
Η πιστοποίηση των τεχνολογιών αυτόνομης πλοήγησης κρίνεται αναγκαία, καθώς αυξάνει την εμπιστοσύνη και την αξιοπιστία τους. Σε αυτό το πλαίσιο, αισιοδοξία προκαλεί το γεγονός ότι η τεχνολογία του βοηθητικού συστήματος αυτόνομης πλοήγησης (SAS) έλαβε πρόσφατα Έγκριση επί της Αρχής (AiP) από τον νηογνώμονα ClassNK.
Το SAS αποτελεί ένα εν μέρει αυτόνομο σύστημα πλοήγησης. Σκοπός χρήσης του είναι η βελτιστοποίηση της πλοήγησης μέσω προηγμένων τεχνολογιών, όπως η σύνθεση δεδομένων από διαφορετικούς αισθητήρες και η αποδοτική χρήση ναυτικών χαρτών. Τα δεδομένα των αισθητήρων που συντίθενται από ραντάρ, κάμερες, συστήματα AIS και GPS προσφέρουν μια ολοκληρωμένη εικόνα της κατάστασης γύρω από το πλοίο.
Με αυτά τα δεδομένα, το SAS αναπτύσσει λειτουργίες εντοπισμού άλλων σκαφών και εμποδίων. Σε συνδυασμό με τους ηλεκτρονικούς ναυτικούς χάρτες (ENC) και την ανάλυση των υπαρχουσών καιρικών συνθηκών, το σύστημα υποστηρίζει τη λήψη καλύτερα ενημερωμένων αποφάσεων πλοήγησης. Παράλληλα, αξιολογεί τον κίνδυνο σύγκρουσης ή προσάραξης, προσφέροντας ταυτόχρονα προτάσεις για την αποφυγή επικίνδυνων καταστάσεων. Με τον τρόπο αυτόν, η υιοθέτηση ενός τέτοιου συστήματος βελτιώνει σημαντικά την ασφάλεια.
Με την εμπειρία του σε έργα αυτόνομων τεχνολογιών, ο νηογνώμονας ClassNK αξιολόγησε την πιστοποίηση των προτύπων που καθορίζονται στις «Κατευθυντήριες Γραμμές για την Αυτοματοποιημένη/Αυτόνομη Πλοήγηση Πλοίων». Παράλληλα, ο ClassNK βρίσκεται σε φάση πιστοποίησης της τεχνολογίας του εν λόγω συστήματος, βάσει των «Κατευθυντήριων Γραμμών για Πιστοποίηση Τεχνολογίας», διασφαλίζοντας ότι το σύστημα SAS πληροί όλες τις προδιαγραφές για την ασφαλή και αποτελεσματική λειτουργία του.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ο παγκόσμιος στόλος bulk carriers κατεβάζει ταχύτητα, εξέλιξη που είναι πιο εμφανής στα πλοία μεγαλύτερης ηλικίας έναντι των νεότερων. Το γεγονός αυτό, υπογραμμίζει σε…
Την επόμενη Πέμπτη (6/3), η Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα αναμένεται να προχωρήσει σε ακόμη μία μείωση του επιτοκίου καταθέσεων κατά 25 μονάδες βάσης, την πέμπτη…
Τα «βαφτίσια» ενός ακόμα νεότευκτου containership γιόρτασε πρόσφατα ο κολοσσός των τακτικών γραμμών A.P. Moller-Maersk (Maersk). Σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση, την Παρασκευή 28 Φεβρουαρίου…
Καθώς ο Πρόεδρος των ΗΠΑ, Ντόναλντ Τραμπ, επιδιώκει τον τερματισμό του πολέμου στην Ουκρανία μέσω απευθείας συνομιλιών με τον Ρώσο ομόλογό του, Βλαντιμίρ Πούτιν,…
Η ημέρα «καθαρισμού» σώματος και πνεύματος και η έναρξη της σαρακοστής πλαισιώνεται από ένα σωρό πανηγυρικά έθιμα σε όλες τις γωνιές της Ελλάδας, όταν…
Η Ευρώπη πρέπει επειγόντως να επανεξοπλιστεί και πρέπει να δοθεί στα κράτη μέλη δημοσιονομικός χώρος για να αυξήσουν τις αμυντικές δαπάνες, δήλωσε σήμερα η…
Σήμερα, Κυριακή 2 Μαρτίου, αναχωρεί από το ναυπηγείο της Meyer Werft στο Πάπενμπουργκ το νεότευκτο κρουαζιερόπλοιο «Asuka III» της ιαπωνικής NYK Cruises. Πρόκειται για…
Οριακές μεν, πτωτικές δε παραμένουν οι μεταβολές στη ναυλαγορά των υγραεριοφόρων. Πιο συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys, οι ναύλοι των VLGCs μεταφορικής…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ