Δύο μήνες προτού εκπνεύσει το 2024 και οι παραδόσεις νεότευκτων containerships «καλπάζουν», σημειώνοντας ετήσιο ρεκόρ.
Συγκεκριμένα, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της BIMCO, μέχρι στιγμής εντός του 2024 έχουν παραδοθεί 410 containerships, συνολικής μεταφορικής ικανότητας 2,5 εκατ. TEUs, καταρρίπτοντας ήδη το ρεκόρ των 2,3 εκατ. TEUs που παραδόθηκαν το 2023. Πλέον, ο στόλος των containerships αριθμεί 6.699 πλοία μεταφορικής ικανότητας 30,4 εκατ. TEUs, ενώ ακόμα 0,5 εκατ. TEUs αναμένεται να παραδοθούν εντός του τρέχοντος έτους.
Το γεγονός αυτό, σε συνδυασμό με την παρατεταμένη νωχελικότητα της αγοράς των διαλύσεων, οδήγησε στην ταχεία επέκταση της συνολικής μεταφορικής ικανότητας του παγκόσμιου στόλου, η οποία έχει αυξηθεί ήδη κατά 8,7% σε σχέση με τις αρχές του τρέχοντος έτους.
Ωστόσο, παρά τη ραγδαία διεύρυνση του στόλου, οι liner εταιρείες εξακολουθούν να τοποθετούν παραγγελίες για νέα πλοία. Ενδεικτικά, οι παραγγελίες εντός του 2024 είναι ήδη υπερδιπλάσιες από εκείνες του 2023, με 286 containerships, μεταφορικής ικανότητας 3,3 εκατ. TEUs, να έχουν προστεθεί στο orderbook. Ως εκ τούτου, το orderbook ανέρχεται στα 7,6 εκατ. TEUs, που αντιστοιχούν στο 25% του υπάρχοντος στόλου.
Σε κάθε περίπτωση, ο ρυθμός ανάπτυξης του στόλου των containerships είναι πιθανό να περιοριστεί σημαντικά. Παρά το γεγονός ότι, κατά τη διάρκεια των επόμενων τεσσάρων ετών, υπολογίζεται ότι θα παραδίδονται κατά μέσο όρο 1,7 εκατ. TEUs ετησίως, οι ανακυκλώσεις πλοίων αναμένεται να αυξηθούν αισθητά, καθώς περίπου 3,4 εκατ. TEUs θα είναι άνω των 20 ετών το επόμενο έτος.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Καθώς η Κίνα επιδιώκει να αυξήσει τις εξαγωγές της εκτός των ΗΠΑ, σημαντικές μεταβολές παρατηρούνται στο παγκόσμιο εμπόριο με την αναδιαμόρφωση των routes και…
«Χρόνια Πολλά στη Νάξο η οποία γιορτάζει σήμερα και είναι μεγάλη η χαρά και ευτυχής η συγκυρία που βρισκόμαστε σε αυτό το τόσο όμορφο…
Η δραστηριότητα στην αγορά διαλύσεων έχει διαμορφωθεί σε χαμηλά επίπεδα το 2024, εξέλιξη που φέρεται να αποδίδεται μεταξύ άλλων στην αποδυναμωμένη ζήτηση χάλυβα, η…
Oι T-Ports και Narungga Nation Aboriginal Corp. εγκαινίασαν πρόσφατα ένα νέο λιμάνι στη Νότια Αυστραλία, με εξαγωγική δυναμικότητα 500.000 τόνων σιτηρών ετησίως. Η T-Ports…
Η στρατηγική σημασία των μικροκυκλωμάτων στο μέλλον της παγκόσμιας οικονομίας είναι εμφανής και αντανακλάται από τις αποφάσεις που λαμβάνουν οι κυβερνήσεις διεθνώς. Στο πλαίσιο…
H νέα κυβέρνηση της Σρι Λάνκα διαμήνυσε ότι θα ξανανοίξει την έρευνα για την πυρκαγιά στο «X-Press Pearl», που οδήγησε στη βύθισή του και…
Την πιθανότητα να επιβραδυνθεί η ανάπτυξη των πράσινων ναυτιλιακών διαδρόμων στο μέλλον αναδεικνύει ετήσια έκθεση των Getting to Zero Coalition και Global Maritime Forum.…
Κατηγορίες απαγγέλθηκαν από αμερικανούς εισαγγελείς σε βάρος του ινδού δισεκατομμυριούχου Γκόταμ Αντάνι για το φερόμενο ρόλο του σε υπόθεση δωροδοκίας 265 εκατομμυρίων δολαρίων, βυθίζοντας…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ