Απομακρύνθηκε οριστικά από τον κόλπο της Ελευσίνας το παροπλισμένο δεξαμενόπλοιο «ΠΡΟΜΗΘΕΑΣ» (ΙΜΟ 7414286), μετά τον Ανοικτό Πλειοδοτικό Διαγωνισμό που διηνήργησε ο Οργανισμός Λιμένος Ελευσίνας (ΟΛΕ) ΑΕ, στις 27 Αυγούστου 2024.
Το πλοίο οδηγήθηκε ρυμουλκούμενο, άνευ πληρώματος, στην Τουρκία προς ανακύκλωση (σκραπ).
Σύμφωνα με ανακοίνωση του Οργανισμού Λιμένος Ελευσίνας, το δεξαμενόπλοιο ήταν ελλιμενισμένο από το 2013 στον όρμο της Βλύχας, όπου στην συνέχεια εγκαταλείφθηκε από τον πλοιοκτήτη του, με αποτέλεσμα να χαρακτηριστεί επικίνδυνο και επιβλαβές το 2021.
Επίσης, τις προσεχείς ημέρες αναμένεται να απομακρυνθεί από τον όρμο της Βλύχας και το Φ/Γ «ΕΛΕΝΗ Κ» (Ν.Π.11116).
Οι προσπάθειες του ΟΛΕ ΑΕ συνεχίζονται αδιαλείπτως ώστε να απομακρυνθούν εκτός λιμένος Ελευσίνας και τα υπόλοιπα, συνολικά, 36 επικίνδυνα ναυπηγήματα, που παραμένουν στην περιοχή.
Με στόχο την προστασία του θαλάσσιου περιβάλλοντος και τη διασφάλιση της ακώλυτης ναυσιπλοΐας, η σημερινή διοίκηση του ΟΛΕ ΑΕ, τα τελευταία τέσσερα χρόνια, κατάφερε να απαλλάξει τον κόλπο της Ελευσίνας από 20 επιβλαβή ναυπηγήματα, έχοντας διενεργήσει έως σήμερα δεκατρείς Ανοικτούς Πλειοδοτικούς Διαγωνισμούς, επτά Επαναληπτικούς Πλειοδοτικούς, εννέα Μειοδοτικούς Διαγωνισμούς και τρεις Επαναληπτικούς Μειοδοτικούς.
Μέσα στο 2024 πραγματοποιήθηκαν ένας Ανοικτός Πλειοδοτικός Διαγωνισμός για την απομάκρυνση 16 ναυαγίων και επικίνδυνων πλοίων και ένας Ανοικτός Μειοδοτικός για άλλα 15 επιβλαβή πλοία και ναυάγια, στον οποίο δεν υπήρξε συμμετοχή.
Σήμερα, βρίσκεται σε εξέλιξη Επαναληπτικός Ανοιχτός Πλειοδοτικός Διαγωνισμός για την απομάκρυνση άλλων εννέα επικίνδυνων πλοίων και ναυαγίων από τη θαλάσσια ζώνη ΟΛΕ ΑΕ, που είχε κηρυχθεί άγονος.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Την τελετή ονοματοδοσίας ενός ακόμα νεότευκτου LNG carrier γιόρτασε πρόσφατα η Mitsui O.S.K. Lines (MOL). Σύμφωνα με ανάρτηση της ιαπωνικής εταιρείας στα μέσα κοινωνικής…
Ανοδικές μεν, περιορισμένες δε είναι οι πρόσφατες τάσεις που καταγράφονται στη ναυλαγορά των LPG carriers. Πιο συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys, η…
Ένα ορόσημο για το φιλόδοξο και καινοτόμο project της με επίκεντρο την αποανθρακοποίηση των θαλάσσιων μεταφορών ανακοίνωσε η TOWT. Συγκεκριμένα, το ιστιοφόρο εμπορικό πλοίο…
Νέα σελίδα ανοίγεται για τα ιστορικά ναυπηγεία της βρετανικής εταιρείας Harland & Wolff, καθώς πρόσφατα ολοκληρώθηκε η εξαγορά τους από τον κρατικό ναυπηγικό όμιλο…
Στη ναυπηγική βιομηχανία των ΗΠΑ εισέρχεται δυναμικά ο νοτιοκορεατικός κολοσσός Hanwha Ocean, καθώς πρόσφατα ολοκλήρωσε την εξαγορά αμερικανικού ναυπηγείου. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με το πρακτορείο…
Ανακατατάξεις (και) στην αγορά πετρελαίου αναμένεται να επιφέρει προσεχώς η επανεκλογή του Ντόναλντ Τραμπ στην προεδρία των ΗΠΑ, καθώς η επιστροφή του στον Λευκό…
H επίμονη νωχελικότητα της ναυλαγοράς των LNG carriers είναι εμφανής τις τελευταίες εβδομάδες. Πιο συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys, το κόστος ναύλωσης…
Στο τεύχος της 15ης Μαΐου 1980, τα Ναυτικά Χρονικά, στη στήλη των Τεχνικών Θεμάτων, κατέγραψαν την είδηση της ολοκλήρωσης της μετασκευής του υπερωκεανίου «France»…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ