Για τη μείωση της ρύπανσης από πλοία ανοικτής θαλάσσης και τη βελτίωση της ποιότητας του αέρα στον χώρο του λιμένα προχωρούν σε συνεργασία η e1 Marine και η STAX Engineering, με την ανάπτυξη καινοτόμων τεχνολογιών καταγραφής και ελέγχου εκπομπών των ρύπων στο περιβάλλον.
Η συνεργασία επικεντρώνεται στη συνδυαστική χρήση δύο κορυφαίων τεχνολογιών. Η πρώτη αφορά την ενσωμάτωση του συστήματος M2PWR της e1 Marine, το οποίο μετατρέπει τη μεθανόλη σε υδρογόνο. Το συγκεκριμένο σύστημα αξιοποιεί τη μεθανόλη, ένα υγρό καύσιμο που μεταφέρεται και αποθηκεύεται εύκολα. Μέσω της διαδικασίας αναμόρφωσης μεθανόλης με ατμό, η μεθανόλη διασπάται, παράγοντας υδρογόνο, το οποίο μπορεί να χρησιμοποιηθεί είτε για την τροφοδότηση κυψελών καυσίμου για την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας, είτε σε κινητήρες καύσης υδρογόνου. Αν και στη διαδικασία αυτή παράγεται διοξείδιο του άνθρακα, οι εκπομπές του είναι πολύ χαμηλές, καθιστώντας το σύστημα πιο φιλικό προς το περιβάλλον σε σύγκριση με τα παραδοσιακά καύσιμα.
Η δεύτερη τεχνολογία με το όνομα C&C έρχεται από την STAX Engineering και αφορά την καταγραφή και τον έλεγχο των εκπομπών των ρύπων από τα πλοία. Το εν λόγω σύστημα είναι συμβατό με όλες τις κατηγορίες πλοίων και μπορεί να συνδεθεί απευθείας στις εξαγωγές καυσαερίων, χωρίς να απαιτούνται τροποποιήσεις στον εξοπλισμό. Με την προηγμένη του τεχνολογία, το C&C καταφέρνει να αφαιρεί έως και το 99% των σωματιδίων (PM) και το 95% των οξειδίων του αζώτου (NOx), καθαρίζοντας τον αέρα που απελευθερώνεται στο περιβάλλον.
Η δοκιμή των δύο τεχνολογιών θα πραγματοποιηθεί κυρίως σε πλοία ανοικτής θαλάσσης, καθώς και σε φορτηγίδες που παραμένουν για μεγάλα διαστήματα στα λιμάνια, όπου οι εκπομπές ρύπων είναι ιδιαίτερα επιβαρυντικές για την τοπική ατμόσφαιρα.
Με χρηματοδότηση από το California Air Resources Board (CARB) και το South Coast Air Quality Management District (AQMD), το έργο στοχεύει να αποδείξει ότι η ενσωμάτωση προηγμένων τεχνολογιών μπορεί να μειώσει δραστικά τη ρύπανση, βελτιώνοντας την ποιότητα του αέρα ακόμα και στις παράκτιες κοινότητες.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σε τροχιά ισχυρής κερδοφορίας κινήθηκαν οι τράπεζες στο 9μηνο του 2024, γεγονός που ώθησε τις διοικήσεις των τραπεζών να αναθεωρήσουν προς τα πάνω τις…
Την προκήρυξη του διαγωνισμού για την ηλεκτρική διασύνδεση Κορίνθου – Κω, έργο που είναι κομβικό για την διασύνδεση των Δωδεκανήσων με το ηπειρωτικό δίκτυο,…
Καθώς η διασφάλιση της επισιτιστικής ασφάλειας παραμένει προτεραιότητα για την Κίνα, νέο ιστορικό υψηλό αναμένεται να καταγράψει η εγχώρια παραγωγή καλαμποκιού. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με…
Η προσπάθεια για τη μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου στη ναυτιλία, μέσω της αντικατάστασης των παραδοσιακών καυσίμων με εναλλακτικές πηγές, βρίσκεται σε σημείο…
H υπ’ αριθμόν 100.000 εμπορευματική αμαξοστοιχία ανάμεσα στην Κίνα και την Ευρώπη αναχώρησε τις πρωινές ώρες της Παρασκευής 15 Νοεμβρίου, σηματοδοτώντας ένα σημαντικό ορόσημο…
Οι πρωτοβουλίες της Maersk με επίκεντρο τη μείωση του ανθρακικού αποτυπώματος των πλοίων της συνεχίζονται, με τον κολοσσό των τακτικών γραμμών να καταγράφει ένα…
Στη συνεργασία των Διαχειριστών Ελλάδας και Γερμανίας για τον ηλεκτρικό διάδρομο που θα συνδέσει τις δύο χώρες, Green Aegean Interconnector, αναφέρθηκε από το βήμα…
Σε «μήλον της έριδος» για συνολικά έντεκα εταιρείες έχει εξελιχθεί ο λιμένας Grand Faw στο Ιράκ, ο οποίος αναμένεται να αποτελέσει το αντίπαλον δέος…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ