Η πιστοποίηση των τεχνολογιών αυτόνομης πλοήγησης κρίνεται αναγκαία, καθώς αυξάνει την εμπιστοσύνη και την αξιοπιστία τους. Σε αυτό το πλαίσιο, αισιοδοξία προκαλεί το γεγονός ότι η τεχνολογία του βοηθητικού συστήματος αυτόνομης πλοήγησης (SAS) έλαβε πρόσφατα Έγκριση επί της Αρχής (AiP) από τον νηογνώμονα ClassNK.
Το SAS αποτελεί ένα εν μέρει αυτόνομο σύστημα πλοήγησης. Σκοπός χρήσης του είναι η βελτιστοποίηση της πλοήγησης μέσω προηγμένων τεχνολογιών, όπως η σύνθεση δεδομένων από διαφορετικούς αισθητήρες και η αποδοτική χρήση ναυτικών χαρτών. Τα δεδομένα των αισθητήρων που συντίθενται από ραντάρ, κάμερες, συστήματα AIS και GPS προσφέρουν μια ολοκληρωμένη εικόνα της κατάστασης γύρω από το πλοίο.
Με αυτά τα δεδομένα, το SAS αναπτύσσει λειτουργίες εντοπισμού άλλων σκαφών και εμποδίων. Σε συνδυασμό με τους ηλεκτρονικούς ναυτικούς χάρτες (ENC) και την ανάλυση των υπαρχουσών καιρικών συνθηκών, το σύστημα υποστηρίζει τη λήψη καλύτερα ενημερωμένων αποφάσεων πλοήγησης. Παράλληλα, αξιολογεί τον κίνδυνο σύγκρουσης ή προσάραξης, προσφέροντας ταυτόχρονα προτάσεις για την αποφυγή επικίνδυνων καταστάσεων. Με τον τρόπο αυτόν, η υιοθέτηση ενός τέτοιου συστήματος βελτιώνει σημαντικά την ασφάλεια.
Με την εμπειρία του σε έργα αυτόνομων τεχνολογιών, ο νηογνώμονας ClassNK αξιολόγησε την πιστοποίηση των προτύπων που καθορίζονται στις «Κατευθυντήριες Γραμμές για την Αυτοματοποιημένη/Αυτόνομη Πλοήγηση Πλοίων». Παράλληλα, ο ClassNK βρίσκεται σε φάση πιστοποίησης της τεχνολογίας του εν λόγω συστήματος, βάσει των «Κατευθυντήριων Γραμμών για Πιστοποίηση Τεχνολογίας», διασφαλίζοντας ότι το σύστημα SAS πληροί όλες τις προδιαγραφές για την ασφαλή και αποτελεσματική λειτουργία του.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Πισωγύρισμα στους φιλόδοξους στόχους με επίκεντρο την παραγωγή ενέργειας πραγματοποιούν οι ευρωπαϊκοί κολοσσοί του κλάδου. Ειδικότερα, βάσει του Reuters, η BP φιλοδοξεί να επιστρέψει…
Το κόστος παραγγελίας και απόκτησης μεταχειρισμένων δεξαμενόπλοιων έχει πάρει την ανιούσα τα τελευταία έτη. Ωστόσο, σε σύγκριση με τον του Νοέμβριο 2023, το κόστος…
Σημαντικές διαβουλεύσεις και αξιοσημείωτη πρόοδος με επίκεντρο τη συγκέντρωση κεφαλαίων για τη χρηματοδότηση της «πράσινης» μετάβασης της παγκόσμιας οικονομίας πραγματοποιούνται στο πλαίσιο της 29ης…
Θέση για τα απότοκα του επερχόμενου κανονισμού στη ναυτιλία FuelEU Maritime πήραν οι Γερμανοί εφοπλιστές. Πιο συγκεκριμένα, σε τοποθέτησή του ο δρ Martin Kröger,…
O Oίκος Ναύτου γνωστοποίησε ότι η χορήγηση έκτακτης οικονομικής ενίσχυσης σε ορισμένες κατηγορίες ανέργων ναυτικών για τις γιορτές των Χριστουγέννων 2024 θα γίνει σύμφωνα…
Κατατέθηκε από τον Υπουργό Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Κωνσταντίνο Χατζηδάκη στην Ολομέλεια ο Κρατικός Προϋπολογισμός του 2025. Ο κ. Χατζηδάκης καταθέτοντας και σε ηλεκτρονική…
Στην τεχνολογική καινοτομία εστιάζει η ιαπωνική ναυτιλιακή βιομηχανία, με τις εταιρείες Mitsui O.S.K. Lines (MOL) και Kansai Electric Power Company (KEPCO) να υπογράφουν μνημόνιο…
Η απόφαση της ρωσικής Gazprom να διακόψει τις αποστολές φυσικού αερίου στην αυστριακή εταιρεία OMV έχει προκαλέσει την εκ νέου στροφή της Γηραιάς Ηπείρου…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ