Η δραστηριότητα στην αγορά διαλύσεων έχει διαμορφωθεί σε χαμηλά επίπεδα το 2024, εξέλιξη που φέρεται να αποδίδεται μεταξύ άλλων στην αποδυναμωμένη ζήτηση χάλυβα, η οποία κρατά χαμηλά τις αξίες πώλησης πλοίων προς διάλυση.
Σύμφωνα με πρόσφατη ανάλυση της ναυλομεσιτικής Intermodal, έως και τα τέλη Οκτωβρίου του 2024, 51 bulk carriers είχαν πωληθεί προς διάλυση. Συνολικά το 2023 πωλήθηκαν 91 bulk carriers προς διάλυση, το 2022 48, το 2021 59 και το 2020 142. Από τα επιμέρους μεγέθη, τα Capesizes είναι εκείνα που σημειώνουν τις λιγότερες διαλύσεις φέτος, με μόλις τέσσερα από αυτά να έχουν κατευθυνθεί σε κάποια γιάρδα.
Την ίδια ώρα, οι παραδόσεις bulk carriers κυμαίνονται επίσης σε περιορισμένα επίπεδα, γεγονός που οδηγεί τη μέση ηλικία του στόλου σε άνοδο. Πιο συγκεκριμένα, όπως υπογραμμίζει η Intermodal, βρίσκεται στα υψηλότερα επίπεδά της από τον Ιανουάριο του 2011. Η μέση ηλικία των Handymaxes διαμορφώνεται στα επίπεδα-ρεκόρ των 12,19 ετών. Η μέση ηλικία των Capesizes είναι στα 11,10 έτη, δηλαδή στα υψηλότερα επίπεδά της από τον Δεκέμβριο του 2009, ενώ εκείνη των Panamaxes στα 12,1 έτη, δηλαδή στα υψηλότερα επίπεδά της από τον Δεκέμβριο του 2010.
Παράλληλα, το 9% του στόλου των bulk carriers έχει ηλικία μεγαλύτερη των 20 ετών. Πάντως, η ηλικιακή κατανομή διαφέρει αναλόγως του μεγέθους bulk carrier, με τα Capesizes να είναι εκείνα με το μικρότερο ποσοστό (4%) στην κατηγορία 20 ετών και άνω.
Βάσει των προαναφερθέντων, η Intermodal εκτιμά ότι το 2025 θα φέρει άνοδο στις διαλύσεις bulk carriers, δεδομένου ότι οι αξίες των bulk carriers στη second-hand αγορά αναμένεται να σημειώσουν πτώση και η ναυλαγορά να αποδυναμωθεί. Επιπλέον, 480 bulk carriers μέλλεται να παραδοθούν, παράγοντας που ίσως οδηγήσει περισσότερα bulk carriers στα διαλυτήρια.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Το Μαζί για το Παιδί, με την ευγενική υποστήριξη της Minerva Marine, υλοποίησε το 2024 στην Κάλυμνο παρεμβάσεις που βελτίωσαν τις υποδομές και ενίσχυσαν…
Μετά από δεκαετίες χαμηλού ενδιαφέροντος για τον τομέα πετρελαίου και φυσικού αερίου της Λιβύης, λόγω των κυρώσεων και του εμφυλίου πολέμου, ένα πιθανό νέο…
Το Ελληνικό Χρηματιστήριο, σύμφωνα με τους διεθνείς και εγχώριους επενδυτικούς οίκους, έχει τις προϋποθέσεις να καταγράψει και 5η συνεχόμενη ανοδική χρονιά (2024 +13,65%, 2023…
Εν μέσω διαρκών παραινέσεων από τη διεθνή κοινότητα για την ενίσχυση των προσπαθειών αποανθρακοποίησης της παγκόσμιας οικονομίας, οι συνέργειες μεταξύ των εταιρειών συνεχίζονται, με…
Ελαφρώς υψηλότερες προμήθειες, χαμηλότερη κατανάλωση, μειωμένο εμπόριο και υψηλότερα τελικά αποθέματα εκτιμά για την παγκόσμια αγορά σιταριού το 2024/2025 το αμερικανικό Υπουργείο Γεωργίας στη…
Σε νέα παραγγελία προχώρησε ο ιαπωνικός κολοσσός Mitsui O.S.K. Lines (MOL) την πρώτη εβδομάδα του 2025. Πιο συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Allied,…
To 22o μέλος της ECSA αποτελεί η Bulgarian Shipowners Association (BSA). «Είμαστε υπερήφανοι που καλωσορίζουμε την Bulgarian Shipowners Association ως νέο μέλος της ECSA.…
Νέα σαρωτικά μέτρα για την εκπλήρωση της δέσμευσης της G7 να μειώσει τα ρωσικά έσοδα από την ενέργεια, συμπεριλαμβανομένου του αποκλεισμού δύο μεγάλων ρωσικών…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ