Στη σύναψη δύο συμφωνιών κατασκευής πλοίων με κινεζικά ναυπηγεία προχώρησε πρόσφατα ο κολοσσός των τακτικών γραμμών Hapag-Lloyd.
Ειδικότερα, βάσει σχετικής ανακοίνωσης, τα δώδεκα από αυτά, μεταφορικής ικανότητας 16.800 TEUs έκαστο, θα κατασκευαστούν από το Yangzijiang Shipbuilding Group. Τα υπόλοιπα δώδεκα, μεταφορικής ικανότητας 9.200 TEUs έκαστο, θα κατασκευαστούν από τα ναυπηγεία New Times Shipbuilding Company, αντικαθιστώντας πλοία που αναμένεται να πωληθούν εντός της δεκαετίας.
Όλα τα νεότευκτα πλοία θα είναι εξοπλισμένα με μηχανές διπλού καυσίμου κατανάλωσης και LNG, ενώ θα διαθέτουν τη δυνατότητα μελλοντικής μετασκευής, προκειμένου να καταναλώνουν και αμμωνία. Η παράδοσή τους αναμένεται να λάβει χώρα μεταξύ του 2027 και του 2029, ενώ η συνολική επένδυση αγγίζει τα $4 δισ.
Ο CEO της Hapag-Lloyd, κ. Rolf Habben Jansen, δήλωσε μεταξύ άλλων: «Πρόκειται για τη μεγαλύτερη επένδυση στην πρόσφατη ιστορία της Hapag-Lloyd και αποτελεί ένα ορόσημο για την εταιρεία στον δρόμο επίτευξης των στόχων της στρατηγικής μέχρι το 2030, όπως είναι ο εκσυγχρονισμός και η αποανθρακοποίηση του στόλου μας».
Παράλληλα, δεν είναι μονάχα η Hapag-Lloyd που προχώρησε πρόσφατα σε νέες παραγγελίες.
Βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Xclusiv, η MSC τοποθέτησε παραγγελία για οκτώ (με δικαίωμα προαίρεσης για επιπλέον τέσσερα) containerships, μεταφορικής ικανότητας 11.000 TEUs, σε κινεζικά ναυπηγεία. Το καθένα θα είναι εξοπλισμένο με μηχανή διπλού καυσίμου κατανάλωσης και LNG και θα έχει κόστος $170 εκατ. Συνεπώς, το ύψος της παραγγελίας αγγίζει από $1,36 δισ. έως $2,04 δισ.
Επιπλέον, η COSCO τοποθέτησε παραγγελία για έξι containerships, μεταφορικής ικανότητας 14.096 TEUs, τα οποία θα είναι εξοπλισμένα με scrubbers και η παράδοση των οποίων αναμένεται μέχρι και το 2027.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ο εκλεγμένος πρόεδρος των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ κατηγόρησε χθες Σάββατο 21 Δεκεμβρίου 2024 την κυβέρνηση του Παναμά ότι χρεώνει υπέρογκα τέλη για τη χρήση…
Την τελετή ονοματοδοσίας ενός ακόμα νεότευκτου LNG carrier γιόρτασε πρόσφατα η Mitsui O.S.K. Lines (MOL). Σύμφωνα με ανάρτηση της ιαπωνικής εταιρείας στα μέσα κοινωνικής…
Ανοδικές μεν, περιορισμένες δε είναι οι πρόσφατες τάσεις που καταγράφονται στη ναυλαγορά των LPG carriers. Πιο συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys, η…
Ένα ορόσημο για το φιλόδοξο και καινοτόμο project της με επίκεντρο την αποανθρακοποίηση των θαλάσσιων μεταφορών ανακοίνωσε η TOWT. Συγκεκριμένα, το ιστιοφόρο εμπορικό πλοίο…
Νέα σελίδα ανοίγεται για τα ιστορικά ναυπηγεία της βρετανικής εταιρείας Harland & Wolff, καθώς πρόσφατα ολοκληρώθηκε η εξαγορά τους από τον κρατικό ναυπηγικό όμιλο…
Στη ναυπηγική βιομηχανία των ΗΠΑ εισέρχεται δυναμικά ο νοτιοκορεατικός κολοσσός Hanwha Ocean, καθώς πρόσφατα ολοκλήρωσε την εξαγορά αμερικανικού ναυπηγείου. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με το πρακτορείο…
Ανακατατάξεις (και) στην αγορά πετρελαίου αναμένεται να επιφέρει προσεχώς η επανεκλογή του Ντόναλντ Τραμπ στην προεδρία των ΗΠΑ, καθώς η επιστροφή του στον Λευκό…
H επίμονη νωχελικότητα της ναυλαγοράς των LNG carriers είναι εμφανής τις τελευταίες εβδομάδες. Πιο συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys, το κόστος ναύλωσης…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ