Παρότι η δραστηριότητα στις παραγγελίες πλοίων εστιάστηκε πρόσφατα για ακόμα μία φορά στα containerships, οι εταιρείες ελληνικών συμφερόντων προέβησαν σε νέες επενδύσεις για την απόκτηση νεότευκτων πλοίων.
Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Xclusiv, η Horizon Tankers τοποθέτησε παραγγελία για την κατασκευή δύο δεξαμενόπλοιων χωρητικότητας 50.000 dwt. Τα εν λόγω πλοία προστίθενται στο orderbook της εταιρείας μετά την άσκηση δικαιώματος προαίρεσης που είχε με το κινεζικό ναυπηγείο Zhoushan Changhong. Καθένα εκ των πλοίων κοστίζει $45 εκατ., ενώ η παράδοσή τους αναμένεται να έχει λάβει χώρα μέχρι το β΄ εξάμηνο του 2027.
Επιπλέον, σε παραγγελία προχώρησε και η Capital Offshore, για δύο πλοία τύπου PSV (Platform Supply Vessel). Τα πλοία θα κατασκευαστούν στο ναυπηγείο Fujian Mawei, θα έχουν κόστος $43 εκατ. έκαστο και η παράδοσή τους εκτιμάται πως θα ολοκληρωθεί μεταξύ του 2026 και του 2027, βάσει των δεδομένων της Xclusiv.
Παράλληλα, βάσει δεδομένων της ναυλομεσιτικής Allied, τους τελευταίους 12 μήνες οι Έλληνες πλοιοκτήτες βρίσκονται στην κορυφή της αγοράς παραγγελιών, με 213 παραγγελίες, οι περισσότερες εκ των οποίων είναι για δεξαμενόπλοια (107) και bulk carriers (55).
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Καθώς οι κορυφαίες liner εταιρείες παγκοσμίως στρέφονται σταδιακά στην υιοθέτηση εναλλακτικών καυσίμων για την πρόωση των πλοίων τους, ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζουν οι επιλογές της…
Ένα ιστορικό γεγονός έλαβε χώρα πρόσφατα στη Διώρυγα του Σουέζ. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με ανάρτηση της Αρχής της διώρυγας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, την περασμένη…
Η νωχελικότητα στη ναυλαγορά των LPG carriers παραμένει ανυποχώρητη, με τους ναύλους να μη σημειώνουν σημαντικές μεταβολές την εβδομάδα με πέρας την Τετάρτη 20…
Μετά από μία χρονοβόρα διαδικασία αδειοδότησης για τα έργα αναβάθμισης της Μαρίνας Χίου, η εταιρεία ΜΑΡΙΝΑ ΧΙΟΥ Α.Ε ανακοίνωσε ότι την ερχόμενη Πέμπτη 28…
Οι κυβερνήσεις των Ναμίμπια και Ανγκόλας υπέγραψαν πρόσφατα συμφωνία για την κατασκευή ενός υδροηλεκτρικού εργοστασίου ισχύος 600 megawatt στον ποταμό Κουνένε, ο οποίος αποτελεί…
Στο επίκεντρο μίας ακόμα επιστημονικής μελέτης βρέθηκε το θέμα της προστασίας των φαλαινών από τα πλοία και συγκεκριμένα από την κίνησή τους στα ύδατα.…
«Η Ελλάδα και η Τουρκία, δεν είμαστε μόνο γείτονες. Είμαστε εταίροι, ιδιαίτερα στον ναυτιλιακό τομέα» δήλωσε ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Χρήστος Στυλιανίδης…
H αλλαγή σελίδας της INTERTANKO επιβεβαιώθηκε στις 20 Νοεμβρίου, όταν το Council επιβεβαίωσε ότι ο Rolf Westfal-Larsen θα διαδεχτεί τον Paolo d’Amico στη θέση…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ