Μια σημαντική καινοτομία έρχεται από την Ιαπωνία με την υιοθέτηση της μεθανόλης και τεχνολογιών μείωσης των εκπομπών ρύπων σε ένα πλοίο τύπου VLCC. Οι ενσωματωμένες τεχνολογίες αυτού του έργου προέρχονται από μια κοινοπραξία των Idemitsu Tanker Co. Ltd., IINO Kaiun Kaisha Ltd., Nippon Yusen Kabushiki Kaisha (NYK) και Nihon Shipyard Co. Ltd. Το VLCC αυτό ανήκει στην κατηγορία Malacca Max, γεγονός που θα του επιτρέπει τη διέλευση από το Στενό της Μαλάκκα, ενώ αποτελεί το μεγαλύτερο της κατηγορίας του.
Το εν λόγω VLCC, συνολικού μήκους 339,5 μ., θα είναι εξοπλισμένο με μια γεννήτρια στον άξονα, έτσι ώστε η περιστροφική κίνηση του κύριου άξονα του πλοίου να μετατρέπεται σε ηλεκτρική ενέργεια, αντικαθιστώντας την ανάγκη λειτουργίας πολλών γεννητριών. Ακόμα, θα λειτουργεί με κινητήρα διπλού καυσίμου, ο οποίος μπορεί να τροφοδοτείται τόσο με μεθανόλη όσο και με συμβατικά καύσιμα. Με τη χρήση της μεθανόλης, αναμένεται να μειωθούν οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα (CO₂) του πλοίου έως και 15% σε σύγκριση με τις εκπομπές των συμβατικών καυσίμων.
Προαιρετικά, το VLCC θα μπορεί να εξοπλιστεί με ένα βοηθητικό σύστημα πρόωσης που εκμεταλλεύεται την αιολική ενέργεια, τύπου Rotor Sail. Με τον συνδυασμό της γεννήτριας άξονα, της κύριας μηχανής διπλού καυσίμου και της δυνατότητας αιολικής πρόωσης, το πλοίο στοχεύει σε συνολική μείωση εκπομπών CO₂ άνω του 40% σε σχέση με την αναφορά του Δείκτη Σχεδιασμού Ενεργειακής Απόδοσης (EEDI). Το αποτέλεσμα αυτό ξεπερνά τις απαιτήσεις της Φάσης 3 του EEDI, η οποία θα ισχύσει από το 2025.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Καθώς η Κίνα επιδιώκει να αυξήσει τις εξαγωγές της εκτός των ΗΠΑ, σημαντικές μεταβολές παρατηρούνται στο παγκόσμιο εμπόριο με την αναδιαμόρφωση των routes και…
«Χρόνια Πολλά στη Νάξο η οποία γιορτάζει σήμερα και είναι μεγάλη η χαρά και ευτυχής η συγκυρία που βρισκόμαστε σε αυτό το τόσο όμορφο…
Η δραστηριότητα στην αγορά διαλύσεων έχει διαμορφωθεί σε χαμηλά επίπεδα το 2024, εξέλιξη που φέρεται να αποδίδεται μεταξύ άλλων στην αποδυναμωμένη ζήτηση χάλυβα, η…
Oι T-Ports και Narungga Nation Aboriginal Corp. εγκαινίασαν πρόσφατα ένα νέο λιμάνι στη Νότια Αυστραλία, με εξαγωγική δυναμικότητα 500.000 τόνων σιτηρών ετησίως. Η T-Ports…
Η στρατηγική σημασία των μικροκυκλωμάτων στο μέλλον της παγκόσμιας οικονομίας είναι εμφανής και αντανακλάται από τις αποφάσεις που λαμβάνουν οι κυβερνήσεις διεθνώς. Στο πλαίσιο…
H νέα κυβέρνηση της Σρι Λάνκα διαμήνυσε ότι θα ξανανοίξει την έρευνα για την πυρκαγιά στο «X-Press Pearl», που οδήγησε στη βύθισή του και…
Την πιθανότητα να επιβραδυνθεί η ανάπτυξη των πράσινων ναυτιλιακών διαδρόμων στο μέλλον αναδεικνύει ετήσια έκθεση των Getting to Zero Coalition και Global Maritime Forum.…
Κατηγορίες απαγγέλθηκαν από αμερικανούς εισαγγελείς σε βάρος του ινδού δισεκατομμυριούχου Γκόταμ Αντάνι για το φερόμενο ρόλο του σε υπόθεση δωροδοκίας 265 εκατομμυρίων δολαρίων, βυθίζοντας…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ