Για τη μείωση της ρύπανσης από πλοία ανοικτής θαλάσσης και τη βελτίωση της ποιότητας του αέρα στον χώρο του λιμένα προχωρούν σε συνεργασία η e1 Marine και η STAX Engineering, με την ανάπτυξη καινοτόμων τεχνολογιών καταγραφής και ελέγχου εκπομπών των ρύπων στο περιβάλλον.
Η συνεργασία επικεντρώνεται στη συνδυαστική χρήση δύο κορυφαίων τεχνολογιών. Η πρώτη αφορά την ενσωμάτωση του συστήματος M2PWR της e1 Marine, το οποίο μετατρέπει τη μεθανόλη σε υδρογόνο. Το συγκεκριμένο σύστημα αξιοποιεί τη μεθανόλη, ένα υγρό καύσιμο που μεταφέρεται και αποθηκεύεται εύκολα. Μέσω της διαδικασίας αναμόρφωσης μεθανόλης με ατμό, η μεθανόλη διασπάται, παράγοντας υδρογόνο, το οποίο μπορεί να χρησιμοποιηθεί είτε για την τροφοδότηση κυψελών καυσίμου για την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας, είτε σε κινητήρες καύσης υδρογόνου. Αν και στη διαδικασία αυτή παράγεται διοξείδιο του άνθρακα, οι εκπομπές του είναι πολύ χαμηλές, καθιστώντας το σύστημα πιο φιλικό προς το περιβάλλον σε σύγκριση με τα παραδοσιακά καύσιμα.
Η δεύτερη τεχνολογία με το όνομα C&C έρχεται από την STAX Engineering και αφορά την καταγραφή και τον έλεγχο των εκπομπών των ρύπων από τα πλοία. Το εν λόγω σύστημα είναι συμβατό με όλες τις κατηγορίες πλοίων και μπορεί να συνδεθεί απευθείας στις εξαγωγές καυσαερίων, χωρίς να απαιτούνται τροποποιήσεις στον εξοπλισμό. Με την προηγμένη του τεχνολογία, το C&C καταφέρνει να αφαιρεί έως και το 99% των σωματιδίων (PM) και το 95% των οξειδίων του αζώτου (NOx), καθαρίζοντας τον αέρα που απελευθερώνεται στο περιβάλλον.
Η δοκιμή των δύο τεχνολογιών θα πραγματοποιηθεί κυρίως σε πλοία ανοικτής θαλάσσης, καθώς και σε φορτηγίδες που παραμένουν για μεγάλα διαστήματα στα λιμάνια, όπου οι εκπομπές ρύπων είναι ιδιαίτερα επιβαρυντικές για την τοπική ατμόσφαιρα.
Με χρηματοδότηση από το California Air Resources Board (CARB) και το South Coast Air Quality Management District (AQMD), το έργο στοχεύει να αποδείξει ότι η ενσωμάτωση προηγμένων τεχνολογιών μπορεί να μειώσει δραστικά τη ρύπανση, βελτιώνοντας την ποιότητα του αέρα ακόμα και στις παράκτιες κοινότητες.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Φυσικές καταστροφές, κυβερνοεπιθέσεις και κλιματική αλλαγή είναι οι κίνδυνοι που απασχολούν περισσότερο τις ελληνικές επιχειρήσεις, σύμφωνα με την έκθεση Allianz Risk Barometer που δόθηκε…
Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει το πρόγραμμα «Stargate», μέσω του οποίου οι ΗΠΑ αποπειρώνται, μεταξύ άλλων, να διασφαλίσουν την ανταγωνιστικότητά τους στον κλάδο της τεχνολογίας. Το…
Εν μέσω ραγδαίων γεωπολιτικών εξελίξεων, ο Διευθύνων Σύμβουλος της Saudi Aramco εξέφρασε πρόσφατα τις εκτιμήσεις του ενεργειακού κολοσσού για την επόμενη ημέρα της παγκόσμιας…
Η ακτινογραφία του στόλου ποντοπόρων πλοίων αναδεικνύει τις σημαντικές προοπτικές ανανέωσής του τα επόμενα έτη. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Xclusiv, ο παγκόσμιος…
Μετά από 14 έτη αναμονής, τον Ιούνιο του 2023 ικανοποιήθηκαν τα απαραίτητα κριτήρια επικύρωσης της Σύμβασης του Χονγκ Κονγκ. Συνεπώς, από τον Ιούνιο του…
Η θυγατρική του ΑΔΜΗΕ Ariadne Interconnection ολοκλήρωσε επιτυχώς στον Σταθμό Μετατροπής Κουμουνδούρου (Ασπρόπυργος) τη δοκιμή SAT – Site Acceptance Test για το καλωδιακό σύστημα…
Και επίσημα αποδεκτή έγινε η πρόταση για εκκίνηση της διαδικασίας ερευνών για υδρογονάνθρακες σε δύο θαλάσσιες περιοχές, όπως γνωστοποίησε την Τετάρτη 22 Ιανουαρίου η…
Η επιστροφή του Ντόναλντ Τραμπ στον Λευκό Οίκο αναμένεται να οδηγήσει σε νέους γεωπολιτικούς τριγμούς μεταξύ των ΗΠΑ και της Κίνας. Στο πλαίσιο αυτό,…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ