
Στο τεύχος της 15ης Μαΐου 1972, τα Ναυτικά Χρονικά πραγματοποίησαν αφιέρωμα στο κρουαζιερόπλοιο «Neptune», το νέο, εκείνη την εποχή, απόκτημα της Ηπειρωτικής Ατμοπλοΐας του Αναστασίου Ποταμιάνου.
Έναν χρόνο νωρίτερα, το 1971, η Ηπειρωτική Ατμοπλοΐα είχε προβεί στην αγορά του νορβηγικού «Meteor», κατασκευής του 1955, προχωρώντας σε μετονομασία του πλοίου αλλά και σε εκτεταμένες εργασίες για τη μετασκευή και τον εκσυγχρονισμό του. Μετά τις εν λόγω μετασκευές, το «Ποσειδών», όπως αποκλήθηκε ελληνιστί από το περιοδικό, ξεκίνησε τα «τουριστικά» δρομολόγιά του τον Απρίλιο του 1972.
Η έναρξη δρομολογίων του «Neptune» συνοδεύτηκε από μια δεξίωση της πλοιοκτήτριας εταιρείας στον Πειραιά. Με αφορμή αυτόν τον εορτασμό, τα Ναυτικά Χρονικά παρουσίασαν το ιστορικό αλλά και τα ειδικά χαρακτηριστικά του κρουαζιερόπλοιου στο ελληνικό αναγνωστικό κοινό.
Όπως αναφέρθηκε παραπάνω, το «Neptune» δέχτηκε εκτεταμένες μετασκευές για τον εκσυγχρονισμό και την πλήρη συμμόρφωσή του με τους κανονισμούς ασφαλείας της εποχής. Ιδιαίτερα για την πυρασφάλεια του πλοίου, η πλοιοκτήτρια εταιρεία έδωσε ειδικό βάρος, ώστε το νέο της απόκτημα να ανταποκρίνεται πλήρως σε όλες τις διατάξεις της SOLAS 1960 αλλά και στις συστάσεις του τότε Διεθνούς Ναυτιλιακού Συμβουλευτικού Οργανισμού (IMCO1966). Αξίζει να σημειωθεί ότι το συνολικό κόστος αυτών των εργασιών ανήλθε σε 1,5 εκατ. δολάρια.
Το «Neptune»των 4.500 dwt χαρακτηρίστηκε από το περιοδικό ως «πολυτελέστατον», διαθέτοντας 92 καμπίνες με ιδιωτικό λουτρό, πλούσια επίπλωση, τηλέφωνα, ατομικό ραδιόφωνο και κλιματισμό. Σε όλους τους κοινόχρηστους χώρους είχαν τοποθετηθεί δέκτες τηλεοράσεως, ενώ στο άνω κατάστρωμα υπήρχε κολυμβητική πισίνα. Την ίδια στιγμή, στο πλοίο υπήρχαν χώροι ντισκοτέκ και «νάιτ κλαμπ», απηχώντας τις τάσεις διασκέδασης της εποχής.
Το «Neptune» προστέθηκε στον στόλο κρουαζιερόπλοιων της Ηπειρωτικής μετά τα «Αργοναύτης», «Ιάσων», «Απόλλων 11», «Ζευς», «Σεμίραμις», «Οδυσσεύς» και «Πήγασος».
Λόγω του μικρού του μεγέθους, το «Neptune» είχε τη δυνατότητα να προσεγγίσει σε περιοχές όπου δεν μπορούσαν να πλησιάσουν μεγαλύτερα κρουαζιερόπλοια, αποκτώντας ένα πλεονέκτημα έναντι του ανταγωνισμού.
Το αφιέρωμα των Ναυτικών Χρονικών συνοδεύτηκε από φωτογραφία του «Neptune» ελλιμενισμένου στον Πειραιά. Άξια προσοχής είναι τα κτίρια της Ακτής Μιαούλη στο βάθος της φωτογραφίας, όπως το Ναυτιλιακό Μέγαρο Λεμού και το Μέγαρον Ταμείου Ασφαλίσεως Ναυτικών Πρακτόρων και Υπαλλήλων (ΤΑΝΠΥ) με την επιγραφή της GreekLine. Εντύπωση προκαλούν επίσης τα υπό κατασκευή κτίρια, δείγμα της μεγάλης ανάπτυξης που καταγράφηκε στον Πειραιά εκείνη την περίοδο.
Το νέο απόκτημα της Ηπειρωτικής έμελλε να πραγματοποιήσει μια ποικιλία δρομολογίων. Πιο συγκεκριμένα, από τις 6 Μαΐου μέχρι τις 21 Οκτωβρίου, το «Neptune» θα αναχωρούσε κάθε Σάββατο για Ύδρα-Αλικαρνασσό, το πρωί της Κυριακής θα κατέπλεε στη Ρόδο, ενώ τη Δευτέρα θα προσέγγιζε το Ηράκλειο Κρήτης. Εκεί οι επιβάτες της κρουαζιέρας θα είχαν την ευκαιρία να επισκεφθούν τον αρχαιολογικό χώρο της μινωικής Κνωσού, ενώ το απόγευμα της ίδιας ημέρας το πλοίο θα έπλεε προς Σαντορίνη. Η επιστροφή στον λιμένα του Πειραιά θα γινόταν το μεσημέρι της Τρίτης. Ακολούθως, το «Neptune» είχε προγραμματισμένες τετραήμερες κρουαζιέρες για Μύκονο, Σμύρνη (με προαιρετικές εκδρομές στην Έφεσο ή στην Πέργαμο), Κωνσταντινούπολη, Άγιον Όρος και Σκόπελο.
Το «Neptune» θα παρέμενε σε υπηρεσία μέχρι και το τέλος του 20ού αιώνα. Το 2001 πωλήθηκε προς διάλυση, έχοντας καταγράψει τη δική του ιστορία στον κλάδο της κρουαζιέρας για την Ηπειρωτική Ατμοπλοΐα.
Μπορείτε να διαβάσετε το αφιέρωμα των Ναυτικών Χρονικών στο «Neptune» εδώ.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ως διεθνές group εξειδικευμένων εταιρειών βαρέων μεταφορών, το φάσμα των φορτίων έργου που διαχειρίζονται τα μέλη του The Heavy Lift Group (THLG) είναι ευρύ.…
Με απόφαση του ΚΥΣΕΑ, o Αντιναύαρχος Τρύφωνας Κοντιζάς αναλαμβάνει την αρχηγία του Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ., διαδεχόμενος τον Αντιναύαρχο Λ.Σ. Γεώργιο Αλεξανδράκη, ο οποίος τέθηκε σε αποστρατεία.…
Με θέμα «Χωροταξικός Σχεδιασμός Δικτύου Τουριστικών Λιμένων στην Ελλάδα» πραγματοποιήθηκε την Δευτέρα, 31 Μαρτίου 2025, η ενημερωτική Ημερίδα της Ένωσης Μαρινών Ελλάδος (Ε.ΜΑ.Ε.). Κατά…
Εικοσιτετράωρη γενική απεργία στο δημόσιο και ιδιωτικό τομέα πραγματοποιείται σήμερα στο Βέλγιο, με βασικό αίτημα την κατάργηση των μεταρρυθμιστικών σχεδίων του νέου πρωθυπουργού, του…
Εν μέσω μιας περιόδου συθέμελων αλλαγών και γεωπολιτικής αστάθειας, η ασφάλεια των θαλάσσιων μεταφορών παραμένει κυρίαρχη προτεραιότητα για τη ναυτιλία. Στο πλαίσιο αυτό, BIMCO,…
Η πράσινη αμμωνία προέρχεται από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας και ως εκ τούτου η χρήση της είτε ως καυσίμου είτε ως πρώτης ύλης σε βιομηχανικούς…
Απέναντι στη δασμολογική επίθεση των ΗΠΑ, η Ιαπωνία, η Νότια Κορέα και η Κίνα ανακοίνωσαν ότι θέλουν να ενισχύσουν τη συνεργασία τους προκειμένου να…
Η τεχνολογία αιολικής πρόωσης (WAPS) της OceanWings φέρνει, με τη σειρά της, τον άνεμο στο προσκήνιο της ναυτιλιακής καινοτομίας. Βασισμένο σε κατακόρυφα, περιστρεφόμενα και…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ