
Για τη μείωση της ρύπανσης από πλοία ανοικτής θαλάσσης και τη βελτίωση της ποιότητας του αέρα στον χώρο του λιμένα προχωρούν σε συνεργασία η e1 Marine και η STAX Engineering, με την ανάπτυξη καινοτόμων τεχνολογιών καταγραφής και ελέγχου εκπομπών των ρύπων στο περιβάλλον.
Η συνεργασία επικεντρώνεται στη συνδυαστική χρήση δύο κορυφαίων τεχνολογιών. Η πρώτη αφορά την ενσωμάτωση του συστήματος M2PWR της e1 Marine, το οποίο μετατρέπει τη μεθανόλη σε υδρογόνο. Το συγκεκριμένο σύστημα αξιοποιεί τη μεθανόλη, ένα υγρό καύσιμο που μεταφέρεται και αποθηκεύεται εύκολα. Μέσω της διαδικασίας αναμόρφωσης μεθανόλης με ατμό, η μεθανόλη διασπάται, παράγοντας υδρογόνο, το οποίο μπορεί να χρησιμοποιηθεί είτε για την τροφοδότηση κυψελών καυσίμου για την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας, είτε σε κινητήρες καύσης υδρογόνου. Αν και στη διαδικασία αυτή παράγεται διοξείδιο του άνθρακα, οι εκπομπές του είναι πολύ χαμηλές, καθιστώντας το σύστημα πιο φιλικό προς το περιβάλλον σε σύγκριση με τα παραδοσιακά καύσιμα.
Η δεύτερη τεχνολογία με το όνομα C&C έρχεται από την STAX Engineering και αφορά την καταγραφή και τον έλεγχο των εκπομπών των ρύπων από τα πλοία. Το εν λόγω σύστημα είναι συμβατό με όλες τις κατηγορίες πλοίων και μπορεί να συνδεθεί απευθείας στις εξαγωγές καυσαερίων, χωρίς να απαιτούνται τροποποιήσεις στον εξοπλισμό. Με την προηγμένη του τεχνολογία, το C&C καταφέρνει να αφαιρεί έως και το 99% των σωματιδίων (PM) και το 95% των οξειδίων του αζώτου (NOx), καθαρίζοντας τον αέρα που απελευθερώνεται στο περιβάλλον.
Η δοκιμή των δύο τεχνολογιών θα πραγματοποιηθεί κυρίως σε πλοία ανοικτής θαλάσσης, καθώς και σε φορτηγίδες που παραμένουν για μεγάλα διαστήματα στα λιμάνια, όπου οι εκπομπές ρύπων είναι ιδιαίτερα επιβαρυντικές για την τοπική ατμόσφαιρα.
Με χρηματοδότηση από το California Air Resources Board (CARB) και το South Coast Air Quality Management District (AQMD), το έργο στοχεύει να αποδείξει ότι η ενσωμάτωση προηγμένων τεχνολογιών μπορεί να μειώσει δραστικά τη ρύπανση, βελτιώνοντας την ποιότητα του αέρα ακόμα και στις παράκτιες κοινότητες.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Την παράδοση του πρώτου containership ‒κινεζικής ναυπήγησης‒ μεταφορικής ικανότητας 16.000 TEUs και κατανάλωσης μεθανόλης ανακοίνωσε η Cosco. Ειδικότερα, βάσει σχετικής ανάρτησης στα μέσα κοινωνικής…
Τα τελευταία δεδομένα για τον παγκόσμιο στόλο των containerships και την κατάταξη των κορυφαίων liner εταιρειών δημοσίευσε πρόσφατα η Alphaliner. Συγκεκριμένα, η μεταφορική ικανότητα…
Η ναυλαγορά των υγραεριοφόρων συνεχίζει να αντιμετωπίζει προκλήσεις, οι οποίες είναι εμφανείς ειδικά στα μεγάλα μεγέθη. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys, οι…
Σε κίνηση επέκτασης του στόλου της προχώρησε πρόσφατα η Velos Shipping, με επικεφαλής τον κ. Πασχάλη Διαμαντίδη. Πιο συγκεκριμένα, η Velos Shipping απέκτησε το…
Τον εκθετικό ρυθμό ανάπτυξης του στόλου της ενισχύει με νέα παραγγελία η CMA CGM. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Intermodal, η CMA CGM…
Η Θηραϊκή Ατμοπλοΐα ιδρύθηκε από τον Πέτρο Νομικό (1865-1947) στις αρχές του 20ού αιώνα και υπήρξε μια σημαίνουσα ναυτιλιακή εταιρεία, η οποία δραστηριοποιούνταν στο…
Η ναυλαγορά των LNG carriers, η οποία αντιμετωπίζει ίσως την πιο δύσβατη περίοδο της ιστορίας της, παραμένει υπό πίεση. Ειδικότερα, βάσει της ναυλομεσιτικής Fearnleys,…
Στην ανακοίνωση οικονομικών αποτελεσμάτων για το δ΄ τρίμηνο του 2024 αλλά και για ολόκληρο το περασμένο έτος προχώρησε η Star Bulk, με επικεφαλής τον…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ