Οι παραγγελίες για πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων πέφτουν βροχή τα τελευταία έτη, με το orderbook να αυξάνεται συνεχώς και τις παραδόσεις να βαίνουν με ταχύτατους ρυθμούς.
Βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Xclusiv, το orderbook των containerships μέχρι και τα τέλη Οκτωβρίου αριθμούσε 726 πλοία, δηλαδή 10,8% του παγκόσμιου στόλου 6.702 πλοίων. Το κατά πόσο αυτά τα επίπεδα είναι υψηλά εξαρτάται από την οπτική.
Επί του συνόλου του στόλου, το 10,8% δεν φαντάζει ούτε υπερβολικά χαμηλό ούτε εξαιρετικά υψηλό. Στην κατηγορία των Feeder και Handy containerships, τα οποία αθροιστικά είναι σχεδόν 5.000 από τα 6.702 containerships του στόλου, το orderbook βρίσκεται στο 4,1% και 4,9% αντίστοιχα.
Στα Panamaxes, το orderbook ταυτίζεται με εκείνο του συνόλου (10,8%), ενώ στα Neo-Panamaxes ανέρχεται σε 20,3% (135 στα 665 Neo-Panamax containerships). Όσο το μέγεθος των πλοίων αυξάνεται, τόσο αυξάνεται και το ποσοστό orderbook προς στόλο.
Στα Very Large Containership Vessels (VLCVs), το orderbook αγγίζει το 31,2%, βάσει δεδομένων της Xclusiv, καθώς εκκρεμούν παραδόσεις 103 τέτοιων πλοίων και ο στόλος ανέρχεται σε 330. Στα Ultra Large Containership Vessels (ULCVs), το ποσοστό orderbook-στόλου είναι ακόμα υψηλότερο, στο 63,5% (235 πλοία υπό ναυπήγηση).
Τέλος, αξίζει να σημειωθεί ότι το 29% του orderbook αφορά πλοία των οποίων η παραγγελία έλαβε χώρα φέτος, βάσει της Xclusiv (94 ULCVs, 60 VLCVs, 56 Neo-Panamaxes, 11 Panamaxes, 21 Handies, 44 Feeders). Από τα πλοία αυτά, το 39% θα παραδοθούν από το 2028 και έπειτα.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Περιορισμένος είναι ο αριθμός πλοίων που πωλούνται προς διάλυση το 2024, καθώς την περίοδο Ιανουαρίου-Οκτωβρίου πωλήθηκαν προς διάλυση 146 bulk carriers, tankers, containerships και…
Για τον σφοδρό ανταγωνισμό που αντιμετωπίζουν σήμερα τα ευρωπαϊκά ναυπηγεία από τα αντίστοιχα ασιατικά αλλά και για το όραμα του Γιώργου Προκοπίου για τα…
Περισσότεροι από 50 stakeholders από όλο το φάσμα της ναυτιλιακής βιομηχανίας ‒παραγωγοί καυσίμων, πλοιοκτήτες και μεταφορείς, λιμένες και κατασκευαστές εξοπλισμού‒ υπέγραψαν την Τρίτη 12…
Ο δρόμος ανοίγει για την εξαγορά της ITA Airways από τη Lufthansa, καθώς οι διαπραγματεύσεις της δεύτερης με την ιταλική κυβέρνηση -αναφορικά με το…
Την έναρξη ενός μεγάλου έργου στον τομέα των θαλάσσιων επιχειρήσεων για την υποστήριξη της δημιουργίας και της συντήρησης υπεράκτιων αιολικών πάρκων ανακοίνωσε πρόσφατα η…
Στις ικανότητες των νοτιοκορεατικών ναυπηγείων τόσο όσον αφορά εμπορικά πλοία όσο και πολεμικά φέρεται να εστιάζει (και) ο επόμενος πρόεδρος των ΗΠΑ, Ντόναλντ Τραμπ.…
Tην επέκταση του αποτυπώματός της στις αγορές της Αυστραλίας γνωστοποίησε η DP World μέσω νέας επένδυσης. Συγκεκριμένα, ο όμιλος, μέσω της DP World Australia,…
Μια σημαντική καινοτομία έρχεται από την Ιαπωνία με την υιοθέτηση της μεθανόλης και τεχνολογιών μείωσης των εκπομπών ρύπων σε ένα πλοίο τύπου VLCC. Οι…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ