Η ευρεία υιοθέτηση της αμμωνίας ως μελλοντικού καυσίμου της ναυτιλίας παρουσιάζει τεχνικές προκλήσεις, λόγω της εγγενούς τοξικότητάς της, που απαιτεί μέτρα ασφαλείας και ειδικό εξοπλισμό διαχείρισης. Ωστόσο, η αμμωνία παραμένει μια ελκυστική λύση για την αποανθρακοποίηση της ναυτιλίας χάρη στις μηδενικές εκπομπές άνθρακα κατά την καύση της. Στο πλαίσιο αυτό, ο Lloyd’s Register (LR) και η Hyundai Heavy Industries (HHI) ανακοίνωσαν την υπογραφή Έγκρισης επί της Αρχής (AiP) για ένα νέο πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων διπλού καυσίμου με αμμωνία.
Μέσω του κοινού αναπτυξιακού έργου (JDP), το πλοίο, μεταφορικής ικανότητας 15.300 TEUs, είναι ειδικά σχεδιασμένο για να χρησιμοποιεί την αμμωνία ως καύσιμο. Σύμφωνα με το σχέδιο της HHI, το πλοίο μήκους 365 μ. θα διαθέτει έναν μοναδικό σχεδιασμό δύο προπελών με δύο κινητήρες μικρής διαμέτρου. Οι δεξαμενές αποθήκευσης της αμμωνίας τοποθετούνται μπροστά από το μηχανοστάσιο, σε σημαντική απόσταση από τον χώρο του πληρώματος. Το γεγονός αυτό ενισχύει την ασφάλεια του πληρώματος κατά τη διαδικασία τροφοδοσίας του καυσίμου. Το νέο αυτό σχέδιο αποτελεί το πρώτο που ενσωματώνει κινητήρες διπλού καυσίμου με αμμωνία για υπερμεγέθη πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων (ULCS). Να σημειωθεί πως επί του παρόντος δεν υπάρχουν μεγάλοι κινητήρες διπλού καυσίμου με αμμωνία που να είναι διαθέσιμοι για τέτοιου είδους εφαρμογές.
Ένα από τα βασικά σημεία του έργου είναι η εκτεταμένη ανάλυση της ασφάλειας. Αυτή περιλαμβάνει την κατασκευή δεξαμενών καυσίμου από χάλυβα ανθεκτικό σε χαμηλές θερμοκρασίες για αυξημένη αντοχή και ασφάλεια. Επιπλέον εξετάζεται η ανθεκτικότητα της δομής του πλοίου έναντι φορτίων ταλάντωσης. Το σύστημα τροφοδοσίας αερίου θα εξεταστεί με προσοχή, ώστε να διασφαλιστεί η ασφαλής λειτουργία του με την αμμωνία.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Καθώς η Κίνα επιδιώκει να αυξήσει τις εξαγωγές της εκτός των ΗΠΑ, σημαντικές μεταβολές παρατηρούνται στο παγκόσμιο εμπόριο με την αναδιαμόρφωση των routes και…
«Χρόνια Πολλά στη Νάξο η οποία γιορτάζει σήμερα και είναι μεγάλη η χαρά και ευτυχής η συγκυρία που βρισκόμαστε σε αυτό το τόσο όμορφο…
Η δραστηριότητα στην αγορά διαλύσεων έχει διαμορφωθεί σε χαμηλά επίπεδα το 2024, εξέλιξη που φέρεται να αποδίδεται μεταξύ άλλων στην αποδυναμωμένη ζήτηση χάλυβα, η…
Oι T-Ports και Narungga Nation Aboriginal Corp. εγκαινίασαν πρόσφατα ένα νέο λιμάνι στη Νότια Αυστραλία, με εξαγωγική δυναμικότητα 500.000 τόνων σιτηρών ετησίως. Η T-Ports…
Η στρατηγική σημασία των μικροκυκλωμάτων στο μέλλον της παγκόσμιας οικονομίας είναι εμφανής και αντανακλάται από τις αποφάσεις που λαμβάνουν οι κυβερνήσεις διεθνώς. Στο πλαίσιο…
H νέα κυβέρνηση της Σρι Λάνκα διαμήνυσε ότι θα ξανανοίξει την έρευνα για την πυρκαγιά στο «X-Press Pearl», που οδήγησε στη βύθισή του και…
Την πιθανότητα να επιβραδυνθεί η ανάπτυξη των πράσινων ναυτιλιακών διαδρόμων στο μέλλον αναδεικνύει ετήσια έκθεση των Getting to Zero Coalition και Global Maritime Forum.…
Κατηγορίες απαγγέλθηκαν από αμερικανούς εισαγγελείς σε βάρος του ινδού δισεκατομμυριούχου Γκόταμ Αντάνι για το φερόμενο ρόλο του σε υπόθεση δωροδοκίας 265 εκατομμυρίων δολαρίων, βυθίζοντας…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ