
Για τον σφοδρό ανταγωνισμό που αντιμετωπίζουν σήμερα τα ευρωπαϊκά ναυπηγεία από τα αντίστοιχα ασιατικά αλλά και για το όραμα του Γιώργου Προκοπίου για τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά μίλησε ο Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης, διευθύνων σύμβουλος των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά, στο πλαίσιο του συνεδρίου «Greener Shipping Summit», που διοργανώθηκε στο Ίδρυμα Ευγενίδου την Τρίτη 12 Νοεμβρίου.
Ο κ. Βαρβιτσιώτης τόνισε αρχικά ότι η ελληνική ναυπηγική βιομηχανία βρίσκεται σε φάση αναβίωσης μετά τις επενδύσεις Ξενοκώστα και Προκοπίου και πρόσθεσε ότι «αυτή η τεχνογνωσία και αυτό το εργατικό δυναμικό θα πρέπει να κεφαλαιοποιηθούν προκειμένου σύγχρονα πλοία να κατασκευάζονται στην Ελλάδα. Αυτό είναι και το όραμά μας στα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά».
Σημειώνεται ότι τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά έκαναν ποδαρικό τον περασμένο Φεβρουάριο, μετά από 15 χρόνια παύσης της λειτουργίας τους, ενώ πλέον οι υποδομές είναι fully booked. O κ. Βαρβιτσιώτης, μιλώντας για το τι επιφυλάσσει το μέλλον για τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά, τόνισε ότι πρωταρχικός στόχος είναι η βελτίωση των βιομηχανικών δυνατότητων τους και «να συστήσουμε τον εαυτό μας σε πολλούς τομείς της αγοράς». Ο ίδιος τόνισε ότι στόχος αλλά και πρόκληση είναι τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά να μπορούν να επισκευάζουν LNG carriers, συνιστώντας το μοναδικό ναυπηγείο στην Ελλάδα και ένα από τα λίγα στην Ευρώπη που θα εξυπηρετούν τα συγκεκριμένα πλοία.
Δεύτερο στόχο αποτελεί η δημιουργία μιας νέας πλωτής δεξαμενής, που θα μπορεί να εξυπηρετεί πλοία μικρότερου μεγέθους από τα Suezmaxes και τα Aframaxes. Τα mega yachts αποτελούν έναν ακόμα πυλώνα εστίασης των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά, όπως επίσης και η ναυπήγηση αλλά και η επισκευή πλοίων για το Πολεμικό Ναυτικό και την Ελληνική Ακτοφυλακή. Κατά τον κ. Βαρβιτσιώτη, τελευταίος αλλά εξίσου σημαντικός στόχος είναι η διάδοση νέων γνώσεων και η παροχή διαρκούς εκπαίδευσης στους εργαζομένους των ναυπηγείων.
«Το feedback που λαμβάνουμε από την αγορά είναι ότι είμαστε ανταγωνιστικοί, ειδικά σε σχέση με τα ναυπηγεία της γειτονικής Τουρκίας, τα οποία αύξησαν τις δυνατότητές τους τα τελευταία 15 χρόνια, όταν τα ναυπηγεία Ελευσίνας και Σκαραμαγκά ήταν κλειστά. […] Η ναυπηγοεπισκευή στην Ελλάδα προσφέρει τόσο στα ναυπηγεία όσο και στις [ναυτιλιακές] εταιρείες ένα μεγάλο ανταγωνιστικό πλεονέκτημα», τόνισε ο διευθύνων σύμβουλος των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά.
Τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά ήταν, είναι και θα είναι μία από τις μεγαλύτερες βιομηχανικές υποδομές της χώρας και ένα ζωτικής σημασίας περιουσιακό στοιχείο για την εθνική άμυνα, κατέληξε ο κ. Βαρβιτσιώτης.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Την ελληνική σημαία ύψωσε το bulk carrier «Nea Tyhi» διαχείρισης της Fafalios Shipping. To πλοίο χωρητικότητας 82.211 dwt ναυπηγήθηκε το 2009 στην Ιαπωνία. Ο…
Tον τελευταίο κύκλο των διαπραγματεύσεων για τις ελάχιστες απολαβές των ναυτικών ολοκλήρωσε ο Διεθνής Οργανισμός Εργασίας (ILO) σε συνεδρίαση του Subcommittee on Wages of…
Η σύγκρουση ανάμεσα στις ΗΠΑ και την Κίνα αρχίζει να παίρνει την μορφή εμπορικού πολέμου με απρόβλεπτες συνέπειες. Αλλά ο ανταγωνισμός μεταξύ των δύο…
Σε 981 διαμορφώνονται, βάσει των τελευταίων δεδομένων, τα δεξαμενόπλοια των οποίων η ναυπήγηση εκκρεμεί. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής Braemar, εκκρεμεί η…
Οι πρόσφατοι περιορισμοί της κρατικής διοίκησης Τραμπ στις εξαγωγές μικροκυκλωμάτων H20 της Nvidia θα μπορούσαν να κοστίσουν στην εταιρεία δισεκατομμύρια δολάρια και να επιδράσουν…
Δεδομένες θα πρέπει να θεωρούνται οι ανακατατάξεις στον εμπορευματικό χάρτη των bulk carriers, καθώς ΗΠΑ και Κίνα επιδίδονται σε έναν άνευ προηγουμένου εμπορικό πόλεμο…
Την εξερεύνηση ενός πεδίου στη Μαύρη Θάλασσα, με στόχο την ανακάλυψη κοιτασμάτων πετρελαίου και φυσικού αερίου, δρομολογεί ο κολοσσός ενέργειας Shell. Ειδικότερα, όπως υπογραμμίζει…
Άνοδο 9,1% παρουσίασε η επιβατική κίνηση το α΄ τρίμηνο του 2025, σε σχέση με το αντίστοιχο του 2024 στα 24 αεροδρόμια διαχείρισης της Υπηρεσίας…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ