Τη δημιουργία των κατάλληλων ρυθμιστικών συνθηκών για το «ξεκλείδωμα» επενδύσεων για την παραγωγή καθαρών ναυτιλιακών καυσίμων ζητά από τους policymakers της EE η Clean Maritime Fuels Platform.
Η έκθεση Ντράγκι εκτιμά ότι για την ενεργειακή μετάβαση της ναυτιλίας θα χρειαστούν 40 δισ. ευρώ σε ετήσιες επενδύσεις μεταξύ 2031 και 2050.
Η οικοδόμηση μιας αλυσίδας εφοδιασμού καθαρών καυσίμων στην Ευρώπη αποτελεί προτεραιότητα για τη ναυτιλιακή βιομηχανία προκειμένου να επιτύχει τους στόχους αποανθρακοποίησης και για την Ευρώπη να επιτύχει τους κλιματικούς της στόχους. Η Clean Maritime Fuels Platform υποστηρίζει ορισμένα συμπεράσματα της έκθεσης, προτείνοντας τα εξής:
– Να μειωθεί το ρίσκο των επενδύσεων σε ανανεώσιμα και χαμηλών εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα καύσιμα.
– Να προκηρυχθούν τομεακές προσκλήσεις στο πλαίσιο του Innovation Fund για την πρώτη ανάπτυξη λύσεων αποανθρακοποίησης. Τα 20 εκατομμύρια δικαιώματα του ETS που έχουν διατεθεί για την αποανθρακοποίηση της ναυτιλίας μέχρι το 2030 θα πρέπει να χρησιμοποιηθούν το συντομότερο δυνατό.
– Να επεκταθούν υφιστάμενοι μηχανισμοί χρηματοδότησης για υποδομές ανεφοδιασμού και επαναφόρτισης.
– Να δημιουργηθεί μια αλυσίδα εφοδιασμού για ανανεώσιμα καύσιμα και καύσιμα χαμηλών εκπομπών άνθρακα στην ΕΕ.
«Η έκθεση Ντράγκι αναγνώρισε την παγκόσμια ηγετική θέση της ευρωπαϊκής ναυτιλίας και την ανάγκη να παραμείνει διεθνώς ανταγωνιστική. Για να επιτύχουμε τους στόχους μας, χρειαζόμαστε καθαρά καύσιμα, διαθέσιμα στην αγορά σε επαρκείς ποσότητες και σε προσιτή τιμή. Για να διασφαλιστεί η ενεργειακή μετάβαση της ναυτιλίας, η ΕΕ θα πρέπει να καταστήσει ασφαλέστερες τις επενδύσεις σε ανανεώσιμα και χαμηλών εκπομπών άνθρακα καύσιμα και να αρχίσει την οικοδόμηση μιας αλυσίδας εφοδιασμού για ανανεώσιμα και χαμηλών εκπομπών άνθρακα καύσιμα στην ΕΕ. Επιπλέον, οι υφιστάμενοι μηχανισμοί χρηματοδότησης των υποδομών ανεφοδιασμού θα πρέπει να επεκταθούν ώστε να διασφαλιστεί ο εφοδιασμός της ναυτιλίας με καθαρά καύσιμα», δήλωσε ο Σωτήρης Ράπτης, Γενικός Γραμματέας της ECSA.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στο Συνέδριο για τα «50 χρόνια Δημοκρατίας και τις Ένοπλες Δυνάμεις: Τι μέλλει γενέσθαι;», ο Πάνος Ξενοκώστας, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της ONEX Shipyards…
Τις συνιστώσες που θα διαμορφώσουν την παγκόσμια οικονομία και το θαλάσσιο εμπόριο ανέλυσαν οι κ. Αγγελική Φράγκου, Πρόεδρος και Διευθύνουσα Σύμβουλος της Navios Maritime…
Ηχητικό του πύργου ελέγχου εναέριας κυκλοφορίας κατέγραψε τις τελευταίες επικοινωνίες δευτερόλεπτα πριν και μετά τη σύγκρουση εν πτήσει ενός επιβατικού αεροσκάφους της εταιρίας American…
Ανθεκτικότητα επέδειξε η παγκόσμια αγορά δημόσιων εγγραφών (IPOs) το περασμένο έτος, οδηγούμενη από την δυναμική ανάκαμψη της Ευρώπης και των ΗΠΑ. Συγκεκριμένα, η παγκόσμια…
Ισχυρές διαφαίνονται οι προοπτικές της αγοράς κρουαζιέρας και για το 2025, με τις εταιρείες να επεκτείνουν τα διαθέσιμα δρομολόγιά τους και τη ζήτηση να…
Ορατό είναι το ενδεχόμενο ναυτιλιακές εταιρείες να χρειαστεί να καταβάλουν τέλος για τη χρήση της Βαλτικής Θάλασσας, μιας από τις πιο πολυσύχναστες ναυτιλιακές οδούς…
Ένα νέο πλαίσιο για την αναζωογόνηση της οικονομικής παραγωγικότητας και τη διασφάλιση του ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος της ΕΕ παρουσίασε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Η Πυξίδα Ανταγωνιστικότητας,…
Στο πλαίσιο του προγράμματος οικονομικής ανάπτυξης της Σαουδικής Αραβίας, με ορίζοντα το 2030, η κρατική ναυτιλιακή εταιρεία της Σαουδικής Αραβίας, η Bahri προέβη πρόσφατα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ