Οι αντάρτες Χούθι της Υεμένης, που υποστηρίζονται από το Ιράν, διεμήνυσαν χθες Κυριακή 3 Νοεμβρίου πως θα συνεχίσουν τον ναυτικό αποκλεισμό του Ισραήλ ωσότου «σταματήσουν η επίθεση και η πολιορκία στη Λωρίδα της Γάζας και η επίθεση στον Λίβανο», παρότι έλαβαν «πληροφορίες» κατά τις οποίες ισραηλινές ναυτιλιακές εταιρείες εκποιούν πόρους τους σε άλλες επιχειρήσεις του τομέα.
Οι αντάρτες έχουν αναγγείλει πως θα εντείνουν τις επιθέσεις τους για να υποστηρίξουν το παλαιστινιακό ισλαμιστικό κίνημα Χαμάς και το λιβανικό κίνημα Χεζμπολά, που ανήκουν όπως και οι ίδιοι στον λεγόμενο «άξονα της αντίστασης».
«Πληροφορίες (…) επιβεβαιώνουν ότι διάφορες εταιρείες του ναυτιλιακού τομέα συνδεόμενες με τον ισραηλινό εχθρό εργάζονται για να πουλήσουν πόρους τους και να τους μεταφέρουν (…) σε άλλες εταιρείες», είπε ο Γιαχία Σάρια, εκπρόσωπος των ανταρτών για στρατιωτικά ζητήματα.
Πρόσθεσε ότι οι Χούθι δεν αναγνωρίζουν οποιαδήποτε αλλαγή ιδιοκτησίας και προειδοποίησε εναντίον κάθε συνεργασίας με ισραηλινές ναυτιλιακές εταιρείες.
Το κίνημα, πρόσθεσε, θα συνεχίσει τον ναυτικό αποκλεισμό και θα στοχοποιεί οποιοδήποτε πλοίο ανήκει σε ισραηλινές εταιρείες, συνδέεται με το Ισραήλ ή κατευθύνεται σε λιμάνι του.
Οι Χούθι, που ελέγχουν το μεγαλύτερο μέρος της βόρειας Υεμένης, άρχισαν από τον Νοέμβριο του 2023 επιθέσεις με πυραύλους και drones εναντίον πλοίων που λένε πως συνδέονται με το Ισραήλ ή συμμάχους του, διαβεβαιώνοντας πως δρουν σε ένδειξη αλληλεγγύης προς το παλαιστινιακό ισλαμιστικό κίνημα Χαμάς, σε πόλεμο με τις ισραηλινές ένοπλες δυνάμεις στη Λωρίδα της Γάζας από την 7η Οκτωβρίου 2023.
Οι επιθέσεις τους στην Ερυθρά Θάλασσα και στον Κόλπο του Άντεν έχουν προκαλέσει μεγάλο πρόβλημα στην κίνηση των πλοίων σε αυτή την περιοχή καίριας σημασίας για το παγκόσμιο εμπόριο κι οδήγησαν τις ΗΠΑ να συγκροτήσουν διεθνή ναυτικό συνασπισμό και, από τον Ιανουάριο, να αρχίσουν να πλήττουν εγκαταστάσεις και οπλικά συστήματα των ανταρτών στην Υεμένη, σε κάποιες περιπτώσεις μαζί με τη Βρετανία. Έκτοτε, οι Χούθι λένε πως στοχοποιούν επίσης αμερικανικά και βρετανικά πλοία.
Οι βομβαρδισμοί εναντίον των Χούθι στο υεμενίτικο έδαφος δεν τερμάτισαν τις επιθέσεις εναντίον εμπορικών πλοίων στα ανοικτά της χώρας.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ελαφριά πτώση κατέγραψε η παραγωγή του αμερικανικού σχιστολιθικού φυσικού αερίου, το οποίο αντιπροσωπεύει το 79% της παραγωγής φυσικού αερίου των ΗΠΑ, κατά τους πρώτους…
Δύο νέα, καινοτόμα πλοία, που στοχεύουν στη βελτίωση της ενεργειακής αποδοτικότητας και στη μείωση των εκπομπών, παρουσιάστηκαν πρόσφατα στη Σαγκάη, κατά τη διάρκεια συνέντευξης…
Στα ιδιωτικά διυλιστήρια «κλείνει το μάτι» το Πεκίνο, το οποίο σχεδιάζει να αυξήσει τις ποσοστώσεις εισαγωγής αργού πετρελαίου των μη κρατικών διυλιστηρίων κατά 6%.…
Καθώς ζήτηση και προσφορά στις αγορές ξηρού φορτίου ασκούν αντίρροπες δυνάμεις στην αγορά των bulk carriers, η σταδιακή αποδυνάμωση της αγοράς ασκεί καθοδική πίεση…
Η πιστοποίηση των τεχνολογιών αυτόνομης πλοήγησης κρίνεται αναγκαία, καθώς αυξάνει την εμπιστοσύνη και την αξιοπιστία τους. Σε αυτό το πλαίσιο, αισιοδοξία προκαλεί το γεγονός…
Οι ώρες μετρούν αντίστροφα για την εκλογική αναμέτρηση στις ΗΠΑ, με την Κάμαλα Χάρις και τον Ντόναλντ Τραμπ να διασταυρώνουν συνεχώς τα ξίφη τους.…
Η Air France ανέστειλε προληπτικά «μέχρι νεοτέρας» χθες Κυριακή κάθε υπέρπτηση στη ζώνη της Ερυθράς Θάλασσας, αφού πλήρωμα ανέφερε πως παρατήρησε «φωτεινό αντικείμενο» πάνω…
Στις 10 και 11 Οκτωβρίου 2024, ολοκληρώθηκαν με επιτυχία από τα Ναυπηγεία Σαλαμίνας οι εργασίες ενεργοποίησης (reactivation) όσο και το σύνολο των δοκιμών εν…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ