Στη συνεργασία των Διαχειριστών Ελλάδας και Γερμανίας για τον ηλεκτρικό διάδρομο που θα συνδέσει τις δύο χώρες, Green Aegean Interconnector, αναφέρθηκε από το βήμα του 4ου Φόρουμ Καινοτομίας του Ελληνογερμανικού Επιμελητηρίου, ο Αντιπρόεδρος και Γενικός Διευθυντής Τεχνολογίας, Ανάπτυξης Συστήματος και Στρατηγικής του ΑΔΜΗΕ, κ. Ιωάννης Μάργαρης.
Σχετικά με το ενεργειακό έργο, σημείωσε ότι προχωρά ο σχεδιασμός του, εστιάζοντας στα αμοιβαία οφέλη που θα προκύψουν από την υλοποίησή του.
Σύμφωνα με την ενημέρωση από τον ΑΔΜΗΕ, ο κ. Μάργαρης επεσήμανε ότι η Ελλάδα βρίσκεται σε ένα κρίσιμο σταυροδρόμι σε ότι αφορά την διείσδυση ΑΠΕ στο ενεργειακό μείγμα, εξηγώντας ότι τα επόμενα χρόνια η περαιτέρω διείσδυση «πράσινης» ενέργειας στο σύστημα θα συνοδεύεται από αυξανόμενες προκλήσεις σε τεχνικό, θεσμικό, κανονιστικό και ρυθμιστικό επίπεδο.
Προς αυτή την κατεύθυνση, τόνισε πως το μοντέλο που εφαρμόζεται σήμερα για χορήγηση Όρων Σύνδεσης είναι ξεπερασμένο και θα πρέπει να αναθεωρηθεί, με τη διαμόρφωση ενός νέου πλαισίου που θα προστατεύει τόσο το ηλεκτρικό δίκτυο, όσο και τους επενδυτές.
«Υπάρχουν ευρωπαϊκές οδηγίες που μας επιτρέπουν να ορίσουμε νέους, ευέλικτους κανόνες. Το τοπίο είναι πλέον πιο δυναμικό και στο εξής η διαχείριση της παραγωγής θα εξαρτάται από τις συνθήκες του συστήματος, εντός ενός πλαισίου κανόνων διαφάνειας, περικοπών και αποζημιώσεων», σημείωσε.
Όσον αφορά τα δίκτυα μεταφοράς και διανομής ηλεκτρικής ενέργειας, διευκρίνισε πως η ταχύτητα ανάπτυξής τους είναι πιο αργή σε σχέση με την ανάπτυξη των ΑΠΕ. Γι’ αυτό υπογράμμισε πως είναι αναγκαίο η Πολιτεία να υιοθετήσει έναν πιο ευνοϊκό αδειοδοτικό πλαίσιο για τα έργα του Διαχειριστή καθώς και διαφορετικό τρόπο σχεδιασμού και χωροθέτησης των μονάδων ΑΠΕ.
«Θα πρέπει να αλλάξουμε στον τρόπο με τον οποίο σχεδιάζουμε και υλοποιούμε τα δίκτυα», ανέφερε εστιάζοντας παράλληλα και στην ανάγκη να ενσωματωθούν τεχνολογικές καινοτομίες στις ηλεκτρικές υποδομές. Στο πλαίσιο αυτό, χρησιμοποίησε ως παράδειγμα το σύστημα Dynamic Line Rating, το οποίο έχουν ξεκινήσει να εφαρμόζουν οι Ευρωπαίοι Διαχειριστές, για την αύξηση της μεταφορικής ικανότητας σε υφιστάμενες γραμμές μεταφοράς.
«Στόχος μας είναι να πάμε γρηγορότερα σε ένα σύστημα που θα ανταπεξέρχεται στην ταχύτητα που απαιτεί η σημερινή εποχή, με τη βοήθεια της τεχνολογίας και σε συνεργασία με άλλους Ευρωπαίους Διαχειριστές», σχολίασε.
Ο Αντιπρόεδρος του ΑΔΜΗΕ αναφέρθηκε επίσης στα ψηφιακά κέντρα συντήρησης που θα δίνουν τη δυνατότητα εποπτείας των ηλεκτρικών υποδομών σε πραγματικό χρόνο, επιτρέποντας τον άμεσο εντοπισμό και την ταχεία αποκατάσταση ευάλωτων σημείων του συστήματος.
Τέλος, ως κρίσιμο παράγοντα για την έγκαιρη υλοποίηση όλων των έργων που απαιτούνται για την ενεργειακή μετάβαση ανέδειξε το ανθρώπινο δυναμικό, που θα πρέπει να διαθέτει τις απαιτούμενες γνώσεις και δεξιότητες, μέσα από διαρκή εκπαίδευση στις σύγχρονες τεχνολογίες.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σε αναπτυξιακή πορεία στόλου εισέρχονται τα δεξαμενόπλοια μεγαλύτερου μεγέθους, και δη τα VLCCs, τα Suezmaxes και τα Aframaxes/LR2s. Ειδικότερα, όπως αναφέρει σε σχετική ανάρτηση…
Τα Αυτόνομα Υποβρύχια Οχήματα (AUV) αποτελούν σήμερα μία από τις πιο καινοτόμες και αποδοτικές λύσεις για την επιθεώρηση υποθαλάσσιων αγωγών. Η νέα τεχνολογία επιτρέπει…
Οι αμερικανικές εξαγωγές αργού πετρελαίου προς τη βορειοδυτική Ευρώπη είναι πιθανό να υποχωρήσουν στις αρχές του επόμενου έτους, αφού σημείωσαν ρεκόρ τον Νοέμβριο, καθώς…
Στην αναβάθμιση των παρεχόμενων υπηρεσιών του προσβλέπει το αεροδρόμιο του Χίθροου, καθώς πρόσφατα ανακοίνωσε ένα νέο επενδυτικό σχέδιο. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με ανακοίνωση του αερολιμένα…
Πτώση έχουν σημειώσει οι εξαγωγές ουκρανικών σιτηρών, εξέλιξη που αναμένεται να έχει όμως μικρή διάρκεια. Ειδικότερα, οι εξαγωγές αγροτικών εμπορευμάτων τον Δεκέμβριο αντιμετώπισαν σημαντικές…
Επιπλέον αυξημένο λειτουργικό κόστος το 2025 θα επιφέρει στα πλοία χωρητικότητας 5.000 gt και άνω που καταπλέουν σε λιμάνια της Ε.Ε., ανεξάρτητα από τη…
«Έμφραγμα» προκαλεί στα ναυπηγεία του κόσμου το μεγαλύτερο κύμα παραγγελιών που έχει καταγραφεί από τις παραμονές της παγκόσμιας χρηματοπιστωτικής κρίσης. Σύμφωνα με δημοσίευμα του…
Καθώς οι γεωπολιτικές εντάσεις στην Ερυθρά Θάλασσα επιμένουν, ωθώντας τις liner εταιρείες στην επαναδρομολόγηση των πλοίων τους γύρω από την Αφρική και με το…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ