Τον κώδωνα του κινδύνου κρούει για την παγκόσμια οικονομία το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο (ΔΝΤ), καθώς η διαφαινόμενη επιβολή δασμών στις ασιατικές εξαγωγές πιθανότατα θα υπονομεύσει την οικονομική ανάπτυξη σε διεθνές επίπεδο.
Εν μέσω διάχυτης αβεβαιότητας στο παγκόσμιο οικονομικό στερέωμα, μετά την επανεκλογή του Ντόναλντ Τραμπ στην προεδρία των ΗΠΑ, ο οποίος είχε προαναγγείλει κατά τη διάρκεια της προεκλογικής του εκστρατείας την επιβολή δασμών 60% στα κινεζικά προϊόντα και τουλάχιστον 10% στις υπόλοιπες εισαγωγές, ο διευθυντής του τμήματος Ασίας-Ειρηνικού του ΔΝΤ, Κρίσνα Σρινιβάσαν, δήλωσε κατά τη διάρκεια πρόσφατου συνεδρίου ότι η παγκόσμια οικονομία βρίσκεται αντιμέτωπη με έναν συστημικό κίνδυνο.
Ειδικότερα, σύμφωνα με ανακοίνωση της Τρίτης 19 Νοεμβρίου του ΔΝΤ, η επιβολή νέων αμερικανικών δασμών, σε συνδυασμό με την αύξηση από τον περασμένο Οκτώβριο των ευρωπαϊκών δασμών στα κινεζικά ηλεκτρικά οχήματα, θα μπορούσε να υπονομεύσει τις οικονομικές προοπτικές της Ασίας, η οποία θεωρείται η κινητήριος δύναμη της παγκόσμιας ανάπτυξης. Οι νέοι δασμοί αναμένεται να προκαλέσουν αντίποινα κατά της Δύσης, που θα οδηγήσουν σε αύξηση του κόστους και κατ’ επέκταση σε διαταραχές στις εφοδιαστικές αλυσίδες.
Συνεπώς, η παγκόσμια οικονομία βρίσκεται σε κρίσιμη καμπή, καθώς ο διαφαινόμενος περιορισμός της εξαγωγικής δραστηριότητας των ασιατικών χωρών θα αποτελέσει «τροχοπέδη» για το παγκόσμιο εμπόριο και ενδεχομένως θα οδηγήσει σε αύξηση του πληθωρισμού στις ΗΠΑ. Σε αυτό το σενάριο, η Ομοσπονδιακή Κεντρική Τράπεζα των ΗΠΑ θα αναγκαστεί να συσφίξει τη νομισματική της πολιτική, επηρεάζοντας τις διεθνείς ροές κεφαλαίων και τις συναλλαγματικές ισοτιμίες, εν μέσω των ήδη δυσοίωνων προοπτικών για την παγκόσμια οικονομική ανάπτυξη.
Υπενθυμίζεται ότι, βάσει της τελευταίας έκθεσης του ΔΝΤ, η παγκόσμια οικονομική ανάπτυξη προβλέπεται να αγγίξει το 3,2% τόσο το 2024 όσο και το 2025, όντας ασθενέστερη από εκείνη των χωρών της Ασίας, που εκτιμάται ότι θα ανέλθει στο 4,6% για φέτος και στο 4,4% για το επόμενο έτος.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Honda και η Nissan συμφώνησαν να διερευνήσουν την προοπτική συγχώνευσης και σύσταση κοινής εταιρείας συμμετοχών, ανακοίνωσαν σήμερα, με στόχο την δημιουργία του τρίτου μεγαλύτερου…
Με στόχο να ενισχύσει την τεχνολογική της αυτάρκεια στον τομέα της ενέργειας, καθώς και τις προσπάθειες αποανθρακοποίησης της ενεργειακής εξίσωσης της χώρας, η Νότια…
Σημαντικό ορόσημο για το εθνικό σύστημα ηλεκτροδότησης αποτελεί η ολοκλήρωση, την περασμένη εβδομάδα της κατασκευής της ηλεκτρικής διασύνδεσης Κρήτης-Αττικής η οποία μετά την εκτέλεση…
Το διμερές εμπόριο Ευρώπης και Βόρειας Αμερικής έχει ανθίσει τα τελευταία έτη, με αιχμή του δόρατος τις ευρωπαϊκές εισαγωγές LNG. Στο πλαίσιο αυτό και…
Η DP World εξέδωσε ένα μπλε ομόλογο ύψους $100 εκατ. για τη χρηματοδότηση βιώσιμων έργων που αφορούν τις θαλάσσιες μεταφορές, τις λιμενικές υποδομές, τη…
Σε αναπτυξιακή πορεία στόλου εισέρχονται τα δεξαμενόπλοια μεγαλύτερου μεγέθους, και δη τα VLCCs, τα Suezmaxes και τα Aframaxes/LR2s. Ειδικότερα, όπως αναφέρει σε σχετική ανάρτηση…
Τα Αυτόνομα Υποβρύχια Οχήματα (AUV) αποτελούν σήμερα μία από τις πιο καινοτόμες και αποδοτικές λύσεις για την επιθεώρηση υποθαλάσσιων αγωγών. Η νέα τεχνολογία επιτρέπει…
Οι αμερικανικές εξαγωγές αργού πετρελαίου προς τη βορειοδυτική Ευρώπη είναι πιθανό να υποχωρήσουν στις αρχές του επόμενου έτους, αφού σημείωσαν ρεκόρ τον Νοέμβριο, καθώς…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ