
Μια πρωτοποριακή συμφωνία για την κατασκευή και την παράδοση ενός εξειδικευμένου πλοίου μεταφοράς διοξειδίου του άνθρακα (CO₂) υπογράφηκε πρόσφατα μεταξύ της INEOS και της Royal Wagenborg, παρουσία του βασιλιά Γουίλεμ-Αλεξάντερ της Ολλανδίας και του βασιλιά Φρέντερικ της Δανίας. Η συμφωνία αυτή ανοίγει τον δρόμο για τη βιώσιμη διαχείριση και αποθήκευση του άνθρακα στην Ευρωπαϊκή Ένωση.
Συγκεκριμένα, η συμφωνία επικεντρώνεται στο project Greensand, μια καινοτόμο πρωτοβουλία που συντονίζεται από την INEOS με τη συμμετοχή των Harbour Energy και Nordsøfonden. Το έργο αποτελεί τεχνολογική πρωτοπορία στη διαχείριση του άνθρακα, αξιοποιώντας εξειδικευμένες υποδομές για τη δέσμευση, τη μεταφορά και την αποθήκευση CO₂ σε εξαντλημένα πετρελαϊκά κοιτάσματα στη Βόρεια Θάλασσα.
Το εν λόγω έργο βασίζεται σε μια πολυσύνθετη εφοδιαστική αλυσίδα CO₂, η οποία αποτελείται από τα εξής στάδια. Στο πρώτο στάδιο πραγματοποιείται η δέσμευση του CO₂ από πηγές υψηλών εκπομπών, όπως εργοστάσια και ενεργειακές εγκαταστάσεις. Στο δεύτερο, γίνεται η συμπίεση και η μεταφορά του μέσω εξειδικευμένων πλοίων. Και στο τελευταίο στάδιο πραγματοποιείται η γεωλογική αποθήκευσή του, κατά την οποία το υγροποιημένο CO₂ εγχέεται σε εξαντλημένα κοιτάσματα πετρελαίου και φυσικού αερίου.
Η κατασκευή του εξειδικευμένου πλοίου που θα μεταφέρει το υγροποιημένο CO₂ θα γίνει από τη Royal Wagenborg, με τη ναυπήγησή του να περιλαμβάνεται στη συμφωνία. Το πλοίο αυτό σχεδιάζεται με βάση τις υψηλότερες προδιαγραφές ασφαλείας και αποδοτικότητας, ώστε να υποστηρίξει τη μεγάλης κλίμακας μεταφορά του CO₂.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Την παράδοση του πρώτου containership ‒κινεζικής ναυπήγησης‒ μεταφορικής ικανότητας 16.000 TEUs και κατανάλωσης μεθανόλης ανακοίνωσε η Cosco. Ειδικότερα, βάσει σχετικής ανάρτησης στα μέσα κοινωνικής…
Τα τελευταία δεδομένα για τον παγκόσμιο στόλο των containerships και την κατάταξη των κορυφαίων liner εταιρειών δημοσίευσε πρόσφατα η Alphaliner. Συγκεκριμένα, η μεταφορική ικανότητα…
Η ναυλαγορά των υγραεριοφόρων συνεχίζει να αντιμετωπίζει προκλήσεις, οι οποίες είναι εμφανείς ειδικά στα μεγάλα μεγέθη. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys, οι…
Σε κίνηση επέκτασης του στόλου της προχώρησε πρόσφατα η Velos Shipping, με επικεφαλής τον κ. Πασχάλη Διαμαντίδη. Πιο συγκεκριμένα, η Velos Shipping απέκτησε το…
Τον εκθετικό ρυθμό ανάπτυξης του στόλου της ενισχύει με νέα παραγγελία η CMA CGM. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Intermodal, η CMA CGM…
Η Θηραϊκή Ατμοπλοΐα ιδρύθηκε από τον Πέτρο Νομικό (1865-1947) στις αρχές του 20ού αιώνα και υπήρξε μια σημαίνουσα ναυτιλιακή εταιρεία, η οποία δραστηριοποιούνταν στο…
Η ναυλαγορά των LNG carriers, η οποία αντιμετωπίζει ίσως την πιο δύσβατη περίοδο της ιστορίας της, παραμένει υπό πίεση. Ειδικότερα, βάσει της ναυλομεσιτικής Fearnleys,…
Στην ανακοίνωση οικονομικών αποτελεσμάτων για το δ΄ τρίμηνο του 2024 αλλά και για ολόκληρο το περασμένο έτος προχώρησε η Star Bulk, με επικεφαλής τον…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ