Μετά από μια περίοδο έντονων μεταβολών και προκλήσεων, η αγορά των δεξαμενόπλοιων, ιδιαίτερα από το 2022, καταγράφει ανάκαμψη.
Είναι χαρακτηριστικό ότι, σύμφωνα με τη ναυλομεσιτική Xclusiv, από το 2022 έως σήμερα, για το 65% των μερών οι TCE ναύλοι των VLCCs ξεπερνούν τα $15.000, ενώ για τους άλλους τύπους δεξαμενόπλοιων το αντίστοιχο ποσοστό αυξάνεται στο 90%. Ως εκ τούτου, λαμβάνοντας υπόψη ότι τα λειτουργικά έξοδα γι’ αυτά τα πλοία κυμαίνονται συνήθως από $7.500 έως $12.000, ανάλογα με την ηλικία και το μέγεθος, η αγορά βιώνει περίοδο δυόμισι συνεχόμενων ετών κατά την οποία τα δεξαμενόπλοια καλύπτουν με άνεση τα λειτουργικά τους έξοδα, κάτι που έχει να συμβεί τουλάχιστον από το 2009.
Ενδιαφέρον παρουσιάζουν ακόμα τα δεδομένα της Xclusiv σε ό,τι αφορά τις εταιρείες που δραστηριοποιούνται στην αγορά. Έτσι, καταγράφονται έξι εταιρείες με στόλο άνω των 101 δεξαμενόπλοιων, οκτώ εταιρείες που διαχειρίζονται από 61 έως 100 δεξαμενόπλοια, δεκαεννέα εταιρείες που διαχειρίζονται από 31 έως 60 δεξαμενόπλοια, 107 εταιρείες που κατέχουν από 11 έως 30 δεξαμενόπλοια, άλλες 139 εταιρείες που διαχειρίζονται στόλο 6 έως 10 δεξαμενόπλοιων και 1.249 εταιρείες που διαχειρίζονται από 1 έως 5 δεξαμενόπλοια. Από το 2022 έως το 2024, ο αριθμός των εταιρειών διαχείρισης από 1 έως 5 δεξαμενόπλοια αυξήθηκε κατά 23%, ενώ εκείνων με 6 έως 10 πλοία κατά 9%. Αυτή η ανοδική τάση αντικατοπτρίζει την έξαρση του επενδυτικού ενδιαφέροντος, με πολυάριθμους νεοεισερχόμενους είτε από διαφορετικά segments της ναυτιλιακής βιομηχανίας είτε από εντελώς διαφορετικούς οικονομικούς τομείς. Επιπλέον, οι μεγαλύτεροι ιδιοκτήτες δεξαμενόπλοιων μείωσαν στρατηγικά ή πούλησαν τμήματα του στόλου τους, αναδιαμορφώνοντας τη δυναμική της αγοράς, καθώς νέοι συμμετέχοντες καταλαμβάνουν αυτά τα περιουσιακά στοιχεία.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Συνέντευξη του κ. Χρήστου Σταϊκούρα, υπουργού Υποδομών και Μεταφορών
Ένα χαμηλότερο, από τα αρχικά πλάνα, ποσοστό πωλήσεων ηλεκτρικών οχημάτων το 2025 είναι πιθανό να καταστήσει πολύ πιο δύσκολη την επίτευξη των στόχων της…
Την κατασκευή τριών νέων αιολικών πάρκων, συνολικής ισχύος περίπου 100MW, ανακοίνωσε η ΔΕΗ Ανανεώσιμες στην Ελλάδα, στο πλαίσιο της δυναμικής ανάπτυξης του χαρτοφυλακίου ΑΠE…
Ανοδική πορεία χαράσσει ο ελληνικός εμπορικός στόλος, καθώς τον Σεπτέμβριο η δύναμή του αυξήθηκε κατά 0,4% σε ετήσια βάση, σύμφωνα με την ΕΛΣΤΑΤ. Υπενθυμίζεται,…
Περιορισμένες ήταν οι μεταβολές που σημειώθηκαν στη ναυλαγορά των containerships την εβδομάδα με πέρας την Πέμπτη 21 Νοεμβρίου, με τον σχετικό δείκτη της Drewry,…
Άνεμος αισιοδοξίας πνέει τις τελευταίες εβδομάδες στην αγορά των bulk carriers, καθώς η τόνωση της ναυλαγοράς των Capesizes συντέλεσε στην ανάκαμψη του κύριου δείκτη…
Τέλος σε μια σειρά εκούσιων περικοπών της παραγωγής στη διάρκεια του τρέχοντος έτους φαίνεται να βάζουν οι εταιρείες φυσικού αερίου των ΗΠΑ, εν αναμονή…
Ισχυρή ανάπτυξη κατέγραψαν τα οικονομικά μεγέθη των εταιρειών διαχείρισης containerships το γ΄ τρίμηνο εν μέσω αναταραχών στην Ερυθρά Θάλασσα και ανόδου της παγκόσμιας ζήτησης…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ