Οι αντάρτες Χούθι της Υεμένης, που υποστηρίζονται από το Ιράν, διεμήνυσαν χθες Κυριακή 3 Νοεμβρίου πως θα συνεχίσουν τον ναυτικό αποκλεισμό του Ισραήλ ωσότου «σταματήσουν η επίθεση και η πολιορκία στη Λωρίδα της Γάζας και η επίθεση στον Λίβανο», παρότι έλαβαν «πληροφορίες» κατά τις οποίες ισραηλινές ναυτιλιακές εταιρείες εκποιούν πόρους τους σε άλλες επιχειρήσεις του τομέα.
Οι αντάρτες έχουν αναγγείλει πως θα εντείνουν τις επιθέσεις τους για να υποστηρίξουν το παλαιστινιακό ισλαμιστικό κίνημα Χαμάς και το λιβανικό κίνημα Χεζμπολά, που ανήκουν όπως και οι ίδιοι στον λεγόμενο «άξονα της αντίστασης».
«Πληροφορίες (…) επιβεβαιώνουν ότι διάφορες εταιρείες του ναυτιλιακού τομέα συνδεόμενες με τον ισραηλινό εχθρό εργάζονται για να πουλήσουν πόρους τους και να τους μεταφέρουν (…) σε άλλες εταιρείες», είπε ο Γιαχία Σάρια, εκπρόσωπος των ανταρτών για στρατιωτικά ζητήματα.
Πρόσθεσε ότι οι Χούθι δεν αναγνωρίζουν οποιαδήποτε αλλαγή ιδιοκτησίας και προειδοποίησε εναντίον κάθε συνεργασίας με ισραηλινές ναυτιλιακές εταιρείες.
Το κίνημα, πρόσθεσε, θα συνεχίσει τον ναυτικό αποκλεισμό και θα στοχοποιεί οποιοδήποτε πλοίο ανήκει σε ισραηλινές εταιρείες, συνδέεται με το Ισραήλ ή κατευθύνεται σε λιμάνι του.
Οι Χούθι, που ελέγχουν το μεγαλύτερο μέρος της βόρειας Υεμένης, άρχισαν από τον Νοέμβριο του 2023 επιθέσεις με πυραύλους και drones εναντίον πλοίων που λένε πως συνδέονται με το Ισραήλ ή συμμάχους του, διαβεβαιώνοντας πως δρουν σε ένδειξη αλληλεγγύης προς το παλαιστινιακό ισλαμιστικό κίνημα Χαμάς, σε πόλεμο με τις ισραηλινές ένοπλες δυνάμεις στη Λωρίδα της Γάζας από την 7η Οκτωβρίου 2023.
Οι επιθέσεις τους στην Ερυθρά Θάλασσα και στον Κόλπο του Άντεν έχουν προκαλέσει μεγάλο πρόβλημα στην κίνηση των πλοίων σε αυτή την περιοχή καίριας σημασίας για το παγκόσμιο εμπόριο κι οδήγησαν τις ΗΠΑ να συγκροτήσουν διεθνή ναυτικό συνασπισμό και, από τον Ιανουάριο, να αρχίσουν να πλήττουν εγκαταστάσεις και οπλικά συστήματα των ανταρτών στην Υεμένη, σε κάποιες περιπτώσεις μαζί με τη Βρετανία. Έκτοτε, οι Χούθι λένε πως στοχοποιούν επίσης αμερικανικά και βρετανικά πλοία.
Οι βομβαρδισμοί εναντίον των Χούθι στο υεμενίτικο έδαφος δεν τερμάτισαν τις επιθέσεις εναντίον εμπορικών πλοίων στα ανοικτά της χώρας.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης κοπής πίτας της Πανελλήνιας Ένωσης Πλοιάρχων Εμπορικού Ναυτικού (ΠΕΠΕΝ), ο καπτ. Παναγιώτης Γιγής (πρόεδρος της ΠΕΠΕΝ) εκφώνησε ομιλία στην…
Οι ένοπλες συγκρούσεις είναι ο μεγαλύτερος κίνδυνος για το 2025, σύμφωνα με έρευνα του Παγκόσμιου Οικονομικού Φόρουμ (WEF) που δόθηκε σήμερα στη δημοσιότητα, σε…
Η Ιταλίδα πρωθυπουργός Τζόρτζια Μελόνι ανακοίνωσε από το ‘Αμπου Ντάμπι, όπου βρίσκεται για να πάρει μέρος σε φόρουμ αφιερωμένο στην βιωσιμότητα, ότι η χώρα…
Η τεχνολογία συμπιεσμένου υδρογόνου βρίσκεται στο επίκεντρο ενός φιλόδοξου περιφερειακού έργου, που υπόσχεται να μεταμορφώσει τον τρόπο μεταφοράς καθαρής ενέργειας στην Ευρώπη. Με τη…
Κόντρα στο ρεύμα και στις γενικότερες προβλέψεις του κλάδου φαίνεται να κινείται η TotalEnergies, καθώς, εν μέσω συρρίκνωσης των επενδύσεων των κορυφαίων εταιρειών ενέργειας…
Καθώς απέχουμε μόλις δεκαπέντε ημέρες από την επταήμερη αργία για το κινεζικό νέο έτος (28 Ιανουαρίου 2025 έως 4 Φεβρουαρίου 2025), η αγορά των…
Η τεχνολογία των συστημάτων συμπιεσμένου αέρα αποτελεί βασικό πυλώνα της λειτουργίας των σύγχρονων πλοίων LNG, προσφέροντας αξιόπιστες λύσεις για κρίσιμες λειτουργίες, όπως ο έλεγχος…
Λίγες ημέρες προτού ο Ντόναλντ Τραμπ επιστρέψει στον Λευκό Οίκο, οι γεωπολιτικές ζυμώσεις ανάμεσα στο Πεκίνο και στην Ουάσιγκτον εντείνονται. Στο επίκεντρο των πρόσφατων…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ