
Με την ψηφιοποίηση της ναυτιλιακής βιομηχανίας να ανεβάζει ρυθμούς τα τελευταία έτη, οι εταιρείες αναγνωρίζουν ότι η επιτάχυνσή της γεννά περισσότερους κινδύνους σε επίπεδο κυβερνοασφάλειας.
Ειδικότερα, σύμφωνα με έκθεση του DNV, η πλειοψηφία (61%) των επαγγελματιών της ναυτιλίας πιστεύει ότι ο κλάδος θα πρέπει να αποδεχτεί τον αυξημένο κίνδυνο στον κυβερνοχώρο από την ψηφιοποίηση, εάν αυτή επιτρέπει την καινοτομία και την ανάδυση νέων τεχνολογιών. Η προθυμία του κλάδου να αναλάβει τους αναδυόμενους κινδύνους που προκύπτουν από τον ψηφιακό μετασχηματισμό είναι σημαντικά υψηλότερη από άλλες βιομηχανίες κρίσιμων υποδομών, όπως η ενέργεια, η μεταποίηση και η υγειονομική περίθαλψη.
Παράλληλα, η ναυτιλία φέρεται να αντιμετωπίζει ήδη σημαντικούς κινδύνους στον κυβερνοχώρο. Επτά στους δέκα (71%) από τους σχεδόν 500 επαγγελματίες της ναυτιλίας που συμμετείχαν στην έρευνα του DNV πιστεύουν ότι τα περιουσιακά στοιχεία των οργανισμών τους είναι πιο ευάλωτα σε κυβερνοεπιθέσεις από ποτέ, ενώ το ίδιο ποσοστό (71%) δηλώνει ότι οι ηγέτες των οργανισμών τους θεωρούν την ασφάλεια στον κυβερνοχώρο ως τον μεγαλύτερο κίνδυνο που αντιμετωπίζει η επιχείρησή τους.
Όλοι οι stakeholders της ναυτιλιακής αλυσίδας αξίας, από πλοιοκτήτες έως και λιμένες, εξαρτώνται όλο και περισσότερο από τις ολοένα και πιο συνδεδεμένες ψηφιακές τεχνολογίες, καθώς ο κλάδος μετασχηματίζεται για να γίνει πιο πράσινος, ασφαλής και αποδοτικός.
Ενώ η διασυνδεσιμότητα και οι νέες τεχνολογίες προσφέρουν ευκαιρίες, καθιστούν επίσης τον κλάδο πιο ευάλωτο σε κυβερνοεπιθέσεις. Πάντως, οι εταιρείες παρουσιάζονται έτοιμες να διαχειριστούν τον αυξανόμενο κίνδυνο. Επτά στους δέκα (71%) είναι βέβαιοι ότι ο οργανισμός τους θα επανέλθει γρήγορα στην κανονική λειτουργία μετά από μια κυβερνοεπίθεση.
Ακόμα, σχεδόν τα τρία τέταρτα των επαγγελματιών της ναυτιλίας (73%) αναφέρουν ότι ο οργανισμός τους αυξάνει τις δαπάνες για την ασφάλεια στον κυβερνοχώρο σε σύγκριση με πέρυσι.
Μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε ολόκληρη την έκθεση του DNV εδώ.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η ψηφιακή μεταρρύθμιση του ελληνικού νηολογίου συνεχίζεται, με νέες λειτουργίες να εντάσσονται στο niologio.gov.gr, απλοποιώντας περαιτέρω τις διαδικασίες και μειώνοντας τη γραφειοκρατία. Η πλατφόρμα,…
Η διάσπαση της αμμωνίας (Ammonia Cracking) αποτελεί μια διαδικασία παραγωγής καθαρού υδρογόνου, απαλλαγμένου από εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα (CO₂). Μία από τις πλέον υποσχόμενες…
Η τιμή του χρυσού ξεπέρασε για πρώτη φορά τα 3.000 δολάρια η ουγγιά, καθώς το πολύτιμο αυτό μέταλλο αποτελεί αξία-καταφύγιο απέναντι στους γεωπολιτικούς φόβους…
Η Capital Gas Ship Management Corp. ολοκλήρωσε με επιτυχία τη διαδικασία εγγραφής του LNG/C «ΑΣΚΛΗΠΙΟΣ» στο ελληνικό νηολόγιο. Το LNG/C «ΑΣΚΛΗΠΙΟΣ» πλέον ταξιδεύει σε…
Καθώς ο εμπορικός πόλεμος ΗΠΑ-Κίνας παίρνει «φωτιά» και το «κύμα» των εισαγωγικών δασμών σε βασικούς εμπορικούς εταίρους των ΗΠΑ συνεχίζεται, οι αμερικανικές εισαγωγές παρουσιάζουν…
Αισιοδοξία για τη ναυτιλιακή κίνηση κατά μήκος του Βορείου Περάσματος το 2025 αποπνέουν οι πρόσφατες δηλώσεις αξιωματούχων της ρωσικής κυβέρνησης. Σύμφωνα με δημοσίευμα του…
Την ενίσχυση της διμερούς συνεργασίας τους στην ενέργεια, και δη στο φυσικό αέριο, καλοβλέπουν Κάιρο και Άγκυρα. Ειδικότερα, όπως αναφέρει δημοσίευμα του τουρκικού πρακτορείου…
Εν μέσω θετικών προοπτικών για τη ζήτηση υποδομών ενέργειας, η εταιρεία κατασκευής δεξαμενών αποθήκευσης Vopak προχώρησε πρόσφατα σε αύξηση των επενδυτικών της στόχων. Συγκεκριμένα,…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ