Η εξέλιξη των κινητήρων που λειτουργούν με πάνω από ένα είδος καυσίμου στη ναυτιλία φαίνεται να ευθυγραμμίζεται με την αυξανόμενη ζήτηση για καύσιμα χαμηλών ή ακόμα και μηδενικών εκπομπών. Αυτή η τάση ενισχύεται από την πρόσφατη ανακοίνωση της MAN Energy Solutions για την αύξηση των παραγγελιών του κινητήρα που λειτουργεί και με μεθανόλη, του MAN B&W G95ME-LGIM Mk 10.5. Γενικότερα, οι κινητήρες της σειράς ME-LGIM έχουν σχεδιαστεί για να ανταποκρίνονται στις ανάγκες μεγάλων πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων (VLCV).
Ο G95ME-LGIM είναι ένας σύγχρονος δίχρονος κινητήρας που μπορεί να λειτουργεί τόσο με μεθανόλη όσο και με συμβατικά καύσιμα. Πρόκειται για έναν κινητήρα με τεχνολογία έγχυσης της μεθανόλης σε υγρή μορφή (Liquid Gas Injection Methanol), του οποίου η λειτουργία βασίζεται στην αρχή του ντίζελ. Η τεχνολογία αυτή επιτρέπει στον εν λόγω κινητήρα να εκμεταλλεύεται στο μέγιστο την ενεργειακή απόδοση της μεθανόλης με τη μικρότερη δυνατή κατανάλωση του καυσίμου. Παράλληλα ο σχεδιασμός του ενσωματώνει καινοτομίες για ασφαλή και αποδοτική χρήση της μεθανόλης ως καυσίμου, με συστήματα που αποτρέπουν κινδύνους διαρροής και ανεξέλεγκτης ανάφλεξης. Επίσης, ο κινητήρας αυτός είναι κατασκευασμένος για να αντέχει τη συνεχή καύση της μεθανόλης, καθώς αυτή είναι πιο διαβρωτική συγκριτικά με το ντίζελ.
Με τη χρήση «πράσινης» μεθανόλης, οι κινητήρες G95ME-LGIM μπορούν να παρέχουν ανθρακικά ουδέτερη πρόωση, μειώνοντας σημαντικά και τις εκπομπές αερίων θερμοκηπίου. Η σχεδίασή τους παραμένει κοινή με τους αντίστοιχους κινητήρες LGIM διαμέτρου 50 εκ., οι οποίοι έχουν ήδη τοποθετηθεί σε περισσότερα από 25 πλοία και βρίσκονται σε πλήρη λειτουργία.
Η πρώτη μετασκευή κινητήρα σε τύπο G95ME-LGIM πραγματοποιείται αυτή τη στιγμή σε πλοίο στην Κίνα, με το έργο να βρίσκεται στο στάδιο των θαλάσσιων δοκιμών, ενώ περισσότεροι από 210 κινητήρες ME-LGIM έχουν ήδη παραγγελθεί ή βρίσκονται σε λειτουργία σε πλοία παγκοσμίως.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Νέα εξαετή σύμβαση-πλαίσιο με τη Naval Group, η οποία αφορά το Follow On Support των Φρεγατών FDI Belharra, υπέγραψαν τα Ναυπηγεία Σαλαμίνας στις 5…
Καθώς οι βροχοπτώσεις στη Βραζιλία βαίνουν ολοένα μειούμενες, αναγκάζοντας τα υδροηλεκτρικά εργοστάσια να υπολειτουργούν, οι εισαγωγές άνθρακα της χώρας της Λατινικής Αμερικής φαίνεται να…
Τελετές ονοματοδοσίας για τέσσερα LNG carriers συμβατικού μεγέθους, που ναυπηγήθηκαν στα ναυπηγεία Samsung Heavy Industries και Hanwha Ocean, πραγματοποίησε η QatarEnergy. Tα τέσσερα νεότευκτα…
Ανάσα στις οικονομίες των χωρών του ΟΟΣΑ έφερε η πτώση των τιμών ενέργειας τον Σεπτέμβριο. Πιο συγκεκριμένα, βάσει δημοσιεύματος του τουρκικού πρακτορείου ειδήσεων, ο…
Ισχυρή παραμένει η κόντρα μεταξύ Ελλήνων και Κινέζων πλοιοκτητών στις παραγγελίες και στις αγοραπωλησίες πλοίων. Όπως καταδεικνύουν δεδομένα πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Allied, οι…
Σε άνθιση φέρεται να βρίσκεται η παγκόσμια αγορά μικροκυκλωμάτων, με τον Σεπτέμβριο να αποτελεί μήνα-ορόσημο. Πιο συγκεκριμένα, βάσει δημοσιεύματος του τουρκικού Anadolu, τον Σεπτέμβριο…
Σε προσωρινή μισθολογική συμφωνία φαίνεται να καταλήγουν το ναυπηγείο HD Hyundai Heavy Industries και το συνδικάτο των εργαζομένων στα νοτιοκορεατικά ναυπηγεία, έπειτα από μια…
Εταιρείες έχουν ξεκινήσει τη διαδικασία μεταφοράς των εργοστασίων τους από την Κίνα σε άλλες χώρες της νοτιοανατολικής Ασίας, καθώς ανέμεναν επιβολή δασμών από τον…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ