Αίτηση για νέα ευρωπαϊκή χρηματοδότηση της υπόγειας αποθήκης διοξειδίου του άνθρακα στον Πρίνο υπέβαλε η Enearth, θυγατρική της Energean που αναπτύσσει το έργο, προϋπολογισμού άνω του 1,1 δισ. Ευρώ.
Η Enearth εξασφάλισε την περασμένη εβδομάδα με απόφαση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής 150 εκατ. ευρώ, στο πλαίσιο του μηχανισμού ανάκαμψης και ανθεκτικότητας, κεφάλαια που θα χρηματοδοτήσουν εν μέρει το κόστος κατασκευής των χερσαίων και υπεράκτιων υποδομών για τη δημιουργία της υπόγειας αποθήκης. Η χρηματοδότηση αυτή υποστηρίζει την πρώτη φάση του έργου για την κατασκευή αποθήκης δυναμικότητας 1 εκατ. τόνων διοξειδίου του άνθρακα ετησίως. Σε δεύτερη φάση προβλέπεται η επέκταση της δυναμικότας σε 3 εκατ. τόνους ετησίως, για την οποία κατατέθηκε τις προηγούμενες ημέρες αίτηση χρηματοδότησης με ακόμη 150 εκατ. ευρώ από τον μηχανισμό Connecting Europe Facility.
Στην υπόγεια αποθήκη θα διοχετεύεται διοξείδιο του άνθρακα που εκπέμπουν μεγάλες βιομηχανίες στην Ελλάδα και την ευρύτερη περιοχή, για λόγους προστασίας του περιβάλλοντος αλλά και αποφυγής του κόστους που συνεπάγεται η εκπομπή αερίων του θερμοκηπίου στην ΕΕ. Ήδη η Enearth έχει υπογράψει μη δεσμευτικά μνημόνια κατανόησης με δέκα βιομηχανίες που εκπέμπουν σημαντικές ποσότητες διοξειδίου του άνθρακα. Το διοξείδιο στην πρώτη φάση θα μεταφέρεται σε συμπιεσμένη μορφή με φορτηγά και στη δεύτερη σε υγρή μορφή με πλοία.
Τα επόμενα βήματα για την ωρίμανση του έργου περιλαμβάνουν την έκδοση των αδειών αποθήκευσης (το 2025) και λειτουργίας (το 2026), την έκδοση του Κανονισμού αποθήκευσης από το ΥΠΕΝ, τη διεξαγωγή market test καθώς και τη λήψη της τελικής επενδυτικής απόφασης από τις βιομηχανίες και την Enearth. Παράλληλα επίκειται η δημόσια διαβούλευση της περιβαλλοντικής μελέτης του έργου.
Σύμφωνα με την εταιρεία το project, πέρα από το περιβαλλοντικό όφελος, θα διασφαλίσει τη συνέχεια της βιομηχανικής δραστηριότητας και της απασχόλησης στον Κόλπο της Καβάλας τουλάχιστον για δύο δεκαετίες, προσφέροντας νέες δυνατότητες σπουδών και εργασίας στη νεολαία της περιοχής.
Σημειώνεται ότι η Enearth συμμετέχει με το έργο του Πρίνου και σε δύο ευρωπαϊκά πιλοτικά προγράμματα για την αποθήκευση διοξειδίου του άνθρακα, από κοινού με τον “Τιτάνα” για την αποθήκευση 400 τόνων διοξειδίου και την Elpedison για άλλους 40 τον αντίστοιχα.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Την τελετή ονοματοδοσίας ενός ακόμα νεότευκτου LNG carrier γιόρτασε πρόσφατα η Mitsui O.S.K. Lines (MOL). Σύμφωνα με ανάρτηση της ιαπωνικής εταιρείας στα μέσα κοινωνικής…
Ανοδικές μεν, περιορισμένες δε είναι οι πρόσφατες τάσεις που καταγράφονται στη ναυλαγορά των LPG carriers. Πιο συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys, η…
Ένα ορόσημο για το φιλόδοξο και καινοτόμο project της με επίκεντρο την αποανθρακοποίηση των θαλάσσιων μεταφορών ανακοίνωσε η TOWT. Συγκεκριμένα, το ιστιοφόρο εμπορικό πλοίο…
Νέα σελίδα ανοίγεται για τα ιστορικά ναυπηγεία της βρετανικής εταιρείας Harland & Wolff, καθώς πρόσφατα ολοκληρώθηκε η εξαγορά τους από τον κρατικό ναυπηγικό όμιλο…
Στη ναυπηγική βιομηχανία των ΗΠΑ εισέρχεται δυναμικά ο νοτιοκορεατικός κολοσσός Hanwha Ocean, καθώς πρόσφατα ολοκλήρωσε την εξαγορά αμερικανικού ναυπηγείου. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με το πρακτορείο…
Ανακατατάξεις (και) στην αγορά πετρελαίου αναμένεται να επιφέρει προσεχώς η επανεκλογή του Ντόναλντ Τραμπ στην προεδρία των ΗΠΑ, καθώς η επιστροφή του στον Λευκό…
H επίμονη νωχελικότητα της ναυλαγοράς των LNG carriers είναι εμφανής τις τελευταίες εβδομάδες. Πιο συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys, το κόστος ναύλωσης…
Στο τεύχος της 15ης Μαΐου 1980, τα Ναυτικά Χρονικά, στη στήλη των Τεχνικών Θεμάτων, κατέγραψαν την είδηση της ολοκλήρωσης της μετασκευής του υπερωκεανίου «France»…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ