Η καταστροφή δύο υποθαλάσσιων καλωδίων στη Βαλτική Θάλασσα θα πρέπει να θεωρηθεί σαμποτάζ, δήλωσε την Τρίτη 19 Νοεμβρίου το Βερολίνο, ενώ οι ένοπλες δυνάμεις της Λιθουανίας αύξησαν την επιτήρηση των υδάτων της σε απάντηση.
«Κανείς δεν πιστεύει ότι τα καλώδια αυτά κόπηκαν κατά λάθος. Δεν θέλω επίσης να πιστέψω σε εκδοχές ότι πρόκειται για άγκυρες πλοίων που προκάλεσαν κατά λάθος τη ζημιά», δήλωσε ο Γερμανός υπουργός Άμυνας, Μπόρις Πιστόριους, πριν από συνάντηση με συναδέλφους του στην ΕΕ στις Βρυξέλλες.
Δύο καλώδια οπτικών ινών ‒το ένα που συνδέει τη Φινλανδία με τη Γερμανία και το άλλο που συνδέει τη Σουηδία με τη Λιθουανία‒ σταμάτησαν να λειτουργούν μεταξύ Κυριακής και Δευτέρας (17-18/11), φέρνοντας στη μνήμη προηγούμενα περιστατικά ασφαλείας στην πολυσύχναστη πλωτή οδό που πλήττεται από τον πόλεμο μεταξύ Ρωσίας και Ουκρανίας.
«Πρέπει να δηλώσουμε, χωρίς να γνωρίζουμε συγκεκριμένα από ποιον προέρχεται, ότι πρόκειται για “υβριδική” ενέργεια. Και πρέπει επίσης να υποθέσουμε, χωρίς να το γνωρίζουμε ακόμη, ότι πρόκειται για σαμποτάζ», δήλωσε ο Πιστόριους στους δημοσιογράφους.
Την ίδια ώρα, οι εταιρείες που διαχειρίζονται τα καλώδια ανέφεραν ότι είναι ασαφή τα αίτια της καταστροφής. «Δεν πρόκειται για μερική, αλλά για πλήρη βλάβη», δήλωσε εκπρόσωπος της Arelion, ιδιοκτήτριας και διαχειρίστριας του καλωδίου που συνδέει τη Λιθουανία και τη Σουηδία. Στο ίδιο μήκος κύματος και η Cinia, ιδιοκτήτρια του καλωδίου που συνδέει τη Φινλανδία με τη Γερμανία, η οποία ανακοίνωσε ότι οποιαδήποτε υπόθεση κρίνεται επισφαλής μέχρι να αρχίσουν οι επισκευές, οι οποίες διαρκούν συνήθως 5-15 ημέρες.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Παρουσία της Υπουργού Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης κ. Νίκης Κεραμέως, του αρμόδιου για την Κοινωνική Ασφάλιση Υφυπουργού κ. Παναγιώτη Τσακλόγλου και του Γενικού Γραμματέα…
Τα Ναυπηγεία της ONEX στη Σύρο επισκέφθηκαν σήμερα, ο Υπουργός Ναυτιλίας & Νησιωτικής Πολιτικής, κ. Χρήστος Στυλιανίδης και ο Υφυπουργός, κ. Στέφανος Γκίκας, πραγματοποιώντας…
Στο μικρό γκρουπ των εταιρειών με τουλάχιστον 300 πλοία έχει εισέλθει πλέον η Hapag-Lloyd, ο γερμανικός κολοσσός των τακτικών γραμμών και πέμπτη μεγαλύτερη liner…
Η περιουσία των δισεκατομμυριούχων αυξήθηκε με έντονους ρυθμούς το 2024, σύμφωνα με τα δεδομένα της ΜΚΟ Oxfam. Πιο συγκεκριμένα, η περιουσία (αθροιστικά) των δισεκατομμυριούχων…
ΗΠΑ, Ευρωπαϊκή Ένωση και Ηνωμένο Βασίλειο συνεχίζουν να θέτουν στο στόχαστρό τους τον σκοτεινό στόλο πλοίων. Εντός των τελευταίων δύο εβδομάδων, σχεδόν 200 πλοία,…
Το 2024, οι ταξινομήσεις των καινούργιων αυτοκινήτων αυξήθηκαν ελαφρώς, μόλις κατά 0,8%, σε περίπου 10,6 εκατομμύρια μονάδες. Η Ισπανία συνέχισε να επιδεικνύει ανθεκτικότητα με…
Στην Πρωτοβουλία ΕΛΛΑ-ΔΙΚΑ ΜΑΣ εντάχθηκε ο όμιλος ERMA FIRST, σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση. Ο όμιλος, που ιδρύθηκε το 2009 και εδρεύει στην Ελλάδα, συγκαταλέγεται…
Παρουσία εκπροσώπων της κυβέρνησης, των κομμάτων της αντιπολίτευσης, της τοπικής αυτοδιοίκησης, των Σωμάτων Ασφαλείας και των παραγωγικών φορέων έλαβε χώρα η εκδήλωση για την…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ