
Με την ψηφιοποίηση της ναυτιλιακής βιομηχανίας να ανεβάζει ρυθμούς τα τελευταία έτη, οι εταιρείες αναγνωρίζουν ότι η επιτάχυνσή της γεννά περισσότερους κινδύνους σε επίπεδο κυβερνοασφάλειας.
Ειδικότερα, σύμφωνα με έκθεση του DNV, η πλειοψηφία (61%) των επαγγελματιών της ναυτιλίας πιστεύει ότι ο κλάδος θα πρέπει να αποδεχτεί τον αυξημένο κίνδυνο στον κυβερνοχώρο από την ψηφιοποίηση, εάν αυτή επιτρέπει την καινοτομία και την ανάδυση νέων τεχνολογιών. Η προθυμία του κλάδου να αναλάβει τους αναδυόμενους κινδύνους που προκύπτουν από τον ψηφιακό μετασχηματισμό είναι σημαντικά υψηλότερη από άλλες βιομηχανίες κρίσιμων υποδομών, όπως η ενέργεια, η μεταποίηση και η υγειονομική περίθαλψη.
Παράλληλα, η ναυτιλία φέρεται να αντιμετωπίζει ήδη σημαντικούς κινδύνους στον κυβερνοχώρο. Επτά στους δέκα (71%) από τους σχεδόν 500 επαγγελματίες της ναυτιλίας που συμμετείχαν στην έρευνα του DNV πιστεύουν ότι τα περιουσιακά στοιχεία των οργανισμών τους είναι πιο ευάλωτα σε κυβερνοεπιθέσεις από ποτέ, ενώ το ίδιο ποσοστό (71%) δηλώνει ότι οι ηγέτες των οργανισμών τους θεωρούν την ασφάλεια στον κυβερνοχώρο ως τον μεγαλύτερο κίνδυνο που αντιμετωπίζει η επιχείρησή τους.
Όλοι οι stakeholders της ναυτιλιακής αλυσίδας αξίας, από πλοιοκτήτες έως και λιμένες, εξαρτώνται όλο και περισσότερο από τις ολοένα και πιο συνδεδεμένες ψηφιακές τεχνολογίες, καθώς ο κλάδος μετασχηματίζεται για να γίνει πιο πράσινος, ασφαλής και αποδοτικός.
Ενώ η διασυνδεσιμότητα και οι νέες τεχνολογίες προσφέρουν ευκαιρίες, καθιστούν επίσης τον κλάδο πιο ευάλωτο σε κυβερνοεπιθέσεις. Πάντως, οι εταιρείες παρουσιάζονται έτοιμες να διαχειριστούν τον αυξανόμενο κίνδυνο. Επτά στους δέκα (71%) είναι βέβαιοι ότι ο οργανισμός τους θα επανέλθει γρήγορα στην κανονική λειτουργία μετά από μια κυβερνοεπίθεση.
Ακόμα, σχεδόν τα τρία τέταρτα των επαγγελματιών της ναυτιλίας (73%) αναφέρουν ότι ο οργανισμός τους αυξάνει τις δαπάνες για την ασφάλεια στον κυβερνοχώρο σε σύγκριση με πέρυσι.
Μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε ολόκληρη την έκθεση του DNV εδώ.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Την ελληνική σημαία ύψωσε το bulk carrier «Nea Tyhi» διαχείρισης της Fafalios Shipping. To πλοίο χωρητικότητας 82.211 dwt ναυπηγήθηκε το 2009 στην Ιαπωνία. Ο…
Tον τελευταίο κύκλο των διαπραγματεύσεων για τις ελάχιστες απολαβές των ναυτικών ολοκλήρωσε ο Διεθνής Οργανισμός Εργασίας (ILO) σε συνεδρίαση του Subcommittee on Wages of…
Η σύγκρουση ανάμεσα στις ΗΠΑ και την Κίνα αρχίζει να παίρνει την μορφή εμπορικού πολέμου με απρόβλεπτες συνέπειες. Αλλά ο ανταγωνισμός μεταξύ των δύο…
Σε 981 διαμορφώνονται, βάσει των τελευταίων δεδομένων, τα δεξαμενόπλοια των οποίων η ναυπήγηση εκκρεμεί. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής Braemar, εκκρεμεί η…
Οι πρόσφατοι περιορισμοί της κρατικής διοίκησης Τραμπ στις εξαγωγές μικροκυκλωμάτων H20 της Nvidia θα μπορούσαν να κοστίσουν στην εταιρεία δισεκατομμύρια δολάρια και να επιδράσουν…
Δεδομένες θα πρέπει να θεωρούνται οι ανακατατάξεις στον εμπορευματικό χάρτη των bulk carriers, καθώς ΗΠΑ και Κίνα επιδίδονται σε έναν άνευ προηγουμένου εμπορικό πόλεμο…
Την εξερεύνηση ενός πεδίου στη Μαύρη Θάλασσα, με στόχο την ανακάλυψη κοιτασμάτων πετρελαίου και φυσικού αερίου, δρομολογεί ο κολοσσός ενέργειας Shell. Ειδικότερα, όπως υπογραμμίζει…
Άνοδο 9,1% παρουσίασε η επιβατική κίνηση το α΄ τρίμηνο του 2025, σε σχέση με το αντίστοιχο του 2024 στα 24 αεροδρόμια διαχείρισης της Υπηρεσίας…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ