
Η Capital Offshore πραγματοποιεί μια δυναμική επένδυση στην υπεράκτια βιομηχανία πετρελαίου και φυσικού αερίου, παραγγέλλοντας δέκα νέα σκάφη υποστήριξης πλατφορμών (Platform Supply Vessels ‒ PSV). Τα σκάφη, μήκους 95 μ., θα κατασκευαστούν από τη Fujian Mawei Shipbuilding στην Κίνα και θα εξοπλιστούν με προηγμένες τεχνολογικές λύσεις από την Kongsberg Maritime. Η σύμβαση, αξίας 800 εκατ. νορβηγικών κορονών (δηλαδή περίπου 68,5 εκατ. ευρώ), ενισχύει τη στρατηγική συνεργασία των εταιρειών και προωθεί την ανάπτυξη ενός στόλου που θα συνδυάζει υψηλή απόδοση, ενεργειακή αποδοτικότητα και περιβαλλοντική ευθύνη.
Σε αυτό το πλαίσιο, η Kongsberg Maritime θα εξοπλίσει τα σκάφη με ένα ολοκληρωμένο σύστημα που συνδυάζει πρόωση, αυτοματισμούς και ενέργεια, προσφέροντας υψηλή απόδοση και οικονομία. Το σύστημα πρόωσης των σκαφών περιλαμβάνει δύο US255 azimuth thrusters, έναν ULE PM155 ανασυρόμενο azimuth thruster και δύο TT2200 tunnel thrusters, όλα εξοπλισμένα με κινητήρες μόνιμων μαγνητών. Τα azimuth thrusters προσφέρουν πλήρη περιστροφή 360° για μέγιστη ευελιξία και ακρίβεια, ενώ ο ανασυρόμενος thruster μπορεί να αποσύρεται όταν δεν απαιτείται, μειώνοντας την αντίσταση στο νερό. Τα tunnel thrusters, τοποθετημένα εγκάρσια, εξασφαλίζουν πλευρική κίνηση και ακρίβεια στους ελιγμούς, όπως κατά την πρόσδεση. Οι κινητήρες μόνιμων μαγνητών προσφέρουν υψηλή απόδοση, μειωμένη κατανάλωση ενέργειας και αξιοπιστία, καθιστώντας το σύστημα πρόωσης αποδοτικό και κατάλληλο για απαιτητικές επιχειρησιακές συνθήκες.
Το υβριδικό ηλεκτρικό σύστημα χρησιμοποιεί το Energy Storage System (ESS), που μειώνει την κατανάλωση καυσίμου και περιορίζει τις εκπομπές ρύπων. Το ESS εξομαλύνει τις αιχμές κατανάλωσης ενέργειας και επιτρέπει ευελιξία στη λειτουργία των κινητήρων, προσφέροντας δυνατότητα λειτουργίας με μειωμένη ισχύ, όπου απαιτείται. Τα συστήματα αυτοματισμού και το δυναμικό σύστημα θέσης (Dynamic Positioning ‒ DP) διασφαλίζουν ακρίβεια και καλύτερη διαχείριση της ενέργειας. Έτσι, μειώνονται σημαντικά οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα και οι περιβαλλοντικές επιπτώσεις.
Η ολοκλήρωση αυτών των τεχνολογιών δεν ωφελεί μόνο το περιβάλλον, αλλά και τη λειτουργική αποδοτικότητα της Capital Offshore, μειώνοντας το λειτουργικό κόστος (OPEX) και αυξάνοντας την ανταγωνιστικότητα του στόλου της.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Την πώληση με σκοπό την ανακύκλωση του Ε/Γ – Ο/Γ πλοίoυ «ΚΡΗΤΗ ΙΙ» γνωστοποίησε η Attica Group. To «ΚΡΗΤΗ ΙΙ», πλοιοκτησίας θυγατρικής της εταιρείας,…
Η ευρωπαϊκή εφοπλιστική κοινότητα γυρνάει σελίδα, καθώς η European Community Shipowners’ Association (ECSA) μετονομάζεται σε ECSA European Shipowners. Η συγκεκριμένη απόφαση έλαβε χώρα με…
Η εμπιστοσύνη των CEOs στην ανάπτυξη κερδίζει έδαφος παγκοσμίως, παρά το ασταθές γεωπολιτικό και οικονομικό τοπίο. Σύμφωνα με την τελευταία έκδοση της τακτικής έρευνας…
Το 8ο Posidonia Sea Tourism Forum (PSTF 2025) ετοιμάζεται να υποδεχθεί τα κορυφαία στελέχη της παγκόσμιας βιομηχανίας κρουαζιέρας στο Ηράκλειο της Κρήτης, στις 6-7…
Η τεχνολογία των λιμένων της Ινδίας εισέρχεται σε νέα εποχή βιωσιμότητας, με τον Οργανισμό Λιμένος V. O. Chidambaranar να ηγείται μιας σημαντικής πρωτοβουλίας προς…
Στις κορυφαίες διαχειρίστριες εταιρείες του Αραβικού Κόλπου εστιάζει σε πρόσφατη ανάλυσή της η Veson Nautical. Ειδικότερα, η ανάλυση αφορά τις χώρες του Αραβικού Κόλπου…
Παρότι το status quo στη διεθνή ναυπηγική σκακιέρα έχει μεταβληθεί άρδην τα τελευταία έτη, η Νότια Κορέα αναμένεται να διατηρήσει το ανταγωνιστικό της πλεονέκτημα…
Η αμμωνία, αν και αποτελεί ένα υποσχόμενο ναυτιλιακό καύσιμο μηδενικών εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα, είναι εξαιρετικά τοξική. Ακόμα και σε χαμηλές συγκεντρώσεις, μπορεί να…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ