Ιδιαίτερα υψηλό παραμένει το ενδιαφέρον για αγορές second-hand bulk carriers το 2024, με τη δραστηριότητα να διαμορφώνεται στα υψηλότερα ιστορικά επίπεδα με εξαίρεση το 2021.
Ειδικότερα, βάσει έκθεσης της ναυλομεσιτικής Intermodal, την περίοδο Ιανουαρίου-Οκτωβρίου 2024 έλαβαν χώρα αγοραπωλησίες για 605 bulk carriers χωρητικότητας μεγαλύτερης των 20.000 dwt, δηλαδή 46 περισσότερα έναντι της αντίστοιχης περιόδου του 2023. Το 2021, η δραστηριότητα είχε καταγράψει ρεκόρ, καθώς τη συγκεκριμένη περίοδο είχαν πωληθεί στη δευτερογενή αγορά 754 bulk carriers.
Το ενδιαφέρον φέτος είναι εστιασμένο στα πλοία που είναι εξοπλισμένα με γερανούς φόρτωσης/εκφόρτωσης εμπορευμάτων. Πιο συγκεκριμένα, βάσει της Intermodal, έχουν λάβει χώρα πωλήσεις 208 Ultramaxes/Supramaxes και 158 Handysizes. Αυτό δεν συνεπάγεται ότι δεν υπήρξε ενδιαφέρον και για τα μεγάλα μεγέθη. Τουναντίον, φέτος έχουν λάβει χώρα αγορές 109 Capesizes στη δευτερογενή αγορά.
Από την άλλη, η δραστηριότητα στη second-hand αγορά των tankers είναι η χαμηλότερη των τελευταίων πέντε ετών. Βάσει της Intermodal, τους πρώτους 10 μήνες του έτους έλαβαν χώρα πωλήσεις 268 tankers, δηλαδή 172 λιγότερων από ό,τι την αντίστοιχη περίοδο πέρυσι.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Τη Δευτέρα 25 Νοεμβρίου έλαβαν χώρα οι αρχαιρεσίες της Ελληνικής Ένωσης Ναυτιλιακών Δικηγόρων (ΕΕΝΔ), με το νέο Διοικητικό Συμβούλιο να διαμορφώνεται ως εξής: Πρόεδρος:…
Δύο κορυφαίες εταιρείες αυτοματισμού, η CMA D. ARGOUDELIS & CO S.A. και η I.A.S. L.I. SKOURGIALOS L.P., με ενθουσιασμό ανακοινώνουν μια νέα συνεργασία που…
Η Attica Bank-Παγκρήτια Τράπεζα προχώρησε στην πρώτη της ναυτιλιακή χρηματοδότηση συνδεδεμένη με βιώσιμα κριτήρια προς τη ναυτιλιακή εταιρεία Stem Shipping Co S.A. Η χρηματοδότηση…
Ορόσημο στη στρατηγική της QatarEnergy να επεκταθεί στον κλάδο της παραγωγής καθαρής ενέργειας αποτελεί η έναρξη της κατασκευής μιας καινοτόμου μονάδας παραγωγής μπλε αμμωνίας.…
Όταν ο συνδυασμός υβριδικών συστημάτων κίνησης, μπαταριών ιόντων λιθίου και ηλιακών πάνελ ενσωματώνεται σε έναν πρωτοποριακό σχεδιασμό, δεν προσφέρονται μόνο περιβαλλοντικά οφέλη, αλλά και…
Δίχως σταματημό συνεχίζονται οι παραγγελίες για πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, παρά τις εκτιμήσεις περί περαιτέρω αποδυνάμωσης των ναύλων το 2025, ελέω της βροχής νεότευκτων πλοίων…
Σε πόλο έλξης για τους ενεργειακούς κολοσσούς εξελίσσεται η δυτική ακτή της Νότιας Αφρικής, η οποία αποτελεί μια πολλά υποσχόμενη θαλάσσια περιοχή για την…
Οι Eni και MSC ενώνουν τις δυνάμεις τους επεκτείνοντας την ήδη υπάρχουσα συνεργασία τους τόσο γεωγραφικά όσο και στους τομείς της βιωσιμότητας και της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ