Στο πρώτο εξάμηνο του 2025 αναμένεται η πρόταση της Exxon Mobil για την διεξαγωγή ερευνητικής γεώτρησης στις θαλάσσιες περιοχές Δυτικά και Νοτιοδυτικά της Κρήτης, για τις οποίες είναι σε εξέλιξη η ερμηνεία των δεδομένων από τις σεισμικές έρευνες που προηγήθηκαν, ανέφερε ο διευθύνων σύμβουλος της HELLENiQ Ανδρέας Σιάμισιης κατά την παρουσίαση των αποτελεσμάτων 9μήνου στους αναλυτές.
Μισθωτής και στις δύο περιοχές είναι η Κοινοπραξία της ExxonMobil (70 %) με την HELLENiQ Upstream (30 %). Ομοίως όπως ο ίδιος ανέφερε είναι σε εξέλιξη η επεξεργασία και η ερμηνεία των δεδομένων και για τις θαλάσσιες περιοχές στο Ιόνιο.
Τις επόμενες εβδομάδες αναμένεται επίσης να κλείσουν οι εκκρεμότητες με την Elpedison και τη ΔΕΠΑ Εμπορίας.
Η πρώτη είναι κοινή εταιρεία της HELLENiQ με την ιταλική Edison που δραστηριοποιείται στην παραγωγή και εμπορία ηλεκτρικής ενέργειας και φυσικού αερίου. Είναι σε εξέλιξη διαπραγματεύσεις μεταξύ των δύο εταίρων για τον καθορισμό του τιμήματος προκειμένου ο έλεγχος να περάσει στη μία από τις δυο πλευρές. Στη ΔΕΠΑ Εμπορίας η HELLENiQ συμμετέχει με 35 % ενώ το 65 % ανήκει στο ΤΑΙΠΕΔ. Ο διαγωνισμός που είχε προκηρυχθεί για την πώληση της εταιρείας έχει κηρυχθεί άγονος και όπως ανέφερε ο κ.Σιάμισιης αναμένεται το μοντέλο συνεργασίας της επόμενης ημέρας ή η έξοδος από την επιχείρηση.
Κεντρικός στόχος της HELLENiQ είναι η απόκτηση του ελέγχου στις βασικές δραστηριότητες στις οποίες συμμετέχει.
Αναφορικά τέλος με την ανάπτυξη στον τομέα των ανανεώσιμων πηγών τονίστηκε ότι πριν το τέλος του έτους θα τεθούν σε λειτουργία επιπλέον 120 μεγαβάτ φωτοβολταϊκών με τα οποία η “πράσινη” ισχύς του ομίλου θα φθάσει στα 500 μεγαβάτ. Ώς τα μέσα του 2026 αναμένεται να φθάσει στο 1 γιγαβάτ ενώ οι επενδύσεις που προγραμματίζονται το 2025 θα φθάσουν σε €400-€450 εκατ.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Περιορισμένες είναι οι μεταβολές που καταγράφονται στη ναυλαγορά των containerships, με τον σχετικό δείκτη της Drewry, WCI, να σημειώνει πτώση της τάξεως του 2%…
Το τέταρτο τρίμηνο του 2024, το εποχικά προσαρμοσμένο ΑΕΠ παρέμεινε σταθερό στη ζώνη του ευρώ και αυξήθηκε κατά 0,1% στην ΕΕ, σε σύγκριση με…
Τους λόγους για τους οποίους ο ΙΜΟ θα πρέπει να προβεί σε άμεση απαγόρευση των scrubbers, λόγω του αντικτύπου τους στο θαλάσσιο περιβάλλον, αναλύει…
Έγκριση για ένα πρωτοποριακό σχέδιο παραγωγής κινητήρων υδρογόνου και συστημάτων κυψελών καυσίμου υδρογόνου δόθηκε πρόσφατα στη Yanmar Power Technology Co., Ltd. Το σχέδιο εγκρίθηκε…
Στο αμερικανικό LNG στρέφει το βλέμμα της η ιαπωνική εταιρεία ενέργειας JERA, εστιάζοντας στις προοπτικές που παρέχει με φόντο την ενίσχυση της ενεργειακής ασφάλειας…
Παρά τη σύναψη συμφωνίας εκεχειρίας στη Λωρίδα της Γάζας και τις συνεπακόλουθες διαβεβαιώσεις από τους αντάρτες Χούθι της Υεμένης ότι πλοία που δεν συνδέονται…
Αύξηση 0,6% σημείωσε η δύναμη του ελληνικού εμπορικού στόλου τον περασμένο Νοέμβριο σε σύγκριση με την αντίστοιχη δύναμη του Νοεμβρίου 2023, έναντι μείωσης 0,1%…
Η εποχή των βιώσιμων θαλάσσιων μεταφορών εξελίσσεται και στη Γερμανία, με την εγκαινίαση του πρώτου πλήρως ηλεκτρικού καταμαράν φεριμπότ (E-Kat) από την Damen Shipyards.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ