
Μια σημαντική καινοτομία έρχεται από την Ιαπωνία με την υιοθέτηση της μεθανόλης και τεχνολογιών μείωσης των εκπομπών ρύπων σε ένα πλοίο τύπου VLCC. Οι ενσωματωμένες τεχνολογίες αυτού του έργου προέρχονται από μια κοινοπραξία των Idemitsu Tanker Co. Ltd., IINO Kaiun Kaisha Ltd., Nippon Yusen Kabushiki Kaisha (NYK) και Nihon Shipyard Co. Ltd. Το VLCC αυτό ανήκει στην κατηγορία Malacca Max, γεγονός που θα του επιτρέπει τη διέλευση από το Στενό της Μαλάκκα, ενώ αποτελεί το μεγαλύτερο της κατηγορίας του.
Το εν λόγω VLCC, συνολικού μήκους 339,5 μ., θα είναι εξοπλισμένο με μια γεννήτρια στον άξονα, έτσι ώστε η περιστροφική κίνηση του κύριου άξονα του πλοίου να μετατρέπεται σε ηλεκτρική ενέργεια, αντικαθιστώντας την ανάγκη λειτουργίας πολλών γεννητριών. Ακόμα, θα λειτουργεί με κινητήρα διπλού καυσίμου, ο οποίος μπορεί να τροφοδοτείται τόσο με μεθανόλη όσο και με συμβατικά καύσιμα. Με τη χρήση της μεθανόλης, αναμένεται να μειωθούν οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα (CO₂) του πλοίου έως και 15% σε σύγκριση με τις εκπομπές των συμβατικών καυσίμων.
Προαιρετικά, το VLCC θα μπορεί να εξοπλιστεί με ένα βοηθητικό σύστημα πρόωσης που εκμεταλλεύεται την αιολική ενέργεια, τύπου Rotor Sail. Με τον συνδυασμό της γεννήτριας άξονα, της κύριας μηχανής διπλού καυσίμου και της δυνατότητας αιολικής πρόωσης, το πλοίο στοχεύει σε συνολική μείωση εκπομπών CO₂ άνω του 40% σε σχέση με την αναφορά του Δείκτη Σχεδιασμού Ενεργειακής Απόδοσης (EEDI). Το αποτέλεσμα αυτό ξεπερνά τις απαιτήσεις της Φάσης 3 του EEDI, η οποία θα ισχύσει από το 2025.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η στρατιωτική συνεργασία της Ουάσιγκτον με την Αθήνα αποτελεί ακρογωνιαίο λίθο για την ασφάλεια και την σταθερότητα στην Ευρώπη, σημειώνει ο πρόεδρος των ΗΠΑ…
Μεγάλος αριθμός εμπορικών πλοίων διατέθηκε για τους σκοπούς της επανάστασης, προερχόμενος από τους ιστορικούς ναυτότοπους του Αιγαίου και του Ιονίου και κυρίως από την…
Ο Ντόναλντ Τραμπ, αποφασισμένος να περιορίσει τα έσοδα της Βενεζουέλας από το πετρέλαιο και το φυσικό αέριο, ανακοίνωσε σήμερα δασμούς 25% σε όσες χώρες…
«Η 25η Μαρτίου είναι ημέρα μνήμης και υπερηφάνειας. Με την ίδια ανιδιοτέλεια και αφοσίωση με τους προγόνους μας, οι άνδρες και οι γυναίκες του…
Πραγματοποιήθηκε σήμερα, Δευτέρα, 24 Μαρτίου 2025, η Δημοσιογραφική Διάσκεψη για τον Απολογισμό Έτους του Υφυπουργείου Ναυτιλίας της Κύπρου και η ενημέρωση για την ανανέωση…
Αντιπροσωπείες από τη Ρωσία και τις ΗΠΑ συναντώνται σήμερα στη Σαουδική Αραβία για συζητήσεις με στόχο την επίτευξη εκεχειρίας στη Μαύρη Θάλασσα αλλά και…
Η DK Fotinakis ολοκλήρωσε με επιτυχία μια σημαντική επισκευή στο δεξαμενόπλοιο, τύπου suezmax, “GLORIA MARIS”- ένα πλοίο 160.000 τόνων που βρίσκεται υπό τη διαχείριση…
Σε διαφοροποίηση του υπό διαχείριση στόλου της προχωρά η εισηγμένη στο Χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης, Diana Shipping με επικεφαλής την κ. Σεμίραμις Παληού. Ειδικότερα,…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ