Περισσότεροι από 50 stakeholders από όλο το φάσμα της ναυτιλιακής βιομηχανίας ‒παραγωγοί καυσίμων, πλοιοκτήτες και μεταφορείς, λιμένες και κατασκευαστές εξοπλισμού‒ υπέγραψαν την Τρίτη 12 Νοεμβρίου, στο πλαίσιο της 29ης Διάσκεψης των Ηνωμένων Εθνών για την Κλιματική Αλλαγή (COP 29), ένα Call to Action (προτροπή για δράση) με στόχο την επιτάχυνση της υιοθέτησης καυσίμων μηδενικών εκπομπών.
Της πρωτοβουλίας αυτής ηγούνται η ΜΚΟ RMI, το Ινστιτούτο Ενέργειας UCL και το Ίδρυμα των Ηνωμένων Εθνών, αναδεικνύοντας το υψηλό μομέντουμ της βιομηχανίας για την πραγματοποίηση επενδύσεων με στόχο την αποανθρακοποίησή της.
Η από κοινού πρωτοβουλία αιτείται ταχύτερης και πιο τολμηρής δράσης για την άνοδο της υιοθέτησης καυσίμων μηδενικών και σχεδόν μηδενικών εκπομπών, για επενδύσεις σε πλοία μηδενικών εκπομπών και για την παγκόσμια ανάπτυξη πράσινων υποδομών υδρογόνου.
Η προτροπή για δράση έρχεται, καθώς η ναυτιλιακή βιομηχανία αναμένει τη σύγκληση της MEPC τον Απρίλιο του 2025, οπότε και αναμένεται να πραγματοποιηθεί το πρώτο βήμα προς τη δημιουργία ενός παγκόσμιου μηχανισμού τιμολόγησης εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου. Τα μέλη του ναυτιλιακού cluster στέλνουν, συνεπώς, ένα μήνυμα προς τις αρμόδιες ρυθμιστικές αρχές ότι απαιτείται η οικοδόμηση ενός ξεκάθαρου ρυθμιστικού πλαισίου, το οποίο θα λειτουργήσει ως καταλύτης για την επιτάχυνση των πρωτοβουλιών με επίκεντρο την αποανθρακοποίηση της ναυτιλίας.
Οι υπογράφοντες την προτροπή για δράση υπογραμμίζουν πληθώρα βασικών συστάσεων για την επιτάχυνση της υιοθέτησης καυσίμων που προέρχονται από το υδρογόνο. Στο επίκεντρο αυτών βρίσκεται η ανάγκη για σαφή, φιλόδοξα, μεσοπρόθεσμα μέτρα, αλλά και η θέσπιση μιας ισορροπημένης προσέγγισης για την αξιοποίηση των εσόδων από την τιμολόγηση εκπομπών άνθρακα, προκειμένου να μειωθεί η διαφορά μεταξύ του κόστους συμβατικών και εναλλακτικών καυσίμων.
Για να παραμείνει η παγκόσμια οικονομία εντός του στόχου της Συμφωνίας του Παρισιού, η παγκόσμια παραγωγή πράσινου υδρογόνου πρέπει να διπλασιαστεί έως το 2030, ενώ στη ναυτιλία πρέπει να αξιοποιηθούν πέντε εκατομμύρια τόνοι. Για να επιτευχθεί αυτό, απαιτείται συντονισμένη δράση κατά μήκος ολόκληρης της αλυσίδας εφοδιασμού για την επέκταση της προσφοράς και της υιοθέτησης ναυτιλιακών καυσίμων μηδενικών ή σχεδόν μηδενικών εκπομπών.
Παράλληλα, οι αναπτυσσόμενες χώρες δύνανται να επωφεληθούν από την πορεία της ναυτιλίας προς την αποανθρακοποίηση, καθώς θα έχουν την ευκαιρία να προσελκύσουν επενδύσεις, να δημιουργήσουν εξειδικευμένες θέσεις εργασίας και να οικοδομήσουν βιώσιμες αλυσίδες εφοδιασμού e-fuels.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Καθώς η Κίνα επιδιώκει να αυξήσει τις εξαγωγές της εκτός των ΗΠΑ, σημαντικές μεταβολές παρατηρούνται στο παγκόσμιο εμπόριο με την αναδιαμόρφωση των routes και…
«Χρόνια Πολλά στη Νάξο η οποία γιορτάζει σήμερα και είναι μεγάλη η χαρά και ευτυχής η συγκυρία που βρισκόμαστε σε αυτό το τόσο όμορφο…
Η δραστηριότητα στην αγορά διαλύσεων έχει διαμορφωθεί σε χαμηλά επίπεδα το 2024, εξέλιξη που φέρεται να αποδίδεται μεταξύ άλλων στην αποδυναμωμένη ζήτηση χάλυβα, η…
Oι T-Ports και Narungga Nation Aboriginal Corp. εγκαινίασαν πρόσφατα ένα νέο λιμάνι στη Νότια Αυστραλία, με εξαγωγική δυναμικότητα 500.000 τόνων σιτηρών ετησίως. Η T-Ports…
Η στρατηγική σημασία των μικροκυκλωμάτων στο μέλλον της παγκόσμιας οικονομίας είναι εμφανής και αντανακλάται από τις αποφάσεις που λαμβάνουν οι κυβερνήσεις διεθνώς. Στο πλαίσιο…
H νέα κυβέρνηση της Σρι Λάνκα διαμήνυσε ότι θα ξανανοίξει την έρευνα για την πυρκαγιά στο «X-Press Pearl», που οδήγησε στη βύθισή του και…
Την πιθανότητα να επιβραδυνθεί η ανάπτυξη των πράσινων ναυτιλιακών διαδρόμων στο μέλλον αναδεικνύει ετήσια έκθεση των Getting to Zero Coalition και Global Maritime Forum.…
Κατηγορίες απαγγέλθηκαν από αμερικανούς εισαγγελείς σε βάρος του ινδού δισεκατομμυριούχου Γκόταμ Αντάνι για το φερόμενο ρόλο του σε υπόθεση δωροδοκίας 265 εκατομμυρίων δολαρίων, βυθίζοντας…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ