Οι αντάρτες Χούθι της Υεμένης, που υποστηρίζονται από το Ιράν, διεμήνυσαν χθες Κυριακή 3 Νοεμβρίου πως θα συνεχίσουν τον ναυτικό αποκλεισμό του Ισραήλ ωσότου «σταματήσουν η επίθεση και η πολιορκία στη Λωρίδα της Γάζας και η επίθεση στον Λίβανο», παρότι έλαβαν «πληροφορίες» κατά τις οποίες ισραηλινές ναυτιλιακές εταιρείες εκποιούν πόρους τους σε άλλες επιχειρήσεις του τομέα.
Οι αντάρτες έχουν αναγγείλει πως θα εντείνουν τις επιθέσεις τους για να υποστηρίξουν το παλαιστινιακό ισλαμιστικό κίνημα Χαμάς και το λιβανικό κίνημα Χεζμπολά, που ανήκουν όπως και οι ίδιοι στον λεγόμενο «άξονα της αντίστασης».
«Πληροφορίες (…) επιβεβαιώνουν ότι διάφορες εταιρείες του ναυτιλιακού τομέα συνδεόμενες με τον ισραηλινό εχθρό εργάζονται για να πουλήσουν πόρους τους και να τους μεταφέρουν (…) σε άλλες εταιρείες», είπε ο Γιαχία Σάρια, εκπρόσωπος των ανταρτών για στρατιωτικά ζητήματα.
Πρόσθεσε ότι οι Χούθι δεν αναγνωρίζουν οποιαδήποτε αλλαγή ιδιοκτησίας και προειδοποίησε εναντίον κάθε συνεργασίας με ισραηλινές ναυτιλιακές εταιρείες.
Το κίνημα, πρόσθεσε, θα συνεχίσει τον ναυτικό αποκλεισμό και θα στοχοποιεί οποιοδήποτε πλοίο ανήκει σε ισραηλινές εταιρείες, συνδέεται με το Ισραήλ ή κατευθύνεται σε λιμάνι του.
Οι Χούθι, που ελέγχουν το μεγαλύτερο μέρος της βόρειας Υεμένης, άρχισαν από τον Νοέμβριο του 2023 επιθέσεις με πυραύλους και drones εναντίον πλοίων που λένε πως συνδέονται με το Ισραήλ ή συμμάχους του, διαβεβαιώνοντας πως δρουν σε ένδειξη αλληλεγγύης προς το παλαιστινιακό ισλαμιστικό κίνημα Χαμάς, σε πόλεμο με τις ισραηλινές ένοπλες δυνάμεις στη Λωρίδα της Γάζας από την 7η Οκτωβρίου 2023.
Οι επιθέσεις τους στην Ερυθρά Θάλασσα και στον Κόλπο του Άντεν έχουν προκαλέσει μεγάλο πρόβλημα στην κίνηση των πλοίων σε αυτή την περιοχή καίριας σημασίας για το παγκόσμιο εμπόριο κι οδήγησαν τις ΗΠΑ να συγκροτήσουν διεθνή ναυτικό συνασπισμό και, από τον Ιανουάριο, να αρχίσουν να πλήττουν εγκαταστάσεις και οπλικά συστήματα των ανταρτών στην Υεμένη, σε κάποιες περιπτώσεις μαζί με τη Βρετανία. Έκτοτε, οι Χούθι λένε πως στοχοποιούν επίσης αμερικανικά και βρετανικά πλοία.
Οι βομβαρδισμοί εναντίον των Χούθι στο υεμενίτικο έδαφος δεν τερμάτισαν τις επιθέσεις εναντίον εμπορικών πλοίων στα ανοικτά της χώρας.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ένα ιστορικό γεγονός έλαβε χώρα πρόσφατα στη Διώρυγα του Σουέζ. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με ανάρτηση της Αρχής της διώρυγας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, την περασμένη…
Η νωχελικότητα στη ναυλαγορά των LPG carriers παραμένει ανυποχώρητη, με τους ναύλους να μη σημειώνουν σημαντικές μεταβολές την εβδομάδα με πέρας την Τετάρτη 20…
Μετά από μία χρονοβόρα διαδικασία αδειοδότησης για τα έργα αναβάθμισης της Μαρίνας Χίου, η εταιρεία ΜΑΡΙΝΑ ΧΙΟΥ Α.Ε ανακοίνωσε ότι την ερχόμενη Πέμπτη 28…
Οι κυβερνήσεις των Ναμίμπια και Ανγκόλας υπέγραψαν πρόσφατα συμφωνία για την κατασκευή ενός υδροηλεκτρικού εργοστασίου ισχύος 600 megawatt στον ποταμό Κουνένε, ο οποίος αποτελεί…
Στο επίκεντρο μίας ακόμα επιστημονικής μελέτης βρέθηκε το θέμα της προστασίας των φαλαινών από τα πλοία και συγκεκριμένα από την κίνησή τους στα ύδατα.…
«Η Ελλάδα και η Τουρκία, δεν είμαστε μόνο γείτονες. Είμαστε εταίροι, ιδιαίτερα στον ναυτιλιακό τομέα» δήλωσε ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Χρήστος Στυλιανίδης…
H αλλαγή σελίδας της INTERTANKO επιβεβαιώθηκε στις 20 Νοεμβρίου, όταν το Council επιβεβαίωσε ότι ο Rolf Westfal-Larsen θα διαδεχτεί τον Paolo d’Amico στη θέση…
Για πρώτη φορά, περισσότερα από 80 αντικείμενα του Ναυαγίου των Αντικυθήρων εκτίθενται στο Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη, στην πληρέστερη μέχρι σήμερα περιοδική έκθεση που παρουσιάζει…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ