Η καταστροφή δύο υποθαλάσσιων καλωδίων στη Βαλτική Θάλασσα θα πρέπει να θεωρηθεί σαμποτάζ, δήλωσε την Τρίτη 19 Νοεμβρίου το Βερολίνο, ενώ οι ένοπλες δυνάμεις της Λιθουανίας αύξησαν την επιτήρηση των υδάτων της σε απάντηση.
«Κανείς δεν πιστεύει ότι τα καλώδια αυτά κόπηκαν κατά λάθος. Δεν θέλω επίσης να πιστέψω σε εκδοχές ότι πρόκειται για άγκυρες πλοίων που προκάλεσαν κατά λάθος τη ζημιά», δήλωσε ο Γερμανός υπουργός Άμυνας, Μπόρις Πιστόριους, πριν από συνάντηση με συναδέλφους του στην ΕΕ στις Βρυξέλλες.
Δύο καλώδια οπτικών ινών ‒το ένα που συνδέει τη Φινλανδία με τη Γερμανία και το άλλο που συνδέει τη Σουηδία με τη Λιθουανία‒ σταμάτησαν να λειτουργούν μεταξύ Κυριακής και Δευτέρας (17-18/11), φέρνοντας στη μνήμη προηγούμενα περιστατικά ασφαλείας στην πολυσύχναστη πλωτή οδό που πλήττεται από τον πόλεμο μεταξύ Ρωσίας και Ουκρανίας.
«Πρέπει να δηλώσουμε, χωρίς να γνωρίζουμε συγκεκριμένα από ποιον προέρχεται, ότι πρόκειται για “υβριδική” ενέργεια. Και πρέπει επίσης να υποθέσουμε, χωρίς να το γνωρίζουμε ακόμη, ότι πρόκειται για σαμποτάζ», δήλωσε ο Πιστόριους στους δημοσιογράφους.
Την ίδια ώρα, οι εταιρείες που διαχειρίζονται τα καλώδια ανέφεραν ότι είναι ασαφή τα αίτια της καταστροφής. «Δεν πρόκειται για μερική, αλλά για πλήρη βλάβη», δήλωσε εκπρόσωπος της Arelion, ιδιοκτήτριας και διαχειρίστριας του καλωδίου που συνδέει τη Λιθουανία και τη Σουηδία. Στο ίδιο μήκος κύματος και η Cinia, ιδιοκτήτρια του καλωδίου που συνδέει τη Φινλανδία με τη Γερμανία, η οποία ανακοίνωσε ότι οποιαδήποτε υπόθεση κρίνεται επισφαλής μέχρι να αρχίσουν οι επισκευές, οι οποίες διαρκούν συνήθως 5-15 ημέρες.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Την τελετή ονοματοδοσίας ενός ακόμα νεότευκτου LNG carrier γιόρτασε πρόσφατα η Mitsui O.S.K. Lines (MOL). Σύμφωνα με ανάρτηση της ιαπωνικής εταιρείας στα μέσα κοινωνικής…
Ανοδικές μεν, περιορισμένες δε είναι οι πρόσφατες τάσεις που καταγράφονται στη ναυλαγορά των LPG carriers. Πιο συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys, η…
Ένα ορόσημο για το φιλόδοξο και καινοτόμο project της με επίκεντρο την αποανθρακοποίηση των θαλάσσιων μεταφορών ανακοίνωσε η TOWT. Συγκεκριμένα, το ιστιοφόρο εμπορικό πλοίο…
Νέα σελίδα ανοίγεται για τα ιστορικά ναυπηγεία της βρετανικής εταιρείας Harland & Wolff, καθώς πρόσφατα ολοκληρώθηκε η εξαγορά τους από τον κρατικό ναυπηγικό όμιλο…
Στη ναυπηγική βιομηχανία των ΗΠΑ εισέρχεται δυναμικά ο νοτιοκορεατικός κολοσσός Hanwha Ocean, καθώς πρόσφατα ολοκλήρωσε την εξαγορά αμερικανικού ναυπηγείου. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με το πρακτορείο…
Ανακατατάξεις (και) στην αγορά πετρελαίου αναμένεται να επιφέρει προσεχώς η επανεκλογή του Ντόναλντ Τραμπ στην προεδρία των ΗΠΑ, καθώς η επιστροφή του στον Λευκό…
H επίμονη νωχελικότητα της ναυλαγοράς των LNG carriers είναι εμφανής τις τελευταίες εβδομάδες. Πιο συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys, το κόστος ναύλωσης…
Στο τεύχος της 15ης Μαΐου 1980, τα Ναυτικά Χρονικά, στη στήλη των Τεχνικών Θεμάτων, κατέγραψαν την είδηση της ολοκλήρωσης της μετασκευής του υπερωκεανίου «France»…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ