Σε ρότα «αναζωπύρωσης», μετά το 2020, κινούνται οι ναυλαγορές των bulk carriers και των δεξαμενόπλοιων. Οι σταθερά υψηλοί ναύλοι, αποτέλεσμα των ευνοϊκών συνθηκών ζήτησης και προσφοράς, δημιουργούν ένα ευνοϊκό περιβάλλον για νέους αλλά και παλιούς παίκτες.
Ειδικότερα, σε ό,τι αφορά τα bulk carriers, από τον Ιανουάριου του 2020, στο 65% των ημερών οι TCE ναύλοι του Baltic Exchange ξεπερνούν τα $15.000 για τα Capes, ενώ για τους άλλους τύπους πλοίων το αντίστοιχο ποσοστό ανέρχεται στο 45%. Πρόκειται για ένα σημαντικό ορόσημο, δεδομένου ότι τα λειτουργικά έξοδα (OPEX) για αυτά τα πλοία κυμαίνονται συνήθως από $5.000 έως $9.500, ανάλογα με την ηλικία και το μέγεθος. Τα τρέχοντα στοιχεία αποκαλύπτουν ότι μόνο η αγορά των πλοίων μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου διαθέτει περίπου 2.290 εταιρείες που έχουν στην ιδιοκτησία τους πλοία χωρητικότητας μεγαλύτερης των 20.000 DWT. Τα αναλυτικά στοιχεία έχουν ως εξής: α) επτά εταιρείες έχουν υπό την ιδιοκτησία τους 101 πλοία, β) 13 εταιρείες κατέχουν 61 έως 100 bulkers, γ) 44 εταιρείες διαθέτουν στόλους 31-60 πλοίων δ) 218 εταιρείες έχουν από 11 έως 30 πλοία ε) 250 6 με 10 πλοία και στ) 1.758 εταιρείες έχουν στόλους από ένα έως πέντε πλοία.
Από το 2020, οι εταιρείες διαχείρισης bulk carriers με ένα έως πέντε πλοία και 61-100 έχουν αναπτυχθεί σημαντικά και συγκεκριμένα κατά 34% και 86% αντίστοιχα. Η τάση αυτή υποδηλώνει την είσοδο νέων παικτών και υπογραμμίζει τη διαρκή ελκυστικότητα της ναυτιλίας χύδην ξηρού φορτίου, κυρίως λόγω των σταθερών ναύλων και της αυξανόμενης αξίας των περιουσιακών στοιχείων.
Πηγή: [xclusiv] S&P Report 4th November 2024
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Νέα πνοή για τις εξαγωγές πετρελαίου του Καναδά έχει φέρει η ολοκλήρωση της επέκτασης του αγωγού Trans Mountain, με τις εξαγωγές καναδικού αργού να…
Έπειτα από επτά εβδομάδες απεργίας που αποτέλεσαν σημαντικό πλήγμα για την Boeing, οι κινητοποιήσεις των εργαζομένων στα εργοστάσιά της στη Δυτική Ακτή των ΗΠΑ…
Με δυναμικούς ρυθμούς βαίνουν οι παραγγελίες Ελλήνων πλοιοκτητών, ενώ στην πρόσφατη δραστηριότητα οι «προβολείς» πέφτουν στην Dynacom με επικεφαλής τον κ. Γιώργο Προκοπίου και…
Ακόμα μία παράταση παίρνει η πολυαναμενόμενη αντιστροφή της πολιτικής που χαράσσει ο OPEC αναφορικά με την παραγωγή τους τελευταίους μήνες. Πιο συγκεκριμένα, στο επίκεντρο…
Η παγκόσμια ζήτηση για ηλεκτρικά οχήματα έχει επιβραδυνθεί, εξαιτίας της ανησυχίας των υποψηφίων αγοραστών για τις ελλείψεις σε υποδομές φόρτισης, όπως καταδεικνύει η πέμπτη…
Ο Υπουργός Υγείας Άδωνις Γεωργιάδης, πραγματοποίησε τη Δευτέρα 4 Νοεμβρίου 2024 επίσκεψη στο Γενικό Νοσοκομείο Κορίνθου με αφορμή την αποδοχή σημαντικής δωρεάς από το…
Την ενίσχυση της παραγωγής της από τη ναυπηγική μονάδα της στο Βιετνάμ φέρεται να εξετάζει η HD Hyundai, καθώς οι παραγγελίες πλοίων βαίνουν με…
Η Σουηδία ακύρωσε 13 έργα αιολικών πάρκων κατά μήκος των ακτών της στη Βαλτική Θάλασσα λόγω των επιπτώσεών τους στις αμυντικές δυνατότητες της χώρας,…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ