
Με νέες απαιτήσεις θα έρθουν αντιμέτωπα τα πλοία που προσεγγίζουν λιμένες στη Δυτική Ακτή των ΗΠΑ, και δη εκείνους της Καλιφόρνια, αρχής γενομένης από την 1η Ιανουαρίου 2025.
Ειδικότερα, σε πρόσφατη ανάλυσή του ο DNV υπογραμμίζει τις αλλαγές που λαμβάνουν χώρα, οι οποίες εστιάζονται κυρίως στα δεξαμενόπλοια και στα Ro-Ro πλοία.
Ο κανονισμός «At Berth» του 2007 αρχικά αφορούσε containerships, επιβατηγά πλοία και reefers και στο επίκεντρο βρίσκονταν οι εκπομπές οξειδίων του αζώτου, σωματιδίων και αντιδραστικών οργανικών αερίων. Τέθηκε σε ισχύ το 2014 και επεκτάθηκε το 2020, προκειμένου να περιλαμβάνει την υποχρέωση αναφοράς της επίσκεψης κάθε ποντοπόρου πλοίου από τον διαχειριστή του, καθώς και τον διαχειριστή του τερματικού που επισκέπτεται στην Καλιφόρνια.
Από την 1η Ιανουαρίου 2025, ο κανονισμός επεκτείνεται περαιτέρω και επιδρά στα δεξαμενόπλοια που επισκέπτονται τερματικούς στο Λος Άντζελες και στο Λονγκ Μπιτς και τα Ro-Ro που επισκέπτονται οποιονδήποτε λιμένα της Καλιφόρνια. Από το 2027, η συνθήκη που ισχύει για τα Ro-Ro θα ισχύει και για τα δεξαμενόπλοια.
Τα πλοία μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου και τα πλοία μεταφοράς γενικού φορτίου δεν έχουν περιορισμούς αναφορικά με τις εκπομπές τους, όμως είναι υπόχρεα από το 2023 να αναφέρουν οποιαδήποτε επίσκεψη σε λιμένα.
Προκειμένου ένα πλοίο ή λοιπά μέρη που υπόκεινται στο συγκεκριμένο ρυθμιστικό πλαίσιο να είναι σύμμορφο με τον κανονισμό, δίνονται οι ακόλουθες εναλλακτικές:
· Σύνδεση των πλοίων με συστήματα παροχής ηλεκτρικής ενέργειας από τη στεριά.
· Χρήση ενός συστήματος ελέγχου εκπομπών ρύπων που έχει εγκριθεί από το CARB (California Air Resources Board). Επί του παρόντος διερευνάται η αξιοποίηση ενός τέτοιου συστήματος που έχει σχεδιαστεί για φορτηγίδες σε δεξαμενόπλοια.
· Συμμετοχή σε Ταμείο Εξυγίανσης (εναλλακτική για την οποία απαιτείται να πληρούνται κάποια κριτήρια).
· Επιλογή εναλλακτικών καυσίμων (π.χ. LNG).
· Κάποια άλλη καινοτόμα τεχνολογική λύση.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Την ελληνική σημαία ύψωσε το bulk carrier «Nea Tyhi» διαχείρισης της Fafalios Shipping. To πλοίο χωρητικότητας 82.211 dwt ναυπηγήθηκε το 2009 στην Ιαπωνία. Ο…
Tον τελευταίο κύκλο των διαπραγματεύσεων για τις ελάχιστες απολαβές των ναυτικών ολοκλήρωσε ο Διεθνής Οργανισμός Εργασίας (ILO) σε συνεδρίαση του Subcommittee on Wages of…
Σε 981 διαμορφώνονται, βάσει των τελευταίων δεδομένων, τα δεξαμενόπλοια των οποίων η ναυπήγηση εκκρεμεί. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής Braemar, εκκρεμεί η…
Οι πρόσφατοι περιορισμοί της κρατικής διοίκησης Τραμπ στις εξαγωγές μικροκυκλωμάτων H20 της Nvidia θα μπορούσαν να κοστίσουν στην εταιρεία δισεκατομμύρια δολάρια και να επιδράσουν…
Δεδομένες θα πρέπει να θεωρούνται οι ανακατατάξεις στον εμπορευματικό χάρτη των bulk carriers, καθώς ΗΠΑ και Κίνα επιδίδονται σε έναν άνευ προηγουμένου εμπορικό πόλεμο…
Την εξερεύνηση ενός πεδίου στη Μαύρη Θάλασσα, με στόχο την ανακάλυψη κοιτασμάτων πετρελαίου και φυσικού αερίου, δρομολογεί ο κολοσσός ενέργειας Shell. Ειδικότερα, όπως υπογραμμίζει…
Άνοδο 9,1% παρουσίασε η επιβατική κίνηση το α΄ τρίμηνο του 2025, σε σχέση με το αντίστοιχο του 2024 στα 24 αεροδρόμια διαχείρισης της Υπηρεσίας…
Εν μέσω συθέμελων αλλαγών στο διεθνές εμπόριο, ο OPEC αναθεώρησε προς τα κάτω τις προβλέψεις του για την αύξηση της ζήτησης πετρελαίου τα προσεχή…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ