θα συνεχιστεί, καθώς οι εταιρείες λιανικής προετοιμάζονται πυρετωδώς για τα Χριστούγεννα, την ίδια ώρα που ένα νέο κύμα απεργιών διαφαίνεται στον ορίζοντα. Στα παραπάνω θα πρέπει κανείς να συνυπολογίσει και τους δασμούς που έχει εξαγγείλει ο Τραμπ και ουσιαστικά ενδέχεται να αυξήσουν το κόστος μεταφοράς από το επόμενο έτος.
Εν μέσω των προαναφερθεισών συνθηκών, δεν προκαλεί εντύπωση το γεγονός ότι το γ΄ τρίμηνο τα κέρδη των liner εταιρειών άγγιξαν τα $26,8 δισ., αριθμός αυξημένος κατά 168% σε σχέση με το β΄ τρίμηνο. Σύμφωνα με τα δεδομένα του αναλυτή John McCown, τα κέρδη αυτά ήταν αυξημένα κατά 856% ή $24 δισ. σε σχέση με το αντίστοιχο τρίμηνο πέρυσι. Πάντως, η δραστική αυτή άνοδος ακολουθεί μια περίοδο πτώσης των κερδών που διήρκεσε για έξι συνεχόμενα τρίμηνα μετά την κορύφωσή τους στα $63,1 δισ. το β΄ τρίμηνο του 2022.
Ένα ενδιαφέρον σημείο που υπογραμμίζει ο McCown είναι ότι οι αποκλίσεις των οικονομικών επιδόσεων μεταξύ των μεταφορέων διευρύνονται. Ενώ και οι έντεκα μεγαλύτερες εταιρείες ανέφεραν υψηλότερα τριμηνιαία κέρδη σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος, οκτώ παρουσίασαν πτώση κατά τη σύγκριση των τελευταίων δώδεκα μηνών με την προηγούμενη περίοδο. Οι ευρωπαϊκές εταιρείες, με την ευρύτερη έκθεση στην αγορά και τη μικρότερη συγκέντρωση σε μεγάλα δρομολόγια Ανατολής-Δύσης, παρουσίασαν τις σημαντικότερες αποκλίσεις.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Την τελευταία δεκαετία, o δορυφόρος Copernicus Sentinel-1 παρέχει πληθώρα δεδομένων ραντάρ για ένα ευρύ φάσμα εφαρμογών και δραστηριοτήτων σε εκατομμύρια χρήστες ανά την υφήλιο.…
Συνέντευξη του κ. Χρήστου Σταϊκούρα, υπουργού Υποδομών και Μεταφορών
Ένα χαμηλότερο, από τα αρχικά πλάνα, ποσοστό πωλήσεων ηλεκτρικών οχημάτων το 2025 είναι πιθανό να καταστήσει πολύ πιο δύσκολη την επίτευξη των στόχων της…
Την κατασκευή τριών νέων αιολικών πάρκων, συνολικής ισχύος περίπου 100MW, ανακοίνωσε η ΔΕΗ Ανανεώσιμες στην Ελλάδα, στο πλαίσιο της δυναμικής ανάπτυξης του χαρτοφυλακίου ΑΠE…
Ανοδική πορεία χαράσσει ο ελληνικός εμπορικός στόλος, καθώς τον Σεπτέμβριο η δύναμή του αυξήθηκε κατά 0,4% σε ετήσια βάση, σύμφωνα με την ΕΛΣΤΑΤ. Υπενθυμίζεται,…
Περιορισμένες ήταν οι μεταβολές που σημειώθηκαν στη ναυλαγορά των containerships την εβδομάδα με πέρας την Πέμπτη 21 Νοεμβρίου, με τον σχετικό δείκτη της Drewry,…
Άνεμος αισιοδοξίας πνέει τις τελευταίες εβδομάδες στην αγορά των bulk carriers, καθώς η τόνωση της ναυλαγοράς των Capesizes συντέλεσε στην ανάκαμψη του κύριου δείκτη…
Τέλος σε μια σειρά εκούσιων περικοπών της παραγωγής στη διάρκεια του τρέχοντος έτους φαίνεται να βάζουν οι εταιρείες φυσικού αερίου των ΗΠΑ, εν αναμονή…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ