Στο πρώτο εξάμηνο του 2025 αναμένεται η πρόταση της Exxon Mobil για την διεξαγωγή ερευνητικής γεώτρησης στις θαλάσσιες περιοχές Δυτικά και Νοτιοδυτικά της Κρήτης, για τις οποίες είναι σε εξέλιξη η ερμηνεία των δεδομένων από τις σεισμικές έρευνες που προηγήθηκαν, ανέφερε ο διευθύνων σύμβουλος της HELLENiQ Ανδρέας Σιάμισιης κατά την παρουσίαση των αποτελεσμάτων 9μήνου στους αναλυτές.
Μισθωτής και στις δύο περιοχές είναι η Κοινοπραξία της ExxonMobil (70 %) με την HELLENiQ Upstream (30 %). Ομοίως όπως ο ίδιος ανέφερε είναι σε εξέλιξη η επεξεργασία και η ερμηνεία των δεδομένων και για τις θαλάσσιες περιοχές στο Ιόνιο.
Τις επόμενες εβδομάδες αναμένεται επίσης να κλείσουν οι εκκρεμότητες με την Elpedison και τη ΔΕΠΑ Εμπορίας.
Η πρώτη είναι κοινή εταιρεία της HELLENiQ με την ιταλική Edison που δραστηριοποιείται στην παραγωγή και εμπορία ηλεκτρικής ενέργειας και φυσικού αερίου. Είναι σε εξέλιξη διαπραγματεύσεις μεταξύ των δύο εταίρων για τον καθορισμό του τιμήματος προκειμένου ο έλεγχος να περάσει στη μία από τις δυο πλευρές. Στη ΔΕΠΑ Εμπορίας η HELLENiQ συμμετέχει με 35 % ενώ το 65 % ανήκει στο ΤΑΙΠΕΔ. Ο διαγωνισμός που είχε προκηρυχθεί για την πώληση της εταιρείας έχει κηρυχθεί άγονος και όπως ανέφερε ο κ.Σιάμισιης αναμένεται το μοντέλο συνεργασίας της επόμενης ημέρας ή η έξοδος από την επιχείρηση.
Κεντρικός στόχος της HELLENiQ είναι η απόκτηση του ελέγχου στις βασικές δραστηριότητες στις οποίες συμμετέχει.
Αναφορικά τέλος με την ανάπτυξη στον τομέα των ανανεώσιμων πηγών τονίστηκε ότι πριν το τέλος του έτους θα τεθούν σε λειτουργία επιπλέον 120 μεγαβάτ φωτοβολταϊκών με τα οποία η “πράσινη” ισχύς του ομίλου θα φθάσει στα 500 μεγαβάτ. Ώς τα μέσα του 2026 αναμένεται να φθάσει στο 1 γιγαβάτ ενώ οι επενδύσεις που προγραμματίζονται το 2025 θα φθάσουν σε €400-€450 εκατ.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Την τελετή ονοματοδοσίας ενός ακόμα νεότευκτου LNG carrier γιόρτασε πρόσφατα η Mitsui O.S.K. Lines (MOL). Σύμφωνα με ανάρτηση της ιαπωνικής εταιρείας στα μέσα κοινωνικής…
Ανοδικές μεν, περιορισμένες δε είναι οι πρόσφατες τάσεις που καταγράφονται στη ναυλαγορά των LPG carriers. Πιο συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys, η…
Ένα ορόσημο για το φιλόδοξο και καινοτόμο project της με επίκεντρο την αποανθρακοποίηση των θαλάσσιων μεταφορών ανακοίνωσε η TOWT. Συγκεκριμένα, το ιστιοφόρο εμπορικό πλοίο…
Νέα σελίδα ανοίγεται για τα ιστορικά ναυπηγεία της βρετανικής εταιρείας Harland & Wolff, καθώς πρόσφατα ολοκληρώθηκε η εξαγορά τους από τον κρατικό ναυπηγικό όμιλο…
Στη ναυπηγική βιομηχανία των ΗΠΑ εισέρχεται δυναμικά ο νοτιοκορεατικός κολοσσός Hanwha Ocean, καθώς πρόσφατα ολοκλήρωσε την εξαγορά αμερικανικού ναυπηγείου. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με το πρακτορείο…
H επίμονη νωχελικότητα της ναυλαγοράς των LNG carriers είναι εμφανής τις τελευταίες εβδομάδες. Πιο συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys, το κόστος ναύλωσης…
Στο τεύχος της 15ης Μαΐου 1980, τα Ναυτικά Χρονικά, στη στήλη των Τεχνικών Θεμάτων, κατέγραψαν την είδηση της ολοκλήρωσης της μετασκευής του υπερωκεανίου «France»…
O καπτ. Δημήτρης Ματθαίου επανεκλέχτηκε πρόεδρος του Green Award Foundation για την επόμενη τριετία. Η επανεκλογή που πραγματοποιήθηκε κατά τη διάρκεια της συνεδρίασης του…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ