Τη δημιουργία των κατάλληλων ρυθμιστικών συνθηκών για το «ξεκλείδωμα» επενδύσεων για την παραγωγή καθαρών ναυτιλιακών καυσίμων ζητά από τους policymakers της EE η Clean Maritime Fuels Platform.
Η έκθεση Ντράγκι εκτιμά ότι για την ενεργειακή μετάβαση της ναυτιλίας θα χρειαστούν 40 δισ. ευρώ σε ετήσιες επενδύσεις μεταξύ 2031 και 2050.
Η οικοδόμηση μιας αλυσίδας εφοδιασμού καθαρών καυσίμων στην Ευρώπη αποτελεί προτεραιότητα για τη ναυτιλιακή βιομηχανία προκειμένου να επιτύχει τους στόχους αποανθρακοποίησης και για την Ευρώπη να επιτύχει τους κλιματικούς της στόχους. Η Clean Maritime Fuels Platform υποστηρίζει ορισμένα συμπεράσματα της έκθεσης, προτείνοντας τα εξής:
– Να μειωθεί το ρίσκο των επενδύσεων σε ανανεώσιμα και χαμηλών εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα καύσιμα.
– Να προκηρυχθούν τομεακές προσκλήσεις στο πλαίσιο του Innovation Fund για την πρώτη ανάπτυξη λύσεων αποανθρακοποίησης. Τα 20 εκατομμύρια δικαιώματα του ETS που έχουν διατεθεί για την αποανθρακοποίηση της ναυτιλίας μέχρι το 2030 θα πρέπει να χρησιμοποιηθούν το συντομότερο δυνατό.
– Να επεκταθούν υφιστάμενοι μηχανισμοί χρηματοδότησης για υποδομές ανεφοδιασμού και επαναφόρτισης.
– Να δημιουργηθεί μια αλυσίδα εφοδιασμού για ανανεώσιμα καύσιμα και καύσιμα χαμηλών εκπομπών άνθρακα στην ΕΕ.
«Η έκθεση Ντράγκι αναγνώρισε την παγκόσμια ηγετική θέση της ευρωπαϊκής ναυτιλίας και την ανάγκη να παραμείνει διεθνώς ανταγωνιστική. Για να επιτύχουμε τους στόχους μας, χρειαζόμαστε καθαρά καύσιμα, διαθέσιμα στην αγορά σε επαρκείς ποσότητες και σε προσιτή τιμή. Για να διασφαλιστεί η ενεργειακή μετάβαση της ναυτιλίας, η ΕΕ θα πρέπει να καταστήσει ασφαλέστερες τις επενδύσεις σε ανανεώσιμα και χαμηλών εκπομπών άνθρακα καύσιμα και να αρχίσει την οικοδόμηση μιας αλυσίδας εφοδιασμού για ανανεώσιμα και χαμηλών εκπομπών άνθρακα καύσιμα στην ΕΕ. Επιπλέον, οι υφιστάμενοι μηχανισμοί χρηματοδότησης των υποδομών ανεφοδιασμού θα πρέπει να επεκταθούν ώστε να διασφαλιστεί ο εφοδιασμός της ναυτιλίας με καθαρά καύσιμα», δήλωσε ο Σωτήρης Ράπτης, Γενικός Γραμματέας της ECSA.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Νέα εξαετή σύμβαση-πλαίσιο με τη Naval Group, η οποία αφορά το Follow On Support των Φρεγατών FDI Belharra, υπέγραψαν τα Ναυπηγεία Σαλαμίνας στις 5…
Μετά από ένα πολύμηνο ράλι πτώσεων, η ναυλαγορά των containerships καταγράφει σημάδια ανάπτυξης, λόγω μεταξύ άλλων αυξημένης ζήτησης ενόψει Χριστουγέννων. Ειδικότερα, o σχετικός δείκτης…
Καθώς οι βροχοπτώσεις στη Βραζιλία βαίνουν ολοένα μειούμενες, αναγκάζοντας τα υδροηλεκτρικά εργοστάσια να υπολειτουργούν, οι εισαγωγές άνθρακα της χώρας της Λατινικής Αμερικής φαίνεται να…
Τελετές ονοματοδοσίας για τέσσερα LNG carriers συμβατικού μεγέθους, που ναυπηγήθηκαν στα ναυπηγεία Samsung Heavy Industries και Hanwha Ocean, πραγματοποίησε η QatarEnergy. Tα τέσσερα νεότευκτα…
Ανάσα στις οικονομίες των χωρών του ΟΟΣΑ έφερε η πτώση των τιμών ενέργειας τον Σεπτέμβριο. Πιο συγκεκριμένα, βάσει δημοσιεύματος του τουρκικού πρακτορείου ειδήσεων, ο…
Η εξέλιξη των κινητήρων που λειτουργούν με πάνω από ένα είδος καυσίμου στη ναυτιλία φαίνεται να ευθυγραμμίζεται με την αυξανόμενη ζήτηση για καύσιμα χαμηλών…
Ισχυρή παραμένει η κόντρα μεταξύ Ελλήνων και Κινέζων πλοιοκτητών στις παραγγελίες και στις αγοραπωλησίες πλοίων. Όπως καταδεικνύουν δεδομένα πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Allied, οι…
Σε άνθιση φέρεται να βρίσκεται η παγκόσμια αγορά μικροκυκλωμάτων, με τον Σεπτέμβριο να αποτελεί μήνα-ορόσημο. Πιο συγκεκριμένα, βάσει δημοσιεύματος του τουρκικού Anadolu, τον Σεπτέμβριο…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ