Σε ρότα «αναζωπύρωσης», μετά το 2020, κινούνται οι ναυλαγορές των bulk carriers και των δεξαμενόπλοιων. Οι σταθερά υψηλοί ναύλοι, αποτέλεσμα των ευνοϊκών συνθηκών ζήτησης και προσφοράς, δημιουργούν ένα ευνοϊκό περιβάλλον για νέους αλλά και παλιούς παίκτες.
Ειδικότερα, σε ό,τι αφορά τα bulk carriers, από τον Ιανουάριου του 2020, στο 65% των ημερών οι TCE ναύλοι του Baltic Exchange ξεπερνούν τα $15.000 για τα Capes, ενώ για τους άλλους τύπους πλοίων το αντίστοιχο ποσοστό ανέρχεται στο 45%. Πρόκειται για ένα σημαντικό ορόσημο, δεδομένου ότι τα λειτουργικά έξοδα (OPEX) για αυτά τα πλοία κυμαίνονται συνήθως από $5.000 έως $9.500, ανάλογα με την ηλικία και το μέγεθος. Τα τρέχοντα στοιχεία αποκαλύπτουν ότι μόνο η αγορά των πλοίων μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου διαθέτει περίπου 2.290 εταιρείες που έχουν στην ιδιοκτησία τους πλοία χωρητικότητας μεγαλύτερης των 20.000 DWT. Τα αναλυτικά στοιχεία έχουν ως εξής: α) επτά εταιρείες έχουν υπό την ιδιοκτησία τους 101 πλοία, β) 13 εταιρείες κατέχουν 61 έως 100 bulkers, γ) 44 εταιρείες διαθέτουν στόλους 31-60 πλοίων δ) 218 εταιρείες έχουν από 11 έως 30 πλοία ε) 250 6 με 10 πλοία και στ) 1.758 εταιρείες έχουν στόλους από ένα έως πέντε πλοία.
Από το 2020, οι εταιρείες διαχείρισης bulk carriers με ένα έως πέντε πλοία και 61-100 έχουν αναπτυχθεί σημαντικά και συγκεκριμένα κατά 34% και 86% αντίστοιχα. Η τάση αυτή υποδηλώνει την είσοδο νέων παικτών και υπογραμμίζει τη διαρκή ελκυστικότητα της ναυτιλίας χύδην ξηρού φορτίου, κυρίως λόγω των σταθερών ναύλων και της αυξανόμενης αξίας των περιουσιακών στοιχείων.
Πηγή: [xclusiv] S&P Report 4th November 2024
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ένα εμπορικό πλοίο αναποδογύρισε σε λιμάνι της Κωνσταντινούπολης τη Δευτέρα 23 Δεκεμβρίου. Το υλικό από κάμερες κλειστού κυκλώματος παρακολούθησης που κοινοποιήθηκε από τη Γενική…
Το Ελληνικό Ινστιτούτο Ναυτικής Τεχνολογίας (ΕΛ.Ι.Ν.Τ.) διοργάνωσε με εξαιρετική επιτυχία την 10η & 11η Δεκεμβρίου 2024 το 18o Ετήσιο Συνέδριο Ναυτικής Τεχνολογίας προσελκύοντας πάνω…
Η Μονάδα Συμβάσεων Στρατηγικής Σημασίας (Project Preparation Facility – PPF) του ΤΑΙΠΕΔ, εταιρεία μέλος του Υπερταμείου, ανακοίνωσε σήμερα, Δευτέρα 23 Δεκεμβρίου, την υπογραφή της…
Honda και η Nissan συμφώνησαν να διερευνήσουν την προοπτική συγχώνευσης και σύσταση κοινής εταιρείας συμμετοχών, ανακοίνωσαν σήμερα, με στόχο την δημιουργία του τρίτου μεγαλύτερου…
Με στόχο να ενισχύσει την τεχνολογική της αυτάρκεια στον τομέα της ενέργειας, καθώς και τις προσπάθειες αποανθρακοποίησης της ενεργειακής εξίσωσης της χώρας, η Νότια…
Σημαντικό ορόσημο για το εθνικό σύστημα ηλεκτροδότησης αποτελεί η ολοκλήρωση, την περασμένη εβδομάδα της κατασκευής της ηλεκτρικής διασύνδεσης Κρήτης-Αττικής η οποία μετά την εκτέλεση…
Το διμερές εμπόριο Ευρώπης και Βόρειας Αμερικής έχει ανθίσει τα τελευταία έτη, με αιχμή του δόρατος τις ευρωπαϊκές εισαγωγές LNG. Στο πλαίσιο αυτό και…
Η DP World εξέδωσε ένα μπλε ομόλογο ύψους $100 εκατ. για τη χρηματοδότηση βιώσιμων έργων που αφορούν τις θαλάσσιες μεταφορές, τις λιμενικές υποδομές, τη…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ