Στη σύναψη δύο συμφωνιών κατασκευής πλοίων με κινεζικά ναυπηγεία προχώρησε πρόσφατα ο κολοσσός των τακτικών γραμμών Hapag-Lloyd.
Ειδικότερα, βάσει σχετικής ανακοίνωσης, τα δώδεκα από αυτά, μεταφορικής ικανότητας 16.800 TEUs έκαστο, θα κατασκευαστούν από το Yangzijiang Shipbuilding Group. Τα υπόλοιπα δώδεκα, μεταφορικής ικανότητας 9.200 TEUs έκαστο, θα κατασκευαστούν από τα ναυπηγεία New Times Shipbuilding Company, αντικαθιστώντας πλοία που αναμένεται να πωληθούν εντός της δεκαετίας.
Όλα τα νεότευκτα πλοία θα είναι εξοπλισμένα με μηχανές διπλού καυσίμου κατανάλωσης και LNG, ενώ θα διαθέτουν τη δυνατότητα μελλοντικής μετασκευής, προκειμένου να καταναλώνουν και αμμωνία. Η παράδοσή τους αναμένεται να λάβει χώρα μεταξύ του 2027 και του 2029, ενώ η συνολική επένδυση αγγίζει τα $4 δισ.
Ο CEO της Hapag-Lloyd, κ. Rolf Habben Jansen, δήλωσε μεταξύ άλλων: «Πρόκειται για τη μεγαλύτερη επένδυση στην πρόσφατη ιστορία της Hapag-Lloyd και αποτελεί ένα ορόσημο για την εταιρεία στον δρόμο επίτευξης των στόχων της στρατηγικής μέχρι το 2030, όπως είναι ο εκσυγχρονισμός και η αποανθρακοποίηση του στόλου μας».
Παράλληλα, δεν είναι μονάχα η Hapag-Lloyd που προχώρησε πρόσφατα σε νέες παραγγελίες.
Βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Xclusiv, η MSC τοποθέτησε παραγγελία για οκτώ (με δικαίωμα προαίρεσης για επιπλέον τέσσερα) containerships, μεταφορικής ικανότητας 11.000 TEUs, σε κινεζικά ναυπηγεία. Το καθένα θα είναι εξοπλισμένο με μηχανή διπλού καυσίμου κατανάλωσης και LNG και θα έχει κόστος $170 εκατ. Συνεπώς, το ύψος της παραγγελίας αγγίζει από $1,36 δισ. έως $2,04 δισ.
Επιπλέον, η COSCO τοποθέτησε παραγγελία για έξι containerships, μεταφορικής ικανότητας 14.096 TEUs, τα οποία θα είναι εξοπλισμένα με scrubbers και η παράδοση των οποίων αναμένεται μέχρι και το 2027.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Μήνα-ρεκόρ αποτέλεσε ο Οκτώβριος για τις παραγγελίες πλοίων εναλλακτικών καυσίμων. Σύμφωνα με δεδομένα της πλατφόρμας AFI, τον περασμένο μήνα τοποθετήθηκαν 97 παραγγελίες πλοίων κατανάλωσης…
Στην ακρόαση της 7ης Νοεμβρίου του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου για τον υποψήφιο Επίτροπο Αλιείας, Κώστα Καδή, ο ευρωβουλευτής του ΠΑΣΟΚ, Σάκης Αρναούτογλου, έθεσε καίρια ερωτήματα…
Καθώς η ζήτηση LNG αναμένεται να κορυφωθεί μέχρι το τέλος της τρέχουσας δεκαετίας, λόγω της σταδιακής μετάβασης της παγκόσμιας οικονομίας σε εναλλακτικές πηγές ενέργειας…
Σχεδόν 700 bulk carriers έχουν αλλάξει χέρια το 2024, με το ενδιαφέρον να είναι ιδιαίτερα υψηλό για Supramaxes και Ultramaxes. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Στην κορυφή των χρηματιστηριακών αγορών βρέθηκε η Nvidia την Τρίτη 5 Νοεμβρίου, εκθρονίζοντας τη μέχρι πρότινος πρωτοπόρο Apple. Ειδικότερα, βάσει δημοσιεύματος του πρακτορείου ειδήσεων…
Αισιοδοξία επικρατεί στους κόλπους του OPEC για τη βραχυπρόθεσμη αλλά και μακροπρόθεσμη ζήτηση πετρελαίου, σύμφωνα με τα λεγόμενα του γενικού γραμματέα Haitham Al Ghais…
Τη σύναψη σειράς συμφωνιών με ελληνικές εταιρείες, σε συντονισμό με το Σύνδεσμο Ελληνικών Κατασκευαστών Αμυντικού Υλικού (ΣΕΚΠΥ), ανακοίνωσε ο γαλλικός ναυπηγικός όμιλος Naval Group.…
Με νέες απαιτήσεις θα έρθουν αντιμέτωπα τα πλοία που προσεγγίζουν λιμένες στη Δυτική Ακτή των ΗΠΑ, και δη εκείνους της Καλιφόρνια, αρχής γενομένης από…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ