Καθώς ζήτηση και προσφορά στις αγορές ξηρού φορτίου ασκούν αντίρροπες δυνάμεις στην αγορά των bulk carriers, η σταδιακή αποδυνάμωση της αγοράς ασκεί καθοδική πίεση στους ναύλους.
Συγκεκριμένα, σύμφωνα με έκθεση της BIMCO, η ζήτηση στην αγορά των bulk carriers εκτιμάται ότι θα μειωθεί κατά 1% το 2025 και ακολούθως θα αυξηθεί κατά 2,5% το 2026, εφόσον τα πλοία επιστρέψουν πλήρως στην Ερυθρά Θάλασσα εντός του 2025. Η εκτιμώμενη εξασθένηση της ζήτησης φέρεται να οφείλεται σε σημαντικό βαθμό στη νωχελικότητα της ζήτησης άνθρακα: Τα φορτία άνθρακα αναμένεται να μειωθούν κατά 3,5% ανάμεσα στο 2024 και το 2026, λόγω της στροφής της παγκόσμιας οικονομίας σε ανανεώσιμες πηγές ενέργειας αλλά και λόγω της ανόδου της εξόρυξης του ορυκτού καυσίμου σε Ινδία και Κίνα.
Από την άλλη πλευρά, οι θαλάσσιες εξαγωγές σιτηρών και σιδηρομεταλλεύματος αναμένεται να σημειώσουν οριακή άνοδο το ίδιο διάστημα, κατά 1,5% και 0,5% αντίστοιχα.
Όσον αφορά την προσφορά, προβλέπεται αύξηση κατά 2,5% το 2025 και κατά 2,6% το 2026. Ο παγκόσμιος στόλος των bulk carriers αναμένεται να αναπτυχθεί με ρυθμό 5,2% από τα τέλη του 2024 έως τα τέλη του 2026, παρά το γεγονός ότι οι ανακυκλώσεις πλοίων λογικά θα αυξηθούν ελέω αδύναμης ναυλαγοράς. Ενδεικτικά, έπειτα από μια βαθιά καθίζηση της αγοράς των διαλύσεων το 2024, η BIMCO εκτιμά ότι περίπου 14,6 εκατ. dwt θα ανακυκλωθούν τα επόμενα δύο χρόνια.
Εν κατακλείδι, το μέλλον των bulk carriers θα εξαρτηθεί σε μεγάλο βαθμό από την επιστροφή ή μη των πλοίων στην Ερυθρά Θάλασσα αλλά και από το πότε αυτή θα λάβει χώρα. Επιστροφή των πλοίων στην Ερυθρά Θάλασσα συνεπάγεται μείωση της ζήτησης κατά περίπου 2%, υπογραμμίζει η BIMCO, με σημαντικότερο αντίκτυπο στα Panamaxes, των οποίων ο στόλος αυξάνεται, και μικρότερο στα Capesizes, όπου η άνοδος της προσφοράς είναι περιορισμένη.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ελαφριά πτώση κατέγραψε η παραγωγή του αμερικανικού σχιστολιθικού φυσικού αερίου, το οποίο αντιπροσωπεύει το 79% της παραγωγής φυσικού αερίου των ΗΠΑ, κατά τους πρώτους…
Δύο νέα, καινοτόμα πλοία, που στοχεύουν στη βελτίωση της ενεργειακής αποδοτικότητας και στη μείωση των εκπομπών, παρουσιάστηκαν πρόσφατα στη Σαγκάη, κατά τη διάρκεια συνέντευξης…
Στα ιδιωτικά διυλιστήρια «κλείνει το μάτι» το Πεκίνο, το οποίο σχεδιάζει να αυξήσει τις ποσοστώσεις εισαγωγής αργού πετρελαίου των μη κρατικών διυλιστηρίων κατά 6%.…
Η πιστοποίηση των τεχνολογιών αυτόνομης πλοήγησης κρίνεται αναγκαία, καθώς αυξάνει την εμπιστοσύνη και την αξιοπιστία τους. Σε αυτό το πλαίσιο, αισιοδοξία προκαλεί το γεγονός…
Οι ώρες μετρούν αντίστροφα για την εκλογική αναμέτρηση στις ΗΠΑ, με την Κάμαλα Χάρις και τον Ντόναλντ Τραμπ να διασταυρώνουν συνεχώς τα ξίφη τους.…
Αίτηση για νέα ευρωπαϊκή χρηματοδότηση της υπόγειας αποθήκης διοξειδίου του άνθρακα στον Πρίνο υπέβαλε η Enearth, θυγατρική της Energean που αναπτύσσει το έργο, προϋπολογισμού…
Η Air France ανέστειλε προληπτικά «μέχρι νεοτέρας» χθες Κυριακή κάθε υπέρπτηση στη ζώνη της Ερυθράς Θάλασσας, αφού πλήρωμα ανέφερε πως παρατήρησε «φωτεινό αντικείμενο» πάνω…
Στις 10 και 11 Οκτωβρίου 2024, ολοκληρώθηκαν με επιτυχία από τα Ναυπηγεία Σαλαμίνας οι εργασίες ενεργοποίησης (reactivation) όσο και το σύνολο των δοκιμών εν…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ