«Να φέρουμε πίσω τη βιομηχανία στην Ελλάδα και στην Ευρώπη» ήταν το κύριο μήνυμα της ομιλίας του κ. Πάνου Ξενοκώστα, προέδρου και διευθύνοντος συμβούλου της ONEX Shipyards & Technologies Group και προέδρου της Ένωσης Ελληνικών Ναυπηγείων στο πλαίσιο του Greener Shipping Summit που διοργανώνεται σήμερα, Τρίτη 12 Νοεμβρίου στο Ίδρυμα Ευγενίδου.
Ο κ. Ξενοκώστας κατά την αρχική του τοποθέτηση στάθηκε στην πρόοδο που έχει επιτευχθεί για την αναβίωση των Ναυπηγείων Σύρου και Ελευσίνας. Σε ό,τι αφορά το Νεώριο, υπογράμμισε το αποτύπωμα της επαναλειτουργίας του ναυπηγείου για την τοπική οικονομία της Σύρου καθώς αυτή τη στιγμή απασχολεί 650 εργαζόμενους. Στην Ελευσίνα εκκρεμεί ακόμη η ανάληψη της πλήρους ιδιοκτησίας του ναυπηγείου το οποίο, παρόλα αυτά, έχει ήδη εξυπηρετήσει 120 πλοία σε 18 μήνες. Σύμφωνα με τα σημερινά δεδομένα που παρέθεσε ο κ. Ξενοκώστας, τα δύο ναυπηγεία έχουν τη δυνατότητα να εξυπηρετούν 215 πλοία ετησίως μεγέθους έως Aframax. To πενταετές πλάνο της Onex περιλαμβάνει επενδύσεις 250 εκατ. ευρώ για την αύξηση της δυναμικότητας των δεξαμενών των ναυπηγείων προκειμένου να εξυπηρετούν 300 πλοία ετησίως έως και μεγέθους Suezmax.
«Εστιάζουμε στο να επεκτείνουμε τις δραστηριότητές μας καθώς το όραμά μου είναι να μετατρέψουμε τα ναυπηγεία σε κόμβους παροχής ενός μεγαλύτερου εύρους υπηρεσιών», ανέφερε ο επικεφαλής του ομίλου Onex. Οι δραστηριότητες επέκτασης περιλαμβάνουν:
-Ναυπηγήσεις ρυμουλκών και άλλων ειδικών πλοίων
-Ναυπηγήσεις και συντηρήσεις πλοίων για το Πολεμικό Ναυτικό
-Κατασκευή και λειτουργία πλωτών γεννητριών για υπεράκτια αιολικά πάρκα. Ο κ. Ξενοκώστας επεσήμανε ότι με τον τρόπο αυτό θα επιτευχθεί η ενεργειακή μετάβαση της Ελλάδας και της Μεσογείου
-Παροχή ολοκληρωμένων λύσεων logistics για τη σύνδεση των τοπικών μικρομεσαίων επιχειρήσεων με τις ελληνικών συμφερόντων πλοιοκτήτριες εταιρείες
Ο κ. Ξενοκώστας ευχαρίστησε τους Έλληνες πλοιοκτήτες για την εμπιστοσύνη τους, καθώς το 81% των πλοίων που εξυπηρετούν τα ναυπηγεία του ομίλου Onex είναι ελληνόκτητα, την ελληνική κυβέρνηση αλλά και τους εργαζόμενους των ναυπηγείων. Ο ίδιος έκλεισε την τοποθέτησή του σημειώνοντας την ανάγκη αναβίωσης της βιομηχανίας σε Ελλάδα και Ευρώπη αλλά και την ανάγκη ανάπτυξης νομοθεσιών και ρυθμιστικών πλαισίων προκειμένου να περιοριστεί ο αθέμιτος ανταγωνισμός από τα ασιατικά ναυπηγεία.
Φωτό: Ναυτικά Χρονικά
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Καθώς η Κίνα επιδιώκει να αυξήσει τις εξαγωγές της εκτός των ΗΠΑ, σημαντικές μεταβολές παρατηρούνται στο παγκόσμιο εμπόριο με την αναδιαμόρφωση των routes και…
«Χρόνια Πολλά στη Νάξο η οποία γιορτάζει σήμερα και είναι μεγάλη η χαρά και ευτυχής η συγκυρία που βρισκόμαστε σε αυτό το τόσο όμορφο…
Η δραστηριότητα στην αγορά διαλύσεων έχει διαμορφωθεί σε χαμηλά επίπεδα το 2024, εξέλιξη που φέρεται να αποδίδεται μεταξύ άλλων στην αποδυναμωμένη ζήτηση χάλυβα, η…
Oι T-Ports και Narungga Nation Aboriginal Corp. εγκαινίασαν πρόσφατα ένα νέο λιμάνι στη Νότια Αυστραλία, με εξαγωγική δυναμικότητα 500.000 τόνων σιτηρών ετησίως. Η T-Ports…
Η στρατηγική σημασία των μικροκυκλωμάτων στο μέλλον της παγκόσμιας οικονομίας είναι εμφανής και αντανακλάται από τις αποφάσεις που λαμβάνουν οι κυβερνήσεις διεθνώς. Στο πλαίσιο…
H νέα κυβέρνηση της Σρι Λάνκα διαμήνυσε ότι θα ξανανοίξει την έρευνα για την πυρκαγιά στο «X-Press Pearl», που οδήγησε στη βύθισή του και…
Την πιθανότητα να επιβραδυνθεί η ανάπτυξη των πράσινων ναυτιλιακών διαδρόμων στο μέλλον αναδεικνύει ετήσια έκθεση των Getting to Zero Coalition και Global Maritime Forum.…
Κατηγορίες απαγγέλθηκαν από αμερικανούς εισαγγελείς σε βάρος του ινδού δισεκατομμυριούχου Γκόταμ Αντάνι για το φερόμενο ρόλο του σε υπόθεση δωροδοκίας 265 εκατομμυρίων δολαρίων, βυθίζοντας…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ