Η ευρεία υιοθέτηση της αμμωνίας ως μελλοντικού καυσίμου της ναυτιλίας παρουσιάζει τεχνικές προκλήσεις, λόγω της εγγενούς τοξικότητάς της, που απαιτεί μέτρα ασφαλείας και ειδικό εξοπλισμό διαχείρισης. Ωστόσο, η αμμωνία παραμένει μια ελκυστική λύση για την αποανθρακοποίηση της ναυτιλίας χάρη στις μηδενικές εκπομπές άνθρακα κατά την καύση της. Στο πλαίσιο αυτό, ο Lloyd’s Register (LR) και η Hyundai Heavy Industries (HHI) ανακοίνωσαν την υπογραφή Έγκρισης επί της Αρχής (AiP) για ένα νέο πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων διπλού καυσίμου με αμμωνία.
Μέσω του κοινού αναπτυξιακού έργου (JDP), το πλοίο, μεταφορικής ικανότητας 15.300 TEUs, είναι ειδικά σχεδιασμένο για να χρησιμοποιεί την αμμωνία ως καύσιμο. Σύμφωνα με το σχέδιο της HHI, το πλοίο μήκους 365 μ. θα διαθέτει έναν μοναδικό σχεδιασμό δύο προπελών με δύο κινητήρες μικρής διαμέτρου. Οι δεξαμενές αποθήκευσης της αμμωνίας τοποθετούνται μπροστά από το μηχανοστάσιο, σε σημαντική απόσταση από τον χώρο του πληρώματος. Το γεγονός αυτό ενισχύει την ασφάλεια του πληρώματος κατά τη διαδικασία τροφοδοσίας του καυσίμου. Το νέο αυτό σχέδιο αποτελεί το πρώτο που ενσωματώνει κινητήρες διπλού καυσίμου με αμμωνία για υπερμεγέθη πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων (ULCS). Να σημειωθεί πως επί του παρόντος δεν υπάρχουν μεγάλοι κινητήρες διπλού καυσίμου με αμμωνία που να είναι διαθέσιμοι για τέτοιου είδους εφαρμογές.
Ένα από τα βασικά σημεία του έργου είναι η εκτεταμένη ανάλυση της ασφάλειας. Αυτή περιλαμβάνει την κατασκευή δεξαμενών καυσίμου από χάλυβα ανθεκτικό σε χαμηλές θερμοκρασίες για αυξημένη αντοχή και ασφάλεια. Επιπλέον εξετάζεται η ανθεκτικότητα της δομής του πλοίου έναντι φορτίων ταλάντωσης. Το σύστημα τροφοδοσίας αερίου θα εξεταστεί με προσοχή, ώστε να διασφαλιστεί η ασφαλής λειτουργία του με την αμμωνία.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η 32η ετήσια τελετή απονομής των βραβείων AMVER, που διοργανώνεται παραδοσιακά από το Propeller Club Πειραιά, σε συνεργασία με την Πρεσβεία των ΗΠΑ στην…
Στη δίνη της κλιματικής αλλαγής βρίσκεται η παραγωγή ζάχαρης της Ινδίας, καθώς τα ακραία καιρικά φαινόμενα αναγκάζουν τους παραγωγούς να αναθεωρήσουν προς τα κάτω…
Σε συνεργασία με το Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, το Ίδρυμα Ωνάση σχεδιάζει να μετατρέψει 22 δημόσια γυμνάσια και λύκεια σε Δημόσια Ωνάσεια σχολεία (11 Γυμνάσια…
Η μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση συνεχίζει να προχωρά με ταχείς ρυθμούς παγκοσμίως, με το 2024 να χαρακτηρίζεται δημιουργικό έτος στον τομέα των πωλήσεων, καθώς φέτος…
Το ρωσικό φορτηγό πλοίο «Ursa Major» βυθίστηκε στα διεθνή ύδατα της Μεσογείου, μεταξύ της Ισπανίας και της Αλγερίας με δύο μέλη του πληρώματός του…
Tα 21 δισ. ευρώ προσέγγισαν τα έσοδα από τον τουρισμό στο δεκάμηνο Ιανουαρίου – Οκτωβρίου, φέτος. Σύμφωνα με τα στοιχεία της Τραπέζης της Ελλάδος, οι…
Εν μέσω πολιτικών, οικονομικών και γεωπολιτικών ανακατατάξεων, που αναμένεται να συνοδεύσουν την επιστροφή του Ντόναλντ Τραμπ στον Λευκό Οίκο, ο ενεργειακός τομέας της Κίνας…
To μπαράζ παραγγελιών συνεχίζει η Cosco Shipping Bulk, ο βραχίονας διαχείρισης bulk carriers του κινεζικού conglomerate China Cosco Shipping Corp. Ειδικότερα, η εταιρεία συνήψε…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ