
Η καταστροφή δύο υποθαλάσσιων καλωδίων στη Βαλτική Θάλασσα θα πρέπει να θεωρηθεί σαμποτάζ, δήλωσε την Τρίτη 19 Νοεμβρίου το Βερολίνο, ενώ οι ένοπλες δυνάμεις της Λιθουανίας αύξησαν την επιτήρηση των υδάτων της σε απάντηση.
«Κανείς δεν πιστεύει ότι τα καλώδια αυτά κόπηκαν κατά λάθος. Δεν θέλω επίσης να πιστέψω σε εκδοχές ότι πρόκειται για άγκυρες πλοίων που προκάλεσαν κατά λάθος τη ζημιά», δήλωσε ο Γερμανός υπουργός Άμυνας, Μπόρις Πιστόριους, πριν από συνάντηση με συναδέλφους του στην ΕΕ στις Βρυξέλλες.
Δύο καλώδια οπτικών ινών ‒το ένα που συνδέει τη Φινλανδία με τη Γερμανία και το άλλο που συνδέει τη Σουηδία με τη Λιθουανία‒ σταμάτησαν να λειτουργούν μεταξύ Κυριακής και Δευτέρας (17-18/11), φέρνοντας στη μνήμη προηγούμενα περιστατικά ασφαλείας στην πολυσύχναστη πλωτή οδό που πλήττεται από τον πόλεμο μεταξύ Ρωσίας και Ουκρανίας.
«Πρέπει να δηλώσουμε, χωρίς να γνωρίζουμε συγκεκριμένα από ποιον προέρχεται, ότι πρόκειται για “υβριδική” ενέργεια. Και πρέπει επίσης να υποθέσουμε, χωρίς να το γνωρίζουμε ακόμη, ότι πρόκειται για σαμποτάζ», δήλωσε ο Πιστόριους στους δημοσιογράφους.
Την ίδια ώρα, οι εταιρείες που διαχειρίζονται τα καλώδια ανέφεραν ότι είναι ασαφή τα αίτια της καταστροφής. «Δεν πρόκειται για μερική, αλλά για πλήρη βλάβη», δήλωσε εκπρόσωπος της Arelion, ιδιοκτήτριας και διαχειρίστριας του καλωδίου που συνδέει τη Λιθουανία και τη Σουηδία. Στο ίδιο μήκος κύματος και η Cinia, ιδιοκτήτρια του καλωδίου που συνδέει τη Φινλανδία με τη Γερμανία, η οποία ανακοίνωσε ότι οποιαδήποτε υπόθεση κρίνεται επισφαλής μέχρι να αρχίσουν οι επισκευές, οι οποίες διαρκούν συνήθως 5-15 ημέρες.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η Θηραϊκή Ατμοπλοΐα ιδρύθηκε από τον Πέτρο Νομικό (1865-1947) στις αρχές του 20ού αιώνα και υπήρξε μια σημαίνουσα ναυτιλιακή εταιρεία, η οποία δραστηριοποιούνταν στο…
Η ναυλαγορά των LNG carriers, η οποία αντιμετωπίζει ίσως την πιο δύσβατη περίοδο της ιστορίας της, παραμένει υπό πίεση. Ειδικότερα, βάσει της ναυλομεσιτικής Fearnleys,…
Στην ανακοίνωση οικονομικών αποτελεσμάτων για το δ΄ τρίμηνο του 2024 αλλά και για ολόκληρο το περασμένο έτος προχώρησε η Star Bulk, με επικεφαλής τον…
Οι ρωσικές αρχές εντείνουν τα μέτρα στα λιμάνια, που περιλαμβάνουν την πρόσληψη δυτών οι οποίοι θα πραγματοποιούν επιθεωρήσεις στα ύφαλα των πλοίων, ως απάντηση…
Με δυναμικούς ρυθμούς συνέχισαν οι ηλεκτρονικές αγορές στην Ευρώπη και το 2024, σύμφωνα με τα τελευταία δεδομένα της Eurostat. Συγκεκριμένα, κατά τη διάρκεια του…
Για την ανάγκη ανάπτυξης μιας ευρωπαϊκής εφοδιαστικής αλυσίδας καθαρών ναυτιλιακών καυσίμων κάνει λόγο σε ανακοίνωσή της η Clean Maritime Fuels Platform, που αντιπροσωπεύει τους…
Ψηλά στην ατζέντα της ExxonMobil φαίνεται πως βρίσκεται η αγορά ενέργειας της Γουιάνας, καθώς ο αμερικανικός κολοσσός ανακοίνωσε πρόσφατα ένα νέο έργο μεγάλης κλίμακας.…
Νέοι σκόπελοι διαφαίνονται στον ορίζοντα για την Boeing, καθώς το πολυαναμενόμενο πρόγραμμα κατασκευής προεδρικών αεροσκαφών «Air Force One» εκτιμάται ότι θα αντιμετωπίσει νέες καθυστερήσεις.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ