Η αποανθρακοποίηση με τη δέσμευση και αποθήκευση διοξειδίου του άνθρακα (CO2) δεν αποτελεί μια δικαιολογία για να συνεχίζεται η παραγωγή υδρογονανθράκων, αλλά μια λύση για να επιβιώσουν οι βιομηχανίες και να συνεχιστεί η οικονομική δραστηριότητα και η καθημερινότητα στις κοινωνίες. Αυτό είναι και το νόημα της μεγάλης επένδυσης που θα επιτρέψει στον Πρίνο την ασφαλή αποθήκευση CO2 και θα διατηρήσει τη βιομηχανική δραστηριότητα στον Κόλπο της Καβάλας για τις επόμενες δεκαετίες.
Το μήνυμα αυτό έστειλε ο Μαθιός Ρήγας, διευθύνων σύμβουλος του ομίλου Energean, μιλώντας στη διάρκεια συζήτησης που διοργανώθηκε στο πλαίσιο της Διάσκεψης COP29 για το κλίμα.
Ο ίδιος επεσήμανε ότι η ανάγκη για αξιόπιστη ενέργεια, με επίκεντρο την παραγωγή φυσικού αερίου, εντείνεται, αναφέροντας χαρακτηριστικά το παράδειγμα της Αιγύπτου, η οποία ταλαιπωρείται από διακοπές στην ηλεκτροδότηση ακριβώς λόγω της έλλειψης φυσικού αερίου που την χαρακτηρίζει.
«Η Energean καλύπτει πάνω από το 50% των αναγκών του Ισραήλ σε φυσικό αέριο», είπε ο διευθύνων σύμβουλος της Energean, χαρακτηρίζοντας την περίπτωση της χώρας ως επιτυχημένο παράδειγμα απεξάρτησης από τις εισαγωγές και επίτευξης ενεργειακής αυτάρκειας, με άξονα τη λήψη έγκαιρων αποφάσεων. «Για να προχωρούν οι επενδύσεις, απαιτούνται γρήγορες αποφάσεις από τις κυβερνήσεις, μακριά από γραφειοκρατικές αγκυλώσεις, όπως ισχύει στο Ισραήλ. Επίσης, πρέπει να υπάρχει ξεκάθαρο και σταθερό φορολογικό και θεσμικό πλαίσιο.
Χαρακτηριστική εδώ είναι η περίπτωση της Αιγύπτου όπου οι φορολογικοί συντελεστές παραμένουν αμετάβλητοι εδώ και περίπου 100 χρόνια», ανέφερε ο κ. Ρήγας. Για να προσθέσει ότι, όταν υπάρχει όραμα, όπως στην περίπτωση του έργου για την αποθήκευση CO2 στον Πρίνο, οι αρμόδιες αρχές ανταποκρίνονται και φροντίζουν για την έγκαιρη αδειοδότηση και την διασφάλιση των απαραίτητων χρηματοδοτήσεων για την υλοποίηση.
Τόνισε τέλος, ότι η Energean υπήρξε η πρώτη εταιρεία έρευνας και ανάπτυξης υδρογονανθράκων στον κόσμο, η οποία ήδη από τον Δεκέμβριο του 2019 δεσμεύθηκε για το Net Zero, για την επίτευξη μηδενικού ισοζυγίου εκπομπών αερίων των θερμοκηπίων έως το 2050.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Την τελετή ονοματοδοσίας ενός ακόμα νεότευκτου LNG carrier γιόρτασε πρόσφατα η Mitsui O.S.K. Lines (MOL). Σύμφωνα με ανάρτηση της ιαπωνικής εταιρείας στα μέσα κοινωνικής…
Ανοδικές μεν, περιορισμένες δε είναι οι πρόσφατες τάσεις που καταγράφονται στη ναυλαγορά των LPG carriers. Πιο συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys, η…
Ένα ορόσημο για το φιλόδοξο και καινοτόμο project της με επίκεντρο την αποανθρακοποίηση των θαλάσσιων μεταφορών ανακοίνωσε η TOWT. Συγκεκριμένα, το ιστιοφόρο εμπορικό πλοίο…
Νέα σελίδα ανοίγεται για τα ιστορικά ναυπηγεία της βρετανικής εταιρείας Harland & Wolff, καθώς πρόσφατα ολοκληρώθηκε η εξαγορά τους από τον κρατικό ναυπηγικό όμιλο…
Στη ναυπηγική βιομηχανία των ΗΠΑ εισέρχεται δυναμικά ο νοτιοκορεατικός κολοσσός Hanwha Ocean, καθώς πρόσφατα ολοκλήρωσε την εξαγορά αμερικανικού ναυπηγείου. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με το πρακτορείο…
Ανακατατάξεις (και) στην αγορά πετρελαίου αναμένεται να επιφέρει προσεχώς η επανεκλογή του Ντόναλντ Τραμπ στην προεδρία των ΗΠΑ, καθώς η επιστροφή του στον Λευκό…
H επίμονη νωχελικότητα της ναυλαγοράς των LNG carriers είναι εμφανής τις τελευταίες εβδομάδες. Πιο συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys, το κόστος ναύλωσης…
Στο τεύχος της 15ης Μαΐου 1980, τα Ναυτικά Χρονικά, στη στήλη των Τεχνικών Θεμάτων, κατέγραψαν την είδηση της ολοκλήρωσης της μετασκευής του υπερωκεανίου «France»…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ