Η ευρεία υιοθέτηση της αμμωνίας ως μελλοντικού καυσίμου της ναυτιλίας παρουσιάζει τεχνικές προκλήσεις, λόγω της εγγενούς τοξικότητάς της, που απαιτεί μέτρα ασφαλείας και ειδικό εξοπλισμό διαχείρισης. Ωστόσο, η αμμωνία παραμένει μια ελκυστική λύση για την αποανθρακοποίηση της ναυτιλίας χάρη στις μηδενικές εκπομπές άνθρακα κατά την καύση της. Στο πλαίσιο αυτό, ο Lloyd’s Register (LR) και η Hyundai Heavy Industries (HHI) ανακοίνωσαν την υπογραφή Έγκρισης επί της Αρχής (AiP) για ένα νέο πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων διπλού καυσίμου με αμμωνία.
Μέσω του κοινού αναπτυξιακού έργου (JDP), το πλοίο, μεταφορικής ικανότητας 15.300 TEUs, είναι ειδικά σχεδιασμένο για να χρησιμοποιεί την αμμωνία ως καύσιμο. Σύμφωνα με το σχέδιο της HHI, το πλοίο μήκους 365 μ. θα διαθέτει έναν μοναδικό σχεδιασμό δύο προπελών με δύο κινητήρες μικρής διαμέτρου. Οι δεξαμενές αποθήκευσης της αμμωνίας τοποθετούνται μπροστά από το μηχανοστάσιο, σε σημαντική απόσταση από τον χώρο του πληρώματος. Το γεγονός αυτό ενισχύει την ασφάλεια του πληρώματος κατά τη διαδικασία τροφοδοσίας του καυσίμου. Το νέο αυτό σχέδιο αποτελεί το πρώτο που ενσωματώνει κινητήρες διπλού καυσίμου με αμμωνία για υπερμεγέθη πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων (ULCS). Να σημειωθεί πως επί του παρόντος δεν υπάρχουν μεγάλοι κινητήρες διπλού καυσίμου με αμμωνία που να είναι διαθέσιμοι για τέτοιου είδους εφαρμογές.
Ένα από τα βασικά σημεία του έργου είναι η εκτεταμένη ανάλυση της ασφάλειας. Αυτή περιλαμβάνει την κατασκευή δεξαμενών καυσίμου από χάλυβα ανθεκτικό σε χαμηλές θερμοκρασίες για αυξημένη αντοχή και ασφάλεια. Επιπλέον εξετάζεται η ανθεκτικότητα της δομής του πλοίου έναντι φορτίων ταλάντωσης. Το σύστημα τροφοδοσίας αερίου θα εξεταστεί με προσοχή, ώστε να διασφαλιστεί η ασφαλής λειτουργία του με την αμμωνία.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σε εξέλιξη βρίσκεται η επ’ αόριστον απεργία των εργαζομένων στον λιμένα του Μόντρεαλ, η οποία ξεκίνησε τις πρωινές ώρες της Πέμπτης 31 Οκτωβρίου. Συγκεκριμένα,…
Την πτωτική πορεία της ευρωπαϊκής ζήτησης ντίζελ πιθανότατα θα ανατρέψει το γεγονός ότι η Μεσόγειος Θάλασσα θα γίνει ECA από τον Μάιο του 2025,…
Αντιμέτωπη με τις παράπλευρες απώλειες των κυρώσεων της Δύσης κατά της Ρωσίας βρίσκεται η TotalEnergies, η οποία βλέπει σημαντικά κεφάλαια να εγκλωβίζονται στη Ρωσία.…
Η αιολική πρόωση κάνει ακόμα ένα βήμα στη ναυτιλία, με την εγκατάσταση κυλίνδρων αναρρόφησης eSAILs σε πλοία τύπου tanker/bulker της Klaveness Combination Carriers ASA…
Ο υποψήφιος των Ρεπουμπλικάνων, στις επερχόμενες εκλογές της 5ης Νοεμβρίου, Ντόναλντ Τραμπ έχει διαμηνύσει πληθώρα δασμών εφόσον εκλεγεί. Παρότι ο πρώην πρόεδρος υπογραμμίζει ότι…
Σε ασφυκτικό κλοιό για τα πλοία που μεταφέρουν ρωσικό LNG εξελίσσονται σταδιακά οι ολοένα και αυστηρότερες δυτικές κυρώσεις. Το τελευταίο διάστημα παρατηρείται η συγκέντρωση…
Παρά τις συνεχιζόμενες επιθέσεις των ανταρτών Χούθι της Υεμένης, οι ποσότητες πετρελαίου που διέρχονται από τα Στενά των Δακρύων σημειώνουν άνοδο, εξέλιξη που αποδίδεται…
Τα βιώσιμα αεροπορικά καύσιμα (SAF) είναι ζωτικής σημασίας για την ενεργειακή μετάβαση των αερομεταφορών, ωστόσο η παραγωγή τους αντιπροσωπεύει λιγότερο από το 1% των…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ