«Στα μαχαίρια» βρίσκονται οι International Container Terminal Services, Inc. (ICTSI) και Maersk για τα μάτια τερματικού σταθμού στη Νότια Αφρική.
Συγκεκριμένα, ο πρόεδρος της ICTSI, Enrique Razon Jr., κατηγόρησε τη Maersk για την καθυστέρηση της ιδιωτικοποίησης της προβλήτας 2 του τερματικού σταθμού εμπορευματοκιβωτίων Durban (DCT) στη Νότια Αφρική.
Σε πρόσφατη δήλωσή του, ο επικεφαλής της ICTSI σημείωσε ότι, αφού απέτυχε να υποβάλει ισχυρή προσφορά, η Maersk «αντ’ αυτού προσπαθεί να καθυστερήσει και να σταματήσει τη διαδικασία χρησιμοποιώντας τα δικαστήρια».
Υπενθυμίζεται ότι η ιδιωτικοποίηση έχει καθυστερήσει μετά την έκδοση ασφαλιστικών μέτρων από δικαστήριο της Νότιας Αφρικής στις 9 Οκτωβρίου κατά της επιλογής της ICTSI από την Transnet SOC Ltd. ως εταίρου. Η κρατική Transnet, τον Ιούλιο του 2023, είχε ανακηρύξει την ICTSI ως προτιμώμενο υποψήφιο για την 25ετή κοινοπραξία ανάπτυξης και λειτουργίας της προβλήτας.
Η APM Terminals, θυγατρική του δανέζικου ναυτιλιακού κολοσσού Maersk, που συμμετείχε στη διαγωνιστική διαδικασία χωρίς να τα καταφέρει, αμφισβήτησε την απόφαση της Transnet, υποστηρίζοντας ότι η αξιολόγηση της φερεγγυότητας της ICTSI ήταν παράτυπη, γεγονός που θα έπρεπε να έχει αποκλείσει την εταιρεία με έδρα τις Φιλιππίνες από τη διαδικασία επιλογής του διαγωνισμού.
Από την πλευρά του, ο Razon υποστηρίζει ότι η διαδικασία ήταν καθ’ όλα διαφανής και ότι οι κινήσεις της APM Terminals υποβαθμίζουν τις προοπτικές ανάκαμψης του λιμένα, καθιστώντας δύσκολο το έργο οποιουδήποτε άλλου εταίρου επιθυμεί να επενδύσει στον τερματικό. Ο επικεφαλής της ICTSI κατηγορεί τη Maersk για μονοπωλιακές πρακτικές στην αγορά της Νότιας Αφρικής από τότε που εξαγόρασε τη SAF Marine, πριν από 20 χρόνια, και τονίζει με καυστικό ύφος ότι ο ναυτιλιακός γίγαντας «είναι απελπισμένος και επιχειρεί να περιορίσει την πρόσβαση ενός ανεξάρτητου διαχειριστή τερματικού σταθμού στην αγορά».
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ένα ορόσημο στη στρατηγική διαφοροποίησης του στόλου της ανακοίνωσε η Castor Ships. Πιο συγκεκριμένα, βάσει σχετικής ανάρτησης στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, στον στόλο της…
«Να φέρουμε πίσω τη βιομηχανία στην Ελλάδα και στην Ευρώπη» ήταν το κύριο μήνυμα της ομιλίας του κ. Πάνου Ξενοκώστα, προέδρου και διευθύνοντος συμβούλου…
Την κατασκευή τριών ηλιακών πάρκων συνολικής ισχύος 160 MW στην περιοχή της Παλένθια, στην Ισπανία για λογαριασμό της CERO Generation ανέλαβε η Metlen Energy…
Το επόμενο βήμα στο διμερές τους εμπόριο και στη διακρατική τους συνεργασία φέρονται να κάνουν Κίνα και Ινδονησία. Πιο συγκεκριμένα, όπως αναφέρει δημοσίευμα του…
Η εκλογή του Ντόναλντ Τραμπ ως 47ου προέδρου των ΗΠΑ αναμένεται να φέρει άνεμο αλλαγής στην παγκόσμια οικονομία και συνεπώς στο διεθνές εμπόριο και…
Η QatarEnergy συνήψε συμφωνία με τη Chevron για την απόκτηση του 23% στη συμφωνία παραχώρησης του οικοπέδου North El-Dabaa (H4) στη Μεσόγειο Θάλασσα, στα…
Η Κίνα εισήγαγε 8,09 εκατ. τόνους σόγιας τον Οκτώβριο, με τους αγοραστές να σπεύδουν να αυξήσουν τις προμήθειές τους πριν από την ανάληψη των…
Ο Όμιλος ERMA FIRST ολοκλήρωσε με επιτυχία την εξαγορά της Ecochlor, την τέταρτη κατά σειρά τα τελευταία χρόνια, σε μια κίνηση που ενισχύει τη…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ