
Για πέμπτο συνεχόμενο μήνα η πληρότητα των ξενοδοχείων της Αθήνας κατέγραψε πτώση. Σε σύγκριση με τον αντίστοιχο μήνα του 2023, η συνολική ζήτηση στα ξενοδοχεία μειώθηκε κατά 1,2%. Η αντίστοιχη εικόνα της πληρότητας σε άλλες μεσογειακές πόλεις – ανταγωνιστές της Αθήνας έχει ως εξής: Στη Βαρκελώνη η πληρότητα μειώθηκε κατά 1,4%, στη Μαδρίτη παρέμεινε σταθερή, ενώ στη Ρώμη και την Κωνσταντινούπολη αυξήθηκε 2,5% και 5,5% αντίστοιχα.
Από πλευράς μέσης τιμής δωματίου (ADR), συγκρίνοντας το Σεπτέμβριο του 2024 με το 2023, η Αθήνα σημείωσε αύξηση της τάξης του 8,1%. Στη Ρώμη και την Κωνσταντινούπολη η μέση τιμή μειώθηκε 8,3% και 3,8% αντίστοιχα, ενώ στη Βαρκελώνη και τη Μαδρίτη σημειώθηκε σημαντική αύξηση 19,5% και 18,9% αντίστοιχα.
Σε επίπεδο 9μηνου η πληρότητα της Αθήνας αυξήθηκε κατά 1,5% σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο πέρυσι. Ταυτόχρονα, η ζήτηση σε Μαδρίτη και Κωνσταντινούπολη αυξήθηκε κατά 4,7% και 6,6% αντίστοιχα, ενώ στη Ρώμη και τη Βαρκελώνη δεν διαφοροποιήθηκε.
Συγκρίνοντας τις πόλεις της Μεσογείου Ρώμη, Βαρκελώνη, Μαδρίτη και Κωνσταντινούπολη, μόνο η Βαρκελώνη σημείωσε υψηλότερα επίπεδα πληρότητας από την Αθήνα. Από πλευράς Μέσης Τιμής Δωματίου (ADR), η Αθήνα παρέμεινε πίσω παρά την αύξηση του ADR κατά 8,9% στο 9μηνο 2024/23.
Την ίδια περίοδο η Μαδρίτη κατέγραψε διψήφια αύξηση της τάξης του 16,3% και παράλληλα η Βαρκελώνη κατέγραψε υψηλότερη αύξηση από αυτή της Αθήνας (+9.5%). Τα επίπεδα του ADR στη Ρώμη σημείωσαν ελαφρά αύξηση, αλλά οι τιμές είναι υψηλές, ενώ στην Κωνσταντινούπολη σημειώθηκε μείωση του ADR.
Σχολιάζοντας τις επιδόσεις των ξενοδοχείων της πόλης τον Σεπτέμβριο και τους πρώτους εννέα μήνες του έτους, η Ένωση Ξενοδόχων Αθηνών-Αττικής & Αργοσαρωνικού (ΕΞΑΑ) εξέφρασε ανησυχία για το εάν οι υπάρχουσες υποδομές και υπηρεσίες επαρκούν για να καλύψουν τις ανάγκες των κατοίκων και των επισκεπτών της Αθήνας.
Τέλος, η ΕΞΑΑ υπογράμμισε τη σημασία των πρόσφατων μελετών που ξεκίνησαν η Περιφέρεια Αττικής και ο Δήμος Αθηναίων για την αξιολόγηση της φέρουσας ικανότητας του προορισμού, τονίζοντας την ανάγκη για συνεχείς βελτιώσεις και προσαρμογή στις μεταβαλλόμενες συνθήκες.
Πηγή: Ένωση Ξενοδόχων Αθηνών-Αττικής & Αργοσαρωνικού
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ως διεθνές group εξειδικευμένων εταιρειών βαρέων μεταφορών, το φάσμα των φορτίων έργου που διαχειρίζονται τα μέλη του The Heavy Lift Group (THLG) είναι ευρύ.…
Με απόφαση του ΚΥΣΕΑ, o Αντιναύαρχος Τρύφωνας Κοντιζάς αναλαμβάνει την αρχηγία του Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ., διαδεχόμενος τον Αντιναύαρχο Λ.Σ. Γεώργιο Αλεξανδράκη, ο οποίος τέθηκε σε αποστρατεία.…
Με θέμα «Χωροταξικός Σχεδιασμός Δικτύου Τουριστικών Λιμένων στην Ελλάδα» πραγματοποιήθηκε την Δευτέρα, 31 Μαρτίου 2025, η ενημερωτική Ημερίδα της Ένωσης Μαρινών Ελλάδος (Ε.ΜΑ.Ε.). Κατά…
Εικοσιτετράωρη γενική απεργία στο δημόσιο και ιδιωτικό τομέα πραγματοποιείται σήμερα στο Βέλγιο, με βασικό αίτημα την κατάργηση των μεταρρυθμιστικών σχεδίων του νέου πρωθυπουργού, του…
Εν μέσω μιας περιόδου συθέμελων αλλαγών και γεωπολιτικής αστάθειας, η ασφάλεια των θαλάσσιων μεταφορών παραμένει κυρίαρχη προτεραιότητα για τη ναυτιλία. Στο πλαίσιο αυτό, BIMCO,…
Η πράσινη αμμωνία προέρχεται από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας και ως εκ τούτου η χρήση της είτε ως καυσίμου είτε ως πρώτης ύλης σε βιομηχανικούς…
Απέναντι στη δασμολογική επίθεση των ΗΠΑ, η Ιαπωνία, η Νότια Κορέα και η Κίνα ανακοίνωσαν ότι θέλουν να ενισχύσουν τη συνεργασία τους προκειμένου να…
Η τεχνολογία αιολικής πρόωσης (WAPS) της OceanWings φέρνει, με τη σειρά της, τον άνεμο στο προσκήνιο της ναυτιλιακής καινοτομίας. Βασισμένο σε κατακόρυφα, περιστρεφόμενα και…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ