«Να φέρουμε πίσω τη βιομηχανία στην Ελλάδα και στην Ευρώπη» ήταν το κύριο μήνυμα της ομιλίας του κ. Πάνου Ξενοκώστα, προέδρου και διευθύνοντος συμβούλου της ONEX Shipyards & Technologies Group και προέδρου της Ένωσης Ελληνικών Ναυπηγείων στο πλαίσιο του Greener Shipping Summit που διοργανώνεται σήμερα, Τρίτη 12 Νοεμβρίου στο Ίδρυμα Ευγενίδου.
Ο κ. Ξενοκώστας κατά την αρχική του τοποθέτηση στάθηκε στην πρόοδο που έχει επιτευχθεί για την αναβίωση των Ναυπηγείων Σύρου και Ελευσίνας. Σε ό,τι αφορά το Νεώριο, υπογράμμισε το αποτύπωμα της επαναλειτουργίας του ναυπηγείου για την τοπική οικονομία της Σύρου καθώς αυτή τη στιγμή απασχολεί 650 εργαζόμενους. Στην Ελευσίνα εκκρεμεί ακόμη η ανάληψη της πλήρους ιδιοκτησίας του ναυπηγείου το οποίο, παρόλα αυτά, έχει ήδη εξυπηρετήσει 120 πλοία σε 18 μήνες. Σύμφωνα με τα σημερινά δεδομένα που παρέθεσε ο κ. Ξενοκώστας, τα δύο ναυπηγεία έχουν τη δυνατότητα να εξυπηρετούν 215 πλοία ετησίως μεγέθους έως Aframax. To πενταετές πλάνο της Onex περιλαμβάνει επενδύσεις 250 εκατ. ευρώ για την αύξηση της δυναμικότητας των δεξαμενών των ναυπηγείων προκειμένου να εξυπηρετούν 300 πλοία ετησίως έως και μεγέθους Suezmax.
«Εστιάζουμε στο να επεκτείνουμε τις δραστηριότητές μας καθώς το όραμά μου είναι να μετατρέψουμε τα ναυπηγεία σε κόμβους παροχής ενός μεγαλύτερου εύρους υπηρεσιών», ανέφερε ο επικεφαλής του ομίλου Onex. Οι δραστηριότητες επέκτασης περιλαμβάνουν:
-Ναυπηγήσεις ρυμουλκών και άλλων ειδικών πλοίων
-Ναυπηγήσεις και συντηρήσεις πλοίων για το Πολεμικό Ναυτικό
-Κατασκευή και λειτουργία πλωτών γεννητριών για υπεράκτια αιολικά πάρκα. Ο κ. Ξενοκώστας επεσήμανε ότι με τον τρόπο αυτό θα επιτευχθεί η ενεργειακή μετάβαση της Ελλάδας και της Μεσογείου
-Παροχή ολοκληρωμένων λύσεων logistics για τη σύνδεση των τοπικών μικρομεσαίων επιχειρήσεων με τις ελληνικών συμφερόντων πλοιοκτήτριες εταιρείες
Ο κ. Ξενοκώστας ευχαρίστησε τους Έλληνες πλοιοκτήτες για την εμπιστοσύνη τους, καθώς το 81% των πλοίων που εξυπηρετούν τα ναυπηγεία του ομίλου Onex είναι ελληνόκτητα, την ελληνική κυβέρνηση αλλά και τους εργαζόμενους των ναυπηγείων. Ο ίδιος έκλεισε την τοποθέτησή του σημειώνοντας την ανάγκη αναβίωσης της βιομηχανίας σε Ελλάδα και Ευρώπη αλλά και την ανάγκη ανάπτυξης νομοθεσιών και ρυθμιστικών πλαισίων προκειμένου να περιοριστεί ο αθέμιτος ανταγωνισμός από τα ασιατικά ναυπηγεία.
Φωτό: Ναυτικά Χρονικά
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ένα ορόσημο στη στρατηγική διαφοροποίησης του στόλου της ανακοίνωσε η Castor Ships. Πιο συγκεκριμένα, βάσει σχετικής ανάρτησης στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, στον στόλο της…
Την κατασκευή τριών ηλιακών πάρκων συνολικής ισχύος 160 MW στην περιοχή της Παλένθια, στην Ισπανία για λογαριασμό της CERO Generation ανέλαβε η Metlen Energy…
Το επόμενο βήμα στο διμερές τους εμπόριο και στη διακρατική τους συνεργασία φέρονται να κάνουν Κίνα και Ινδονησία. Πιο συγκεκριμένα, όπως αναφέρει δημοσίευμα του…
«Στα μαχαίρια» βρίσκονται οι International Container Terminal Services, Inc. (ICTSI) και Maersk για τα μάτια τερματικού σταθμού στη Νότια Αφρική. Συγκεκριμένα, ο πρόεδρος της…
Η εκλογή του Ντόναλντ Τραμπ ως 47ου προέδρου των ΗΠΑ αναμένεται να φέρει άνεμο αλλαγής στην παγκόσμια οικονομία και συνεπώς στο διεθνές εμπόριο και…
Η QatarEnergy συνήψε συμφωνία με τη Chevron για την απόκτηση του 23% στη συμφωνία παραχώρησης του οικοπέδου North El-Dabaa (H4) στη Μεσόγειο Θάλασσα, στα…
Η Κίνα εισήγαγε 8,09 εκατ. τόνους σόγιας τον Οκτώβριο, με τους αγοραστές να σπεύδουν να αυξήσουν τις προμήθειές τους πριν από την ανάληψη των…
Tην ανάγκη για μεγαλύτερη συνεργασία μεταξύ όλων των stakeholders της θαλάσσιας αλυσίδας αξίας «προκειμένου να αδράξουμε τις ευκαιρίες για καινοτομία και αριστεία» υπογράμμισε ο…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ