
Η εξέλιξη των κινητήρων που λειτουργούν με πάνω από ένα είδος καυσίμου στη ναυτιλία φαίνεται να ευθυγραμμίζεται με την αυξανόμενη ζήτηση για καύσιμα χαμηλών ή ακόμα και μηδενικών εκπομπών. Αυτή η τάση ενισχύεται από την πρόσφατη ανακοίνωση της MAN Energy Solutions για την αύξηση των παραγγελιών του κινητήρα που λειτουργεί και με μεθανόλη, του MAN B&W G95ME-LGIM Mk 10.5. Γενικότερα, οι κινητήρες της σειράς ME-LGIM έχουν σχεδιαστεί για να ανταποκρίνονται στις ανάγκες μεγάλων πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων (VLCV).
Ο G95ME-LGIM είναι ένας σύγχρονος δίχρονος κινητήρας που μπορεί να λειτουργεί τόσο με μεθανόλη όσο και με συμβατικά καύσιμα. Πρόκειται για έναν κινητήρα με τεχνολογία έγχυσης της μεθανόλης σε υγρή μορφή (Liquid Gas Injection Methanol), του οποίου η λειτουργία βασίζεται στην αρχή του ντίζελ. Η τεχνολογία αυτή επιτρέπει στον εν λόγω κινητήρα να εκμεταλλεύεται στο μέγιστο την ενεργειακή απόδοση της μεθανόλης με τη μικρότερη δυνατή κατανάλωση του καυσίμου. Παράλληλα ο σχεδιασμός του ενσωματώνει καινοτομίες για ασφαλή και αποδοτική χρήση της μεθανόλης ως καυσίμου, με συστήματα που αποτρέπουν κινδύνους διαρροής και ανεξέλεγκτης ανάφλεξης. Επίσης, ο κινητήρας αυτός είναι κατασκευασμένος για να αντέχει τη συνεχή καύση της μεθανόλης, καθώς αυτή είναι πιο διαβρωτική συγκριτικά με το ντίζελ.
Με τη χρήση «πράσινης» μεθανόλης, οι κινητήρες G95ME-LGIM μπορούν να παρέχουν ανθρακικά ουδέτερη πρόωση, μειώνοντας σημαντικά και τις εκπομπές αερίων θερμοκηπίου. Η σχεδίασή τους παραμένει κοινή με τους αντίστοιχους κινητήρες LGIM διαμέτρου 50 εκ., οι οποίοι έχουν ήδη τοποθετηθεί σε περισσότερα από 25 πλοία και βρίσκονται σε πλήρη λειτουργία.
Η πρώτη μετασκευή κινητήρα σε τύπο G95ME-LGIM πραγματοποιείται αυτή τη στιγμή σε πλοίο στην Κίνα, με το έργο να βρίσκεται στο στάδιο των θαλάσσιων δοκιμών, ενώ περισσότεροι από 210 κινητήρες ME-LGIM έχουν ήδη παραγγελθεί ή βρίσκονται σε λειτουργία σε πλοία παγκοσμίως.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ο Μαρκ Κάρνεϊ ορκίστηκε σήμερα νέος πρωθυπουργός του Καναδά και ανακοίνωσε αμέσως ότι θα επιδιώξει να συνεργαστεί με τον Αμερικανό πρόεδρο Ντόναλντ Τραμπ ο…
Η ψηφιακή μεταρρύθμιση του ελληνικού νηολογίου συνεχίζεται, με νέες λειτουργίες να εντάσσονται στο niologio.gov.gr, απλοποιώντας περαιτέρω τις διαδικασίες και μειώνοντας τη γραφειοκρατία. Η πλατφόρμα,…
Η διάσπαση της αμμωνίας (Ammonia Cracking) αποτελεί μια διαδικασία παραγωγής καθαρού υδρογόνου, απαλλαγμένου από εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα (CO₂). Μία από τις πλέον υποσχόμενες…
Η τιμή του χρυσού ξεπέρασε για πρώτη φορά τα 3.000 δολάρια η ουγγιά, καθώς το πολύτιμο αυτό μέταλλο αποτελεί αξία-καταφύγιο απέναντι στους γεωπολιτικούς φόβους…
Η Capital Gas Ship Management Corp. ολοκλήρωσε με επιτυχία τη διαδικασία εγγραφής του LNG/C «ΑΣΚΛΗΠΙΟΣ» στο ελληνικό νηολόγιο. Το LNG/C «ΑΣΚΛΗΠΙΟΣ» πλέον ταξιδεύει σε…
Καθώς ο εμπορικός πόλεμος ΗΠΑ-Κίνας παίρνει «φωτιά» και το «κύμα» των εισαγωγικών δασμών σε βασικούς εμπορικούς εταίρους των ΗΠΑ συνεχίζεται, οι αμερικανικές εισαγωγές παρουσιάζουν…
Αισιοδοξία για τη ναυτιλιακή κίνηση κατά μήκος του Βορείου Περάσματος το 2025 αποπνέουν οι πρόσφατες δηλώσεις αξιωματούχων της ρωσικής κυβέρνησης. Σύμφωνα με δημοσίευμα του…
Την ενίσχυση της διμερούς συνεργασίας τους στην ενέργεια, και δη στο φυσικό αέριο, καλοβλέπουν Κάιρο και Άγκυρα. Ειδικότερα, όπως αναφέρει δημοσίευμα του τουρκικού πρακτορείου…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ