«Στα μαχαίρια» βρίσκονται οι International Container Terminal Services, Inc. (ICTSI) και Maersk για τα μάτια τερματικού σταθμού στη Νότια Αφρική.
Συγκεκριμένα, ο πρόεδρος της ICTSI, Enrique Razon Jr., κατηγόρησε τη Maersk για την καθυστέρηση της ιδιωτικοποίησης της προβλήτας 2 του τερματικού σταθμού εμπορευματοκιβωτίων Durban (DCT) στη Νότια Αφρική.
Σε πρόσφατη δήλωσή του, ο επικεφαλής της ICTSI σημείωσε ότι, αφού απέτυχε να υποβάλει ισχυρή προσφορά, η Maersk «αντ’ αυτού προσπαθεί να καθυστερήσει και να σταματήσει τη διαδικασία χρησιμοποιώντας τα δικαστήρια».
Υπενθυμίζεται ότι η ιδιωτικοποίηση έχει καθυστερήσει μετά την έκδοση ασφαλιστικών μέτρων από δικαστήριο της Νότιας Αφρικής στις 9 Οκτωβρίου κατά της επιλογής της ICTSI από την Transnet SOC Ltd. ως εταίρου. Η κρατική Transnet, τον Ιούλιο του 2023, είχε ανακηρύξει την ICTSI ως προτιμώμενο υποψήφιο για την 25ετή κοινοπραξία ανάπτυξης και λειτουργίας της προβλήτας.
Η APM Terminals, θυγατρική του δανέζικου ναυτιλιακού κολοσσού Maersk, που συμμετείχε στη διαγωνιστική διαδικασία χωρίς να τα καταφέρει, αμφισβήτησε την απόφαση της Transnet, υποστηρίζοντας ότι η αξιολόγηση της φερεγγυότητας της ICTSI ήταν παράτυπη, γεγονός που θα έπρεπε να έχει αποκλείσει την εταιρεία με έδρα τις Φιλιππίνες από τη διαδικασία επιλογής του διαγωνισμού.
Από την πλευρά του, ο Razon υποστηρίζει ότι η διαδικασία ήταν καθ’ όλα διαφανής και ότι οι κινήσεις της APM Terminals υποβαθμίζουν τις προοπτικές ανάκαμψης του λιμένα, καθιστώντας δύσκολο το έργο οποιουδήποτε άλλου εταίρου επιθυμεί να επενδύσει στον τερματικό. Ο επικεφαλής της ICTSI κατηγορεί τη Maersk για μονοπωλιακές πρακτικές στην αγορά της Νότιας Αφρικής από τότε που εξαγόρασε τη SAF Marine, πριν από 20 χρόνια, και τονίζει με καυστικό ύφος ότι ο ναυτιλιακός γίγαντας «είναι απελπισμένος και επιχειρεί να περιορίσει την πρόσβαση ενός ανεξάρτητου διαχειριστή τερματικού σταθμού στην αγορά».
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Καθώς η Κίνα επιδιώκει να αυξήσει τις εξαγωγές της εκτός των ΗΠΑ, σημαντικές μεταβολές παρατηρούνται στο παγκόσμιο εμπόριο με την αναδιαμόρφωση των routes και…
«Χρόνια Πολλά στη Νάξο η οποία γιορτάζει σήμερα και είναι μεγάλη η χαρά και ευτυχής η συγκυρία που βρισκόμαστε σε αυτό το τόσο όμορφο…
Η δραστηριότητα στην αγορά διαλύσεων έχει διαμορφωθεί σε χαμηλά επίπεδα το 2024, εξέλιξη που φέρεται να αποδίδεται μεταξύ άλλων στην αποδυναμωμένη ζήτηση χάλυβα, η…
Oι T-Ports και Narungga Nation Aboriginal Corp. εγκαινίασαν πρόσφατα ένα νέο λιμάνι στη Νότια Αυστραλία, με εξαγωγική δυναμικότητα 500.000 τόνων σιτηρών ετησίως. Η T-Ports…
Η στρατηγική σημασία των μικροκυκλωμάτων στο μέλλον της παγκόσμιας οικονομίας είναι εμφανής και αντανακλάται από τις αποφάσεις που λαμβάνουν οι κυβερνήσεις διεθνώς. Στο πλαίσιο…
H νέα κυβέρνηση της Σρι Λάνκα διαμήνυσε ότι θα ξανανοίξει την έρευνα για την πυρκαγιά στο «X-Press Pearl», που οδήγησε στη βύθισή του και…
Την πιθανότητα να επιβραδυνθεί η ανάπτυξη των πράσινων ναυτιλιακών διαδρόμων στο μέλλον αναδεικνύει ετήσια έκθεση των Getting to Zero Coalition και Global Maritime Forum.…
Κατηγορίες απαγγέλθηκαν από αμερικανούς εισαγγελείς σε βάρος του ινδού δισεκατομμυριούχου Γκόταμ Αντάνι για το φερόμενο ρόλο του σε υπόθεση δωροδοκίας 265 εκατομμυρίων δολαρίων, βυθίζοντας…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ