Η δραστηριότητα στην αγορά διαλύσεων έχει διαμορφωθεί σε χαμηλά επίπεδα το 2024, εξέλιξη που φέρεται να αποδίδεται μεταξύ άλλων στην αποδυναμωμένη ζήτηση χάλυβα, η οποία κρατά χαμηλά τις αξίες πώλησης πλοίων προς διάλυση.
Σύμφωνα με πρόσφατη ανάλυση της ναυλομεσιτικής Intermodal, έως και τα τέλη Οκτωβρίου του 2024, 51 bulk carriers είχαν πωληθεί προς διάλυση. Συνολικά το 2023 πωλήθηκαν 91 bulk carriers προς διάλυση, το 2022 48, το 2021 59 και το 2020 142. Από τα επιμέρους μεγέθη, τα Capesizes είναι εκείνα που σημειώνουν τις λιγότερες διαλύσεις φέτος, με μόλις τέσσερα από αυτά να έχουν κατευθυνθεί σε κάποια γιάρδα.
Την ίδια ώρα, οι παραδόσεις bulk carriers κυμαίνονται επίσης σε περιορισμένα επίπεδα, γεγονός που οδηγεί τη μέση ηλικία του στόλου σε άνοδο. Πιο συγκεκριμένα, όπως υπογραμμίζει η Intermodal, βρίσκεται στα υψηλότερα επίπεδά της από τον Ιανουάριο του 2011. Η μέση ηλικία των Handymaxes διαμορφώνεται στα επίπεδα-ρεκόρ των 12,19 ετών. Η μέση ηλικία των Capesizes είναι στα 11,10 έτη, δηλαδή στα υψηλότερα επίπεδά της από τον Δεκέμβριο του 2009, ενώ εκείνη των Panamaxes στα 12,1 έτη, δηλαδή στα υψηλότερα επίπεδά της από τον Δεκέμβριο του 2010.
Παράλληλα, το 9% του στόλου των bulk carriers έχει ηλικία μεγαλύτερη των 20 ετών. Πάντως, η ηλικιακή κατανομή διαφέρει αναλόγως του μεγέθους bulk carrier, με τα Capesizes να είναι εκείνα με το μικρότερο ποσοστό (4%) στην κατηγορία 20 ετών και άνω.
Βάσει των προαναφερθέντων, η Intermodal εκτιμά ότι το 2025 θα φέρει άνοδο στις διαλύσεις bulk carriers, δεδομένου ότι οι αξίες των bulk carriers στη second-hand αγορά αναμένεται να σημειώσουν πτώση και η ναυλαγορά να αποδυναμωθεί. Επιπλέον, 480 bulk carriers μέλλεται να παραδοθούν, παράγοντας που ίσως οδηγήσει περισσότερα bulk carriers στα διαλυτήρια.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Για πρώτη φορά, περισσότερα από 80 αντικείμενα του Ναυαγίου των Αντικυθήρων εκτίθενται στο Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη, στην πληρέστερη μέχρι σήμερα περιοδική έκθεση που παρουσιάζει…
Κανένα σημάδι ανάκαμψης δεν παρουσιάζει η ναυλαγορά των LNG carriers για ακόμα μία εβδομάδα, με τους ναύλους να σημειώνουν περαιτέρω πτώση την εβδομάδα με…
Το νεότευκτο φορτηγό «Orpheus» καθελκύστηκε στις 14 Απριλίου 1956 στα γερμανικά ναυπηγεία Howaldtswerke του Κιέλου, για λογαριασμό εταιρείας συμφερόντων του γραφείου Lyras Brothers Ltd…
Την τελευταία δεκαετία, o δορυφόρος Copernicus Sentinel-1 παρέχει πληθώρα δεδομένων ραντάρ για ένα ευρύ φάσμα εφαρμογών και δραστηριοτήτων σε εκατομμύρια χρήστες ανά την υφήλιο.…
Συνέντευξη του κ. Χρήστου Σταϊκούρα, υπουργού Υποδομών και Μεταφορών
Ένα χαμηλότερο, από τα αρχικά πλάνα, ποσοστό πωλήσεων ηλεκτρικών οχημάτων το 2025 είναι πιθανό να καταστήσει πολύ πιο δύσκολη την επίτευξη των στόχων της…
Την κατασκευή τριών νέων αιολικών πάρκων, συνολικής ισχύος περίπου 100MW, ανακοίνωσε η ΔΕΗ Ανανεώσιμες στην Ελλάδα, στο πλαίσιο της δυναμικής ανάπτυξης του χαρτοφυλακίου ΑΠE…
Ανοδική πορεία χαράσσει ο ελληνικός εμπορικός στόλος, καθώς τον Σεπτέμβριο η δύναμή του αυξήθηκε κατά 0,4% σε ετήσια βάση, σύμφωνα με την ΕΛΣΤΑΤ. Υπενθυμίζεται,…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ