Η καταστροφή δύο υποθαλάσσιων καλωδίων στη Βαλτική Θάλασσα θα πρέπει να θεωρηθεί σαμποτάζ, δήλωσε την Τρίτη 19 Νοεμβρίου το Βερολίνο, ενώ οι ένοπλες δυνάμεις της Λιθουανίας αύξησαν την επιτήρηση των υδάτων της σε απάντηση.
«Κανείς δεν πιστεύει ότι τα καλώδια αυτά κόπηκαν κατά λάθος. Δεν θέλω επίσης να πιστέψω σε εκδοχές ότι πρόκειται για άγκυρες πλοίων που προκάλεσαν κατά λάθος τη ζημιά», δήλωσε ο Γερμανός υπουργός Άμυνας, Μπόρις Πιστόριους, πριν από συνάντηση με συναδέλφους του στην ΕΕ στις Βρυξέλλες.
Δύο καλώδια οπτικών ινών ‒το ένα που συνδέει τη Φινλανδία με τη Γερμανία και το άλλο που συνδέει τη Σουηδία με τη Λιθουανία‒ σταμάτησαν να λειτουργούν μεταξύ Κυριακής και Δευτέρας (17-18/11), φέρνοντας στη μνήμη προηγούμενα περιστατικά ασφαλείας στην πολυσύχναστη πλωτή οδό που πλήττεται από τον πόλεμο μεταξύ Ρωσίας και Ουκρανίας.
«Πρέπει να δηλώσουμε, χωρίς να γνωρίζουμε συγκεκριμένα από ποιον προέρχεται, ότι πρόκειται για “υβριδική” ενέργεια. Και πρέπει επίσης να υποθέσουμε, χωρίς να το γνωρίζουμε ακόμη, ότι πρόκειται για σαμποτάζ», δήλωσε ο Πιστόριους στους δημοσιογράφους.
Την ίδια ώρα, οι εταιρείες που διαχειρίζονται τα καλώδια ανέφεραν ότι είναι ασαφή τα αίτια της καταστροφής. «Δεν πρόκειται για μερική, αλλά για πλήρη βλάβη», δήλωσε εκπρόσωπος της Arelion, ιδιοκτήτριας και διαχειρίστριας του καλωδίου που συνδέει τη Λιθουανία και τη Σουηδία. Στο ίδιο μήκος κύματος και η Cinia, ιδιοκτήτρια του καλωδίου που συνδέει τη Φινλανδία με τη Γερμανία, η οποία ανακοίνωσε ότι οποιαδήποτε υπόθεση κρίνεται επισφαλής μέχρι να αρχίσουν οι επισκευές, οι οποίες διαρκούν συνήθως 5-15 ημέρες.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η απόφαση της ρωσικής Gazprom να διακόψει τις αποστολές φυσικού αερίου στην αυστριακή εταιρεία OMV έχει προκαλέσει την εκ νέου στροφή της Γηραιάς Ηπείρου…
Με στόχο την ενίσχυση των δραστηριοτήτων τους στον Καναδά και την εδραίωσή τους στον τομέα των ηλεκτρικών οχημάτων της Βόρειας Αμερικής, μέσω της παραγωγής…
Το Ιράν καταδίκασε τις κυρώσεις που επέβαλε η ΕΕ στην κρατική ναυτιλιακή εταιρεία και σε άλλα νομικά πρόσωπα, σημειώνοντας πως βασίζονται σε «ψεύτικους ισχυρισμούς»…
Τον κώδωνα του κινδύνου κρούει για την παγκόσμια οικονομία το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο (ΔΝΤ), καθώς η διαφαινόμενη επιβολή δασμών στις ασιατικές εξαγωγές πιθανότατα θα…
Η όρεξη της MSC για παραγγελίες πλοίων φέρεται να παραμένει ανικανοποίητη, παρότι ο στόλος της αυξάνεται με δυναμικούς ρυθμούς, ξεπερνώντας τα 6,2 εκατ. TEUs.…
Πέραν της χαμηλότερης ζήτησης πετρελαίου εντός του έτους, τα δεξαμενόπλοια φέρονται να έχουν επηρεαστεί και από τη στρατηγική που υιοθετούν οι κινεζικοί εισαγωγείς. Ειδικότερα,…
Σε νέα δωρεά προχώρησε την Τρίτη 19 Νοεμβρίου ο κ. Νικόλας Πατέρας, παραδίδοντας τα πρώτα περιπολικά Suzuki Vitara Hybrid στον Αρχηγό της Ελληνικής Αστυνομίας…
Μια πρωτοποριακή συμφωνία για την κατασκευή και την παράδοση ενός εξειδικευμένου πλοίου μεταφοράς διοξειδίου του άνθρακα (CO₂) υπογράφηκε πρόσφατα μεταξύ της INEOS και της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ