Μια πρωτοποριακή συμφωνία για την κατασκευή και την παράδοση ενός εξειδικευμένου πλοίου μεταφοράς διοξειδίου του άνθρακα (CO₂) υπογράφηκε πρόσφατα μεταξύ της INEOS και της Royal Wagenborg, παρουσία του βασιλιά Γουίλεμ-Αλεξάντερ της Ολλανδίας και του βασιλιά Φρέντερικ της Δανίας. Η συμφωνία αυτή ανοίγει τον δρόμο για τη βιώσιμη διαχείριση και αποθήκευση του άνθρακα στην Ευρωπαϊκή Ένωση.
Συγκεκριμένα, η συμφωνία επικεντρώνεται στο project Greensand, μια καινοτόμο πρωτοβουλία που συντονίζεται από την INEOS με τη συμμετοχή των Harbour Energy και Nordsøfonden. Το έργο αποτελεί τεχνολογική πρωτοπορία στη διαχείριση του άνθρακα, αξιοποιώντας εξειδικευμένες υποδομές για τη δέσμευση, τη μεταφορά και την αποθήκευση CO₂ σε εξαντλημένα πετρελαϊκά κοιτάσματα στη Βόρεια Θάλασσα.
Το εν λόγω έργο βασίζεται σε μια πολυσύνθετη εφοδιαστική αλυσίδα CO₂, η οποία αποτελείται από τα εξής στάδια. Στο πρώτο στάδιο πραγματοποιείται η δέσμευση του CO₂ από πηγές υψηλών εκπομπών, όπως εργοστάσια και ενεργειακές εγκαταστάσεις. Στο δεύτερο, γίνεται η συμπίεση και η μεταφορά του μέσω εξειδικευμένων πλοίων. Και στο τελευταίο στάδιο πραγματοποιείται η γεωλογική αποθήκευσή του, κατά την οποία το υγροποιημένο CO₂ εγχέεται σε εξαντλημένα κοιτάσματα πετρελαίου και φυσικού αερίου.
Η κατασκευή του εξειδικευμένου πλοίου που θα μεταφέρει το υγροποιημένο CO₂ θα γίνει από τη Royal Wagenborg, με τη ναυπήγησή του να περιλαμβάνεται στη συμφωνία. Το πλοίο αυτό σχεδιάζεται με βάση τις υψηλότερες προδιαγραφές ασφαλείας και αποδοτικότητας, ώστε να υποστηρίξει τη μεγάλης κλίμακας μεταφορά του CO₂.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η απόφαση της ρωσικής Gazprom να διακόψει τις αποστολές φυσικού αερίου στην αυστριακή εταιρεία OMV έχει προκαλέσει την εκ νέου στροφή της Γηραιάς Ηπείρου…
Με στόχο την ενίσχυση των δραστηριοτήτων τους στον Καναδά και την εδραίωσή τους στον τομέα των ηλεκτρικών οχημάτων της Βόρειας Αμερικής, μέσω της παραγωγής…
Το Ιράν καταδίκασε τις κυρώσεις που επέβαλε η ΕΕ στην κρατική ναυτιλιακή εταιρεία και σε άλλα νομικά πρόσωπα, σημειώνοντας πως βασίζονται σε «ψεύτικους ισχυρισμούς»…
Τον κώδωνα του κινδύνου κρούει για την παγκόσμια οικονομία το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο (ΔΝΤ), καθώς η διαφαινόμενη επιβολή δασμών στις ασιατικές εξαγωγές πιθανότατα θα…
Η όρεξη της MSC για παραγγελίες πλοίων φέρεται να παραμένει ανικανοποίητη, παρότι ο στόλος της αυξάνεται με δυναμικούς ρυθμούς, ξεπερνώντας τα 6,2 εκατ. TEUs.…
Η καταστροφή δύο υποθαλάσσιων καλωδίων στη Βαλτική Θάλασσα θα πρέπει να θεωρηθεί σαμποτάζ, δήλωσε την Τρίτη 19 Νοεμβρίου το Βερολίνο, ενώ οι ένοπλες δυνάμεις…
Πέραν της χαμηλότερης ζήτησης πετρελαίου εντός του έτους, τα δεξαμενόπλοια φέρονται να έχουν επηρεαστεί και από τη στρατηγική που υιοθετούν οι κινεζικοί εισαγωγείς. Ειδικότερα,…
Σε νέα δωρεά προχώρησε την Τρίτη 19 Νοεμβρίου ο κ. Νικόλας Πατέρας, παραδίδοντας τα πρώτα περιπολικά Suzuki Vitara Hybrid στον Αρχηγό της Ελληνικής Αστυνομίας…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ