![ελληνικη ναυτιλία](https://www.naftikachronika.gr/wp-content/uploads/2023/03/202303091033003483.jpg)
Με την ψηφιοποίηση της ναυτιλιακής βιομηχανίας να ανεβάζει ρυθμούς τα τελευταία έτη, οι εταιρείες αναγνωρίζουν ότι η επιτάχυνσή της γεννά περισσότερους κινδύνους σε επίπεδο κυβερνοασφάλειας.
Ειδικότερα, σύμφωνα με έκθεση του DNV, η πλειοψηφία (61%) των επαγγελματιών της ναυτιλίας πιστεύει ότι ο κλάδος θα πρέπει να αποδεχτεί τον αυξημένο κίνδυνο στον κυβερνοχώρο από την ψηφιοποίηση, εάν αυτή επιτρέπει την καινοτομία και την ανάδυση νέων τεχνολογιών. Η προθυμία του κλάδου να αναλάβει τους αναδυόμενους κινδύνους που προκύπτουν από τον ψηφιακό μετασχηματισμό είναι σημαντικά υψηλότερη από άλλες βιομηχανίες κρίσιμων υποδομών, όπως η ενέργεια, η μεταποίηση και η υγειονομική περίθαλψη.
Παράλληλα, η ναυτιλία φέρεται να αντιμετωπίζει ήδη σημαντικούς κινδύνους στον κυβερνοχώρο. Επτά στους δέκα (71%) από τους σχεδόν 500 επαγγελματίες της ναυτιλίας που συμμετείχαν στην έρευνα του DNV πιστεύουν ότι τα περιουσιακά στοιχεία των οργανισμών τους είναι πιο ευάλωτα σε κυβερνοεπιθέσεις από ποτέ, ενώ το ίδιο ποσοστό (71%) δηλώνει ότι οι ηγέτες των οργανισμών τους θεωρούν την ασφάλεια στον κυβερνοχώρο ως τον μεγαλύτερο κίνδυνο που αντιμετωπίζει η επιχείρησή τους.
Όλοι οι stakeholders της ναυτιλιακής αλυσίδας αξίας, από πλοιοκτήτες έως και λιμένες, εξαρτώνται όλο και περισσότερο από τις ολοένα και πιο συνδεδεμένες ψηφιακές τεχνολογίες, καθώς ο κλάδος μετασχηματίζεται για να γίνει πιο πράσινος, ασφαλής και αποδοτικός.
Ενώ η διασυνδεσιμότητα και οι νέες τεχνολογίες προσφέρουν ευκαιρίες, καθιστούν επίσης τον κλάδο πιο ευάλωτο σε κυβερνοεπιθέσεις. Πάντως, οι εταιρείες παρουσιάζονται έτοιμες να διαχειριστούν τον αυξανόμενο κίνδυνο. Επτά στους δέκα (71%) είναι βέβαιοι ότι ο οργανισμός τους θα επανέλθει γρήγορα στην κανονική λειτουργία μετά από μια κυβερνοεπίθεση.
Ακόμα, σχεδόν τα τρία τέταρτα των επαγγελματιών της ναυτιλίας (73%) αναφέρουν ότι ο οργανισμός τους αυξάνει τις δαπάνες για την ασφάλεια στον κυβερνοχώρο σε σύγκριση με πέρυσι.
Μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε ολόκληρη την έκθεση του DNV εδώ.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η εκλογή του νέου Διοικητικού Συμβουλίου της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών για την προσεχή τριετία έλαβε χώρα κατά τις αρχαιρεσίες της Πέμπτης 6 Φεβρουαρίου 2025.…
Αναδιατάξεις στους κινεζικούς λιμένες έχουν επιφέρει οι εμπορικές «αψιμαχίες» με επίκεντρο τις ΗΠΑ. Συγκεκριμένα, Ιρανοί πωλητές επιχειρούν να προσαρμοστούν στις αμερικανικές κυρώσεις, μεταφέροντας τις…
Σε πτωτική πορεία βρίσκονται οι αποστολές αμερικανικού άνθρακα προς την Ευρώπη, καθώς η καθίζηση του 2024 εκτιμάται ότι θα επιμείνει και το νέο έτος.…
Οι προκλήσεις επιμένουν για την αγορά των LNG carriers και το 2025 με το outlook να παραμένει θολό ελέω πληθώρας παραδόσεων πλοίων τα επόμενα…
Στρατηγική συνεργασία για την ανάπτυξη μιας βιομηχανικής κλίμακας μονάδας ηλεκτρόλυσης νερού, η οποία θα παράγει πράσινο υδρογόνο στο χημικό πάρκο Delfzijl της Βόρειας Ολλανδίας…
Περιορισμένες, σε σύγκριση με το 2024, είναι οι παραγγελίες πλοίων που έχουν τοποθετηθεί φέτος. Πιο συγκεκριμένα, βάσει σχετικής έκθεσης της VesselsValue, τον Ιανουάριο του…
Η ενεργειακή μετάβαση των οδικών μεταφορών βρίσκεται στο επίκεντρο πληθώρας πρωτοβουλιών, με σημαίνουσες εταιρείες να στρέφουν την προσοχή τους στις αναπτυσσόμενες προοπτικές της Κίνας…
Την αξιοποίηση της πυρηνικής ενέργειας με φόντο την ενεργειακή ασφάλεια εξετάζει το Ηνωμένο Βασίλειο. Πιο συγκεκριμένα, βάσει δημοσιεύματος του Bloomberg, το Λονδίνο φιλοδοξεί να…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ