Τη δημιουργία των κατάλληλων ρυθμιστικών συνθηκών για το «ξεκλείδωμα» επενδύσεων για την παραγωγή καθαρών ναυτιλιακών καυσίμων ζητά από τους policymakers της EE η Clean Maritime Fuels Platform.
Η έκθεση Ντράγκι εκτιμά ότι για την ενεργειακή μετάβαση της ναυτιλίας θα χρειαστούν 40 δισ. ευρώ σε ετήσιες επενδύσεις μεταξύ 2031 και 2050.
Η οικοδόμηση μιας αλυσίδας εφοδιασμού καθαρών καυσίμων στην Ευρώπη αποτελεί προτεραιότητα για τη ναυτιλιακή βιομηχανία προκειμένου να επιτύχει τους στόχους αποανθρακοποίησης και για την Ευρώπη να επιτύχει τους κλιματικούς της στόχους. Η Clean Maritime Fuels Platform υποστηρίζει ορισμένα συμπεράσματα της έκθεσης, προτείνοντας τα εξής:
– Να μειωθεί το ρίσκο των επενδύσεων σε ανανεώσιμα και χαμηλών εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα καύσιμα.
– Να προκηρυχθούν τομεακές προσκλήσεις στο πλαίσιο του Innovation Fund για την πρώτη ανάπτυξη λύσεων αποανθρακοποίησης. Τα 20 εκατομμύρια δικαιώματα του ETS που έχουν διατεθεί για την αποανθρακοποίηση της ναυτιλίας μέχρι το 2030 θα πρέπει να χρησιμοποιηθούν το συντομότερο δυνατό.
– Να επεκταθούν υφιστάμενοι μηχανισμοί χρηματοδότησης για υποδομές ανεφοδιασμού και επαναφόρτισης.
– Να δημιουργηθεί μια αλυσίδα εφοδιασμού για ανανεώσιμα καύσιμα και καύσιμα χαμηλών εκπομπών άνθρακα στην ΕΕ.
«Η έκθεση Ντράγκι αναγνώρισε την παγκόσμια ηγετική θέση της ευρωπαϊκής ναυτιλίας και την ανάγκη να παραμείνει διεθνώς ανταγωνιστική. Για να επιτύχουμε τους στόχους μας, χρειαζόμαστε καθαρά καύσιμα, διαθέσιμα στην αγορά σε επαρκείς ποσότητες και σε προσιτή τιμή. Για να διασφαλιστεί η ενεργειακή μετάβαση της ναυτιλίας, η ΕΕ θα πρέπει να καταστήσει ασφαλέστερες τις επενδύσεις σε ανανεώσιμα και χαμηλών εκπομπών άνθρακα καύσιμα και να αρχίσει την οικοδόμηση μιας αλυσίδας εφοδιασμού για ανανεώσιμα και χαμηλών εκπομπών άνθρακα καύσιμα στην ΕΕ. Επιπλέον, οι υφιστάμενοι μηχανισμοί χρηματοδότησης των υποδομών ανεφοδιασμού θα πρέπει να επεκταθούν ώστε να διασφαλιστεί ο εφοδιασμός της ναυτιλίας με καθαρά καύσιμα», δήλωσε ο Σωτήρης Ράπτης, Γενικός Γραμματέας της ECSA.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Την τελετή ονοματοδοσίας ενός ακόμα νεότευκτου LNG carrier γιόρτασε πρόσφατα η Mitsui O.S.K. Lines (MOL). Σύμφωνα με ανάρτηση της ιαπωνικής εταιρείας στα μέσα κοινωνικής…
Ανοδικές μεν, περιορισμένες δε είναι οι πρόσφατες τάσεις που καταγράφονται στη ναυλαγορά των LPG carriers. Πιο συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys, η…
Ένα ορόσημο για το φιλόδοξο και καινοτόμο project της με επίκεντρο την αποανθρακοποίηση των θαλάσσιων μεταφορών ανακοίνωσε η TOWT. Συγκεκριμένα, το ιστιοφόρο εμπορικό πλοίο…
Νέα σελίδα ανοίγεται για τα ιστορικά ναυπηγεία της βρετανικής εταιρείας Harland & Wolff, καθώς πρόσφατα ολοκληρώθηκε η εξαγορά τους από τον κρατικό ναυπηγικό όμιλο…
Στη ναυπηγική βιομηχανία των ΗΠΑ εισέρχεται δυναμικά ο νοτιοκορεατικός κολοσσός Hanwha Ocean, καθώς πρόσφατα ολοκλήρωσε την εξαγορά αμερικανικού ναυπηγείου. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με το πρακτορείο…
Ανακατατάξεις (και) στην αγορά πετρελαίου αναμένεται να επιφέρει προσεχώς η επανεκλογή του Ντόναλντ Τραμπ στην προεδρία των ΗΠΑ, καθώς η επιστροφή του στον Λευκό…
H επίμονη νωχελικότητα της ναυλαγοράς των LNG carriers είναι εμφανής τις τελευταίες εβδομάδες. Πιο συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys, το κόστος ναύλωσης…
Στο τεύχος της 15ης Μαΐου 1980, τα Ναυτικά Χρονικά, στη στήλη των Τεχνικών Θεμάτων, κατέγραψαν την είδηση της ολοκλήρωσης της μετασκευής του υπερωκεανίου «France»…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ