Ο υποψήφιος των Ρεπουμπλικάνων, στις επερχόμενες εκλογές της 5ης Νοεμβρίου, Ντόναλντ Τραμπ έχει διαμηνύσει πληθώρα δασμών εφόσον εκλεγεί. Παρότι ο πρώην πρόεδρος υπογραμμίζει ότι στο στόχαστρο θα βρεθούν κυρίως η Κίνα αλλά και η Ευρώπη, η στρατηγική που θα χαράξει, εφόσον εκλεγεί, από την 1η Ιανουαρίου του 2025 ενδέχεται να πλήξει και τους Αμερικανούς εξαγωγείς LNG.
Ειδικότερα, δημοσίευμα του Reuters σημειώνει ότι οι ΗΠΑ έχουν καταστεί ο μεγαλύτερος εξαγωγέας LNG παγκοσμίως, με δισεκατομμύρια έσοδα ετησίως. Το 2024, οι εξαγωγές διαμορφώνονται κατά μέσο όρο στα 12,1 δισ. κ.μ. ημερησίως. Η σημαντική άνοδος που καταγράφεται τα τελευταία έτη θα μπορούσε να είναι ακόμα πιο έντονη, εφόσον η κυβέρνηση Μπάιντεν δεν είχε βάλει πάγο σε νέες άδειες.
Ο Ντόναλντ Τραμπ υπόσχεται να εγκρίνει νέες άδειες, ωθώντας την επιτάχυνση περαιτέρω εξαγωγών LNG. Όμως, την ίδια ώρα υπόσχεται δασμούς 60% στις κινεζικές εισαγωγές, τους οποίους η Κίνα δύσκολα θα αγνοήσει.
Το 2023, το 4% των συνολικών εξαγωγών LNG των ΗΠΑ κατευθύνθηκαν προς την Κίνα, ενώ κινεζικές εταιρείες έχουν υπογράψει συμβόλαια για εισαγωγές 28 εκατ. τόνων LNG ετησίως τα επόμενα έτη. Το κατά πόσο οι δυνητικές κινήσεις Τραμπ θα εντείνουν τους πολιτικούς τριγμούς με το Πεκίνο, διακινδυνεύοντας τις συμφωνίες που έχουν υπογραφεί, μέλλει να φανεί.
Πάντως, το 2018 η Κίνα προχώρησε σε πάγωμα των εισαγωγών αμερικανικού LNG για 12 μήνες μετά από κυρώσεις που είχε επιβάλει η κυβέρνηση Τραμπ.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σε εξέλιξη βρίσκεται η επ’ αόριστον απεργία των εργαζομένων στον λιμένα του Μόντρεαλ, η οποία ξεκίνησε τις πρωινές ώρες της Πέμπτης 31 Οκτωβρίου. Συγκεκριμένα,…
Την πτωτική πορεία της ευρωπαϊκής ζήτησης ντίζελ πιθανότατα θα ανατρέψει το γεγονός ότι η Μεσόγειος Θάλασσα θα γίνει ECA από τον Μάιο του 2025,…
Η ευρεία υιοθέτηση της αμμωνίας ως μελλοντικού καυσίμου της ναυτιλίας παρουσιάζει τεχνικές προκλήσεις, λόγω της εγγενούς τοξικότητάς της, που απαιτεί μέτρα ασφαλείας και ειδικό…
Αντιμέτωπη με τις παράπλευρες απώλειες των κυρώσεων της Δύσης κατά της Ρωσίας βρίσκεται η TotalEnergies, η οποία βλέπει σημαντικά κεφάλαια να εγκλωβίζονται στη Ρωσία.…
Η αιολική πρόωση κάνει ακόμα ένα βήμα στη ναυτιλία, με την εγκατάσταση κυλίνδρων αναρρόφησης eSAILs σε πλοία τύπου tanker/bulker της Klaveness Combination Carriers ASA…
Σε ασφυκτικό κλοιό για τα πλοία που μεταφέρουν ρωσικό LNG εξελίσσονται σταδιακά οι ολοένα και αυστηρότερες δυτικές κυρώσεις. Το τελευταίο διάστημα παρατηρείται η συγκέντρωση…
Οι ναύλοι των containerships «έσπασαν» ένα σερί διαδοχικών πτώσεων, που είχε ξεκινήσει τον περασμένο Αύγουστο, την εβδομάδα με πέρας την Τετάρτη 31 Οκτωβρίου, με…
Παρά τις συνεχιζόμενες επιθέσεις των ανταρτών Χούθι της Υεμένης, οι ποσότητες πετρελαίου που διέρχονται από τα Στενά των Δακρύων σημειώνουν άνοδο, εξέλιξη που αποδίδεται…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ