
Η Capital Offshore πραγματοποιεί μια δυναμική επένδυση στην υπεράκτια βιομηχανία πετρελαίου και φυσικού αερίου, παραγγέλλοντας δέκα νέα σκάφη υποστήριξης πλατφορμών (Platform Supply Vessels ‒ PSV). Τα σκάφη, μήκους 95 μ., θα κατασκευαστούν από τη Fujian Mawei Shipbuilding στην Κίνα και θα εξοπλιστούν με προηγμένες τεχνολογικές λύσεις από την Kongsberg Maritime. Η σύμβαση, αξίας 800 εκατ. νορβηγικών κορονών (δηλαδή περίπου 68,5 εκατ. ευρώ), ενισχύει τη στρατηγική συνεργασία των εταιρειών και προωθεί την ανάπτυξη ενός στόλου που θα συνδυάζει υψηλή απόδοση, ενεργειακή αποδοτικότητα και περιβαλλοντική ευθύνη.
Σε αυτό το πλαίσιο, η Kongsberg Maritime θα εξοπλίσει τα σκάφη με ένα ολοκληρωμένο σύστημα που συνδυάζει πρόωση, αυτοματισμούς και ενέργεια, προσφέροντας υψηλή απόδοση και οικονομία. Το σύστημα πρόωσης των σκαφών περιλαμβάνει δύο US255 azimuth thrusters, έναν ULE PM155 ανασυρόμενο azimuth thruster και δύο TT2200 tunnel thrusters, όλα εξοπλισμένα με κινητήρες μόνιμων μαγνητών. Τα azimuth thrusters προσφέρουν πλήρη περιστροφή 360° για μέγιστη ευελιξία και ακρίβεια, ενώ ο ανασυρόμενος thruster μπορεί να αποσύρεται όταν δεν απαιτείται, μειώνοντας την αντίσταση στο νερό. Τα tunnel thrusters, τοποθετημένα εγκάρσια, εξασφαλίζουν πλευρική κίνηση και ακρίβεια στους ελιγμούς, όπως κατά την πρόσδεση. Οι κινητήρες μόνιμων μαγνητών προσφέρουν υψηλή απόδοση, μειωμένη κατανάλωση ενέργειας και αξιοπιστία, καθιστώντας το σύστημα πρόωσης αποδοτικό και κατάλληλο για απαιτητικές επιχειρησιακές συνθήκες.
Το υβριδικό ηλεκτρικό σύστημα χρησιμοποιεί το Energy Storage System (ESS), που μειώνει την κατανάλωση καυσίμου και περιορίζει τις εκπομπές ρύπων. Το ESS εξομαλύνει τις αιχμές κατανάλωσης ενέργειας και επιτρέπει ευελιξία στη λειτουργία των κινητήρων, προσφέροντας δυνατότητα λειτουργίας με μειωμένη ισχύ, όπου απαιτείται. Τα συστήματα αυτοματισμού και το δυναμικό σύστημα θέσης (Dynamic Positioning ‒ DP) διασφαλίζουν ακρίβεια και καλύτερη διαχείριση της ενέργειας. Έτσι, μειώνονται σημαντικά οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα και οι περιβαλλοντικές επιπτώσεις.
Η ολοκλήρωση αυτών των τεχνολογιών δεν ωφελεί μόνο το περιβάλλον, αλλά και τη λειτουργική αποδοτικότητα της Capital Offshore, μειώνοντας το λειτουργικό κόστος (OPEX) και αυξάνοντας την ανταγωνιστικότητα του στόλου της.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στο 104% θα ανέλθουν οι αμερικανικοί δασμοί σε όλες τις κινεζικές εισαγωγές από την Τετάρτη 9 Απριλίου σύμφωνα με όσα ανακοίνωσε νωρίτερα ο Λευκός…
Το NAVIGATOR ASSEMBLY με τίτλο #TimelessSeas #NewPaths, προπομπός του 24ου NAVIGATOR 2024 – The Shipping Decision Makers Forum πραγματοποιήθηκε την Πέμπτη 20 Μαρτίου 2025,…
Στο πλαίσιο του προγράμματος επέκτασης και ανανέωσης του στόλου του, ο όμιλος Grimaldi προχώρησε σε παραγγελία εννέα πλοίων κατηγορίας ro-pax στο ναυπηγείο κινεζικό China…
Οι συνιστώσες προσφοράς και ζήτησης στην παγκόσμια ναυπηγική βιομηχανία ώθησαν σε αλλαγή του status quo τα τελευταία έτη. Έπειτα από «ντέρμπι» μιας σειράς ετών…
Την έναρξη της διαδικασίας υποβολής προσφορών για έναν νέο αγωγό, που θα μεταφέρει υγροποιημένο αέριο πετρελαίου (LPG) μέσω της Διώρυγας του Παναμά, ανακοίνωσε η…
Με επιβραδυνόμενους ρυθμούς βαίνουν οι παραγγελίες πλοίων το 2025, εξέλιξη που επηρεάζει σε μεγάλο βαθμό τις παραγγελίες για πλοία μεγάλης χωρητικότητας. Ειδικότερα, σύμφωνα με…
Την τελική επενδυτική απόφαση για την κατασκευή δύο μεγάλης κλίμακας φωτοβολταϊκών έργων στη Περιφέρεια της Κεντρικής Μακεδονίας, συνολικής ισχύος 567 μεγαβάτ έλαβαν η RWE…
«Τρέχουν» οι παραδόσεις αεροσκαφών το 2025, με την ευρωπαϊκή Airbus να ξεπερνά τις εκτιμήσεις αναλυτών. Ειδικότερα, όπως αναφέρει δημοσίευμα του Reuters, η Airbus παρέδωσε…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ