![ελληνικη ναυτιλία](https://www.naftikachronika.gr/wp-content/uploads/2023/03/202303091033003483.jpg)
Καθώς διεθνείς οργανισμοί και stakeholders της ναυτιλίας κρούουν των κώδωνα του κινδύνου αναφορικά με την ανάγκη αποανθρακοποίησης του παγκόσμιου στόλου, μία συμμαχία εταιρειών αναμένεται να συνδράμει προσεχώς στην «πράσινη» μετάβαση της ναυτιλίας.
Συγκεκριμένα, σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, η Zero Emissions Maritime Buyers Alliance (ZEMBA) αναμένεται να απευθύνει κάλεσμα τον Ιανουάριο του 2025 στις ναυτιλιακές εταιρείες για την υποβολή προσφορών για τη θαλάσσια μεταφορά φορτίων με πλοία σχεδόν μηδενικών εκπομπών, με στόχο την ενίσχυση της ζήτησης των e-fuels, τα οποία παράγονται από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας ή διοξείδιο του άνθρακα.
Η ZEMBA αποτελεί μια συμμαχία εταιρειών που εξαρτώνται άμεσα από τις θαλάσσιες μεταφορές, με προεξάρχουσες τις Amazon και IKEA. Στόχος της συμμαχίας είναι να επιταχύνει και να ενθαρρύνει τις προσπάθειες της ναυτιλιακής βιομηχανίας να επιτύχει μηδενικές εκπομπές έως το 2050.
Σύμφωνα με ανακοίνωση της συμμαχίας, οι εμπλεκόμενες εταιρείες θα υπογράψουν τριετείς έως και πενταετείς συμβάσεις με ναυτιλιακές εταιρείες, για τη θαλάσσια μεταφορά των φορτίων τους με πλοία που θα αξιοποιούν e-fuels για την πρόωσή τους.
Οι εν λόγω συμβάσεις αναμένεται να τεθούν σε ισχύ το 2027, με τα προς μεταφορά φορτία να εκτιμάται ότι ισοδυναμούν με τουλάχιστον 1,4 εκατ. TEUs, που μεταφέρονται από τη Σαγκάη στο Λος Άντζελες. Ως εκ τούτου, οι εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου προβλέπεται ότι θα μειωθούν κατά 470.000 τόνους, σύμφωνα με το αμερικανικό ινστιτούτο Aspen.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Την Παρασκευή 7 Φεβρουαρίου έλαβε χώρα το 15ο Annual Capital Link Greek Shipping Forum, όπου πληθώρα ναυτιλιακών προσωπικοτήτων συναντήθηκαν και μοιράστηκαν τις απόψεις τους…
Η CMA D. ARGOUDELIS & CO S.A. ανακοινώνει την επιτυχημένη αναβάθμιση του συστήματος διαχείρισης επιχειρησιακών πόρων (ERP) σε Microsoft Dynamics 365 Business Central &…
Σημαντική πτώση καταγράφουν οι ναύλοι των bulk carriers από τον περασμένο Νοέμβριο και, όπως προκύπτει και από τα Baltic Exchange Timecharter equivalents, η πτώση…
Η στρατηγική του κολοσσού ενέργειας τα τελευταία έτη εστιάστηκε σημαντικά στις προοπτικές των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας, απόφαση που προκάλεσε τον προβληματισμό αναλυτών και τη…
Στο κενό είναι πιθανό να καταλήξουν οποιεσδήποτε βραχυπρόθεσμες εκτιμήσεις για την κατεύθυνση των ναυτιλιακών αγορών, καθώς «ο κόσμος εισέρχεται σε αχαρτογράφητο έδαφος», τονίζει ο…
Σε πόλο έλξης φορτίων θερμικού άνθρακα αναδείχθηκε το Βιετνάμ κατά τη διάρκεια του 2024, καθώς οι εισαγωγές της ασιατικής χώρας εκτοξεύτηκαν και σημείωσαν νέο…
Η Αθηναϊκή Ριβιέρα το 2035 θα είναι ένας παγκόσμιας κλάσης προορισμός για κατοικία, επενδύσεις και τουρισμό. Η αξία των ακινήτων θα έχει αυξηθεί σημαντικά,…
Η επιστροφή των δεξαμενόπλοιων στη Διώρυγα του Σουέζ ίσως και να μην έχει τόσο σφοδρό αντίκτυπο. Πιο συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Gibson,…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ