Παρότι η δραστηριότητα στις παραγγελίες πλοίων εστιάστηκε πρόσφατα για ακόμα μία φορά στα containerships, οι εταιρείες ελληνικών συμφερόντων προέβησαν σε νέες επενδύσεις για την απόκτηση νεότευκτων πλοίων.
Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Xclusiv, η Horizon Tankers τοποθέτησε παραγγελία για την κατασκευή δύο δεξαμενόπλοιων χωρητικότητας 50.000 dwt. Τα εν λόγω πλοία προστίθενται στο orderbook της εταιρείας μετά την άσκηση δικαιώματος προαίρεσης που είχε με το κινεζικό ναυπηγείο Zhoushan Changhong. Καθένα εκ των πλοίων κοστίζει $45 εκατ., ενώ η παράδοσή τους αναμένεται να έχει λάβει χώρα μέχρι το β΄ εξάμηνο του 2027.
Επιπλέον, σε παραγγελία προχώρησε και η Capital Offshore, για δύο πλοία τύπου PSV (Platform Supply Vessel). Τα πλοία θα κατασκευαστούν στο ναυπηγείο Fujian Mawei, θα έχουν κόστος $43 εκατ. έκαστο και η παράδοσή τους εκτιμάται πως θα ολοκληρωθεί μεταξύ του 2026 και του 2027, βάσει των δεδομένων της Xclusiv.
Παράλληλα, βάσει δεδομένων της ναυλομεσιτικής Allied, τους τελευταίους 12 μήνες οι Έλληνες πλοιοκτήτες βρίσκονται στην κορυφή της αγοράς παραγγελιών, με 213 παραγγελίες, οι περισσότερες εκ των οποίων είναι για δεξαμενόπλοια (107) και bulk carriers (55).
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Δίχως παύση συνεχίζεται η ενίσχυση του στόλου των εταιρειών ελληνικής διαχείρισης, με την Alassia να γνωστοποιεί στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης την παραλαβή ενός νεότευκτου…
Στο 2% εκτιμάται ότι αυξήθηκε ο πληθωρισμός στην Ευρωζώνη τον Οκτώβριο σε ετήσια βάση από 1,7% τον Σεπτέμβριο, σύμφωνα με προκαταρκτικά στοιχεία (flash estimate)…
Έπειτα από εννέα συναπτά έτη σταθερά υψηλής παραγωγής σιτηρών, η Κίνα φαίνεται ότι θα καταγράψει νέο ιστορικό υψηλό το 2024. Σύμφωνα με δημοσίευμα του…
Tη συμμετοχή της στην DHT Holdings Inc. έναντι $89,1 εκατ. ανακοίνωσε η Scorpio Tankers στο πλαίσιο της δημοσιοποίησης των οικονομικών της αποτελεσμάτων για το…
Η μεγαλύτερη εισηγμένη χαλυβουργία της Κίνας, η Baoshan Iron & Steel, αναμένει ότι το Simandou project στη Γουινέα θα ολοκληρώσει την κατασκευή υποδομών και…
Τελετή ονοματοδοσίας έλαβε χώρα το Σάββατο 26 Οκτωβρίου στο Μπουσάν της Νότιας Κορέας για δύο νεότευκτα πλοία της CMA CGM. Ανάδοχος των πλοίων ήταν…
Ιδιαίτερα υψηλό παραμένει το ενδιαφέρον για αγορές second-hand bulk carriers το 2024, με τη δραστηριότητα να διαμορφώνεται στα υψηλότερα ιστορικά επίπεδα με εξαίρεση το…
Μετά την άνοδο της τιμής του πετρελαίου λόγω της ρωσικής εισβολής στην Ουκρανία και τις μαζικές πωλήσεις που πραγματοποιήθηκαν το 2022 με εντολή του…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ