Για τη μείωση της ρύπανσης από πλοία ανοικτής θαλάσσης και τη βελτίωση της ποιότητας του αέρα στον χώρο του λιμένα προχωρούν σε συνεργασία η e1 Marine και η STAX Engineering, με την ανάπτυξη καινοτόμων τεχνολογιών καταγραφής και ελέγχου εκπομπών των ρύπων στο περιβάλλον.
Η συνεργασία επικεντρώνεται στη συνδυαστική χρήση δύο κορυφαίων τεχνολογιών. Η πρώτη αφορά την ενσωμάτωση του συστήματος M2PWR της e1 Marine, το οποίο μετατρέπει τη μεθανόλη σε υδρογόνο. Το συγκεκριμένο σύστημα αξιοποιεί τη μεθανόλη, ένα υγρό καύσιμο που μεταφέρεται και αποθηκεύεται εύκολα. Μέσω της διαδικασίας αναμόρφωσης μεθανόλης με ατμό, η μεθανόλη διασπάται, παράγοντας υδρογόνο, το οποίο μπορεί να χρησιμοποιηθεί είτε για την τροφοδότηση κυψελών καυσίμου για την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας, είτε σε κινητήρες καύσης υδρογόνου. Αν και στη διαδικασία αυτή παράγεται διοξείδιο του άνθρακα, οι εκπομπές του είναι πολύ χαμηλές, καθιστώντας το σύστημα πιο φιλικό προς το περιβάλλον σε σύγκριση με τα παραδοσιακά καύσιμα.
Η δεύτερη τεχνολογία με το όνομα C&C έρχεται από την STAX Engineering και αφορά την καταγραφή και τον έλεγχο των εκπομπών των ρύπων από τα πλοία. Το εν λόγω σύστημα είναι συμβατό με όλες τις κατηγορίες πλοίων και μπορεί να συνδεθεί απευθείας στις εξαγωγές καυσαερίων, χωρίς να απαιτούνται τροποποιήσεις στον εξοπλισμό. Με την προηγμένη του τεχνολογία, το C&C καταφέρνει να αφαιρεί έως και το 99% των σωματιδίων (PM) και το 95% των οξειδίων του αζώτου (NOx), καθαρίζοντας τον αέρα που απελευθερώνεται στο περιβάλλον.
Η δοκιμή των δύο τεχνολογιών θα πραγματοποιηθεί κυρίως σε πλοία ανοικτής θαλάσσης, καθώς και σε φορτηγίδες που παραμένουν για μεγάλα διαστήματα στα λιμάνια, όπου οι εκπομπές ρύπων είναι ιδιαίτερα επιβαρυντικές για την τοπική ατμόσφαιρα.
Με χρηματοδότηση από το California Air Resources Board (CARB) και το South Coast Air Quality Management District (AQMD), το έργο στοχεύει να αποδείξει ότι η ενσωμάτωση προηγμένων τεχνολογιών μπορεί να μειώσει δραστικά τη ρύπανση, βελτιώνοντας την ποιότητα του αέρα ακόμα και στις παράκτιες κοινότητες.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Την τελετή ονοματοδοσίας ενός ακόμα νεότευκτου LNG carrier γιόρτασε πρόσφατα η Mitsui O.S.K. Lines (MOL). Σύμφωνα με ανάρτηση της ιαπωνικής εταιρείας στα μέσα κοινωνικής…
Ανοδικές μεν, περιορισμένες δε είναι οι πρόσφατες τάσεις που καταγράφονται στη ναυλαγορά των LPG carriers. Πιο συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys, η…
Ένα ορόσημο για το φιλόδοξο και καινοτόμο project της με επίκεντρο την αποανθρακοποίηση των θαλάσσιων μεταφορών ανακοίνωσε η TOWT. Συγκεκριμένα, το ιστιοφόρο εμπορικό πλοίο…
Νέα σελίδα ανοίγεται για τα ιστορικά ναυπηγεία της βρετανικής εταιρείας Harland & Wolff, καθώς πρόσφατα ολοκληρώθηκε η εξαγορά τους από τον κρατικό ναυπηγικό όμιλο…
Στη ναυπηγική βιομηχανία των ΗΠΑ εισέρχεται δυναμικά ο νοτιοκορεατικός κολοσσός Hanwha Ocean, καθώς πρόσφατα ολοκλήρωσε την εξαγορά αμερικανικού ναυπηγείου. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με το πρακτορείο…
Ανακατατάξεις (και) στην αγορά πετρελαίου αναμένεται να επιφέρει προσεχώς η επανεκλογή του Ντόναλντ Τραμπ στην προεδρία των ΗΠΑ, καθώς η επιστροφή του στον Λευκό…
H επίμονη νωχελικότητα της ναυλαγοράς των LNG carriers είναι εμφανής τις τελευταίες εβδομάδες. Πιο συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys, το κόστος ναύλωσης…
Στο τεύχος της 15ης Μαΐου 1980, τα Ναυτικά Χρονικά, στη στήλη των Τεχνικών Θεμάτων, κατέγραψαν την είδηση της ολοκλήρωσης της μετασκευής του υπερωκεανίου «France»…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ