«Να φέρουμε πίσω τη βιομηχανία στην Ελλάδα και στην Ευρώπη» ήταν το κύριο μήνυμα της ομιλίας του κ. Πάνου Ξενοκώστα, προέδρου και διευθύνοντος συμβούλου της ONEX Shipyards & Technologies Group και προέδρου της Ένωσης Ελληνικών Ναυπηγείων στο πλαίσιο του Greener Shipping Summit που διοργανώνεται σήμερα, Τρίτη 12 Νοεμβρίου στο Ίδρυμα Ευγενίδου.
Ο κ. Ξενοκώστας κατά την αρχική του τοποθέτηση στάθηκε στην πρόοδο που έχει επιτευχθεί για την αναβίωση των Ναυπηγείων Σύρου και Ελευσίνας. Σε ό,τι αφορά το Νεώριο, υπογράμμισε το αποτύπωμα της επαναλειτουργίας του ναυπηγείου για την τοπική οικονομία της Σύρου καθώς αυτή τη στιγμή απασχολεί 650 εργαζόμενους. Στην Ελευσίνα εκκρεμεί ακόμη η ανάληψη της πλήρους ιδιοκτησίας του ναυπηγείου το οποίο, παρόλα αυτά, έχει ήδη εξυπηρετήσει 120 πλοία σε 18 μήνες. Σύμφωνα με τα σημερινά δεδομένα που παρέθεσε ο κ. Ξενοκώστας, τα δύο ναυπηγεία έχουν τη δυνατότητα να εξυπηρετούν 215 πλοία ετησίως μεγέθους έως Aframax. To πενταετές πλάνο της Onex περιλαμβάνει επενδύσεις 250 εκατ. ευρώ για την αύξηση της δυναμικότητας των δεξαμενών των ναυπηγείων προκειμένου να εξυπηρετούν 300 πλοία ετησίως έως και μεγέθους Suezmax.
«Εστιάζουμε στο να επεκτείνουμε τις δραστηριότητές μας καθώς το όραμά μου είναι να μετατρέψουμε τα ναυπηγεία σε κόμβους παροχής ενός μεγαλύτερου εύρους υπηρεσιών», ανέφερε ο επικεφαλής του ομίλου Onex. Οι δραστηριότητες επέκτασης περιλαμβάνουν:
-Ναυπηγήσεις ρυμουλκών και άλλων ειδικών πλοίων
-Ναυπηγήσεις και συντηρήσεις πλοίων για το Πολεμικό Ναυτικό
-Κατασκευή και λειτουργία πλωτών γεννητριών για υπεράκτια αιολικά πάρκα. Ο κ. Ξενοκώστας επεσήμανε ότι με τον τρόπο αυτό θα επιτευχθεί η ενεργειακή μετάβαση της Ελλάδας και της Μεσογείου
-Παροχή ολοκληρωμένων λύσεων logistics για τη σύνδεση των τοπικών μικρομεσαίων επιχειρήσεων με τις ελληνικών συμφερόντων πλοιοκτήτριες εταιρείες
Ο κ. Ξενοκώστας ευχαρίστησε τους Έλληνες πλοιοκτήτες για την εμπιστοσύνη τους, καθώς το 81% των πλοίων που εξυπηρετούν τα ναυπηγεία του ομίλου Onex είναι ελληνόκτητα, την ελληνική κυβέρνηση αλλά και τους εργαζόμενους των ναυπηγείων. Ο ίδιος έκλεισε την τοποθέτησή του σημειώνοντας την ανάγκη αναβίωσης της βιομηχανίας σε Ελλάδα και Ευρώπη αλλά και την ανάγκη ανάπτυξης νομοθεσιών και ρυθμιστικών πλαισίων προκειμένου να περιοριστεί ο αθέμιτος ανταγωνισμός από τα ασιατικά ναυπηγεία.
Φωτό: Ναυτικά Χρονικά
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Καθώς οι γεωπολιτικές εντάσεις στην Ερυθρά Θάλασσα επιμένουν, ωθώντας τις liner εταιρείες στην επαναδρομολόγηση των πλοίων τους γύρω από την Αφρική και με το…
Ο εκλεγμένος πρόεδρος των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ κατηγόρησε χθες Σάββατο 21 Δεκεμβρίου 2024 την κυβέρνηση του Παναμά ότι χρεώνει υπέρογκα τέλη για τη χρήση…
Την τελετή ονοματοδοσίας ενός ακόμα νεότευκτου LNG carrier γιόρτασε πρόσφατα η Mitsui O.S.K. Lines (MOL). Σύμφωνα με ανάρτηση της ιαπωνικής εταιρείας στα μέσα κοινωνικής…
Ανοδικές μεν, περιορισμένες δε είναι οι πρόσφατες τάσεις που καταγράφονται στη ναυλαγορά των LPG carriers. Πιο συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys, η…
Ένα ορόσημο για το φιλόδοξο και καινοτόμο project της με επίκεντρο την αποανθρακοποίηση των θαλάσσιων μεταφορών ανακοίνωσε η TOWT. Συγκεκριμένα, το ιστιοφόρο εμπορικό πλοίο…
Νέα σελίδα ανοίγεται για τα ιστορικά ναυπηγεία της βρετανικής εταιρείας Harland & Wolff, καθώς πρόσφατα ολοκληρώθηκε η εξαγορά τους από τον κρατικό ναυπηγικό όμιλο…
Στη ναυπηγική βιομηχανία των ΗΠΑ εισέρχεται δυναμικά ο νοτιοκορεατικός κολοσσός Hanwha Ocean, καθώς πρόσφατα ολοκλήρωσε την εξαγορά αμερικανικού ναυπηγείου. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με το πρακτορείο…
Ανακατατάξεις (και) στην αγορά πετρελαίου αναμένεται να επιφέρει προσεχώς η επανεκλογή του Ντόναλντ Τραμπ στην προεδρία των ΗΠΑ, καθώς η επιστροφή του στον Λευκό…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ