Μια σημαντική καινοτομία έρχεται από την Ιαπωνία με την υιοθέτηση της μεθανόλης και τεχνολογιών μείωσης των εκπομπών ρύπων σε ένα πλοίο τύπου VLCC. Οι ενσωματωμένες τεχνολογίες αυτού του έργου προέρχονται από μια κοινοπραξία των Idemitsu Tanker Co. Ltd., IINO Kaiun Kaisha Ltd., Nippon Yusen Kabushiki Kaisha (NYK) και Nihon Shipyard Co. Ltd. Το VLCC αυτό ανήκει στην κατηγορία Malacca Max, γεγονός που θα του επιτρέπει τη διέλευση από το Στενό της Μαλάκκα, ενώ αποτελεί το μεγαλύτερο της κατηγορίας του.
Το εν λόγω VLCC, συνολικού μήκους 339,5 μ., θα είναι εξοπλισμένο με μια γεννήτρια στον άξονα, έτσι ώστε η περιστροφική κίνηση του κύριου άξονα του πλοίου να μετατρέπεται σε ηλεκτρική ενέργεια, αντικαθιστώντας την ανάγκη λειτουργίας πολλών γεννητριών. Ακόμα, θα λειτουργεί με κινητήρα διπλού καυσίμου, ο οποίος μπορεί να τροφοδοτείται τόσο με μεθανόλη όσο και με συμβατικά καύσιμα. Με τη χρήση της μεθανόλης, αναμένεται να μειωθούν οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα (CO₂) του πλοίου έως και 15% σε σύγκριση με τις εκπομπές των συμβατικών καυσίμων.
Προαιρετικά, το VLCC θα μπορεί να εξοπλιστεί με ένα βοηθητικό σύστημα πρόωσης που εκμεταλλεύεται την αιολική ενέργεια, τύπου Rotor Sail. Με τον συνδυασμό της γεννήτριας άξονα, της κύριας μηχανής διπλού καυσίμου και της δυνατότητας αιολικής πρόωσης, το πλοίο στοχεύει σε συνολική μείωση εκπομπών CO₂ άνω του 40% σε σχέση με την αναφορά του Δείκτη Σχεδιασμού Ενεργειακής Απόδοσης (EEDI). Το αποτέλεσμα αυτό ξεπερνά τις απαιτήσεις της Φάσης 3 του EEDI, η οποία θα ισχύσει από το 2025.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Περιορισμένος είναι ο αριθμός πλοίων που πωλούνται προς διάλυση το 2024, καθώς την περίοδο Ιανουαρίου-Οκτωβρίου πωλήθηκαν προς διάλυση 146 bulk carriers, tankers, containerships και…
Για τον σφοδρό ανταγωνισμό που αντιμετωπίζουν σήμερα τα ευρωπαϊκά ναυπηγεία από τα αντίστοιχα ασιατικά αλλά και για το όραμα του Γιώργου Προκοπίου για τα…
Περισσότεροι από 50 stakeholders από όλο το φάσμα της ναυτιλιακής βιομηχανίας ‒παραγωγοί καυσίμων, πλοιοκτήτες και μεταφορείς, λιμένες και κατασκευαστές εξοπλισμού‒ υπέγραψαν την Τρίτη 12…
Ο δρόμος ανοίγει για την εξαγορά της ITA Airways από τη Lufthansa, καθώς οι διαπραγματεύσεις της δεύτερης με την ιταλική κυβέρνηση -αναφορικά με το…
Την έναρξη ενός μεγάλου έργου στον τομέα των θαλάσσιων επιχειρήσεων για την υποστήριξη της δημιουργίας και της συντήρησης υπεράκτιων αιολικών πάρκων ανακοίνωσε πρόσφατα η…
Στις ικανότητες των νοτιοκορεατικών ναυπηγείων τόσο όσον αφορά εμπορικά πλοία όσο και πολεμικά φέρεται να εστιάζει (και) ο επόμενος πρόεδρος των ΗΠΑ, Ντόναλντ Τραμπ.…
Tην επέκταση του αποτυπώματός της στις αγορές της Αυστραλίας γνωστοποίησε η DP World μέσω νέας επένδυσης. Συγκεκριμένα, ο όμιλος, μέσω της DP World Australia,…
Την αύξηση του μεριδίου της στις παγκόσμιες εξαγωγές άνθρακα από το 14,5% το 2023 στο 15-23% το 2026 και στο 25-30% το 2050 καλοβλέπει…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ