
Η εξέλιξη των κινητήρων που λειτουργούν με πάνω από ένα είδος καυσίμου στη ναυτιλία φαίνεται να ευθυγραμμίζεται με την αυξανόμενη ζήτηση για καύσιμα χαμηλών ή ακόμα και μηδενικών εκπομπών. Αυτή η τάση ενισχύεται από την πρόσφατη ανακοίνωση της MAN Energy Solutions για την αύξηση των παραγγελιών του κινητήρα που λειτουργεί και με μεθανόλη, του MAN B&W G95ME-LGIM Mk 10.5. Γενικότερα, οι κινητήρες της σειράς ME-LGIM έχουν σχεδιαστεί για να ανταποκρίνονται στις ανάγκες μεγάλων πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων (VLCV).
Ο G95ME-LGIM είναι ένας σύγχρονος δίχρονος κινητήρας που μπορεί να λειτουργεί τόσο με μεθανόλη όσο και με συμβατικά καύσιμα. Πρόκειται για έναν κινητήρα με τεχνολογία έγχυσης της μεθανόλης σε υγρή μορφή (Liquid Gas Injection Methanol), του οποίου η λειτουργία βασίζεται στην αρχή του ντίζελ. Η τεχνολογία αυτή επιτρέπει στον εν λόγω κινητήρα να εκμεταλλεύεται στο μέγιστο την ενεργειακή απόδοση της μεθανόλης με τη μικρότερη δυνατή κατανάλωση του καυσίμου. Παράλληλα ο σχεδιασμός του ενσωματώνει καινοτομίες για ασφαλή και αποδοτική χρήση της μεθανόλης ως καυσίμου, με συστήματα που αποτρέπουν κινδύνους διαρροής και ανεξέλεγκτης ανάφλεξης. Επίσης, ο κινητήρας αυτός είναι κατασκευασμένος για να αντέχει τη συνεχή καύση της μεθανόλης, καθώς αυτή είναι πιο διαβρωτική συγκριτικά με το ντίζελ.
Με τη χρήση «πράσινης» μεθανόλης, οι κινητήρες G95ME-LGIM μπορούν να παρέχουν ανθρακικά ουδέτερη πρόωση, μειώνοντας σημαντικά και τις εκπομπές αερίων θερμοκηπίου. Η σχεδίασή τους παραμένει κοινή με τους αντίστοιχους κινητήρες LGIM διαμέτρου 50 εκ., οι οποίοι έχουν ήδη τοποθετηθεί σε περισσότερα από 25 πλοία και βρίσκονται σε πλήρη λειτουργία.
Η πρώτη μετασκευή κινητήρα σε τύπο G95ME-LGIM πραγματοποιείται αυτή τη στιγμή σε πλοίο στην Κίνα, με το έργο να βρίσκεται στο στάδιο των θαλάσσιων δοκιμών, ενώ περισσότεροι από 210 κινητήρες ME-LGIM έχουν ήδη παραγγελθεί ή βρίσκονται σε λειτουργία σε πλοία παγκοσμίως.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
The 2nd Drydockers Regatta returns on May 10–11, reaffirming its place as a highlight in the shipping community’s calendar. Following the success of its…
Ταλαιπωρία επεφύλασσε για χιλιάδες επιβάτες στο λιμάνι του Πειραιά η έξοδος του Πάσχα. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με ενημέρωση του υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, υπήρξε…
Ο αντίκτυπος των πολιτικών που χαράσσουν οι ΗΠΑ με επίκεντρο το παγκόσμιο εμπόριο δεν έχει ακόμη αποσαφηνιστεί πλήρως. Πιο συγκεκριμένα, η κυβέρνηση Τραμπ έχει…
Άνοδο σημειώνουν οι πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων παγκοσμίως, ενώ την ίδια ώρα αναλυτές σημειώνουν ότι οι εμπορικοί τριγμοί Ουάσιγκτον και Πεκίνου δεν θα έχουν σημαντικό…
Καθώς αναλυτές υπογραμμίζουν ότι οι κινήσεις της Ουάσιγκτον αποσκοπούν στη μείωση του εμπορικού ελλείμματος των ΗΠΑ, η Ινδονησία κλείνει το μάτι στον Ντόναλντ Τραμπ…
Τις τροποποιήσεις-ορόσημο της MLC, οι οποίες εγκρίθηκαν μετά από εκτενείς διαπραγματεύσεις στα γραφεία του Διεθνούς Οργανισμού Εργασίας (ILO) στη Γενεύη, χαιρέτισε το ICS. Στο…
Ψηλά στην ατζέντα της Σεούλ φαίνεται να βρίσκεται η τόνωση της εγχώριας βιομηχανίας ημιαγωγών, καθώς η κυβέρνηση της Νότιας Κορέας προανήγγειλε μέτρα στήριξης και…
Έπειτα από μία εβδομάδα σκληρών διαπραγματεύσεων, οι εργασίες της MEPC 83 τελεσφόρησαν, με τα κράτη-μέλη του IMO να συμφωνούν σε ορισμένα μεσοπρόθεσμα μέτρα για…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ