Την τελευταία δεκαετία, η ναυπηγική βιομηχανία έχει υποστεί σημαντική μεταμόρφωση, ειδικά όσον αφορά τις χώρες κατασκευής πλοίων.
Σε πρόσφατη έκθεσή της, η ναυλομεσιτική Xclusiv εστιάζει στις εξελίξεις που έχουν λάβει χώρα τα τελευταία έτη και συγκεκριμένα στο πώς η Κίνα έχει αναρριχηθεί στην κορυφή παγκοσμίως.
Από τα 480 bulk carriers που παραδόθηκαν το 2008 (άνω των 10.000 dwt), το 47% είχε κατασκευαστεί στην Ιαπωνία, ενώ το 42% στην Κίνα. Την ίδια ώρα, το 46% των δεξαμενόπλοιων είχε κατασκευαστεί στη Νότια Κορέα, ενώ από τα 468 containerships που είχαν παραδοθεί το 38% είχε κατασκευαστεί στην Κίνα, με τα ποσοστά για Νότια Κορέα και Ιαπωνία να διαμορφώνονται σε 31% και 9% αντίστοιχα. Στα υγραεριοφόρα, τα νοτιοκορεατικά ναυπηγεία διατηρούσαν με διαφορά τα ηνία, καθώς είχαν ποσοστό 62%, με τις Κίνα και Ιαπωνία να ακολουθούν με ποσοστά 7% και 25% αντίστοιχα.
Το 2024, όπως υπογραμμίζει η Xclusiv, η εικόνα είναι τελείως διαφορετική, με μια μεταβολή του status quo να είναι εμφανής σε πολλούς τύπους πλοίων. Από τα bulk carriers και τα πλοία γενικού φορτίου που παραδόθηκαν, το 31% κατασκευάστηκαν στην Ιαπωνία και το 62% στην Κίνα.
Η Κίνα συνιστά οδηγό και στα δεξαμενόπλοια, με 46% των παραδοθέντων πλοίων να έχουν ναυπηγηθεί εκεί, ενώ η Νότια Κορέα και η Ιαπωνία καταλαμβάνουν ποσοστό 21% και 18% αντίστοιχα. Η εικόνα δεν διαφέρει ούτε στα containerships, όπου τα κινεζικά ναυπηγεία καταλαμβάνουν ποσοστό 65% φέτος, ενώ Νότια Κορέα και Ιαπωνία 27% και 8% αντίστοιχα.
Τελευταίο προπύργιο της νοτιοκορεατικής πρωτοκαθεδρίας αποτελούν τα υγραεριοφόρα, με 63% των υγραεριοφόρων που έχουν παραδοθεί το 2024 να έχουν κατασκευαστεί στη Νότια Κορέα. Πάντως, η Κίνα έχει αυξήσει σημαντικά την παρουσία της και στη συγκεκριμένη αγορά, βάσει της Xclusiv, με ποσοστό 26% το 2024 έναντι 7% το 2008.
Η καταγραφείσα εικόνα δεν αναμένεται να αλλάξει τα επόμενα έτη. Το 2026, το μερίδιο αγοράς των κινεζικών ναυπηγείων αναμένεται να είναι 70% για τα bulk carriers, 67% για τα δεξαμενόπλοια, 64% για τα containerships και 35% για τα υγραεριοφόρα.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σημάδια σταθερότητας καταγράφονται στη ναυλαγορά των containerships, με τον σχετικό δείκτη της Drewry να μην εμφανίζει μεταβολές την εβδομάδα με πέρας την Πέμπτη 14…
Παρότι η ζήτηση για ηλεκτρικά οχήματα εμφανίστηκε εξασθενημένη ορισμένους μήνες του τρέχοντος έτους, ο Οκτώβριος αποτέλεσε μήνα-ορόσημο, καθώς κατεγράφη ρεκόρ πωλήσεων ηλεκτρικών οχημάτων. Ειδικότερα,…
Το Σουρινάμ συνιστά τον πιο πρόσφατο πόλο έλξης επενδύσεων με επίκεντρο την ενέργεια, καθώς οι εταιρείες TotalEnergies και ΑPA άνοιξαν τον δρόμο για το…
«Εύρωστη» και πάνω από τον μέσο όρο της ευρωζώνης και της ΕΕ παραμένει η αναπτυξιακή δυναμική της Ελλάδας το 2025 και 2026, σύμφωνα με…
Οι τεχνολογικές καινοτομίες για αυτόνομη πλοήγηση συνεχίζουν να κερδίζουν έδαφος στη Σιγκαπούρη, με πρόσφατη εξέλιξη τη συνεργασία των Yinson GreenTech και Zeabuz AS. Οι…
Σταθερή παρέμεινε η ανεργία στις χώρες που ανήκουν στον Οργανισμό Οικονομικής Συνεργασίας και Ανάπτυξης (ΟΟΣΑ) τον περασμένο Σεπτέμβριο. Ειδικότερα, βάσει σχετικού δημοσιεύματος του τουρκικού…
Για πλεόνασμα πετρελαίου το 2025 κάνουν λόγο οι πρόσφατες εκτιμήσεις του Διεθνούς Οργανισμού Ενέργειας. Ειδικότερα, βάσει του Reuters, αναμένεται πλεόνασμα άνω του 1 εκατ.…
Καθώς διεθνείς οργανισμοί και stakeholders της ναυτιλίας κρούουν των κώδωνα του κινδύνου αναφορικά με την ανάγκη αποανθρακοποίησης του παγκόσμιου στόλου, μία συμμαχία εταιρειών αναμένεται…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ