Στη σύναψη δύο συμφωνιών κατασκευής πλοίων με κινεζικά ναυπηγεία προχώρησε πρόσφατα ο κολοσσός των τακτικών γραμμών Hapag-Lloyd.
Ειδικότερα, βάσει σχετικής ανακοίνωσης, τα δώδεκα από αυτά, μεταφορικής ικανότητας 16.800 TEUs έκαστο, θα κατασκευαστούν από το Yangzijiang Shipbuilding Group. Τα υπόλοιπα δώδεκα, μεταφορικής ικανότητας 9.200 TEUs έκαστο, θα κατασκευαστούν από τα ναυπηγεία New Times Shipbuilding Company, αντικαθιστώντας πλοία που αναμένεται να πωληθούν εντός της δεκαετίας.
Όλα τα νεότευκτα πλοία θα είναι εξοπλισμένα με μηχανές διπλού καυσίμου κατανάλωσης και LNG, ενώ θα διαθέτουν τη δυνατότητα μελλοντικής μετασκευής, προκειμένου να καταναλώνουν και αμμωνία. Η παράδοσή τους αναμένεται να λάβει χώρα μεταξύ του 2027 και του 2029, ενώ η συνολική επένδυση αγγίζει τα $4 δισ.
Ο CEO της Hapag-Lloyd, κ. Rolf Habben Jansen, δήλωσε μεταξύ άλλων: «Πρόκειται για τη μεγαλύτερη επένδυση στην πρόσφατη ιστορία της Hapag-Lloyd και αποτελεί ένα ορόσημο για την εταιρεία στον δρόμο επίτευξης των στόχων της στρατηγικής μέχρι το 2030, όπως είναι ο εκσυγχρονισμός και η αποανθρακοποίηση του στόλου μας».
Παράλληλα, δεν είναι μονάχα η Hapag-Lloyd που προχώρησε πρόσφατα σε νέες παραγγελίες.
Βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Xclusiv, η MSC τοποθέτησε παραγγελία για οκτώ (με δικαίωμα προαίρεσης για επιπλέον τέσσερα) containerships, μεταφορικής ικανότητας 11.000 TEUs, σε κινεζικά ναυπηγεία. Το καθένα θα είναι εξοπλισμένο με μηχανή διπλού καυσίμου κατανάλωσης και LNG και θα έχει κόστος $170 εκατ. Συνεπώς, το ύψος της παραγγελίας αγγίζει από $1,36 δισ. έως $2,04 δισ.
Επιπλέον, η COSCO τοποθέτησε παραγγελία για έξι containerships, μεταφορικής ικανότητας 14.096 TEUs, τα οποία θα είναι εξοπλισμένα με scrubbers και η παράδοση των οποίων αναμένεται μέχρι και το 2027.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
«Χρόνια Πολλά στη Νάξο η οποία γιορτάζει σήμερα και είναι μεγάλη η χαρά και ευτυχής η συγκυρία που βρισκόμαστε σε αυτό το τόσο όμορφο…
Η δραστηριότητα στην αγορά διαλύσεων έχει διαμορφωθεί σε χαμηλά επίπεδα το 2024, εξέλιξη που φέρεται να αποδίδεται μεταξύ άλλων στην αποδυναμωμένη ζήτηση χάλυβα, η…
Oι T-Ports και Narungga Nation Aboriginal Corp. εγκαινίασαν πρόσφατα ένα νέο λιμάνι στη Νότια Αυστραλία, με εξαγωγική δυναμικότητα 500.000 τόνων σιτηρών ετησίως. Η T-Ports…
Η στρατηγική σημασία των μικροκυκλωμάτων στο μέλλον της παγκόσμιας οικονομίας είναι εμφανής και αντανακλάται από τις αποφάσεις που λαμβάνουν οι κυβερνήσεις διεθνώς. Στο πλαίσιο…
H νέα κυβέρνηση της Σρι Λάνκα διαμήνυσε ότι θα ξανανοίξει την έρευνα για την πυρκαγιά στο «X-Press Pearl», που οδήγησε στη βύθισή του και…
Την πιθανότητα να επιβραδυνθεί η ανάπτυξη των πράσινων ναυτιλιακών διαδρόμων στο μέλλον αναδεικνύει ετήσια έκθεση των Getting to Zero Coalition και Global Maritime Forum.…
Κατηγορίες απαγγέλθηκαν από αμερικανούς εισαγγελείς σε βάρος του ινδού δισεκατομμυριούχου Γκόταμ Αντάνι για το φερόμενο ρόλο του σε υπόθεση δωροδοκίας 265 εκατομμυρίων δολαρίων, βυθίζοντας…
Φορτηγό πλοίο σημαίας Μπελίζ με 10 αλλοδαπούς ναυτικούς προσάραξε σε αμμώδη αβαθή στη θαλάσσια περιοχή 0,8 ναυτικά μίλια δυτικά του λιμένα Αντιρρίου στον Πατραϊκό…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ