Το κόστος παραγγελίας και απόκτησης μεταχειρισμένων δεξαμενόπλοιων έχει πάρει την ανιούσα τα τελευταία έτη. Ωστόσο, σε σύγκριση με τον του Νοέμβριο 2023, το κόστος παραγγελίας δεξαμενόπλοιων σήμερα δεν έχει αυξηθεί σημαντικά, ενώ από την άλλη το κόστος απόκτησης πρόσφατα ναυπηγημένων tankers (ή tankers που θα παραδοθούν σύντομα) καλπάζει.
Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Xclusiv, το κόστος παραγγελίας ενός VLCC ανέρχεται σε $129 εκατ., ενώ ένα έτος πριν ανερχόταν σε $127,5 εκατ. Την ίδια ώρα, το κόστος απόκτησης ενός νεότευκτου VLCC (ή ενός που θα παραδοθεί σύντομα) στη second-hand αγορά αγγίζει τα $149 εκατ., ενώ ένα έτος πριν ήταν $125,8 εκατ.
Συνεπώς, ενώ το κόστος παραγγελίας έχει αυξηθεί κατά περίπου 1%, το κόστος απόκτησης ενός σύγχρονου πρόσφατα ναυπηγημένου VLCC έχει αυξηθεί κατά 18%. Η εξέλιξη αυτή αντανακλά κατά κύριο λόγο δύο ισχύουσες συνιστώσες: Αφενός τα διαθέσιμα slots στα διεθνή ναυπηγεία είναι περιορισμένα και οι ημερομηνίες παράδοσης νέων παραγγελιών μετατίθενται έως και το 2029 (που άγνωστο παραμένει σε τι επίπεδα θα κυμαίνεται η ναυλαγορά των tankers). Αφετέρου, ένα σύγχρονο νεότευκτο πλοίο που είναι διαθέσιμο προς αγορά αυτή τη στιγμή θα αποφέρει άμεσα κέρδη για μια εταιρεία, εκτίμηση που ενισχύεται από τις φαινομενικά θετικές προοπτικές της αγοράς των δεξαμενόπλοιων.
Βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής MB Shipbrokers, το κόστος ναύλωσης ενός eco VLCC στο route TD3C (δηλαδή από τη Μέση Ανατολή στην Κίνα) διαμορφώθηκε στα $32.141/ημέρα την εβδομάδα με πέρας τις 15 Νοεμβρίου. Την ίδια ώρα, οι ναύλοι στα συμβόλαια διάρκειας ενός και τριών ετών ανέρχονται σε $44.000/ημέρα και $45.000/ημέρα αντίστοιχα, για πλοία τα οποία δεν είναι εξοπλισμένα με scrubbers.
Συνεπώς, πράγματι οι εκτιμήσεις για το μέλλον της αγοράς των δεξαμενόπλοιων, και δη των VLCCs, είναι θετικές, γεγονός που αντανακλάται από τα επίπεδα των ναύλων στα συμβόλαια μεγάλης διάρκειας. Ο παράγοντας αυτός είναι ένας από εκείνους που ωθεί τις αξίες των πρόσφατα ναυπηγημένων πλοίων σε ιδιαίτερα υψηλά επίπεδα.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η δραστηριότητα στην αγορά διαλύσεων έχει διαμορφωθεί σε χαμηλά επίπεδα το 2024, εξέλιξη που φέρεται να αποδίδεται μεταξύ άλλων στην αποδυναμωμένη ζήτηση χάλυβα, η…
Oι T-Ports και Narungga Nation Aboriginal Corp. εγκαινίασαν πρόσφατα ένα νέο λιμάνι στη Νότια Αυστραλία, με εξαγωγική δυναμικότητα 500.000 τόνων σιτηρών ετησίως. Η T-Ports…
Η στρατηγική σημασία των μικροκυκλωμάτων στο μέλλον της παγκόσμιας οικονομίας είναι εμφανής και αντανακλάται από τις αποφάσεις που λαμβάνουν οι κυβερνήσεις διεθνώς. Στο πλαίσιο…
H νέα κυβέρνηση της Σρι Λάνκα διαμήνυσε ότι θα ξανανοίξει την έρευνα για την πυρκαγιά στο «X-Press Pearl», που οδήγησε στη βύθισή του και…
Την πιθανότητα να επιβραδυνθεί η ανάπτυξη των πράσινων ναυτιλιακών διαδρόμων στο μέλλον αναδεικνύει ετήσια έκθεση των Getting to Zero Coalition και Global Maritime Forum.…
Κατηγορίες απαγγέλθηκαν από αμερικανούς εισαγγελείς σε βάρος του ινδού δισεκατομμυριούχου Γκόταμ Αντάνι για το φερόμενο ρόλο του σε υπόθεση δωροδοκίας 265 εκατομμυρίων δολαρίων, βυθίζοντας…
Φορτηγό πλοίο σημαίας Μπελίζ με 10 αλλοδαπούς ναυτικούς προσάραξε σε αμμώδη αβαθή στη θαλάσσια περιοχή 0,8 ναυτικά μίλια δυτικά του λιμένα Αντιρρίου στον Πατραϊκό…
Πισωγύρισμα στους φιλόδοξους στόχους με επίκεντρο την παραγωγή ενέργειας πραγματοποιούν οι ευρωπαϊκοί κολοσσοί του κλάδου. Ειδικότερα, βάσει του Reuters, η BP φιλοδοξεί να επιστρέψει…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ