H διαχρονική σχέση των Ελλήνων με τη ναυτιλία, από την αρχαιότητα έως την παγκόσμια ηγεσία της χώρας σήμερα, συζητήθηκε στο τελευταίο πάνελ του CEO Initiative Forum, που πραγματοποιήθηκε χθες, 7 Νοεμβρίου, στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών.
Ο εφοπλιστής Γιώργος Προκοπίου τόνισε την ανάγκη για ανεξαρτησία του κλάδου και αναφέρθηκε στη βαθιά σύνδεση των Ελλήνων με τη ναυτιλία, λέγοντας ότι “η ναυτιλία είναι συνείδηση μέσα στο DNA του Έλληνα”. Μίλησε για την ιστορία της ναυτιλίας από τους αρχαίους χρόνους, σημειώνοντας ότι “η θάλασσα ενώνει διαφορετικούς λαούς και πολιτισμούς”. Χαρακτηριστικά, παρατήρησε ότι ήδη από την αρχαιότητα, όπως στο Ακρωτήρι της Σαντορίνης και τη Δήλο, οι Έλληνες είχαν μια προοδευτική προσέγγιση στην εμπορική ναυτιλία και τις διεθνείς συναλλαγές.
Σχετικά με την ελληνική ναυτιλία σήμερα, επεσήμανε πως το κράτος δεν πρέπει να παρεμβαίνει στον κλάδο, υπογραμμίζοντας ότι “το κράτος δεν ανακατεύεται καθόλου” και προτείνοντας την ενίσχυση της ναυτικής παιδείας ως την κύρια συνεισφορά του. Σημείωσε επίσης ότι οι ναυτιλιακές εταιρείες χρειάζονται καλή συνεργασία με τις τράπεζες, ενώ εξέφρασε την επιθυμία για να “γεμίσουμε με νεοφυείς εφοπλιστικές εταιρείες”, δίνοντας έμφαση στην ανάγκη για καινοτομία και νέες πρωτοβουλίες.
Από την πλευρά της, η Μαρία Ευθυμίου, Ιστορικός, Εθνικό Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών, επεσήμανε τη σημασία της εξειδίκευσης και καινοτομίας στη σύγχρονη ναυτιλία. Τόνισε ότι η ιστορία του Ελληνισμού βασίζεται σε δύο θεμελιώδεις πυλώνες: “τη γλώσσα και τη ναυτιλία“. Όπως είπε, η ναυτιλία υπήρξε το κύριο μέσο για το εμπόριο των Ελλήνων στη Μαύρη Θάλασσα και τη Μεσόγειο, και η Ελλάδα σήμερα είναι παγκόσμια ηγέτιδα στη ναυτιλία. Σχολίασε ότι “αν δεν είσαι διεθνής, δεν μπορείς να κάνεις εμπόριο”, υπογραμμίζοντας τη σημασία της παγκοσμιοποίησης για την ελληνική ναυτιλιακή δραστηριότητα.
Η κυρία Ευθυμίου αναφέρθηκε επίσης στην προσωπική της εμπειρία, καθώς “μπάρκαρε δύο φορές σε εμπορικά καράβια” για να κατανοήσει καλύτερα τις συνθήκες της ναυτιλίας. Επέμεινε ότι για να επιτύχει ένας εφοπλιστής απαιτείται “εγρήγορση” και ικανότητα να επεξεργάζεται “πολλαπλά δεδομένα και να αναλύει πολλούς παράγοντες”. Αντίστοιχα, αυτή η εγρήγορση χαρακτηρίζει και τον καπετάνιο, που φέρει την ευθύνη για την ασφάλεια και την επιτυχία της αποστολής.
To CEO Initiative Forum, πραγματοποιείται για 6η συνεχή χρονιά από το Fortune Greece και την εταιρεία Tsomokos Communications.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ένα φορτηγό αεροπλάνο της DHL συνετρίβη σήμερα γύρω στις 05:30 (ώρα Ελλάδας) κοντά στο αεροδρόμιο του Βίλνιους, με αποτέλεσμα να χάσει τη ζωή του…
Καθώς οι κορυφαίες liner εταιρείες παγκοσμίως στρέφονται σταδιακά στην υιοθέτηση εναλλακτικών καυσίμων για την πρόωση των πλοίων τους, ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζουν οι επιλογές της…
Ένα ιστορικό γεγονός έλαβε χώρα πρόσφατα στη Διώρυγα του Σουέζ. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με ανάρτηση της Αρχής της διώρυγας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, την περασμένη…
Η νωχελικότητα στη ναυλαγορά των LPG carriers παραμένει ανυποχώρητη, με τους ναύλους να μη σημειώνουν σημαντικές μεταβολές την εβδομάδα με πέρας την Τετάρτη 20…
Μετά από μία χρονοβόρα διαδικασία αδειοδότησης για τα έργα αναβάθμισης της Μαρίνας Χίου, η εταιρεία ΜΑΡΙΝΑ ΧΙΟΥ Α.Ε ανακοίνωσε ότι την ερχόμενη Πέμπτη 28…
Οι κυβερνήσεις των Ναμίμπια και Ανγκόλας υπέγραψαν πρόσφατα συμφωνία για την κατασκευή ενός υδροηλεκτρικού εργοστασίου ισχύος 600 megawatt στον ποταμό Κουνένε, ο οποίος αποτελεί…
Στο επίκεντρο μίας ακόμα επιστημονικής μελέτης βρέθηκε το θέμα της προστασίας των φαλαινών από τα πλοία και συγκεκριμένα από την κίνησή τους στα ύδατα.…
«Η Ελλάδα και η Τουρκία, δεν είμαστε μόνο γείτονες. Είμαστε εταίροι, ιδιαίτερα στον ναυτιλιακό τομέα» δήλωσε ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Χρήστος Στυλιανίδης…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ