Η Capital Offshore πραγματοποιεί μια δυναμική επένδυση στην υπεράκτια βιομηχανία πετρελαίου και φυσικού αερίου, παραγγέλλοντας δέκα νέα σκάφη υποστήριξης πλατφορμών (Platform Supply Vessels ‒ PSV). Τα σκάφη, μήκους 95 μ., θα κατασκευαστούν από τη Fujian Mawei Shipbuilding στην Κίνα και θα εξοπλιστούν με προηγμένες τεχνολογικές λύσεις από την Kongsberg Maritime. Η σύμβαση, αξίας 800 εκατ. νορβηγικών κορονών (δηλαδή περίπου 68,5 εκατ. ευρώ), ενισχύει τη στρατηγική συνεργασία των εταιρειών και προωθεί την ανάπτυξη ενός στόλου που θα συνδυάζει υψηλή απόδοση, ενεργειακή αποδοτικότητα και περιβαλλοντική ευθύνη.
Σε αυτό το πλαίσιο, η Kongsberg Maritime θα εξοπλίσει τα σκάφη με ένα ολοκληρωμένο σύστημα που συνδυάζει πρόωση, αυτοματισμούς και ενέργεια, προσφέροντας υψηλή απόδοση και οικονομία. Το σύστημα πρόωσης των σκαφών περιλαμβάνει δύο US255 azimuth thrusters, έναν ULE PM155 ανασυρόμενο azimuth thruster και δύο TT2200 tunnel thrusters, όλα εξοπλισμένα με κινητήρες μόνιμων μαγνητών. Τα azimuth thrusters προσφέρουν πλήρη περιστροφή 360° για μέγιστη ευελιξία και ακρίβεια, ενώ ο ανασυρόμενος thruster μπορεί να αποσύρεται όταν δεν απαιτείται, μειώνοντας την αντίσταση στο νερό. Τα tunnel thrusters, τοποθετημένα εγκάρσια, εξασφαλίζουν πλευρική κίνηση και ακρίβεια στους ελιγμούς, όπως κατά την πρόσδεση. Οι κινητήρες μόνιμων μαγνητών προσφέρουν υψηλή απόδοση, μειωμένη κατανάλωση ενέργειας και αξιοπιστία, καθιστώντας το σύστημα πρόωσης αποδοτικό και κατάλληλο για απαιτητικές επιχειρησιακές συνθήκες.
Το υβριδικό ηλεκτρικό σύστημα χρησιμοποιεί το Energy Storage System (ESS), που μειώνει την κατανάλωση καυσίμου και περιορίζει τις εκπομπές ρύπων. Το ESS εξομαλύνει τις αιχμές κατανάλωσης ενέργειας και επιτρέπει ευελιξία στη λειτουργία των κινητήρων, προσφέροντας δυνατότητα λειτουργίας με μειωμένη ισχύ, όπου απαιτείται. Τα συστήματα αυτοματισμού και το δυναμικό σύστημα θέσης (Dynamic Positioning ‒ DP) διασφαλίζουν ακρίβεια και καλύτερη διαχείριση της ενέργειας. Έτσι, μειώνονται σημαντικά οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα και οι περιβαλλοντικές επιπτώσεις.
Η ολοκλήρωση αυτών των τεχνολογιών δεν ωφελεί μόνο το περιβάλλον, αλλά και τη λειτουργική αποδοτικότητα της Capital Offshore, μειώνοντας το λειτουργικό κόστος (OPEX) και αυξάνοντας την ανταγωνιστικότητα του στόλου της.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στο Συνέδριο για τα «50 χρόνια Δημοκρατίας και τις Ένοπλες Δυνάμεις: Τι μέλλει γενέσθαι;», ο Πάνος Ξενοκώστας, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της ONEX Shipyards…
Τις συνιστώσες που θα διαμορφώσουν την παγκόσμια οικονομία και το θαλάσσιο εμπόριο ανέλυσαν οι κ. Αγγελική Φράγκου, Πρόεδρος και Διευθύνουσα Σύμβουλος της Navios Maritime…
Ηχητικό του πύργου ελέγχου εναέριας κυκλοφορίας κατέγραψε τις τελευταίες επικοινωνίες δευτερόλεπτα πριν και μετά τη σύγκρουση εν πτήσει ενός επιβατικού αεροσκάφους της εταιρίας American…
Ανθεκτικότητα επέδειξε η παγκόσμια αγορά δημόσιων εγγραφών (IPOs) το περασμένο έτος, οδηγούμενη από την δυναμική ανάκαμψη της Ευρώπης και των ΗΠΑ. Συγκεκριμένα, η παγκόσμια…
Ισχυρές διαφαίνονται οι προοπτικές της αγοράς κρουαζιέρας και για το 2025, με τις εταιρείες να επεκτείνουν τα διαθέσιμα δρομολόγιά τους και τη ζήτηση να…
Ορατό είναι το ενδεχόμενο ναυτιλιακές εταιρείες να χρειαστεί να καταβάλουν τέλος για τη χρήση της Βαλτικής Θάλασσας, μιας από τις πιο πολυσύχναστες ναυτιλιακές οδούς…
Ένα νέο πλαίσιο για την αναζωογόνηση της οικονομικής παραγωγικότητας και τη διασφάλιση του ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος της ΕΕ παρουσίασε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Η Πυξίδα Ανταγωνιστικότητας,…
Στο πλαίσιο του προγράμματος οικονομικής ανάπτυξης της Σαουδικής Αραβίας, με ορίζοντα το 2030, η κρατική ναυτιλιακή εταιρεία της Σαουδικής Αραβίας, η Bahri προέβη πρόσφατα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ