Καθώς οι προηγμένες οικονομίες του πλανήτη εντείνουν ολοένα και περισσότερο τις προσπάθειες αποανθρακοποίησης των δραστηριοτήτων τους, ελέω της ανόδου του μεριδίου των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας στις ενεργειακές τους εξισώσεις, ο ρόλος του άνθρακα βαίνει μειούμενος.
Συγκεκριμένα, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της BIMCO, κατά τους πρώτους δέκα μήνες του 2024, οι αποστολές άνθρακα προς τις προηγμένες οικονομίες μειώθηκαν κατά 6% σε ετήσια βάση, κυρίως λόγω της εξασθενημένης ευρωπαϊκής ζήτησης, που σημείωσε πτώση κατά 22% σε ετήσια βάση.
Πλέον, στις προηγμένες οικονομίες κατευθύνεται μόλις το 30% των παγκόσμιων φορτίων άνθρακα, καθώς οι εισαγωγές στις εν λόγω χώρες μειώνονται για δεύτερο συναπτό έτος. Εφόσον η τάση αυτή επιμείνει, οι αποστολές άνθρακα στις προηγμένες οικονομίες θα διαμορφωθούν σε χαμηλό 15 ετών το 2024.
Κατά συνέπεια, μέχρι στιγμής το 2024 ο όγκος των χύδην ξηρών φορτίων που έχουν μεταφερθεί διά θαλάσσης παγκοσμίως έχει περιοριστεί κατά 0,5%, επηρεάζοντας κυρίως τα Capesizes, που είδαν τα φορτία άνθρακα προς τις προηγμένες οικονομίες να καταγράφουν σημαντική πτώση της τάξης του 11% σε ετήσια βάση κατά τους πρώτους δέκα μήνες του έτους. Τα αντίστοιχα φορτία των Panamaxes μειώθηκαν μόλις κατά 2% σε ετήσια βάση το ίδιο διάστημα.
Σε κάθε περίπτωση, ενώ οι παγκόσμιες αποστολές άνθρακα εξακολουθούν να αυξάνονται, υποστηριζόμενες από την ισχυρή ζήτηση των αναδυόμενων οικονομιών, το 2025 αναμένεται μείωση κατά 1-2%, λόγω των συνεχιζόμενων προσπαθειών απαλλαγής από τον άνθρακα.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σημάδια σταθερότητας καταγράφονται στη ναυλαγορά των containerships, με τον σχετικό δείκτη της Drewry να μην εμφανίζει μεταβολές την εβδομάδα με πέρας την Πέμπτη 14…
Παρότι η ζήτηση για ηλεκτρικά οχήματα εμφανίστηκε εξασθενημένη ορισμένους μήνες του τρέχοντος έτους, ο Οκτώβριος αποτέλεσε μήνα-ορόσημο, καθώς κατεγράφη ρεκόρ πωλήσεων ηλεκτρικών οχημάτων. Ειδικότερα,…
Την τελευταία δεκαετία, η ναυπηγική βιομηχανία έχει υποστεί σημαντική μεταμόρφωση, ειδικά όσον αφορά τις χώρες κατασκευής πλοίων. Σε πρόσφατη έκθεσή της, η ναυλομεσιτική Xclusiv…
Το Σουρινάμ συνιστά τον πιο πρόσφατο πόλο έλξης επενδύσεων με επίκεντρο την ενέργεια, καθώς οι εταιρείες TotalEnergies και ΑPA άνοιξαν τον δρόμο για το…
«Εύρωστη» και πάνω από τον μέσο όρο της ευρωζώνης και της ΕΕ παραμένει η αναπτυξιακή δυναμική της Ελλάδας το 2025 και 2026, σύμφωνα με…
Οι τεχνολογικές καινοτομίες για αυτόνομη πλοήγηση συνεχίζουν να κερδίζουν έδαφος στη Σιγκαπούρη, με πρόσφατη εξέλιξη τη συνεργασία των Yinson GreenTech και Zeabuz AS. Οι…
Σταθερή παρέμεινε η ανεργία στις χώρες που ανήκουν στον Οργανισμό Οικονομικής Συνεργασίας και Ανάπτυξης (ΟΟΣΑ) τον περασμένο Σεπτέμβριο. Ειδικότερα, βάσει σχετικού δημοσιεύματος του τουρκικού…
Για πλεόνασμα πετρελαίου το 2025 κάνουν λόγο οι πρόσφατες εκτιμήσεις του Διεθνούς Οργανισμού Ενέργειας. Ειδικότερα, βάσει του Reuters, αναμένεται πλεόνασμα άνω του 1 εκατ.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ