Η πιστοποίηση των τεχνολογιών αυτόνομης πλοήγησης κρίνεται αναγκαία, καθώς αυξάνει την εμπιστοσύνη και την αξιοπιστία τους. Σε αυτό το πλαίσιο, αισιοδοξία προκαλεί το γεγονός ότι η τεχνολογία του βοηθητικού συστήματος αυτόνομης πλοήγησης (SAS) έλαβε πρόσφατα Έγκριση επί της Αρχής (AiP) από τον νηογνώμονα ClassNK.
Το SAS αποτελεί ένα εν μέρει αυτόνομο σύστημα πλοήγησης. Σκοπός χρήσης του είναι η βελτιστοποίηση της πλοήγησης μέσω προηγμένων τεχνολογιών, όπως η σύνθεση δεδομένων από διαφορετικούς αισθητήρες και η αποδοτική χρήση ναυτικών χαρτών. Τα δεδομένα των αισθητήρων που συντίθενται από ραντάρ, κάμερες, συστήματα AIS και GPS προσφέρουν μια ολοκληρωμένη εικόνα της κατάστασης γύρω από το πλοίο.
Με αυτά τα δεδομένα, το SAS αναπτύσσει λειτουργίες εντοπισμού άλλων σκαφών και εμποδίων. Σε συνδυασμό με τους ηλεκτρονικούς ναυτικούς χάρτες (ENC) και την ανάλυση των υπαρχουσών καιρικών συνθηκών, το σύστημα υποστηρίζει τη λήψη καλύτερα ενημερωμένων αποφάσεων πλοήγησης. Παράλληλα, αξιολογεί τον κίνδυνο σύγκρουσης ή προσάραξης, προσφέροντας ταυτόχρονα προτάσεις για την αποφυγή επικίνδυνων καταστάσεων. Με τον τρόπο αυτόν, η υιοθέτηση ενός τέτοιου συστήματος βελτιώνει σημαντικά την ασφάλεια.
Με την εμπειρία του σε έργα αυτόνομων τεχνολογιών, ο νηογνώμονας ClassNK αξιολόγησε την πιστοποίηση των προτύπων που καθορίζονται στις «Κατευθυντήριες Γραμμές για την Αυτοματοποιημένη/Αυτόνομη Πλοήγηση Πλοίων». Παράλληλα, ο ClassNK βρίσκεται σε φάση πιστοποίησης της τεχνολογίας του εν λόγω συστήματος, βάσει των «Κατευθυντήριων Γραμμών για Πιστοποίηση Τεχνολογίας», διασφαλίζοντας ότι το σύστημα SAS πληροί όλες τις προδιαγραφές για την ασφαλή και αποτελεσματική λειτουργία του.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Επτά μελέτες για τον εξηλεκτρισμό των πλοίων κατά τη διάρκεια του ελλιμενισμού στα λιμάνια Πειραιά, Ηγουμενίτσας, Ραφήνας, Βόλου, Θεσσαλονίκης, Λαυρίου και Ηρακλείου έχουν ήδη…
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή δεν θα προτείνει την απαγόρευση του ρωσικού υγροποιημένου φυσικού αερίου ( LNG) στην τελευταία δέσμη των κυρώσεων επειδή τα κράτη μέλη…
Το πλοίο Guang Rong, μήκους 103 μέτρων με σημαία Κύπρου, προσάραξε στην ακτή της Τοσκάνης, στην περιοχή Μαρίνα Ντι Μάσα. Το πλοίο ήταν αγκυροβολημένο,…
Τη Δευτέρα 27 Ιανουαρίου, το Propeller Club Πειραιά διοργάνωσε την ετήσια εκδήλωσή του για την κοπή της πρωτοχρονιάτικης πίτας. Η εκδήλωση πραγματοποιήθηκε στην αίθουσα…
Νέο κέντρο ελέγχου για τη διαχείριση της παραγωγής ενέργειας από το συνεχώς αυξανόμενο χαρτοφυλάκιο αιολικών, φωτοβολταϊκών και υδροηλεκτρικών έργων του Ομίλου ΔΕΗ στη Ρουμανία…
Μικρό αεροσκάφος που μετέφερε εργαζόμενους στον πετρελαϊκό τομέα στην πολιτεία Γιούνιτι του Νοτίου Σουδάν συνετρίβη την Τετάρτη 29 Ιανουαρίου, με αποτέλεσμα να χάσουν τη…
Στην Κίνα εστιάζει για ακόμα μία φορά η ναυτιλία μεταφοράς χύδην ξηρών φορτίων, καθώς η ζήτηση του μεγαλύτερου εισαγωγέα σιτηρών παγκοσμίως θα αποτελέσει «βαρόμετρο»…
Η ναυτιλιακή βιομηχανία ανοίγει νέους ορίζοντες στην ψηφιακή εποχή με την υπογραφή μνημονίου κατανόησης (MoU) από τον DNV, την HD Hyundai Mipo (HMD) και…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ