Οι παραγγελίες για πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων πέφτουν βροχή τα τελευταία έτη, με το orderbook να αυξάνεται συνεχώς και τις παραδόσεις να βαίνουν με ταχύτατους ρυθμούς.
Βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Xclusiv, το orderbook των containerships μέχρι και τα τέλη Οκτωβρίου αριθμούσε 726 πλοία, δηλαδή 10,8% του παγκόσμιου στόλου 6.702 πλοίων. Το κατά πόσο αυτά τα επίπεδα είναι υψηλά εξαρτάται από την οπτική.
Επί του συνόλου του στόλου, το 10,8% δεν φαντάζει ούτε υπερβολικά χαμηλό ούτε εξαιρετικά υψηλό. Στην κατηγορία των Feeder και Handy containerships, τα οποία αθροιστικά είναι σχεδόν 5.000 από τα 6.702 containerships του στόλου, το orderbook βρίσκεται στο 4,1% και 4,9% αντίστοιχα.
Στα Panamaxes, το orderbook ταυτίζεται με εκείνο του συνόλου (10,8%), ενώ στα Neo-Panamaxes ανέρχεται σε 20,3% (135 στα 665 Neo-Panamax containerships). Όσο το μέγεθος των πλοίων αυξάνεται, τόσο αυξάνεται και το ποσοστό orderbook προς στόλο.
Στα Very Large Containership Vessels (VLCVs), το orderbook αγγίζει το 31,2%, βάσει δεδομένων της Xclusiv, καθώς εκκρεμούν παραδόσεις 103 τέτοιων πλοίων και ο στόλος ανέρχεται σε 330. Στα Ultra Large Containership Vessels (ULCVs), το ποσοστό orderbook-στόλου είναι ακόμα υψηλότερο, στο 63,5% (235 πλοία υπό ναυπήγηση).
Τέλος, αξίζει να σημειωθεί ότι το 29% του orderbook αφορά πλοία των οποίων η παραγγελία έλαβε χώρα φέτος, βάσει της Xclusiv (94 ULCVs, 60 VLCVs, 56 Neo-Panamaxes, 11 Panamaxes, 21 Handies, 44 Feeders). Από τα πλοία αυτά, το 39% θα παραδοθούν από το 2028 και έπειτα.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Καθώς η Κίνα επιδιώκει να αυξήσει τις εξαγωγές της εκτός των ΗΠΑ, σημαντικές μεταβολές παρατηρούνται στο παγκόσμιο εμπόριο με την αναδιαμόρφωση των routes και…
«Χρόνια Πολλά στη Νάξο η οποία γιορτάζει σήμερα και είναι μεγάλη η χαρά και ευτυχής η συγκυρία που βρισκόμαστε σε αυτό το τόσο όμορφο…
Η δραστηριότητα στην αγορά διαλύσεων έχει διαμορφωθεί σε χαμηλά επίπεδα το 2024, εξέλιξη που φέρεται να αποδίδεται μεταξύ άλλων στην αποδυναμωμένη ζήτηση χάλυβα, η…
Oι T-Ports και Narungga Nation Aboriginal Corp. εγκαινίασαν πρόσφατα ένα νέο λιμάνι στη Νότια Αυστραλία, με εξαγωγική δυναμικότητα 500.000 τόνων σιτηρών ετησίως. Η T-Ports…
Η στρατηγική σημασία των μικροκυκλωμάτων στο μέλλον της παγκόσμιας οικονομίας είναι εμφανής και αντανακλάται από τις αποφάσεις που λαμβάνουν οι κυβερνήσεις διεθνώς. Στο πλαίσιο…
H νέα κυβέρνηση της Σρι Λάνκα διαμήνυσε ότι θα ξανανοίξει την έρευνα για την πυρκαγιά στο «X-Press Pearl», που οδήγησε στη βύθισή του και…
Την πιθανότητα να επιβραδυνθεί η ανάπτυξη των πράσινων ναυτιλιακών διαδρόμων στο μέλλον αναδεικνύει ετήσια έκθεση των Getting to Zero Coalition και Global Maritime Forum.…
Κατηγορίες απαγγέλθηκαν από αμερικανούς εισαγγελείς σε βάρος του ινδού δισεκατομμυριούχου Γκόταμ Αντάνι για το φερόμενο ρόλο του σε υπόθεση δωροδοκίας 265 εκατομμυρίων δολαρίων, βυθίζοντας…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ