Στη σύναψη δύο συμφωνιών κατασκευής πλοίων με κινεζικά ναυπηγεία προχώρησε πρόσφατα ο κολοσσός των τακτικών γραμμών Hapag-Lloyd.
Ειδικότερα, βάσει σχετικής ανακοίνωσης, τα δώδεκα από αυτά, μεταφορικής ικανότητας 16.800 TEUs έκαστο, θα κατασκευαστούν από το Yangzijiang Shipbuilding Group. Τα υπόλοιπα δώδεκα, μεταφορικής ικανότητας 9.200 TEUs έκαστο, θα κατασκευαστούν από τα ναυπηγεία New Times Shipbuilding Company, αντικαθιστώντας πλοία που αναμένεται να πωληθούν εντός της δεκαετίας.
Όλα τα νεότευκτα πλοία θα είναι εξοπλισμένα με μηχανές διπλού καυσίμου κατανάλωσης και LNG, ενώ θα διαθέτουν τη δυνατότητα μελλοντικής μετασκευής, προκειμένου να καταναλώνουν και αμμωνία. Η παράδοσή τους αναμένεται να λάβει χώρα μεταξύ του 2027 και του 2029, ενώ η συνολική επένδυση αγγίζει τα $4 δισ.
Ο CEO της Hapag-Lloyd, κ. Rolf Habben Jansen, δήλωσε μεταξύ άλλων: «Πρόκειται για τη μεγαλύτερη επένδυση στην πρόσφατη ιστορία της Hapag-Lloyd και αποτελεί ένα ορόσημο για την εταιρεία στον δρόμο επίτευξης των στόχων της στρατηγικής μέχρι το 2030, όπως είναι ο εκσυγχρονισμός και η αποανθρακοποίηση του στόλου μας».
Παράλληλα, δεν είναι μονάχα η Hapag-Lloyd που προχώρησε πρόσφατα σε νέες παραγγελίες.
Βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Xclusiv, η MSC τοποθέτησε παραγγελία για οκτώ (με δικαίωμα προαίρεσης για επιπλέον τέσσερα) containerships, μεταφορικής ικανότητας 11.000 TEUs, σε κινεζικά ναυπηγεία. Το καθένα θα είναι εξοπλισμένο με μηχανή διπλού καυσίμου κατανάλωσης και LNG και θα έχει κόστος $170 εκατ. Συνεπώς, το ύψος της παραγγελίας αγγίζει από $1,36 δισ. έως $2,04 δισ.
Επιπλέον, η COSCO τοποθέτησε παραγγελία για έξι containerships, μεταφορικής ικανότητας 14.096 TEUs, τα οποία θα είναι εξοπλισμένα με scrubbers και η παράδοση των οποίων αναμένεται μέχρι και το 2027.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Φυσικές καταστροφές, κυβερνοεπιθέσεις και κλιματική αλλαγή είναι οι κίνδυνοι που απασχολούν περισσότερο τις ελληνικές επιχειρήσεις, σύμφωνα με την έκθεση Allianz Risk Barometer που δόθηκε…
Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει το πρόγραμμα «Stargate», μέσω του οποίου οι ΗΠΑ αποπειρώνται, μεταξύ άλλων, να διασφαλίσουν την ανταγωνιστικότητά τους στον κλάδο της τεχνολογίας. Το…
Εν μέσω ραγδαίων γεωπολιτικών εξελίξεων, ο Διευθύνων Σύμβουλος της Saudi Aramco εξέφρασε πρόσφατα τις εκτιμήσεις του ενεργειακού κολοσσού για την επόμενη ημέρα της παγκόσμιας…
Η ακτινογραφία του στόλου ποντοπόρων πλοίων αναδεικνύει τις σημαντικές προοπτικές ανανέωσής του τα επόμενα έτη. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Xclusiv, ο παγκόσμιος…
Μετά από 14 έτη αναμονής, τον Ιούνιο του 2023 ικανοποιήθηκαν τα απαραίτητα κριτήρια επικύρωσης της Σύμβασης του Χονγκ Κονγκ. Συνεπώς, από τον Ιούνιο του…
Η θυγατρική του ΑΔΜΗΕ Ariadne Interconnection ολοκλήρωσε επιτυχώς στον Σταθμό Μετατροπής Κουμουνδούρου (Ασπρόπυργος) τη δοκιμή SAT – Site Acceptance Test για το καλωδιακό σύστημα…
Και επίσημα αποδεκτή έγινε η πρόταση για εκκίνηση της διαδικασίας ερευνών για υδρογονάνθρακες σε δύο θαλάσσιες περιοχές, όπως γνωστοποίησε την Τετάρτη 22 Ιανουαρίου η…
Η επιστροφή του Ντόναλντ Τραμπ στον Λευκό Οίκο αναμένεται να οδηγήσει σε νέους γεωπολιτικούς τριγμούς μεταξύ των ΗΠΑ και της Κίνας. Στο πλαίσιο αυτό,…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ