Την πιθανότητα να επιβραδυνθεί η ανάπτυξη των πράσινων ναυτιλιακών διαδρόμων στο μέλλον αναδεικνύει ετήσια έκθεση των Getting to Zero Coalition και Global Maritime Forum.
Σύμφωνα με την εν λόγω έκθεση, που δημοσιεύτηκε την Τρίτη 19 Νοεμβρίου, το 2024 σημειώθηκε σημαντική αύξηση του αριθμού των πρωτοβουλιών σχετικά με την ανάπτυξη των πράσινων ναυτιλιακών διαδρόμων. Χαρακτηριστικά, αναδείχθηκαν 18 νέες πρωτοβουλίες, σηματοδοτώντας αύξηση της τάξεως του 40% σε ετήσια βάση. Πλέον οι εν λόγω πρωτοβουλίες ανέρχονται στις 62 σε διεθνές επίπεδο.
Παράλληλα, η αξιοσημείωτη αυτή άνοδος συνοδεύτηκε από τη διενέργεια νέων εξερευνήσεων και μελετών σκοπιμότητας στο ένα τρίτο των υφιστάμενων πράσινων ναυτιλιακών διαδρόμων, ενώ έξι καινοτόμες πρωτοβουλίες βρίσκονται ήδη στο στάδιο της υλοποίησης.
Ωστόσο, «τροχοπέδη» στην εφαρμογή των εν λόγω πρωτοβουλιών αποτελεί το υψηλό κόστος μετάβασης του παγκόσμιου στόλου σε καύσιμα μηδενικών εκπομπών. Η έλλειψη ενιαίας εθνικής πολιτικής για τη γεφύρωση του κόστους των καυσίμων αποτελεί πλέον το υπ’ αριθμόν ένα εμπόδιο και σύντομα θα περιορίσει την ανάπτυξη των πράσινων ναυτιλιακών διαδρόμων, θέτοντας ταυτόχρονα σε κίνδυνο την επίτευξη του στόχου τα καύσιμα μηδενικών εκπομπών να αντιπροσωπεύουν το 5% όλων των καυσίμων έως το 2030.
Τέλος, η έκθεση καλεί τις εθνικές κυβερνήσεις να εντείνουν τη στήριξη και να συμβάλουν στην ανάπτυξη εναλλακτικών καυσίμων σε μεγάλη κλίμακα, προκειμένου να αποφευχθεί ο εκτροχιασμός της ναυτιλιακής βιομηχανίας στον δρόμο για την επίτευξη μηδενικού ισοζυγίου εκπομπών έως το 2050.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Οι αντάρτες Χούθι της Υεμένης άφησαν ελεύθερα έπειτα από πάνω από ένα χρόνο τα μέλη του πληρώματος του πλοίου «Galaxy Leader», που είχαν συλλάβει…
Η εκμετάλλευση των κοιτασμάτων της παραμένει ψηλά στην ατζέντα της Λιβύης, η οποία βρίσκεται σε αναζήτηση επενδύσεων. Ειδικότερα, βάσει δημοσιεύματος του τουρκικού πρακτορείου ειδήσεων…
Σε συζητήσεις για την έκδοση ομολόγου αξίας τουλάχιστον $100 εκατ. στη σκανδιναβική αγορά βρίσκεται η Contships Management, η μεγαλύτερη παγκοσμίως ιδιοκτήτρια εταιρεία feeder containerships…
Σε «τέστ αντοχής» (stress tests) και επιτόπιους ελέγχους από κλιμάκια της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας (ΕΚΤ) θα υποβληθούν το 2025 οι τράπεζες. Όπως ανακοίνωσε πρόσφατα…
Με δυναμικό ρυθμό βαίνουν οι επενδύσεις των Ελλήνων πλοιοκτητών για τη ναυπήγηση καινοτόμων ποντοπόρων πλοίων και το 2025. Πιο συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της…
Περίπου 1,4 δισεκατομμύρια τουρίστες ταξίδεψαν στο εξωτερικό το 2024, αριθμός που φτάνει σε προ-πανδημίας επίπεδα, σύμφωνα με στοιχεία που έδωσε στη δημοσιότητα η υπηρεσία…
Στο πλαίσιο της στρατηγικής του ανάπτυξης, ο ενεργειακός κολοσσός ADNOC προέβη πρόσφατα σε νέες διαρθρωτικές κινήσεις, που αφορούν τις ναυτιλιακές δραστηριότητες του ομίλου. Σύμφωνα…
Η τεχνολογία EnergoFlow της Wärtsilä και οι Προπέλες Σταθερού Βήματος (Fixed Pitch Propellers ‒ FPP) παρέχουν λύσεις που μειώνουν την κατανάλωση καυσίμου και τις εκπομπές ρύπων. Το…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ