Τον κώδωνα του κινδύνου κρούει για την παγκόσμια οικονομία το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο (ΔΝΤ), καθώς η διαφαινόμενη επιβολή δασμών στις ασιατικές εξαγωγές πιθανότατα θα υπονομεύσει την οικονομική ανάπτυξη σε διεθνές επίπεδο.
Εν μέσω διάχυτης αβεβαιότητας στο παγκόσμιο οικονομικό στερέωμα, μετά την επανεκλογή του Ντόναλντ Τραμπ στην προεδρία των ΗΠΑ, ο οποίος είχε προαναγγείλει κατά τη διάρκεια της προεκλογικής του εκστρατείας την επιβολή δασμών 60% στα κινεζικά προϊόντα και τουλάχιστον 10% στις υπόλοιπες εισαγωγές, ο διευθυντής του τμήματος Ασίας-Ειρηνικού του ΔΝΤ, Κρίσνα Σρινιβάσαν, δήλωσε κατά τη διάρκεια πρόσφατου συνεδρίου ότι η παγκόσμια οικονομία βρίσκεται αντιμέτωπη με έναν συστημικό κίνδυνο.
Ειδικότερα, σύμφωνα με ανακοίνωση της Τρίτης 19 Νοεμβρίου του ΔΝΤ, η επιβολή νέων αμερικανικών δασμών, σε συνδυασμό με την αύξηση από τον περασμένο Οκτώβριο των ευρωπαϊκών δασμών στα κινεζικά ηλεκτρικά οχήματα, θα μπορούσε να υπονομεύσει τις οικονομικές προοπτικές της Ασίας, η οποία θεωρείται η κινητήριος δύναμη της παγκόσμιας ανάπτυξης. Οι νέοι δασμοί αναμένεται να προκαλέσουν αντίποινα κατά της Δύσης, που θα οδηγήσουν σε αύξηση του κόστους και κατ’ επέκταση σε διαταραχές στις εφοδιαστικές αλυσίδες.
Συνεπώς, η παγκόσμια οικονομία βρίσκεται σε κρίσιμη καμπή, καθώς ο διαφαινόμενος περιορισμός της εξαγωγικής δραστηριότητας των ασιατικών χωρών θα αποτελέσει «τροχοπέδη» για το παγκόσμιο εμπόριο και ενδεχομένως θα οδηγήσει σε αύξηση του πληθωρισμού στις ΗΠΑ. Σε αυτό το σενάριο, η Ομοσπονδιακή Κεντρική Τράπεζα των ΗΠΑ θα αναγκαστεί να συσφίξει τη νομισματική της πολιτική, επηρεάζοντας τις διεθνείς ροές κεφαλαίων και τις συναλλαγματικές ισοτιμίες, εν μέσω των ήδη δυσοίωνων προοπτικών για την παγκόσμια οικονομική ανάπτυξη.
Υπενθυμίζεται ότι, βάσει της τελευταίας έκθεσης του ΔΝΤ, η παγκόσμια οικονομική ανάπτυξη προβλέπεται να αγγίξει το 3,2% τόσο το 2024 όσο και το 2025, όντας ασθενέστερη από εκείνη των χωρών της Ασίας, που εκτιμάται ότι θα ανέλθει στο 4,6% για φέτος και στο 4,4% για το επόμενο έτος.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η απόφαση της ρωσικής Gazprom να διακόψει τις αποστολές φυσικού αερίου στην αυστριακή εταιρεία OMV έχει προκαλέσει την εκ νέου στροφή της Γηραιάς Ηπείρου…
Με στόχο την ενίσχυση των δραστηριοτήτων τους στον Καναδά και την εδραίωσή τους στον τομέα των ηλεκτρικών οχημάτων της Βόρειας Αμερικής, μέσω της παραγωγής…
Το Ιράν καταδίκασε τις κυρώσεις που επέβαλε η ΕΕ στην κρατική ναυτιλιακή εταιρεία και σε άλλα νομικά πρόσωπα, σημειώνοντας πως βασίζονται σε «ψεύτικους ισχυρισμούς»…
Η όρεξη της MSC για παραγγελίες πλοίων φέρεται να παραμένει ανικανοποίητη, παρότι ο στόλος της αυξάνεται με δυναμικούς ρυθμούς, ξεπερνώντας τα 6,2 εκατ. TEUs.…
Η καταστροφή δύο υποθαλάσσιων καλωδίων στη Βαλτική Θάλασσα θα πρέπει να θεωρηθεί σαμποτάζ, δήλωσε την Τρίτη 19 Νοεμβρίου το Βερολίνο, ενώ οι ένοπλες δυνάμεις…
Πέραν της χαμηλότερης ζήτησης πετρελαίου εντός του έτους, τα δεξαμενόπλοια φέρονται να έχουν επηρεαστεί και από τη στρατηγική που υιοθετούν οι κινεζικοί εισαγωγείς. Ειδικότερα,…
Σε νέα δωρεά προχώρησε την Τρίτη 19 Νοεμβρίου ο κ. Νικόλας Πατέρας, παραδίδοντας τα πρώτα περιπολικά Suzuki Vitara Hybrid στον Αρχηγό της Ελληνικής Αστυνομίας…
Μια πρωτοποριακή συμφωνία για την κατασκευή και την παράδοση ενός εξειδικευμένου πλοίου μεταφοράς διοξειδίου του άνθρακα (CO₂) υπογράφηκε πρόσφατα μεταξύ της INEOS και της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ