
Αίτηση για νέα ευρωπαϊκή χρηματοδότηση της υπόγειας αποθήκης διοξειδίου του άνθρακα στον Πρίνο υπέβαλε η Enearth, θυγατρική της Energean που αναπτύσσει το έργο, προϋπολογισμού άνω του 1,1 δισ. Ευρώ.
Η Enearth εξασφάλισε την περασμένη εβδομάδα με απόφαση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής 150 εκατ. ευρώ, στο πλαίσιο του μηχανισμού ανάκαμψης και ανθεκτικότητας, κεφάλαια που θα χρηματοδοτήσουν εν μέρει το κόστος κατασκευής των χερσαίων και υπεράκτιων υποδομών για τη δημιουργία της υπόγειας αποθήκης. Η χρηματοδότηση αυτή υποστηρίζει την πρώτη φάση του έργου για την κατασκευή αποθήκης δυναμικότητας 1 εκατ. τόνων διοξειδίου του άνθρακα ετησίως. Σε δεύτερη φάση προβλέπεται η επέκταση της δυναμικότας σε 3 εκατ. τόνους ετησίως, για την οποία κατατέθηκε τις προηγούμενες ημέρες αίτηση χρηματοδότησης με ακόμη 150 εκατ. ευρώ από τον μηχανισμό Connecting Europe Facility.
Στην υπόγεια αποθήκη θα διοχετεύεται διοξείδιο του άνθρακα που εκπέμπουν μεγάλες βιομηχανίες στην Ελλάδα και την ευρύτερη περιοχή, για λόγους προστασίας του περιβάλλοντος αλλά και αποφυγής του κόστους που συνεπάγεται η εκπομπή αερίων του θερμοκηπίου στην ΕΕ. Ήδη η Enearth έχει υπογράψει μη δεσμευτικά μνημόνια κατανόησης με δέκα βιομηχανίες που εκπέμπουν σημαντικές ποσότητες διοξειδίου του άνθρακα. Το διοξείδιο στην πρώτη φάση θα μεταφέρεται σε συμπιεσμένη μορφή με φορτηγά και στη δεύτερη σε υγρή μορφή με πλοία.
Τα επόμενα βήματα για την ωρίμανση του έργου περιλαμβάνουν την έκδοση των αδειών αποθήκευσης (το 2025) και λειτουργίας (το 2026), την έκδοση του Κανονισμού αποθήκευσης από το ΥΠΕΝ, τη διεξαγωγή market test καθώς και τη λήψη της τελικής επενδυτικής απόφασης από τις βιομηχανίες και την Enearth. Παράλληλα επίκειται η δημόσια διαβούλευση της περιβαλλοντικής μελέτης του έργου.
Σύμφωνα με την εταιρεία το project, πέρα από το περιβαλλοντικό όφελος, θα διασφαλίσει τη συνέχεια της βιομηχανικής δραστηριότητας και της απασχόλησης στον Κόλπο της Καβάλας τουλάχιστον για δύο δεκαετίες, προσφέροντας νέες δυνατότητες σπουδών και εργασίας στη νεολαία της περιοχής.
Σημειώνεται ότι η Enearth συμμετέχει με το έργο του Πρίνου και σε δύο ευρωπαϊκά πιλοτικά προγράμματα για την αποθήκευση διοξειδίου του άνθρακα, από κοινού με τον “Τιτάνα” για την αποθήκευση 400 τόνων διοξειδίου και την Elpedison για άλλους 40 τον αντίστοιχα.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η Θηραϊκή Ατμοπλοΐα ιδρύθηκε από τον Πέτρο Νομικό (1865-1947) στις αρχές του 20ού αιώνα και υπήρξε μια σημαίνουσα ναυτιλιακή εταιρεία, η οποία δραστηριοποιούνταν στο…
Η ναυλαγορά των LNG carriers, η οποία αντιμετωπίζει ίσως την πιο δύσβατη περίοδο της ιστορίας της, παραμένει υπό πίεση. Ειδικότερα, βάσει της ναυλομεσιτικής Fearnleys,…
Στην ανακοίνωση οικονομικών αποτελεσμάτων για το δ΄ τρίμηνο του 2024 αλλά και για ολόκληρο το περασμένο έτος προχώρησε η Star Bulk, με επικεφαλής τον…
Οι ρωσικές αρχές εντείνουν τα μέτρα στα λιμάνια, που περιλαμβάνουν την πρόσληψη δυτών οι οποίοι θα πραγματοποιούν επιθεωρήσεις στα ύφαλα των πλοίων, ως απάντηση…
Με δυναμικούς ρυθμούς συνέχισαν οι ηλεκτρονικές αγορές στην Ευρώπη και το 2024, σύμφωνα με τα τελευταία δεδομένα της Eurostat. Συγκεκριμένα, κατά τη διάρκεια του…
Για την ανάγκη ανάπτυξης μιας ευρωπαϊκής εφοδιαστικής αλυσίδας καθαρών ναυτιλιακών καυσίμων κάνει λόγο σε ανακοίνωσή της η Clean Maritime Fuels Platform, που αντιπροσωπεύει τους…
Ψηλά στην ατζέντα της ExxonMobil φαίνεται πως βρίσκεται η αγορά ενέργειας της Γουιάνας, καθώς ο αμερικανικός κολοσσός ανακοίνωσε πρόσφατα ένα νέο έργο μεγάλης κλίμακας.…
Νέοι σκόπελοι διαφαίνονται στον ορίζοντα για την Boeing, καθώς το πολυαναμενόμενο πρόγραμμα κατασκευής προεδρικών αεροσκαφών «Air Force One» εκτιμάται ότι θα αντιμετωπίσει νέες καθυστερήσεις.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ