Οι αντάρτες Χούθι της Υεμένης ανέλαβαν την Τρίτη 19 Νοεμβρίου την ευθύνη για επίθεση εναντίον φορτηγού πλοίου στην Ερυθρά Θάλασσα, την επομένη της ανακοίνωσης πολυεθνικής ναυτικής δύναμης κατά την οποία πλοίο υπό σημαία Παναμά έγινε στόχος δυο πυραύλων που εξερράγησαν σε μικρή απόσταση.
«Οι ένοπλες δυνάμεις της Υεμένης διεξήγαγαν στοχευμένη επιχείρηση εναντίον του πλοίου “Anadolu S” στην Ερυθρά Θάλασσα», ανακοίνωσε ο Γιαχία Σάρια, εκπρόσωπος των Χούθι για τις στρατιωτικές υποθέσεις των ανταρτών που χαρακτηρίζονται προσκείμενοι στο Ιράν.
Πρόσθεσε πως η επίθεση, κατά τη διάρκεια της οποίας το πλοίο επλήγη απευθείας και με ακρίβεια, αποφασίστηκε διότι το πλήρωμα του φορτηγού δεν απάντησε στις προειδοποιήσεις των ναυτικών δυνάμεων των Χούθι. Επίσης θεωρείται ότι το πλοίο μετέφερε φορτίο που προοριζόταν για το Ισραήλ.
Την προηγουμένη, το κοινό κέντρο ναυτιλιακών πληροφοριών (JMIC), το οποίο διευθύνει πολυεθνική ναυτική συμμαχία με τη συμμετοχή των ΗΠΑ και ευρωπαϊκών χωρών με βάση το Μπαχρέιν, ανέφερε πως την Κυριακή, «το πλοίο Anadolu δέχθηκε κλήση μέσω ασυρμάτου από υποτιθέμενη αρχή της Υεμένης, που το διέταξε να σταματήσει την πορεία του προς βορρά. Το πλοίο δεν έδωσε σημασία και συνέχισε την πορεία του».
Κατά την ίδια πηγή, λίγο αργότερα, υπεύθυνος ασφαλείας της εταιρείας ειδοποίησε ότι πύραυλος προσθαλασσώθηκε περίπου τρία μέτρα από την πρύμνη του πλοίου.
Την Δευτέρα 18 Νοεμβρίου ο πλοίαρχος ανέφερε πως έγινε δεύτερη επίθεση με πύραυλο που έπεσε περίπου ένα ναυτικό μίλι από την πλώρη του πλοίου, κατά το JMIC, το οποίο διευκρίνισε ότι το πλοίο και το πλήρωμα είναι σώα και ασφαλή.
Από τον Νοέμβριο του 2023, οι Χούθι εξαπολύουν επιθέσεις στα ανοικτά της Υεμένης εναντίον πλοίων που θεωρούν ότι συνδέονται με το Ισραήλ, λέγοντας πως δρουν σε ένδειξη αλληλεγγύης στους Παλαιστίνιους στη Λωρίδα της Γάζας, όπου συνεχίζεται ο πόλεμος ανάμεσα στις ισραηλινές ένοπλες δυνάμεις και τη Χαμάς.
Οι επιθέσεις τους προκάλεσαν τεράστιο πρόβλημα στην Ερυθρά Θάλασσα και στον Κόλπο του Άντεν, θαλάσσια περιοχή καίριας σημασίας για το παγκόσμιο εμπόριο, εξωθώντας τις ΗΠΑ να συγκροτήσουν πολυεθνικό ναυτικό συνασπισμό και κατόπιν, από τον Ιανουάριο, να αρχίσουν να πλήττουν θέσεις ή οπλικά συστήματα των Χούθι στην Υεμένη, σε επιχειρήσεις που ενίοτε διεξάγονται από κοινού με τη Βρετανία.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η εκμετάλλευση των κοιτασμάτων της παραμένει ψηλά στην ατζέντα της Λιβύης, η οποία βρίσκεται σε αναζήτηση επενδύσεων. Ειδικότερα, βάσει δημοσιεύματος του τουρκικού πρακτορείου ειδήσεων…
Σε συζητήσεις για την έκδοση ομολόγου αξίας τουλάχιστον $100 εκατ. στη σκανδιναβική αγορά βρίσκεται η Contships Management, η μεγαλύτερη παγκοσμίως ιδιοκτήτρια εταιρεία feeder containerships…
Σε «τέστ αντοχής» (stress tests) και επιτόπιους ελέγχους από κλιμάκια της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας (ΕΚΤ) θα υποβληθούν το 2025 οι τράπεζες. Όπως ανακοίνωσε πρόσφατα…
Με δυναμικό ρυθμό βαίνουν οι επενδύσεις των Ελλήνων πλοιοκτητών για τη ναυπήγηση καινοτόμων ποντοπόρων πλοίων και το 2025. Πιο συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της…
Περίπου 1,4 δισεκατομμύρια τουρίστες ταξίδεψαν στο εξωτερικό το 2024, αριθμός που φτάνει σε προ-πανδημίας επίπεδα, σύμφωνα με στοιχεία που έδωσε στη δημοσιότητα η υπηρεσία…
Στο πλαίσιο της στρατηγικής του ανάπτυξης, ο ενεργειακός κολοσσός ADNOC προέβη πρόσφατα σε νέες διαρθρωτικές κινήσεις, που αφορούν τις ναυτιλιακές δραστηριότητες του ομίλου. Σύμφωνα…
Η τεχνολογία EnergoFlow της Wärtsilä και οι Προπέλες Σταθερού Βήματος (Fixed Pitch Propellers ‒ FPP) παρέχουν λύσεις που μειώνουν την κατανάλωση καυσίμου και τις εκπομπές ρύπων. Το…
Κεντρικός παραμένει ο ρόλος των ορυκτών καυσίμων, και δη του LNG και του πετρελαίου, για το σινορωσικό εμπόριο. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατου δημοσιεύματος του ρωσικού…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ