Μετά από μια περίοδο έντονων μεταβολών και προκλήσεων, η αγορά των δεξαμενόπλοιων, ιδιαίτερα από το 2022, καταγράφει ανάκαμψη.
Είναι χαρακτηριστικό ότι, σύμφωνα με τη ναυλομεσιτική Xclusiv, από το 2022 έως σήμερα, για το 65% των μερών οι TCE ναύλοι των VLCCs ξεπερνούν τα $15.000, ενώ για τους άλλους τύπους δεξαμενόπλοιων το αντίστοιχο ποσοστό αυξάνεται στο 90%. Ως εκ τούτου, λαμβάνοντας υπόψη ότι τα λειτουργικά έξοδα γι’ αυτά τα πλοία κυμαίνονται συνήθως από $7.500 έως $12.000, ανάλογα με την ηλικία και το μέγεθος, η αγορά βιώνει περίοδο δυόμισι συνεχόμενων ετών κατά την οποία τα δεξαμενόπλοια καλύπτουν με άνεση τα λειτουργικά τους έξοδα, κάτι που έχει να συμβεί τουλάχιστον από το 2009.
Ενδιαφέρον παρουσιάζουν ακόμα τα δεδομένα της Xclusiv σε ό,τι αφορά τις εταιρείες που δραστηριοποιούνται στην αγορά. Έτσι, καταγράφονται έξι εταιρείες με στόλο άνω των 101 δεξαμενόπλοιων, οκτώ εταιρείες που διαχειρίζονται από 61 έως 100 δεξαμενόπλοια, δεκαεννέα εταιρείες που διαχειρίζονται από 31 έως 60 δεξαμενόπλοια, 107 εταιρείες που κατέχουν από 11 έως 30 δεξαμενόπλοια, άλλες 139 εταιρείες που διαχειρίζονται στόλο 6 έως 10 δεξαμενόπλοιων και 1.249 εταιρείες που διαχειρίζονται από 1 έως 5 δεξαμενόπλοια. Από το 2022 έως το 2024, ο αριθμός των εταιρειών διαχείρισης από 1 έως 5 δεξαμενόπλοια αυξήθηκε κατά 23%, ενώ εκείνων με 6 έως 10 πλοία κατά 9%. Αυτή η ανοδική τάση αντικατοπτρίζει την έξαρση του επενδυτικού ενδιαφέροντος, με πολυάριθμους νεοεισερχόμενους είτε από διαφορετικά segments της ναυτιλιακής βιομηχανίας είτε από εντελώς διαφορετικούς οικονομικούς τομείς. Επιπλέον, οι μεγαλύτεροι ιδιοκτήτες δεξαμενόπλοιων μείωσαν στρατηγικά ή πούλησαν τμήματα του στόλου τους, αναδιαμορφώνοντας τη δυναμική της αγοράς, καθώς νέοι συμμετέχοντες καταλαμβάνουν αυτά τα περιουσιακά στοιχεία.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ο δρόμος ανοίγει για την εξαγορά της ITA Airways από τη Lufthansa, καθώς οι διαπραγματεύσεις της δεύτερης με την ιταλική κυβέρνηση -αναφορικά με το…
Την έναρξη ενός μεγάλου έργου στον τομέα των θαλάσσιων επιχειρήσεων για την υποστήριξη της δημιουργίας και της συντήρησης υπεράκτιων αιολικών πάρκων ανακοίνωσε πρόσφατα η…
Στις ικανότητες των νοτιοκορεατικών ναυπηγείων τόσο όσον αφορά εμπορικά πλοία όσο και πολεμικά φέρεται να εστιάζει (και) ο επόμενος πρόεδρος των ΗΠΑ, Ντόναλντ Τραμπ.…
Tην επέκταση του αποτυπώματός της στις αγορές της Αυστραλίας γνωστοποίησε η DP World μέσω νέας επένδυσης. Συγκεκριμένα, ο όμιλος, μέσω της DP World Australia,…
Μια σημαντική καινοτομία έρχεται από την Ιαπωνία με την υιοθέτηση της μεθανόλης και τεχνολογιών μείωσης των εκπομπών ρύπων σε ένα πλοίο τύπου VLCC. Οι…
Την αύξηση του μεριδίου της στις παγκόσμιες εξαγωγές άνθρακα από το 14,5% το 2023 στο 15-23% το 2026 και στο 25-30% το 2050 καλοβλέπει…
Στη μείωση των εκπομπών ελλιμενισμένων πλοίων στρέφεται ολοένα και πιο έντονα η Ευρώπη, με πρόσφατη εξέλιξη τη χρηματοδότηση τεσσάρων λιμένων στη Βόρεια Ευρώπη, προκειμένου…
Τα νοτιοκορεατικά ναυπηγεία συνεχίζουν να εξασφαλίζουν παραγγελίες για την κατασκευή πλοίων, με το orderbook τους να αυξάνεται και τις ημερομηνίες παράδοσης των πλοίων να…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ