Στο τεύχος της 15ης Μαΐου 1972, τα Ναυτικά Χρονικά πραγματοποίησαν αφιέρωμα στο κρουαζιερόπλοιο «Neptune», το νέο, εκείνη την εποχή, απόκτημα της Ηπειρωτικής Ατμοπλοΐας του Αναστασίου Ποταμιάνου.
Έναν χρόνο νωρίτερα, το 1971, η Ηπειρωτική Ατμοπλοΐα είχε προβεί στην αγορά του νορβηγικού «Meteor», κατασκευής του 1955, προχωρώντας σε μετονομασία του πλοίου αλλά και σε εκτεταμένες εργασίες για τη μετασκευή και τον εκσυγχρονισμό του. Μετά τις εν λόγω μετασκευές, το «Ποσειδών», όπως αποκλήθηκε ελληνιστί από το περιοδικό, ξεκίνησε τα «τουριστικά» δρομολόγιά του τον Απρίλιο του 1972.
Η έναρξη δρομολογίων του «Neptune» συνοδεύτηκε από μια δεξίωση της πλοιοκτήτριας εταιρείας στον Πειραιά. Με αφορμή αυτόν τον εορτασμό, τα Ναυτικά Χρονικά παρουσίασαν το ιστορικό αλλά και τα ειδικά χαρακτηριστικά του κρουαζιερόπλοιου στο ελληνικό αναγνωστικό κοινό.
Όπως αναφέρθηκε παραπάνω, το «Neptune» δέχτηκε εκτεταμένες μετασκευές για τον εκσυγχρονισμό και την πλήρη συμμόρφωσή του με τους κανονισμούς ασφαλείας της εποχής. Ιδιαίτερα για την πυρασφάλεια του πλοίου, η πλοιοκτήτρια εταιρεία έδωσε ειδικό βάρος, ώστε το νέο της απόκτημα να ανταποκρίνεται πλήρως σε όλες τις διατάξεις της SOLAS 1960 αλλά και στις συστάσεις του τότε Διεθνούς Ναυτιλιακού Συμβουλευτικού Οργανισμού (IMCO1966). Αξίζει να σημειωθεί ότι το συνολικό κόστος αυτών των εργασιών ανήλθε σε 1,5 εκατ. δολάρια.
Το «Neptune»των 4.500 dwt χαρακτηρίστηκε από το περιοδικό ως «πολυτελέστατον», διαθέτοντας 92 καμπίνες με ιδιωτικό λουτρό, πλούσια επίπλωση, τηλέφωνα, ατομικό ραδιόφωνο και κλιματισμό. Σε όλους τους κοινόχρηστους χώρους είχαν τοποθετηθεί δέκτες τηλεοράσεως, ενώ στο άνω κατάστρωμα υπήρχε κολυμβητική πισίνα. Την ίδια στιγμή, στο πλοίο υπήρχαν χώροι ντισκοτέκ και «νάιτ κλαμπ», απηχώντας τις τάσεις διασκέδασης της εποχής.
Το «Neptune» προστέθηκε στον στόλο κρουαζιερόπλοιων της Ηπειρωτικής μετά τα «Αργοναύτης», «Ιάσων», «Απόλλων 11», «Ζευς», «Σεμίραμις», «Οδυσσεύς» και «Πήγασος».
Λόγω του μικρού του μεγέθους, το «Neptune» είχε τη δυνατότητα να προσεγγίσει σε περιοχές όπου δεν μπορούσαν να πλησιάσουν μεγαλύτερα κρουαζιερόπλοια, αποκτώντας ένα πλεονέκτημα έναντι του ανταγωνισμού.
Το αφιέρωμα των Ναυτικών Χρονικών συνοδεύτηκε από φωτογραφία του «Neptune» ελλιμενισμένου στον Πειραιά. Άξια προσοχής είναι τα κτίρια της Ακτής Μιαούλη στο βάθος της φωτογραφίας, όπως το Ναυτιλιακό Μέγαρο Λεμού και το Μέγαρον Ταμείου Ασφαλίσεως Ναυτικών Πρακτόρων και Υπαλλήλων (ΤΑΝΠΥ) με την επιγραφή της GreekLine. Εντύπωση προκαλούν επίσης τα υπό κατασκευή κτίρια, δείγμα της μεγάλης ανάπτυξης που καταγράφηκε στον Πειραιά εκείνη την περίοδο.
Το νέο απόκτημα της Ηπειρωτικής έμελλε να πραγματοποιήσει μια ποικιλία δρομολογίων. Πιο συγκεκριμένα, από τις 6 Μαΐου μέχρι τις 21 Οκτωβρίου, το «Neptune» θα αναχωρούσε κάθε Σάββατο για Ύδρα-Αλικαρνασσό, το πρωί της Κυριακής θα κατέπλεε στη Ρόδο, ενώ τη Δευτέρα θα προσέγγιζε το Ηράκλειο Κρήτης. Εκεί οι επιβάτες της κρουαζιέρας θα είχαν την ευκαιρία να επισκεφθούν τον αρχαιολογικό χώρο της μινωικής Κνωσού, ενώ το απόγευμα της ίδιας ημέρας το πλοίο θα έπλεε προς Σαντορίνη. Η επιστροφή στον λιμένα του Πειραιά θα γινόταν το μεσημέρι της Τρίτης. Ακολούθως, το «Neptune» είχε προγραμματισμένες τετραήμερες κρουαζιέρες για Μύκονο, Σμύρνη (με προαιρετικές εκδρομές στην Έφεσο ή στην Πέργαμο), Κωνσταντινούπολη, Άγιον Όρος και Σκόπελο.
Το «Neptune» θα παρέμενε σε υπηρεσία μέχρι και το τέλος του 20ού αιώνα. Το 2001 πωλήθηκε προς διάλυση, έχοντας καταγράψει τη δική του ιστορία στον κλάδο της κρουαζιέρας για την Ηπειρωτική Ατμοπλοΐα.
Μπορείτε να διαβάσετε το αφιέρωμα των Ναυτικών Χρονικών στο «Neptune» εδώ.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Οι αρχές του Περού ανακοίνωσαν χθες Σάββατο πως έκλεισαν 91 από τα 121 λιμάνια της χώρας και περιόρισαν την πρόσβαση στις παραλίες, εξαιτίας φουσκοθαλασσιάς…
Οι ρωσικές αρχές χαρακτηρίζουν κρίσιμη την κατάσταση που έχει προκληθεί από την πετρελαιοκηλίδα μετά την βύθιση των δύο ρωσικών τάνκερ στα μέσα Δεκεμβρίου στην…
Ο Ρώσος πρόεδρος Βλαντίμιρ Πούτιν ζήτησε συγγνώμη από τον Ιλχάμ Αλίεφ, τον πρόεδρο του Αζερμπαϊτζάν, για το «τραγικό περιστατικό» στον ρωσικό εναέριο χώρο που…
Συνεχίσθηκαν σήμερα τα προβλήματα στην λειτουργία πολλών μεγάλων βρετανικών αεροδρομίων εξαιτίας της ομίχλης, ανακοίνωσε η βρετανική υπηρεσία ελέγχου εναέριας κυκλοφορίας (NATS). Οι προσωρινοί περιορισμοί…
Με επιτυχία αναχώρησε το πρώτο φορτίο LNG από τον τερματικό Plaquemines της Venture Global στη Λουιζιάνα με προορισμό τη Γερμανία. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με δημοσίευμα…
Παρότι το πέρας του έτους βρίσκεται κοντά, η δραστηριότητα των Ελλήνων πλοιοκτητών στις παραγγελίες πλοίων παραμένει έντονη. Τελευταία εξέλιξη στο συγκεκριμένο μέτωπο, βάσει της…
Τα Χριστούγεννα και η Πρωτοχρονιά αποτελούν ημέρες με ιδιαίτερη σημειολογία για τους ναυτικούς και τις οικογένειές τους. Παραδοσιακά οι γιορτινές αυτές ημέρες είναι συνδεδεμένες…
Πρωτογενές πλεόνασμα ύψους 12,011 δισ. ευρώ καταγράφηκε στον προϋπολογισμό το 11μηνο φέτος, έναντι στόχου για πρωτογενές πλεόνασμα 9,912 δισ. ευρώ και πρωτογενούς πλεονάσματος 5,826…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ