Για πέμπτο συνεχόμενο μήνα η πληρότητα των ξενοδοχείων της Αθήνας κατέγραψε πτώση. Σε σύγκριση με τον αντίστοιχο μήνα του 2023, η συνολική ζήτηση στα ξενοδοχεία μειώθηκε κατά 1,2%. Η αντίστοιχη εικόνα της πληρότητας σε άλλες μεσογειακές πόλεις – ανταγωνιστές της Αθήνας έχει ως εξής: Στη Βαρκελώνη η πληρότητα μειώθηκε κατά 1,4%, στη Μαδρίτη παρέμεινε σταθερή, ενώ στη Ρώμη και την Κωνσταντινούπολη αυξήθηκε 2,5% και 5,5% αντίστοιχα.
Από πλευράς μέσης τιμής δωματίου (ADR), συγκρίνοντας το Σεπτέμβριο του 2024 με το 2023, η Αθήνα σημείωσε αύξηση της τάξης του 8,1%. Στη Ρώμη και την Κωνσταντινούπολη η μέση τιμή μειώθηκε 8,3% και 3,8% αντίστοιχα, ενώ στη Βαρκελώνη και τη Μαδρίτη σημειώθηκε σημαντική αύξηση 19,5% και 18,9% αντίστοιχα.
Σε επίπεδο 9μηνου η πληρότητα της Αθήνας αυξήθηκε κατά 1,5% σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο πέρυσι. Ταυτόχρονα, η ζήτηση σε Μαδρίτη και Κωνσταντινούπολη αυξήθηκε κατά 4,7% και 6,6% αντίστοιχα, ενώ στη Ρώμη και τη Βαρκελώνη δεν διαφοροποιήθηκε.
Συγκρίνοντας τις πόλεις της Μεσογείου Ρώμη, Βαρκελώνη, Μαδρίτη και Κωνσταντινούπολη, μόνο η Βαρκελώνη σημείωσε υψηλότερα επίπεδα πληρότητας από την Αθήνα. Από πλευράς Μέσης Τιμής Δωματίου (ADR), η Αθήνα παρέμεινε πίσω παρά την αύξηση του ADR κατά 8,9% στο 9μηνο 2024/23.
Την ίδια περίοδο η Μαδρίτη κατέγραψε διψήφια αύξηση της τάξης του 16,3% και παράλληλα η Βαρκελώνη κατέγραψε υψηλότερη αύξηση από αυτή της Αθήνας (+9.5%). Τα επίπεδα του ADR στη Ρώμη σημείωσαν ελαφρά αύξηση, αλλά οι τιμές είναι υψηλές, ενώ στην Κωνσταντινούπολη σημειώθηκε μείωση του ADR.
Σχολιάζοντας τις επιδόσεις των ξενοδοχείων της πόλης τον Σεπτέμβριο και τους πρώτους εννέα μήνες του έτους, η Ένωση Ξενοδόχων Αθηνών-Αττικής & Αργοσαρωνικού (ΕΞΑΑ) εξέφρασε ανησυχία για το εάν οι υπάρχουσες υποδομές και υπηρεσίες επαρκούν για να καλύψουν τις ανάγκες των κατοίκων και των επισκεπτών της Αθήνας.
Τέλος, η ΕΞΑΑ υπογράμμισε τη σημασία των πρόσφατων μελετών που ξεκίνησαν η Περιφέρεια Αττικής και ο Δήμος Αθηναίων για την αξιολόγηση της φέρουσας ικανότητας του προορισμού, τονίζοντας την ανάγκη για συνεχείς βελτιώσεις και προσαρμογή στις μεταβαλλόμενες συνθήκες.
Πηγή: Ένωση Ξενοδόχων Αθηνών-Αττικής & Αργοσαρωνικού
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Επτά μελέτες για τον εξηλεκτρισμό των πλοίων κατά τη διάρκεια του ελλιμενισμού στα λιμάνια Πειραιά, Ηγουμενίτσας, Ραφήνας, Βόλου, Θεσσαλονίκης, Λαυρίου και Ηρακλείου έχουν ήδη…
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή δεν θα προτείνει την απαγόρευση του ρωσικού υγροποιημένου φυσικού αερίου ( LNG) στην τελευταία δέσμη των κυρώσεων επειδή τα κράτη μέλη…
Το πλοίο Guang Rong, μήκους 103 μέτρων με σημαία Κύπρου, προσάραξε στην ακτή της Τοσκάνης, στην περιοχή Μαρίνα Ντι Μάσα. Το πλοίο ήταν αγκυροβολημένο,…
Τη Δευτέρα 27 Ιανουαρίου, το Propeller Club Πειραιά διοργάνωσε την ετήσια εκδήλωσή του για την κοπή της πρωτοχρονιάτικης πίτας. Η εκδήλωση πραγματοποιήθηκε στην αίθουσα…
Νέο κέντρο ελέγχου για τη διαχείριση της παραγωγής ενέργειας από το συνεχώς αυξανόμενο χαρτοφυλάκιο αιολικών, φωτοβολταϊκών και υδροηλεκτρικών έργων του Ομίλου ΔΕΗ στη Ρουμανία…
Μικρό αεροσκάφος που μετέφερε εργαζόμενους στον πετρελαϊκό τομέα στην πολιτεία Γιούνιτι του Νοτίου Σουδάν συνετρίβη την Τετάρτη 29 Ιανουαρίου, με αποτέλεσμα να χάσουν τη…
Στην Κίνα εστιάζει για ακόμα μία φορά η ναυτιλία μεταφοράς χύδην ξηρών φορτίων, καθώς η ζήτηση του μεγαλύτερου εισαγωγέα σιτηρών παγκοσμίως θα αποτελέσει «βαρόμετρο»…
Η ναυτιλιακή βιομηχανία ανοίγει νέους ορίζοντες στην ψηφιακή εποχή με την υπογραφή μνημονίου κατανόησης (MoU) από τον DNV, την HD Hyundai Mipo (HMD) και…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ