Πέραν της χαμηλότερης ζήτησης πετρελαίου εντός του έτους, τα δεξαμενόπλοια φέρονται να έχουν επηρεαστεί και από τη στρατηγική που υιοθετούν οι κινεζικοί εισαγωγείς.
Ειδικότερα, ενώ τον περασμένο Ιούνιο ο Διεθνής Οργανισμός Ενέργειας θεωρούσε ότι η άνοδος της κινεζικής ζήτησης πετρελαίου το 2024 θα διαμορφωνόταν στα 480.000 βαρέλια/ημέρα, πλέον ‒μετά από αρκετές αναθεωρήσεις‒ ο ΙΕΑ κάνει λόγο για ανάπτυξη 150.000 βαρελιών ημερησίως. Όπως αναφέρει σε πρόσφατη έκθεσή της η ναυλομεσιτική Gibson, η εν λόγω εξέλιξη οφείλεται στην ανάπτυξη που γνωρίζουν τα ηλεκτρικά οχήματα, καθώς και εκείνα κατανάλωσης LNG αλλά και στην επιβράδυνση της βιομηχανικής δραστηριότητας και των καταναλωτικών δαπανών.
Όπως είναι επόμενο, οι κινεζικές εισαγωγές αργού πετρελαίου έχουν μειωθεί σημαντικά το 2024 και πιο συγκεκριμένα κατά 440.000 βαρέλια/ημέρα σε ετήσια βάση. Τα αποθέματα πετρελαίου της Κίνας φέρονται να είναι αυξημένα, ενώ η περιορισμένη παραγωγή των κινεζικών διυλιστηρίων επηρεάζει και τις κινεζικές εξαγωγές και συνεπώς τα product tankers.
Ωστόσο, η Gibson υπογραμμίζει ότι έχει λάβει χώρα ακόμα μία σημαντική αλλαγή, που επιδρά σημαντικά στα δεξαμενόπλοια. Η Κίνα έχει στραφεί περισσότερο σε χώρες παραγωγής πετρελαίου που βρίσκονται πιο κοντά σε εκείνη. Το γεγονός αυτό συνδέεται άρρηκτα με την πληθώρα γεωπολιτικών εξελίξεων των τελευταίων ετών.
Το 2019, οι κινεζικές εισαγωγές πετρελαίου από λιμένες στη Λεκάνη του Ατλαντικού ανήλθαν σε 3,8 εκατ. βαρέλια/ημέρα, ενώ εκείνες από λιμένες στη Λεκάνη του Ειρηνικού σε 5,2 εκατ. βαρέλια/ημέρα. Η εικόνα του 2024 διαφέρει σημαντικά, καθώς οι ποσότητες διαμορφώνονται σε 3,1 εκατ. βαρέλια/ημέρα και 7 εκατ. βαρέλια/ημέρα αντίστοιχα.
Συνεπώς, η στρατηγική που χαράσσει η Κίνα, να στρέφεται σε κοντινότερες χώρες για τις θαλάσσιες εισαγωγές πετρελαίου, οδηγεί σε ευρύτερη πτώση για τη ζήτηση δεξαμενόπλοιων και συνεπώς για τα τονομίλια στην αγορά των tankers.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η απόφαση της ρωσικής Gazprom να διακόψει τις αποστολές φυσικού αερίου στην αυστριακή εταιρεία OMV έχει προκαλέσει την εκ νέου στροφή της Γηραιάς Ηπείρου…
Με στόχο την ενίσχυση των δραστηριοτήτων τους στον Καναδά και την εδραίωσή τους στον τομέα των ηλεκτρικών οχημάτων της Βόρειας Αμερικής, μέσω της παραγωγής…
Το Ιράν καταδίκασε τις κυρώσεις που επέβαλε η ΕΕ στην κρατική ναυτιλιακή εταιρεία και σε άλλα νομικά πρόσωπα, σημειώνοντας πως βασίζονται σε «ψεύτικους ισχυρισμούς»…
Τον κώδωνα του κινδύνου κρούει για την παγκόσμια οικονομία το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο (ΔΝΤ), καθώς η διαφαινόμενη επιβολή δασμών στις ασιατικές εξαγωγές πιθανότατα θα…
Η όρεξη της MSC για παραγγελίες πλοίων φέρεται να παραμένει ανικανοποίητη, παρότι ο στόλος της αυξάνεται με δυναμικούς ρυθμούς, ξεπερνώντας τα 6,2 εκατ. TEUs.…
Η καταστροφή δύο υποθαλάσσιων καλωδίων στη Βαλτική Θάλασσα θα πρέπει να θεωρηθεί σαμποτάζ, δήλωσε την Τρίτη 19 Νοεμβρίου το Βερολίνο, ενώ οι ένοπλες δυνάμεις…
Σε νέα δωρεά προχώρησε την Τρίτη 19 Νοεμβρίου ο κ. Νικόλας Πατέρας, παραδίδοντας τα πρώτα περιπολικά Suzuki Vitara Hybrid στον Αρχηγό της Ελληνικής Αστυνομίας…
Μια πρωτοποριακή συμφωνία για την κατασκευή και την παράδοση ενός εξειδικευμένου πλοίου μεταφοράς διοξειδίου του άνθρακα (CO₂) υπογράφηκε πρόσφατα μεταξύ της INEOS και της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ