Την εκπόνηση τριών «Mini Master Plan» για τους περιφερειακούς λιμένες των Οινουσσών, των Ψαρών και των Μεστών, ανακοίνωσε πρόσφατα ο πρόεδρος του Διαδημοτικού Λιμενικού Ταμείου Χίου, Παντελής Λεγάτος, υπογραμμίζοντας ότι αυτό αποτελεί απαραίτητη προϋπόθεση για την υλοποίηση οποιουδήποτε αναπτυξιακού έργου στις λιμενικές υποδομές των περιοχών αυτών.
Συγκεκριμένα, την Τετάρτη 30 Οκτωβρίου υπεγράφη η σύμβαση για την ανάθεση της υλοποίησης των «Mini Master Plan» σε εξειδικευμένη εταιρεία, γεγονός που σηματοδοτεί μία σημαντική εξέλιξη για την μελλοντική ανάπτυξη των λιμανιών αυτών.
Ο κ. Λεγάτος εξήγησε πως τα εν λόγω Master Plan αποτελούν ένα βασικό εργαλείο για τη μελλοντική λειτουργία των περιφερειακών λιμένων και διασφαλίζουν τη δυνατότητα προγραμματισμού και εκτέλεσης έργων, καθώς χωρίς αυτά δεν επιτρέπεται η πραγματοποίηση καμίας παρέμβασης. Συγκεκριμένα, ο ίδιος υπογράμμισε ότι μέσω των Master Plan ανοίγει ο δρόμος για την υλοποίηση έργων στους λιμένες των Οινουσσών και των Μεστών, ενώ παράλληλα εξασφαλίζεται ο σωστός σχεδιασμός και για τυχόν απαραίτητες παρεμβάσεις στο λιμάνι των Ψαρών.
Τα «Mini Master Plan» θα αποτελέσουν αναπόσπαστο μέρος του ευρύτερου σχεδιασμού των λιμενικών υποδομών, προβλέποντας τις πιθανές χρήσεις γης και θάλασσας ανάλογα με τις ανάγκες της κάθε περιοχής. Στόχος είναι να δημιουργηθεί ένας σαφής χάρτης χρήσεων, ο οποίος θα επιτρέπει την προσαρμογή των λιμενικών εγκαταστάσεων είτε για ανάγκες ακτοπλοΐας, είτε για τουριστική και αλιευτική χρήση, συμβάλλοντας στη συνολική ανάπτυξη των τοπικών κοινωνιών και οικονομίας.
Η πρωτοβουλία αυτή καθίσταται ακόμα πιο κρίσιμη εν όψει των νομοθετικών εξελίξεων που θα απαιτούν από το 2025 και έπειτα όλα τα λιμάνια να διαθέτουν εγκεκριμένο Master Plan, ως προϋπόθεση για την υλοποίηση οποιουδήποτε τεχνικού έργου.
Πηγή: politischios.gr
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ολοένα κεντρικότερος καθίσταται ο ρόλος των πλοίων εναλλακτικών καυσίμων στη ναυτιλία, με το 2024 να μην αποτελεί εξαίρεση. Στο πλαίσιο αυτό, οι παραλαβές του…
Αξιοσημείωτη ανθεκτικότητα εν μέσω σημαντικών προκλήσεων επέδειξε ο κλάδος των bulk carriers πέρυσι, σύμφωνα με όσα ανέφερε στο εορταστικό μήνυμα ο νέος πρόεδρος της…
Κατά τη διάρκεια του 20ού αιώνα, και κυρίως στις δεκαετίες που ακολούθησαν τη λήξη του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου, η ναυτιλιακή βιομηχανία βίωσε μια σειρά…
Φινλανδικό δικαστήριο απέρριψε σήμερα Παρασκευή 3 Ιανουαρίου το αίτημα για την απελευθέρωση του πετρελαιοφόρου δεξαμενοπλοίου που σύμφωνα με την αστυνομία θεωρείται ύποπτο για τις…
Στον πυρήνα των εξελίξεων της ναυπηγικής βιομηχανίας, που υπόσχονται μηδενικές εκπομπές άνθρακα, παραμένει η χρήση αμμωνίας ως καυσίμου. Η αμμωνία, σε συνδυασμό με την…
Ως «σωσίβιο» έναντι της υπερπροσφοράς μεταφορικής ικανότητας λειτούργησαν οι αναδρομολογήσεις containerships από το Ακρωτήριο της Καλής Ελπίδας το 2024, σύμφωνα με την Alphaliner. Το…
Καθώς η ζήτηση για υγροποιημένο φυσικό αέριο (LNG) αυξάνεται παγκοσμίως, τα LNG carriers αναδεικνύονται ως απόλυτα τεχνολογικά επιτεύγματα. Το νέο δεξαμενόπλοιο «Al Shelila», αποτέλεσμα…
Σε μια σημαντική συμφωνία για την καθετοποίηση των δραστηριοτήτων της προχώρησε πρόσφατα η βραζιλιάνικη πολυεθνική εταιρεία μετάλλων και εξορύξεων Vale. Σύμφωνα με ανακοίνωση της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ