«Να φέρουμε πίσω τη βιομηχανία στην Ελλάδα και στην Ευρώπη» ήταν το κύριο μήνυμα της ομιλίας του κ. Πάνου Ξενοκώστα, προέδρου και διευθύνοντος συμβούλου της ONEX Shipyards & Technologies Group και προέδρου της Ένωσης Ελληνικών Ναυπηγείων στο πλαίσιο του Greener Shipping Summit που διοργανώνεται σήμερα, Τρίτη 12 Νοεμβρίου στο Ίδρυμα Ευγενίδου.
Ο κ. Ξενοκώστας κατά την αρχική του τοποθέτηση στάθηκε στην πρόοδο που έχει επιτευχθεί για την αναβίωση των Ναυπηγείων Σύρου και Ελευσίνας. Σε ό,τι αφορά το Νεώριο, υπογράμμισε το αποτύπωμα της επαναλειτουργίας του ναυπηγείου για την τοπική οικονομία της Σύρου καθώς αυτή τη στιγμή απασχολεί 650 εργαζόμενους. Στην Ελευσίνα εκκρεμεί ακόμη η ανάληψη της πλήρους ιδιοκτησίας του ναυπηγείου το οποίο, παρόλα αυτά, έχει ήδη εξυπηρετήσει 120 πλοία σε 18 μήνες. Σύμφωνα με τα σημερινά δεδομένα που παρέθεσε ο κ. Ξενοκώστας, τα δύο ναυπηγεία έχουν τη δυνατότητα να εξυπηρετούν 215 πλοία ετησίως μεγέθους έως Aframax. To πενταετές πλάνο της Onex περιλαμβάνει επενδύσεις 250 εκατ. ευρώ για την αύξηση της δυναμικότητας των δεξαμενών των ναυπηγείων προκειμένου να εξυπηρετούν 300 πλοία ετησίως έως και μεγέθους Suezmax.
«Εστιάζουμε στο να επεκτείνουμε τις δραστηριότητές μας καθώς το όραμά μου είναι να μετατρέψουμε τα ναυπηγεία σε κόμβους παροχής ενός μεγαλύτερου εύρους υπηρεσιών», ανέφερε ο επικεφαλής του ομίλου Onex. Οι δραστηριότητες επέκτασης περιλαμβάνουν:
-Ναυπηγήσεις ρυμουλκών και άλλων ειδικών πλοίων
-Ναυπηγήσεις και συντηρήσεις πλοίων για το Πολεμικό Ναυτικό
-Κατασκευή και λειτουργία πλωτών γεννητριών για υπεράκτια αιολικά πάρκα. Ο κ. Ξενοκώστας επεσήμανε ότι με τον τρόπο αυτό θα επιτευχθεί η ενεργειακή μετάβαση της Ελλάδας και της Μεσογείου
-Παροχή ολοκληρωμένων λύσεων logistics για τη σύνδεση των τοπικών μικρομεσαίων επιχειρήσεων με τις ελληνικών συμφερόντων πλοιοκτήτριες εταιρείες
Ο κ. Ξενοκώστας ευχαρίστησε τους Έλληνες πλοιοκτήτες για την εμπιστοσύνη τους, καθώς το 81% των πλοίων που εξυπηρετούν τα ναυπηγεία του ομίλου Onex είναι ελληνόκτητα, την ελληνική κυβέρνηση αλλά και τους εργαζόμενους των ναυπηγείων. Ο ίδιος έκλεισε την τοποθέτησή του σημειώνοντας την ανάγκη αναβίωσης της βιομηχανίας σε Ελλάδα και Ευρώπη αλλά και την ανάγκη ανάπτυξης νομοθεσιών και ρυθμιστικών πλαισίων προκειμένου να περιοριστεί ο αθέμιτος ανταγωνισμός από τα ασιατικά ναυπηγεία.
Φωτό: Ναυτικά Χρονικά
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Βαρύγδουπες παραμένουν οι δηλώσεις του Ντόναλντ Τραμπ τις πρώτες του ημέρες ως 47ου Προέδρου των ΗΠΑ. Πιο συγκεκριμένα, στο στόχαστρο των ΗΠΑ εισέρχεται και…
Ένα πλήρως ηλεκτρικό ferry κατασκευάστηκε πρόσφατα από τη γερμανική ναυπηγική εταιρεία Ampereship, σε συνεργασία με τη θυγατρική της Ostseestaal, για το νησί Helgoland. Το νέο ferry…
Σε μια πρωτοφανή κίνηση προέβη πρόσφατα η Ουάσιγκτον, με στόχο να περιορίσει περαιτέρω τη δράση του σκοτεινού στόλου της Μόσχας και να εντείνει ακόμα…
Με μια σημαντική καθίζηση των παγκόσμιων εξαγωγών σιταριού αναμένεται να εκκινήσει το νέο έτος. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με στοιχεία της Kpler, κατά το α΄ εξάμηνο…
Έναν χρόνο μετά το λανσάρισμα της υπηρεσίας «Green Sea Conference» από τη Viking Line, η εταιρεία κρουαζιέρας επιθυμεί να επεκτείνει περαιτέρω τη συγκεκριμένη υπηρεσία.…
Εν μέσω εκτεταμένων προσπαθειών αποανθρακοποίησης της Γηραιάς Ηπείρου και επίτευξης του στόχου της ΕΕ για κλιματική ουδετερότητα έως το 2050, η χάραξη συντονισμένης στρατηγικής…
Παρουσία της Υπουργού Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης κ. Νίκης Κεραμέως, του αρμόδιου για την Κοινωνική Ασφάλιση Υφυπουργού κ. Παναγιώτη Τσακλόγλου και του Γενικού Γραμματέα…
Στο μικρό γκρουπ των εταιρειών με τουλάχιστον 300 πλοία έχει εισέλθει πλέον η Hapag-Lloyd, ο γερμανικός κολοσσός των τακτικών γραμμών και πέμπτη μεγαλύτερη liner…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ